Επιλογή Σελίδας

Του Κώστα Ψάρρα

Η Formula 1 έχει ζήσει ουκ ολίγες μεγάλες στιγμές, έχει δει τεράστιους οδηγούς να μονομαχούν στα όρια και είναι δεδομένο ότι και στο μέλλον θα υπάρξουν πιλότοι που θα μείνουν στην ιστορία. Αυτό που δύσκολα θα επαναληφθεί είναι το χιτσκοκικό φινάλε του πρωταθλήματος του 2008. Ήταν τόσες οι συγκυρίες στις 2 Νοεμβρίου στο Σάο Πάολο που μοιάζει αδύνατο να επαναληφθούν. Ας θυμηθούμε τα όσα έγιναν.

Ο Χάμιλτον ήταν το απόλυτο φαβορί για να πάρει τον πρώτο του τίτλο

Ο Λιούις Χάμιλτον βρισκόταν στη 2η σεζόν του στη Formula 1 αλλά η πρώτη του που ήταν το ξεκάθαρο νούμερο 1 στη McLaren. Ο Μάσα ήταν ο άμεσος ανταγωνιστής του στη μάχη του τίτλου αλλά οι χαμένοι βαθμοί στη Σιγκαπούρη τον μετέτρεψαν σε αουτσάιντερ. Οι δυο τους έφτασαν στον τελευταίο αγώνα της σεζόν έχοντας διαφορά 7 βαθμών υπέρ του Βρετανού. Θεωρητικά οι πιθανότητες για τον Βραζιλιάνο της Ferrari ήταν ελάχιστες αλλά ο απρόβλεπτος καιρός στη Βραζιλία δημιούργησε ένα εντυπωσιακό φινάλε.

Η διαφορετική στρατηγική στις κατατακτήριες δοκιμές

Οι τότε κανονισμοί της Formula 1 ήθελαν τους πιλότους να εκκινούν τον αγώνα με τα καύσιμα που είχαν στο μονοθέσιό τους στο τέλος του Q3. Ο Χάμιλτον γνώριζε ότι του αρκούσε η 5η θέση για να εξασφαλίσει τον τίτλο οπότε διάλεξε να βάλει περισσότερα καύσιμα και να αφήσει τον Μάσα να παλεύει μόνος του για την pole position. O Βραζιλιάνος κατάφερε να πάρει την 6η pole position εκείνης της σεζόν και είδε τον αντίπαλό του να μένει 4ος.

Η εκκίνηση, ο απρόβλεπτος καιρός και το φινάλε του αιώνα

Στην εκκίνηση του αγώνα η βροχή δεν επηρέασε ιδιαίτερα την εξέλιξη των πραγμάτων αφού ο Φελίπε Μάσα κατάφερε να διατηρήσει την πρώτη θέση ενώ ο Χάμιλτον έμεινε 4ος, θέση που του αρκούσε για να πανηγυρίσει τον τίτλο. Ο αγώνας κυλούσε όπως θα ήθελε ο Βρετανός αφού δεν απειλήθηκε ιδιαίτερα ενώ δεν είχε και κάποια φοβερή διάθεση να σκαρφαλώσει ψηλότερα στην κατάταξη.

Όλα έδειχναν ότι ο Χάμιλτον θα είχε εύκολο έργο να διατηρηθεί στην 4η θέση αλλά ενώ η πίστα είχε στεγνώσει και όλοι πέρασαν σε σλικ ελαστικά, η βροχή εμφανίστηκε στους τελευταίους 5 γύρους του αγώνα. Οι περισσότεροι μπήκαν στα pits για να βάλουν τα ενδιάμεσα και ο Μάσα διατήρησε την πρώτη θέση που ήταν απαραίτητη για να έχει ελπίδες για τον τίτλο. Ο Χάμιλτον έχασε τη θέση του από τον Φέτελ της Toro Rosso τότε ενώ ο Γκλοκ με την Toyota είχε παραμείνει στην πίστα με τα σλικ και έτσι κρατούσε την 4η θέση.

Οι συνθήκες χειροτέρεψαν στον τελευταίο γύρο, μέχρι τότε ακόμη και με τα σλικ κάποιος μπορούσε να κινηθεί σε ανταγωνιστικό ρυθμό. Ο Μάσα τερμάτισε πρώτος και στο γκαράζ της Ferrari στήθηκε γλέντι αφού ο Χάμιλτον ήταν 6ος (αν έμενε εκεί οι δύο πιλότοι θα είχαν 97 βαθμούς και ο Μάσα θα έπαιρνε τον τίτλο λόγω περισσότερων νικών). Πέρασαν λίγα δευτερόλεπτα και το πανηγύρι της οικογένειας του Βραζιλιάνου δεν είχε πια αξία. Ο Γκλοκ γλίστρησε, Φέτελ και Χάμιλτον τον πέρασαν και έτσι ο Βρετανός ανέβηκε 5ος. Το απόλυτο φινάλε. Η τότε σύντροφος του Χάμιλτον, Νικόλ Σέρζινγκερ, ξέσπασε σε πανηγυρισμούς αφού ο Βρετανός ήταν πρωταθλητής για πρώτη φορά στην καριέρα του. Ο Μάσα λύγισε αν και ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου στον εντός έδρας αγώνα του. Ο Βραζιλιάνος κράτησε τον τίτλο στα χέρια του για 15 δευτερόλεπτα όσα πέρασαν για να κάνει το προσπέρασμα τίτλου ο Λιούις Χάμιλτον.

Πηγή: BN Sports