Νικητής στον 17ο αγώνα της σεζόν 2021 της F1 στις ΗΠΑ αναδείχθηκε ο Max Verstappen με Red Bull, με διαφορά 1 δευτερόλεπτο από τον 2ο Lewis Hamilton με Mercedes, το βάθρο συμπλήρωσε ο Sergio Perez με την δεύτερη Red Bull.
Η Formula 1 επισκέφθηκε τις ΗΠΑ για το Grand Prix στην πίστα της COTA, με τις μάχες να είναι ανοιχτές τόσο στο πρωτάθλημα οδηγών όσο και των κατασκευαστών.
Η Παρασκευή και το Σάββατο ήταν δύο γεμάτες ημέρες με τις ελεύθερες δοκιμές να αποτελούν ερωτηματικό για τις ομάδες στην στρατηγική των ελαστικών όπως επίσης και οι κατατακτήριες που είδαμε τον Max Verstappen να ξεκινάει από την μπροστινή σειρά του grid και στην 2η θέση να βρίσκεται ο Lewis Hamilton.
Από τις τελευταίες σειρές του grid θα εκκινήσουν οι Vettel, Alonso και Russell λόγο αλλαγής μονάδας ισχύος, ενώ ο Bottas δέχθηκε ποινή 5 θέσεων εξαιτίας αλλαγής εξαρτημάτων στο μονοθέσιο του και θα εκκινήσει από την 9η θέση.
Τις πρωινές ώρες έβρεχε στην πίστα όμως έχει στεγνώσει η άσφαλτος λίγο πριν την εκκίνηση του αγώνα, με τα σύννεφα να έχουν αποχωρήσει επάνω από την πίστα του Austin.
Στα νέα της τελευταίας στιγμής οι μηχανικοί της Alpha Tauri βρίσκονταν επάνω από το μονοθέσιο του Gasly και φάνηκε να εξετάζουν κάποιο πρόβλημα στην μονάδα ισχύος του Γάλλου αλλά όπως ανέφεραν επιδιόρθωσαν κάποιον αισθητήρα.
Στην εκκίνηση του αγώνα ο Max Verstappen δεν ξεκίνησε σωστά και ο Hamilton κατάφερε να περάσει στην 1η θέση με την Mercedes ενώ οι δύο Ferraris πέρασαν μπροστά από τις δύο McLaren.
Οι δύο Ferrari μαζί με τις δύο McLaren έδωσαν εντυπωσιακές μάχες στους πρώτους γύρους με την Leclerc να είναι 4ος στον 2ο γύρο και πίσω του να βρίσκεται ο Ricciardo με την McLaren. Κερδισμένος της εκκίνησης ήταν οι Russell και Vettel οι οποί κέρδισαν από 6 θέσεις.
Ο Hamilton στον 3ο γύρο είχε προβάδισμα 0,8 δευτερολέπτων από τον Verstappen και 3 δευτερόλεπτα από τον Perez. Η εκκίνηση του Lewis Hamilton ήταν άψογη και έτσι κατάφερε να πάρει το προβάδισμα στην έξοδο της 1ης στροφής.
Οι χαμένοι της εκκίνησης ήταν στην πίσω σειρά του grid όταν οι Latifi και Stroll είχαν επαφή μεταξύ τους και βρέθηκαν τελευταίοι, με τον Ocon να μπαίνει στα pit στον 4ο γύρο και να αλλάζει την μπροστινή αεροτομή.
Οι δύο Alpha Tauri βρίσκονται στην 8η και 9η θέση, με τις Alfa Romeo να έχουν εκκινήσει αρκετά καλά και να δίνουν την μάχη τους για την 10αδα με τον Giovinazzi στην 11η θέση και τον Raikkonen στην 12η θέση στον 6ο γύρο του αγώνα.
Ο Hamilton μπορεί να διατηρεί την πρωτιά μέχρι τον 7ο γύρο όμως δεν μπορεί να ανοίξει την διαφορά από τον Verstappen ο οποίος παραμένει λιγότερο από 1 δευτερόλεπτο πίσω. Στον 8ο γύρο θα μπει ο Alonso στα pit για να αλλάξει σε σκληρή γόμα και να πάει όσο τον δυνατόν πιο μακριά μπορεί.
