Επιλογή Σελίδας

Του Δημήτρη Μπίζα

Μετά από σχεδόν ένα μήνα αναμονής, η Formula 1 επιστρέφει στις πίστες με τον 4ο αγώνα της σεζόν, στο Baku City Circuit του Αζερμπαϊτζάν.

Στο Μπακού οι πρώτες μεγάλες αναβαθμίσεις

Με δεδομένο το κενό που δημιουργήθηκε ανάμεσα στους αγώνες της Αυστραλίας και του Μπακού μετά την ακύρωση του GP Κίνας, οι ομάδες επιδόθηκαν σε δύο σημαντικές εργασίες: την κατασκευή ανταλλακτικών για το υπόλοιπο της σεζόν, και τον σχεδιασμό νέων μερών για την αναβάθμιση των μονοθεσίων τους.

Στην εποχή του ορίου στους προϋπολογισμούς, είναι σαφές πως καμία ομάδα (ούτε οι πλουσιότερες των πλουσιότερων) δεν μπορεί να φέρει έναν πακτωλό αναβαθμίσεων. Με έναν τρόπο, κάθε ομάδα σχεδιάζει τρεις μεγάλες αναβαθμίσεις μέσα στη χρονιά, και τις χωρίζει με βάση τις προτεραιότητες ή την ταχύτητα με την οποία μπορεί να βγάλει από το εργοστάσιο τα νέα εξαρτήματα.

Μία ομάδα που έχει μιλήσει αρκετά για το πακέτο αναβαθμίσεων που θα φέρει στο Μπακού είναι η Alpine. Η γαλλική ομάδα έχει φέρει ένα μονοθέσιο με καλή βάση για το 2023, που όμως είναι αρκετά δύσκολο να έρθει στη σωστή κατάσταση για να αποδώσει τα μέγιστα. Είναι δύσκολο να βρεθεί η χρυσή τομή με την Α523, οπότε τα νέα μέρη θα έρθουν για να κάνουν τη συμπεριφορά και το στήσιμό της πολύ πιο προβλέψιμα και διαχειρίσιμα, καθώς στο Enstone στοχεύουν απευθείας στη Mercedes.

Όσο για τους Γερμανούς, κι εκεί αναμένεται να δούμε νέα μέρη, μόνο που ο μεγάλος όγκος των αναβαθμίσεων θα έρθει στην Ίμολα στα μέσα Μαΐου, κι όχι στην πίστα της Κασπίας.

Set-up από νωρίς και με συμβιβασμούς

Το τριήμερο στο Αζερμπαϊτζάν θα έχει και μία ακόμα ιδιαιτερότητα, πέρα από το γεγονός ότι θα αποτελέσει τον πρώτο αγώνα μετά από 4 εβδομάδες: θα έχει δύο διαδικασίες κατατακτήριων και δύο αγώνες, αλλά μόλις μία περίοδο δοκιμών.

Σύμφωνα με το νέο φορμάτ που θα υιοθετηθεί σε κάθε GP με sprint, το πρωί της Παρασκευής θα διεξάγεται το FP1, ακολουθούμε από τις κατατακτήριες για τον αγώνα της Κυριακής, ενώ αντί του FP2 θα λάβει χώρα το ‘Spint Shootout’, ένα session 45 λεπτών για το grid του sprint.

Ως εκ τούτου, οι ομάδες έχουν 60 λεπτά για να δουν πώς συμπεριφέρονται τα μονοθέσιά τους στην πίστα και να κάνουν τις απαραίτητες προσαρμογές στο set-up, που τόσο κρίσιμο έχει αποδειχθεί στην εποχή του ground effect και των λεπτών ισορροπιών.

Άμεση συνέπεια αυτού του περιορισμού σε χρόνο δοκιμών θα είναι η αρκετά συμβιβαστική και προσεκτική προσέγγιση στο στήσιμο, από το σύνολο των ομάδων, αφού δεν υπάρχει περιθώριο για πειραματισμό και τεστ. Έτσι, θα δούμε set-ups με αρκετά υψηλά επίπεδα κάθετης δύναμης στο πίσω μέρος, καθώς το Μπακού ως πίστα έχει αρκετές απαιτήσεις από εκείνο το σημείο του μονοθέσιου. Παράλληλα, η αεροδυναμική απόδοση θα παίξει σημαίνοντα ρόλο, οπότε και πάλι η Red Bull αναμένεται να έχει το πλεονέκτημα.
Πηγή: Car & Driver

Pin It on Pinterest

Shares
Share This