Ένας εκπληκτικός αγώνας έγινε στο Sochi, με τη βροχή στο τέλος να καθορίζει τον νικητή της κόντρας Norris – Hamilton, με τον οδηγό της Mercedes να παίρνει τη σωστή επιλογή και να πετυχαίνει τη νίκη Νο. 100!
Τονίζεται πως λίγο πριν την εκκίνηση, 5 θέσεις ποινής πήρε ο Antonio Giovinazzi για αλλαγή κιβωτίου, κάτι που τον έριξε 17ο, με τον Valtteri Bottas να ανεβαίνει 16ος, μετά και τη δική του ποινή για αλλαγή μονάδας ισχύος σήμερα το πρωί στη W12.
Με το σβήσιμο των 5 κόκκινων φώτων, οι οδηγοί εκκίνησαν καλά, με τον Sainz να εκμεταλλεύεται το slipstream του Norris και να περνά πρώτος, ενώ 3ος παρέμεινε ο Russell.
Στην 6η θέση έπεσε ο Hamilton μετά από μια κακή εκκίνηση, ενώ στο 4-5 βρίσκονταν οι Stroll και Ricciardo.
Καλή εκκίνηση είχε και από το πίσω μέρος του grid ο Leclerc έχοντας ανέβει 12ος από 19ος, με τον Verstappen να έχει αναρριχηθεί 16ος και ο Bottas 14ος.
Ο Sainz έφτιαξε εξ’ αρχής μια διαφορά ασφαλείας από τον Norris, μένοντας εκτός ζώνης DRS, ενώ ο Hamilton προσπάθησε κατευθείαν να κερδίσει θέσεις. Πρώτος στον οποίο επιτέθηκε ήταν ο Ricciardo, με τον Αυστραλό να παίρνει DRS και slipstream από τον Stroll και να υπεραμύνεται του Βρετανού.
Ο Russell είχε φτιάξει μπροστά ένα τρένο μονοθεσίων και εκμεταλλευόμενος τη μεγάλη τελική της Williams παρέμενε στην 3η θέση.
Ο Verstappen συνέχιζε την επέλασή του από τις πίσω θέσεις, φτάνοντας και περνώντας τον Valtteri Bottas για την 14η θέση, με τον Φινλανδό να μην καταφέρνει να κρατήσει πίσω του τον οδηγό της Red Bull αρκετά.
Από τον 9ο γύρο και μετά ο Norris ξεκίνησε ξανά την επίθεσή του για την πρωτιά, με τον Βρετανό να κλείνει σε εύρος DRS τη διαφορά και τους δυο τους να έχουν μια σπουδαία μάχη. Τον 13ο γύρο ο Βρετανός τα κατάφερε, περνώντας τον Ισπανό στην πίσω ευθεία.
Ο πρώτος που μπήκε για αλλαγή ελαστικών ήταν ο Lance Stroll, θέλοντας να αλλάξει τις ισορροπίες στο τρενάκι που είχε σχηματίσει ο Russell, ο οποίος μόλις ένα γύρο μετά απάντησε με αλλαγή.
Μετά από λίγο μπήκε και ο Sainz, ο οποίος θέλησε να κάνει ένα undercut στον Norris, με το pitstop του ωστόσο να μην είναι ιδανικό, έχοντας μια μικρή καθυστέρηση.
Σταδιακά, όσοι οδηγοί είχαν ξεκινήσει με μέση γόμα μπήκαν μετά τον 12ο γύρο για αλλαγή ελαστικών, κάτι που ανέβασε ψηλά τους Verstappen και Leclerc, οι οποίοι είχαν εκκινήσει με τα σκληρά ελαστικά και έκαναν μεγάλο πρώτο stint.
O Norris, έχοντας πίσω του τον Ricciardo να μπλοκάρει τον Hamilton, κατάφερε να ανοίξει μια διαφορά 10 δευτερολέπτων με τον teammate του, γεγονός που τον βοήθησε να προχωρήσει περισσότερους γύρους με τη μέση γόμα, έχοντας περισσότερους γύρους ζωής για το επόμενο ζευγάρι ελαστικών του.