Στον 8ο γύρο ο Carlos Sainz θα περάσει τον Lando Norris για την 6η θέση, με τον Leclerc να είναι μπροστά από το τρενάκι του midfield στην 4η θέση με 14 δευτερόλεπτα διαφορά από τον πρωτοπόρο.
10 γύρους μετά την εκκίνηση ο Hamilton προηγείται του Verstappen με 1 δευτερόλεπτο, ενώ οι οδηγοί στις πιο πίσω θέσεις μπήκαν στα pit για να κυνηγήσουν το undercut.
Ο Max Verstappen θα μπει στα pit στον 10ο γύρο και θα βάλει την σκληρή γόμα ενώ θα βγει στην 5η θέση, την ίδια στιγμή που θα μπει και ο Norris πέφτοντας στην 11η θέση. Οι υψηλές θερμοκρασίες στην πίστα θα παίξουν σημαντικό ρόλο για την συνέχεια του αγώνα.
Στον 11ο γύρο ο Verstappen θα περάσει τον Ricciardo και θα ανέβει στην 4η θέση κυνηγώντας τις πρώτες θέσεις. Ένα γύρο μετά θα μπουν και οι Ricciardo, Sainz για pit stop με τον Αυστραλό να βγαίνει μπροστά από την Ferrari στην 7η θέση.
Ο Perez θα μπει και αυτός στα pit στον 13ο γύρο βάζοντας την μεσαία γόμα, την ίδια στιγμή όπου ο Leclerc έβαλε την σκληρή γόμα. Ο Μεξικανός βρέθηκε 3ος μόλις βγήκε από τα pit με τον teammate να είναι μπροστά του στην 2η θέση και να κυνηγούν τον Hamilton.
Ο Βρετανός μπήκε στα pit στον 14ο γύρο βάζοντας την σκληρή γόμα. Μετά από όλο αυτό το χάος των pit stop προηγείται ο Verstappen με 6 δευτερόλεπτα από την Mercedes του Hamilton, με τον Perez να είναι 3ος. Στις πιο πίσω θέσεις ο μόνος που δεν έχει μπει στα pit είναι ο Bottas.
Στον 15ο γύρο ο Pierre Gasly θα αναγκαστεί να εγκαταλείψει αναφέροντας ότι έχει πρόβλημα με την ανάρτηση της Alpha Tauri. Στον 16ο γύρο μπήκε στα pit και ο Bottas ο οποίος βγήκε στην 11η θέση με την σκληρή γόμα.
Η μάχη ανάμεσα στους Alonso και Raikkonen θύμισε κάτι από τα παλιά με τον Ισπανό να περνάει την Alfa Romeo παρότι είχαν μία μικρή επαφή μεταξύ τους, όμως λίγο αργότερα ο Kimi Raikkonen πέρασε ξανά μπροστά κυνηγώντας με τον teammate του Giovinazzi την είσοδο στην 10αδα.
Στον 19ο γύρο ο Tsunoda υπερασπίζεται την 8η θέση από την Bottas ο οποίος είναι στην 9η θέση με φρέσκα ελαστικά. Ο Russell παραμένει 13ος την στιγμή που προσπαθεί να ελαττώσει την διαφορά από τον Alonso. Λίγο μετά στον 20ο γύρο ο Bottas θα περάσει τελικά την Alpha Tauri και θα ανέβει στην 8η θέση ενώ η διαφορά του είναι σχεδόν 1 λεπτό από τον πρωτοπόρο.
Ο Fernando Alonso θα δώσει μάχη με τον Giovinazzi στον 21ο γύρο και θα συνεχίζει να πιέζει τον Raikkonen για την 10η θέση.
Στα μισά του αγώνα ο Verstappen προηγείται με 6 δευτερόλεπτα από τον Lewis Hamilton μετά το κερδισμένο undercut στο pit stop, 3ος είναι ο Perez με διαφορά 7,6 δευτερολέπτων. Στην 4η θέση βρίσκεται ο Leclerc ενώ μία ανάσα πίσω του είναι ο Ricciardo με την McLaren. Στην 6η και 7η θέση ακολουθούν οι Sainz και Norris.
