Επιλογή Σελίδας

Του Θάνου Σαρρή

Το Leaders in Sport ξεκίνησε το 2008 και εξελίχθηκε στο κορυφαίο συνέδριο σε επίπεδο Business και Performance. Η συμμετοχή γίνεται μόνο με πρόσκληση και κάθε χρόνο το «παρών» δίνουν στελέχη από όλη την… αφρόκρεμα του αθλητισμού. Εξέχοντες προσωπικότητες μεγάλων συλλόγων, αξιωματούχοι Ομοσπονδιών, διευθυντές εταιρειών με τεράστια δύναμη. Η ατζέντα στα επερχόμενα deals κατά ένα σημαντικό ποσοστό διαμορφώνεται στις επαφές που λαμβάνουν χώρα πίσω από τις κλειστές πόρτες του συνεδρίου. 

Φέτος, παρούσα στο συνέδριο ήταν και η Eleven Campaign, μια πρωτοβουλία η οποία έχει και ελληνικό χρώμα. Ξεκίνησε ως ένα ντοκιμαντέρ, με τον Έλληνα κινηματογραφιστή Μιχάλη Μονεμβασιώτη να μιλάει πριν από μερικές εβδομάδες στο gazzetta.gr και τον Βασίλη Σαμπράκο. Εξελίχθηκε σε έναν Μη Κερδκοσκοπικό Οργανισμό, ο οποίος εδώ και 3.5 χρόνια χρησιμοποιεί την ενωτική δύναμη του αθλητισμού για προάγει ισότητα και διαπολιτισμική συνεργασία. 

Πλέον, η πρωτοβουλία έχει περισσότερους από 260 εγγεγραμμένους εθελοντές σε 12 χώρες. Κατανοώντας μέσω του Eleven τη δύναμη και τον κοινωνικό χαρακτήρα που έχει το ποδόσφαιρο, το Μη Κερδοσκοπικό Σωματείο συνεργάζεται πλέον με ομάδες και φορείς, προκειμένου να βοηθήσει φιλανθρωπικές και εκπαιδευτικές δράσεις μέσω του αθλητισμού. Να προσεγγίσει, δηλαδή, την κοινότητα, θυμίζοντας σε όλους ότι μια μπάλα… μπορεί να αλλάξει τη ζωή σου!

Ο λόγος που κλήθηκαν στο συνέδριο λοιπόν ήταν ακριβώς αυτός, μιας και η πρόσκληση γίνεται πολύ επιλεκτικά και σε ανθρώπους που έχουν πραγματικά κάτι να προσφέρουν στον τομέα τους, να προτείνουν μια ιδέα που μπορεί να πάει το industry μπροστά. Ας μην κοροϊδευόμαστε. Το συνέδριο είναι επιχειρηματικό και η σφαίρα των συμφερόντων της κάθε πλευράς είναι αυτή που καθορίζει όλες τις κινήσεις της. Όμως ακόμα κι έτσι, το ότι χωρούν σε ανάλογες διαδικασίες οργανισμοί όπως της Eleven Campaign και ότι οι ομάδες αρχίζουν, έστω και για εμπορικούς σκοπούς, να καταλαβαίνουν τον κοινωνικό χαρακτήρα του αθλήματος που πρεσβεύουν, μόνο ενθαρρυντικό μπορεί να είναι. Και ο λόγος δεν είναι άλλος από το ότι όλο και περισσότεροι κοιτάζουν σφαιρικότερα το κομμάτι της κοινωνίας και το πως μπορούν να την αγκαλιάσουν χρησιμοποιώντας ως όχημα το ποδόσφαιρο και τον αθλητισμό γενικότερα. 

Στο Leaders έγινε για παράδειγμα κουβέντα για το Equal Game. Πρόκειται για την καμπάνια της UEFA που έχει στόχο να αναδείξει τη διαφορετικότητα στο ποδόσφαιρο και να δυναμώσει τις σχέσεις της ασπρόμαυρης θεάς με την κοινωνία. Μίλησε, για παράδειγμα, Άγγλος διαιτητής ανοιχτά για το ότι είναι ομοφυλόφιλος. Μίλησαν προσωπικότητες όπως ο Κλοντ Μακελελέ και ο Κόλο Τουρέ, ο οποίος τόνισε ότι όταν ήταν παιδάκι δεν πίστευε ούτε στο πιο τρελό του όνειρο ότι σε μια χώρα εκτός Αφρικής θα τραγουδούν σύνθημα για εκείνον. Οι δυο τους, μάλιστα, μαλίστα με τον  Έντουιν Φαν ντερ Σάαρ υπέγραψαν σε μια ποδοσφαιρική μπάλα την οποία η Eleven Campaign χρησιμοποιεί στην καμπάνια crowdfunding για καλό σκοπό! Δείτε περισσότεραΕΔΩ. Ακούστηκαν ομάδες-μεγαθήρια, όπως η Μάντσεστερ Σίτι, να μιλούν από τώρα για κοινωνικά προγράμματα που θα ξεκινήσουν στο τέλος του 2018 και το 2019. 

