Του Γιάννη Μάριου Παπαδόπουλου
Τελικά το φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 τείνει να εξελιχθεί σε ένα από τα πλέον συναρπαστικά των τελευταίων ετών. Κι ο λαμπερός αγώνας του Λας Βέγκας απέδειξε του (γραπτού) λόγου το αληθές.
Λαμπερός; Ίσως, εν τέλει, όχι για όλους. Λαμπερός σίγουρα για τον Max Verstappen. Ακόμη μία νίκη, όγδοο συνεχόμενο βάθρο και πλέον για τα καλά στη μάχη του τίτλου ο Ολλανδός, ο οποίος έμεινε ψύχραιμος στο ξεκίνημα του αγώνα, δεν αγχώθηκε όταν ο Norris του έκλεισε το «παράθυρο» στην εσωτερική κι εκμεταλλευόμενος το λάθος του Βρετανού, πέρασε μπροστά κι έμεινε εκεί μέχρι το τέλος.
Σίγουρα, όμως, ο αγώνας δεν ήταν λαμπερός για τους δύο πιλότους της McLaren. Την αρχική «ικανοποίηση» για τη δεύτερη και τέταρτη θέση που κρατούσε Norris και Piastri σε μια διαφορά (κάποιας) ασφαλείας από τον Verstappen, διαδέχθηκε η «παγωμάρα» του διπλού αποκλεισμού από τα αποτελέσματα λόγω παραβίασης του κανονισμού για το πάτωμα του μονοθεσίου.
Κι όσο κι αν η βρετανική ομάδα προσπάθησε να δικαιολογήσει το λάθος της, επικαλούμενη τις διαφορετικές συνθήκες από τις ελεύθερες δοκιμές μέχρι τον αγώνα της Κυριακής, το δια ταύτα είναι ότι πρόκειται για μια άνευ προηγουμένου «πατάτα», η οποία δεν αποκλείεται να κοστίσει ακριβά.
Προφανώς ο Norris εξακολουθεί να είναι το φαβορί για τον τίτλο των οδηγών, μιας και στην ουσία χρειάζεται ένα Σαββατοκύριακο τύπου… Βραζιλίας την επόμενη εβδομάδα στο Κατάρ για να «καθαρίσει», όμως η πίεση είναι μεγάλη. Για τον Piastri, ούτε λόγος. Από πρωτοπόρος πριν από μερικές εβδομάδες και επίδοξος Πρωταθλητής, ισόβαθμος με τον Verstappen και -όπως δείχνει η εικόνα των δύο από το καλοκαίρι κι έπειτα- σχεδόν σίγουρα… τρίτος!
Το ασύλληπτο της υπόθεσης, όμως, θα είναι να καταφέρει -διότι περί κατορθώματος θα πρόκειται- να χάσει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά η McLaren τον τίτλο των οδηγών, από τον Verstappen που παλεύει μόνος του με τα θηρία. Έναν Verstappen που πανηγύρισε τη νίκη του μαζί με τον Gianpiero Lambiase, τον race engineer που παραμένει στο πλευρό του την ώρα που όλοι οι υπόλοιποι στενοί συνεργάτες του την… κάνουν για άλλες πολιτείες.
Διότι από την τετράδα των ανθρώπων που έχει όλα αυτά τα χρόνια στο πλευρό του ο Ολλανδός, το 2026 θα μείνει μόνον ο Lambiasse! Ο Michael Manning έχει ήδη ανακοινώσει πως στο τέλος του 2025 θα αποχωρήσει από τη Red Bull, ενώ την περασμένη Παρασκευή ο David Mart δήλωσε στην ολλανδική «De Telegraaf» ότι πάει στην Audi. Η αποχώρηση του Tom Hart, όμως, αποτελεί τη μεγάλη έκπληξη, καθώς έχει αποδεχτεί προσφορά από τη Williams προκειμένου να αναλάβει έναν πιο επιτελικό ρόλο!
Υ.Γ.: Εξαιρετικός ο Kimi Antonelli, οδήγησε με ωριμότητα και αντιπαρήλθε της ποινής των 5 δευτερολέπτων που σωστά του επιβλήθηκε για λανθασμένη εκκίνηση. Η αλήθεια είναι, πάντως, ότι τέτοια λάθη καλό θα είναι να μην τα επαναλάβει στο μέλλον, καθώς κοστίζουν αρκετά και επί της ουσίας είναι άνευ λόγου.
Υ.Γ.1: Το πάλεψε ο Alex Albon, αλλά όταν δεν σε θέλει, δεν σε θέλει. Έκτος συνεχόμενος αγώνας εκτός βαθμών για τον οδηγό της Williams και ο κίνδυνος να συνηθίσει να βλέπει την… πλάτη του teammate του, Carlos Sainz, είναι ξεκάθαρος. Με ό,τι μπορεί αυτό να συνεπάγεται.
Υ.Γ.2: Gabriel Bortoleto, χαλάρωσε λίγο… Έπειτα από μια σειρά πολύ καλών αγώνων στα μισά του Πρωταθλήματος, ο Βραζιλιάνος υποπίπτει και πάλι σε λάθη. Αυτό το λάθος στα πρώτα μέτρα του αγώνα στο Λας Βέγκας, όμως, ήταν «χοντρό», καθώς πήρε στον λαιμό του κι άλλους πιλότους.
Υ.Γ.3: Όσα χρόνια κι αν περάσουν, ο Nico Hulkenberg θα παραμένει μια σταθερά στη Formula 1. Ακόμα ένας τερματισμός στη βαθμολογούμενη δεκάδα για τον Γερμανό, ο οποίος βάζει… πλώρη για το μέλλον!
Υ.Γ.4: Είναι παραπάνω από ξεκάθαρο ότι ο Yuki Tsunoda δεν έχει δικαιώσει αυτόν που τον επέλεξε για να αντικαταστήσει τον Liam Lawson. Από το κακό στο… χειρότερο πάει ο Ιάπωνας και δεν φαίνεται ότι μπορεί να γίνει ούτε… θαύμα, προκειμένου να παραμείνει και το 2026 στη Red Bull.
Υ.Γ.5: Τραγική για ακόμη μία φορά η εικόνα της Aston Martin, με εγκατάλειψη του Stroll και τον Alonso παραπάνω από μισό λεπτό μακριά από τη δεκάδα. Φταίει ο Andy Cowell; Κατά την άποψή μας, όχι. Φταίνε όλα. Και θα πρέπει να ληφθούν σημαντικές αποφάσεις στη βρετανική ομάδα.
Υ.Γ.6: Μα καλά, ο Horner και ο Newey δεν ήταν τσακωμένοι και δεν μιλούσαν καν τους τελευταίους μήνες της συνύπαρξής τους στην Red Bull; Είναι δυνατόν να ξαναβρεθούν στην ίδια ομάδα; Αν ιδιοκτήτης είναι ο «πολύς» Lawrence Stroll, όλα μπορούν να συμβούν! Θα συμβούν, όμως; Ίδωμεν…
Υ.Γ.7: Δηλαδή μεταξύ Verstappen και Horner, ο Lawrence Stroll θα επιλέξει τον δεύτερο; Χμ…
Πηγή: Car & Driver
