Στον 23ο γύρο μπήκε για την αλλαγή του ο Ricciardo, με τον Αυστραλό να έχει αρκετά αργό pitstop που τον έριξε εν δυνάμει αρκετά πίσω από τους υπόλοιπους. Έτσι, ο Hamilton βρήκε αρκετά καθαρό αέρα ώστε να ξεφύγει από τον Sergio Perez που είχε πίσω του, κάνοντας τον ταχύτερο γύρο αρχικά, τον οποίο λίγο μετά του πήρε ο Daniel Ricciardo έχοντας φρέσκα ελαστικά.
Στον 27ο γύρο, Hamilton και Verstappen μπήκαν για την αλλαγή τους, βάζοντας ο πρώτος τη σκληρή, ο δεύτερος τη μέση γόμα. Ο Hamilton έβαλε ανάμεσα στον ίδιο και τον Ολλανδό τους Ricciardo και Russell, κυνηγώντας πλέον έναν τερματισμό στο βάθρο αφότου κατάφερε να κάνει το undercut στον οδηγό της McLaren.
Δύο γύρους μετά ακολούθησε και ο Norris, ο οποίος βγήκε πίσω από τον Leclerc, έχοντας πλέον μπροστά του μονάχα μονοθέσια που δεν είχαν ακόμα αλλάξει ελαστικά, ενώ την ίδια ώρα, τον υπέρ πάντων αγώνα έδινε και ο Hamilton, περνώντας τον Stroll και αμέσως μετά τον Sainz.
Ένα γύρο μετά ο Βρετανός πέρασε και τον Gasly, βάζοντας στο στόχαστρό του τον Norris για τη νίκη.
Οι δύο Βρετανοί επιδόθηκαν στη δική τους μάχη για την πρώτη θέση, όντας αρκετά μακριά από τον 3ο Sainz. Η W12 έδειχνε ανώτερη στη φάση αυτή του αγώνα, με τον Hamilton να μαζεύει σημαντικά τη διαφορά από τον Norris, φτάνοντας από τα σχεδόν 10 στα 2.5 δευτερόλεπτα, με 15 γύρους να απομένουν.
Στόχος για τον Hamilton ήταν στη συνέχεια να βρεθεί εντός ζώνης DRS, κάτι που δεν έγινε σύντομα, με τον Norris να διατηρεί με νύχια και με δόντια μια διαφορά 1,6 δευτερολέπτων, αρκετή ώστε να κρατά εκτός DRS τον Hamilton.
Στους τελευταίους γύρους, έντονο άρχισε να γίνεται το ενδεχόμενο βροχής, με τα σύννεφα να πλησιάζουν από τη θάλασσα στην πίστα. Στον 45ο γύρο ο George Russell ήταν ο πρώτος που παρατήρησε ψιχάλες, ενώ στον επόμενο γύρο η ελαφριά αυτή βροχόπτωση ήταν ξεκάθαρη σε όλη την πίστα.
Με τη βροχή να παίζει το ρόλο της, η μάχη για την πρωτιά παρέμενε έντονη. Με τον Norris να έχει ένα μικρό γλίστρημα στην Στροφή 5, ο Hamilton βρέθηκε πίσω από τον διαχύτη της MCL35M, αν και ο οδηγός της McLaren κατάφερε να κρατηθεί μπροστά.
Η βροχή έφερε τα πάνω κάτω στην πίστα, με πολλούς οδηγούς να επιλέγουν να βάλουν ενδιάμεσα και άλλους να μένουν με τα slick.
Εν τέλει, μόνο ο Hamilton μπήκε για αλλαγή, με τον Norris να μένει εκτός, ποντάροντας σε μείωση της βροχής, δεδομένου ότι ο ρυθμός του ήταν καλύτερος. Ο Norris δεν φάνηκε να δικαιώνεται όμως, με την πίστα να είναι αρκετά γλιστερή σε κάποια σημεία και τη βροχή να εντείνεται. Ο Norris είδε τη διαφορά του να εξαϋλώνεται με τον Hamilton και εν τέλει έχασε τη θέση του, επιλέγοντας καθυστερημένα να μπει για ενδιάμεσα.
The moment a first #F1 win finally slipped away from Lando Norris#RussianGP pic.twitter.com/W3ofVyM6Fb
— Formula 1 (@F1) September 26, 2021
Αυτό τον έβγαλε στην 6η θέση, και ανέδειξε νικητή τον Lewis Hamilton, με τον Max Verstappen να βρίσκεται σε μια ανέλπιστη 2η θέση με τις συνθήκες που επικράτησαν και τον Sainz να συμπληρώνει το βάθρο.