Οι δύο Haas παραμένουν τελευταίες με τον Schumacher να είναι στην 18η θέση και τον Mazepin να έχει τεράστια διαφορά από τους υπόλοιπους οδηγούς. Ο Fernando Alonso θα αναγκαστεί να δώσει την θέση του πίσω στον Giovinazzi όπου θα την δώσει ξανά πίσω στον 25ο γύρο μετά από μία εκπληκτική μάχη ανάμεσα στην Alfa Romeo και την Alpine. Στον 26ο γύρο ο Alonso είναι στην 11η θέση, ο Giovinazzi στην 12η θέση και 1 δευτερόλεπτο πίσω του βρίσκεται ο Vettel με τον Russell.
Στις πρώτες θέσεις η διαφορά έχει αρχίσει να ελαττώνεται ανάμεσα στον Verstappen και τον Hamilton στα 3,4 δευτερόλεπτα, την ίδια στιγμή που είχαμε εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας λόγο θραυσμάτων στην πίστα αναγκάζοντας τους δύο πρωτοπόρους να μειώσουν για λίγο την ταχύτητα τους.
Στον 30ο γύρο θα ξεκινήσει ο 2ος γύρος των pit stop με τον Verstappen να βγαίνει στην 3η θέση με σκληρή γόμα και να περνάει τον Perez ένα γύρο μετά ανεβαίνοντας στην 2η θέση.
Στον 31ο γύρο θα μπει ο Perez στα pit για να βγει στην 4η θέση καθώς και οι δύο McLaren θα πραγματοποιήσουν το δεύτερο pit stop τους, οι οποίες θα βγουν πίσω από τον Bottas (χωρίς pit stop) στην 5η θέση
Ο Leclerc μπήκε για pit στον 33ο γύρο και έτσι βγήκε στην 4η θέση μπροστά από την Mercedes του Bottas αλλά ο Μονεγάσκος είχε διαφορά 12 δευτερολέπτων από την 3η θέση. Η διαφορά ανάμεσα στην Red Bull του Verstappen και τον Hamilton είναι στα 14 δευτερόλεπτα και στα 22δ. από τον Sergio Perez.
Στον 37ο γύρο ο Hamilton θα μπει στα pit για να βάλει την σκληρή γόμα, βγαίνοντας στην 2η θέση και θα πάει μέχρι το τέλος του αγώνα με την συγκεκριμένη γόμα. Η διαφορά του Βρετανού με την Red Bull του Ολλανδού είναι στα 8,7 δευτερόλεπτα στον 38ο γύρο.
Για την 10η θέση οι μάχες είναι συνεχόμενες μεταξύ των Tsunoda, Raikkonen και Alonso. Οι τρεις οδηγοί έχουν διαφορά μεταξύ τους 1 δευτερόλεπτο. 16 γύρους πριν το τέλος στις τελευταίες θέσεις εκτός ρυθμού φαίνεται ότι είναι οι δύο Williams με τον Russell στην 15η θέση και τον Latifi στην 16η θέση.
Στον 42ο γύρο ο Sainz θα πλησιάσει τον Ricciardo για την 5η θέση με την διαφορά τους να είναι λιγότερη από ένα δευτερόλεπτο. Στον ίδιο γύρο θα εγκαταλείψει ο Ocon με την Alpine ο οποίος βρισκόταν στις πίσω θέσεις του grid.
Ο Carlos Sainz θα φτάσει τον Ricciardo στον 43ο γύρο και θα έχουν μία μικρή επαφή οι δύο οδηγοί. Σε αυτό το σημείο η παραμικρή λεπτομέρεια για την μάχη της 3ης στο πρωτάθλημα κατασκευαστών μεταξύ της Ferrari και της McLaren.
10 γύρους πριν το τέλος ο Max Verstappen έχει διαφορά 3,5 δευτερολέπτων από την Hamilton ο οποίος μείωσε την διαφορά αλλά δεν μπορούσε να φτάσει τον οδηγό της Red Bull. Στις πιο πίσω θέσεις ο Tsunoda είναι στην 9η θέση και οι δύο Alfa Romeo ακολουθούν στην 10η και 11η, ενώ φαίνεται πως θα βαθμολογηθούν μετά από πολύ καιρό.
8 γύροι πριν το τέλος η διαφορά είναι στα 2,3 δευτερόλεπτα με τον Lewis Hamilton να έχει λίγο πιο φρέσκια γόμα από τον Verstappen. Ο Alonso δεν θα καταφέρει να ανέβει πιο πάνω από την 13η θέση και θα παραμείνει πίσω από τον Vettel και τις δύο Alfa Romeos.