Είναι χαρακτηριστικό πως τόσο οι μεγάλες ομάδες, όσο και οι Ομοσπονδίες έχουν ανθρώπους που δουλεύουν full time σε ανάλογα πρότζεκτ. Δεν θυμούνται δηλαδή να τρέξουν δημοπρασίες με φανέλες και επισκέψεις σε παιδιά μόνο τα Χριστούγεννα ή το Πάσχα. Τα προγράμματά τους αναπτύσσονται και εξελίσσονται συνεχώς, προσπαθώντας να προσεγγίσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κομμάτι της τοπικής κοινότητας και γενικότερα της Κοινωνίας. Οι περισσότερες ομάδες στην Ευρώπη έχουν ξεπεράσει το στάδιο του να έχουν απλά έναν άνθρωπο ως επικεφαλής Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και δημιουργούν ολόκληρα τμήματα, οργανισμούς και συνεργασίες με ιδέες που ξεπερνούν το ίδιο το άθλημα. Γι’ αυτό άλλωστε και επεκτείνουν το team τους με ανθρώπους που βρίσκονται εκτός του χώρου, προκειμένου να μπολιαστούν με νέες ιδέες, από άλλους κλάδους. 

Στην Ελλάδα η ΑΕΚ είναι η ομάδα που δίνει την περισσότερη βάση στο συγκεκριμένο κομμάτι. Κάποιες από τις δράσεις της δεν βλέπουν το φως της δημοσιότητας ή δεν τους δίνεται η δέουσα σημασία. Όμως υπάρχουν πολλά περιθώρια εξέλιξης τόσο στην Ένωση, όσο και στις άλλες ομάδες που βρίσκονται πολύ πιο πίσω. Είναι, σε τελική ανάλυση ένας τρόπος να δυναμώσουν τους δεσμούς με τη βάση τους.

 

Ο Μακελελέ, ο οποίος είναι βοηθός προπονητή στη Σουόνσι και από τους μαύρους παίκτες που γνώρισαν καθολική αποδοχή, ενθουσιάστηκε από την κουβέντα με τον εκπρόσωπο της Eleven Campaign, Κυριάκο Κυριακόπουλο. Ανανέωσε το ραντεβού μαζί τους προκειμένου να μιλήσει με την ομάδα του για το ενδεχόμενο συνεργασίας. Συζήτηση έγινε και με τον Έντουιν Φαν ντερ Σάαρ, ο οποίος είναι CEO στον Άγιαξ, μια ομάδα που δίνει τόση σημασία στο κοινωνικό κομμάτι, ώστε να μην έχει «χώρο» για άλλα προγράμματα! Στην κουβέντα μπήκαν και εταιρείες-κολοσσοί της τεχνολογίας, προκειμένου να συζητηθεί το ενδεχόμενο συνεργασίας και ανάπτυξης των μεθόδων που χρησιμοποιούνται, όπως τα οπτικοακουστικά μέσα και η εικονική πραγματικότητα. Η Eleven Campaign αναλαμβάνει προγράμματα Κοινωνικής Ευθύνης συλλόγων, ομοσπονδιών, αθλητών και συνδυάζει την προσφορά όπου υπάρχει ανάγκη και την χρήση της τεχνολογίας για μεγαλύτερο αντίκτυπο και ευαισθητοποίηση.

Η παρουσία ενός φορέα που έχει μεταξύ άλλων και ελληνικό στοιχείο σε ένα συνέδριο ανάλογου βεληνεκούς και με τόσο σημαντικά στελέχη είναι σημαντική για πολλούς λόγους. Και πρωτίστως δείχνει την σημασία που αποκτά το κομμάτι της κοινότητας στο παγκόσμιο γίγνεσθαι της βιομηχανίας του ποδοσφαίρου, δείχνοντας το δρόμο και για την χώρα μας. Στο κάτω-κάτω, η επικοινωνία στα… ελληνικά με τους ανθρώπους της Eleven μόνο σε καλό μπορεί να τους βγει.

Πηγή: Gazzetta – Four Four Two

Pin It on Pinterest

Shares
Share This