Ton up for Lewis ?#RussianGP #F1 pic.twitter.com/4nVUm1IeRg
— Formula 1 (@F1) September 26, 2021
I N C R E D I B L E ?@LewisHamilton #F1 pic.twitter.com/bjPvx2xHHG
— Formula 1 (@F1) September 26, 2021
4η θέση για τον Ricciardo, 5ος ο Bottas που κέρδισε πολλές θέσεις λόγω της βροχής, ενώ τη 10άδα έκλεισαν οι Alonso, Norris, Raikkonen, Perez και Russell.
Ήταν μια απογοήτευση η έκβαση του αγώνα για τη McLaren, η οποία είδε και την εν δυνάμει μεγαλύτερη διαφορά της με τη Ferrari να μην μεταβάλλεται σημαντικά, ενώ και ο Norris κινδυνεύει με ποινή για επισφαλή είσοδο στο pit lane.
Στον αντίποδα, χαμόγελα στα garage της Red Bull, με τον Verstappen να τερματίζει 2ος, σε έναν αγώνα που πριν τη βροχή δεν έδειχνε πως θα μπορούσε να διεκδικήσει κάτι καλύτερο από την 7η θέση.
Μετά και το Sochi, η μάχη Hamilton – Verstappen συνεχίζεται απτόητη, με τον Βρετανό να παίρνει επιπλέον 7 βαθμούς σε σχέση με τον Ολλανδό και τη διαφορά μεταξύ τους να παραμένει ελάχιστη.
Επόμενος αγώνας πλέον το Grand Prix της Τουρκίας, στις 8-10 Οκτωβρίου.
FORMULA 1 VTB RUSSIAN GRAND PRIX 2021 – RACE RESULT
2426 Sep 2021Sochi Autodrom, Sochi
POS | DRIVER | TIME/RETIRED |
---|---|---|
1 | 1:30:41.001 | |
2 | +53.271s | |
3 | +62.475s | |
4 | +65.607s | |
5 | +67.533s | |
6 | +81.321s | |
7 | +87.224s | |
8 | +88.955s | |
9 | +90.076s | |
10 | +100.551s | |
11 | +106.198s | |
12 | +1 lap | |
13 | +1 lap | |
14 | +1 lap | |
15 | +1 lap | |
16 | +1 lap | |
17 | +1 lap | |
18 | +2 laps | |
19 | DNF | |
NC | DNF |
2021 Driver Standings
POS | DRIVER | NATIONALITY | CAR | PTS |
---|---|---|---|---|
1 | GBR | MERCEDES | 246.5 | |
2 | NED | RED BULL RACING HONDA | 244.5 | |
3 | FIN | MERCEDES | 151 | |
4 | GBR | MCLAREN MERCEDES | 139 | |
5 | MEX | RED BULL RACING HONDA | 120 | |
6 | ESP | FERRARI | 112.5 | |
7 | MON | FERRARI | 104 | |
8 | AUS | MCLAREN MERCEDES | 95 | |
9 | FRA | ALPHATAURI HONDA | 66 | |
10 | ESP | ALPINE RENAULT | 58 | |
11 | FRA | ALPINE RENAULT | 45 | |
12 | GER | ASTON MARTIN MERCEDES | 35 | |
13 | CAN | ASTON MARTIN MERCEDES | 24 | |
14 | JPN | ALPHATAURI HONDA | 18 | |
15 | GBR | WILLIAMS MERCEDES | 16 | |
16 | CAN | WILLIAMS MERCEDES | 7 | |
17 | FIN | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 6 | |
18 | ITA | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 1 | |
19 | GER | HAAS FERRARI | 0 | |
20 | POL | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 0 | |
21 | RAF | HAAS FERRARI | 0 |
2021 Constructor Standings
POS | TEAM | PTS |
---|---|---|
1 | MERCEDES | 397.5 |
2 | RED BULL RACING HONDA | 364.5 |
3 | MCLAREN MERCEDES | 234 |
4 | FERRARI | 216.5 |
5 | ALPINE RENAULT | 103 |
6 | ALPHATAURI HONDA | 84 |
7 | ASTON MARTIN MERCEDES | 59 |
8 | WILLIAMS MERCEDES | 23 |
9 | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 7 |
10 | HAAS FERRARI | 0 |