Οι δύο Haas και οι δύο Williams βρίσκονταν σε αρκετά κακή ημέρα χωρίς σωστές επιλογές στην στρατηγική τους. Ο Bottas έως τον 50ο γύρο ήταν στην 7η θέση χωρίς να μπορέσει να φτάσει τους πρώτους τρεις οδηγούς του αγώνα.
Η διαφορά είναι λιγότερη από 2 δευτερόλεπτα 5 γύρους πριν το τέλος του αγώνα μεταξύ της Red Bull και του Hamilton, με τον Perez να είναι στον δικό του ρυθμό στην 3η θέση. 5 γύρους πριν το τέλος εγκατέλειψε και η δεύτερη Alpine σε έναν κακό αγώνα από άποψη αξιοπιστίας για την Γαλλική ομάδα.
Ο Vettel βρήκε τον χώρο για να περάσει τον Giovinazzi στην 11η θέση αλλά δεν θα προλάβει τον Kimi Raikkonen για την 10η θέση, όμως ένα λάθος του Φιλανδού θα δώσει στον Γερμανό τον πολυπόθητο 1 βαθμό της 10ης θέσης.
Ο Hamilton θα βρεθεί πολύ κοντά στον Verstappen με την διαφορά να είναι στο 1,5 δευτερόλεπτο 2 γύρους πριν το τέλος. Μπαίνοντας στον προτελευταίο γύρο ο Hamilton έχει διαφορά 1,1 δευτερόλεπτο αλλά δεν μπορεί να φτάσει τον Ολλανδό στην έξοδο της στροφής.
Στον τελευταίο γύρο ο Verstappen θα κρατηθεί μπροστά και θα πάρει την πολύτιμη νίκη μέσα στο Austin βάζοντας φωτιά στο πρωτάθλημα. Ο Hamilton θα τερματίσει 2ος με 1 δευτερόλεπτο διαφορά από τον Ολλανδό, ενώ ο Sergio Perez θα τερματίσει 3ος με την δεύτερη Red Bull στο βάθρο του Grand Prix στις ΗΠΑ.
Win number EIGHT of 2021 for @Max33Verstappen 🤘#USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/hxKAJAPc0i
— Formula 1 (@F1) October 24, 2021
Οδηγός της ημέρας αναδείχθηκε ο Max Verstappen με Red Bull. Τον ταχύτερο γύρο σημείωσε ο Lewis Hamilton με Mercedes.
Περισσότερα σε λίγο…
2021 Driver Standings
POS | DRIVER | NATIONALITY | CAR | PTS |
---|---|---|---|---|
1 | NED | RED BULL RACING HONDA | 287.5 | |
2 | GBR | MERCEDES | 275.5 | |
3 | FIN | MERCEDES | 185 | |
4 | MEX | RED BULL RACING HONDA | 150 | |
5 | GBR | MCLAREN MERCEDES | 149 | |
6 | MON | FERRARI | 128 | |
7 | ESP | FERRARI | 122.5 | |
8 | AUS | MCLAREN MERCEDES | 105 | |
9 | FRA | ALPHATAURI HONDA | 74 | |
10 | ESP | ALPINE RENAULT | 58 | |
11 | FRA | ALPINE RENAULT | 46 | |
12 | GER | ASTON MARTIN MERCEDES | 36 | |
13 | CAN | ASTON MARTIN MERCEDES | 26 | |
14 | JPN | ALPHATAURI HONDA | 20 | |
15 | GBR | WILLIAMS MERCEDES | 16 | |
16 | CAN | WILLIAMS MERCEDES | 7 | |
17 | FIN | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 6 | |
18 | ITA | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 1 | |
19 | GER | HAAS FERRARI | 0 | |
20 | POL | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 0 | |
21 | RAF | HAAS FERRARI | 0 |
2021 Constructor Standings
POS | TEAM | PTS |
---|---|---|
1 | MERCEDES | 460.5 |
2 | RED BULL RACING HONDA | 437.5 |
3 | MCLAREN MERCEDES | 254 |
4 | FERRARI | 250.5 |
5 | ALPINE RENAULT | 104 |
6 | ALPHATAURI HONDA | 94 |
7 | ASTON MARTIN MERCEDES | 62 |
8 | WILLIAMS MERCEDES | 23 |
9 | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 7 |
10 | HAAS FERRARI | 0 |
Πηγή: F1 Fan