Επιλογή Σελίδας

Του Γιάννη Μάριου Παπαδόπουλου

Τί Σαββατοκύριακο ήταν κι αυτό που ζήσαμε… Το Σάββατο βιώσαμε μία από τις συγκλονιστικότερες μάχες στην ιστορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, με τον Sebastien Ogier να στέφεται Παγκόσμιος Πρωταθλητής για ένατη φορά στην καριέρα του, για μόλις 5,2 δευτερόλεπτα!

Τόσος ήταν ο χρόνος που χώρισε τον 9 φορές (πλέον) Πρωταθλητή από το να έμενε δεύτερος σε αυτή τη μάχη του τίτλου με τον Elfyn Evans, η οποία έμεινε «ζωντανή» μέχρι την τελευταία ειδική διαδρομή του τελευταίου ράλι της σεζόν. Με τον Γάλλο να ξεδιπλώνει όλη την εμπειρία και το ταλέντο του και να κατακτά έναν τίτλο που δικαιούταν απόλυτα, από τη στιγμή που φέτος σε όσους αγώνες συμμετείχε, ήταν στην πρώτη τριάδα. Με εξαίρεση το καταστροφικό για εκείνον, ράλι Κεντρικής Ευρώπης.

Κι ακριβώς εδώ βρίσκεται η μεγάλη ομοιότητα μα και διαφορά συνάμα, με αυτό που βλέπουμε να συμβαίνει τις τελευταίες εβδομάδες στη Formula 1. Ο Max Verstappen, ως άλλος… Ogier, ήρθε από το… πουθενά, κι εκεί που όλοι τον είχαν από τρίτο φαβορί έως… ξεγραμμένο μετά από την άτυχη εξέλιξη του αγώνα στην κεντρική Ευρώπη, πήρε τον τίτλο στη Σαουδική Αραβία.

Ο Verstappen και χθες στη Τζέντα τα έκανε όλα τέλεια, αξιοποιώντας και την τύχη που ήταν ξεκάθαρα με το μέρος του αυτή τη φορά. Σε έναν αγώνα που φαινομενικά δεν του ταίριαζε καθόλου, βρήκε τον τρόπο να ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου και πλέον να είναι μόνος δεύτερος στη βαθμολογία των οδηγών.

Ο Norris είδε τη διαφορά του από τον Ολλανδό να «ψαλιδίζεται», εντούτοις εξακολουθεί να κρατά στα χέρια του την τύχη του, καθώς ακόμα κι αν σε μερικές ημέρες από τώρα ο Verstappen κερδίσει στο Άμπου Ντάμπι, του Βρετανού θα του αρκεί μια τρίτη θέση για να στεφθεί για πρώτη φορά στην καριέρα του Παγκόσμιος Πρωταθλητής.

Θεωρητικά, το άγχος θα το έχει ο Verstappen, ο οποίος στην πραγματικότητα πρέπει να καλύψει μια διαφορά 12 βαθμών από τον Norris. Όμως, όπως είδαμε και στο WRC, τελικά το άγχος μάλλον το έχει αυτός που προηγείται. Το διακύβευμα είναι μεγάλο κι, όπως ο Evans είχε να χάσει τα πάντα και εν τέλει τα έχασε, έτσι και ο Norris κινδυνεύει να χάσει τα πάντα αν δεν τα καταφέρει στην Γιας Μαρίνα.

Βεβαίως, για να είμαστε δίκαιοι, πριν από μερικές εβδομάδες ο Norris δεν ήταν το πρώτο φαβορί για τον τίτλο. Από μόνο του αυτό, λοιπόν, αρκεί για να τον… χαλαρώσει κάπως, μιας και επί της ουσίας έκανε αυτό που έπρεπε έως τώρα κι απλά πρέπει να… τελειώσει τη δουλειά.

Όμως ο Verstappen δεν θα έχει άγχος ούτως ή άλλως. Πέραν του ότι είναι «παγωμένο αίμα», έχει κάνει μια ολική επαναφορά από το καλοκαίρι κι ένθεν. Και, δίχως υπερβολή, ακόμα κι αν δεν πάρει το Πρωτάθλημα κανείς δεν θα μπορεί να του πει το παραμικρό. Αντιθέτως, εάν και αυτός ο τίτλος χαθεί για τη McLaren σε επίπεδο οδηγών, τότε εκτίμησή μας είναι ότι πολλά θα συζητηθούν τους επόμενους μήνες στο Γουόκινγκ αναφορικά με το μέλλον των δύο πιλότων της ομάδας.

Μη λησμονούμε, άλλωστε, πως ο Max έχει ξαναβρεθεί σε αντίστοιχη κατάσταση το 2021, όταν κυνηγούσε έναν φαινομενικά χαμένο τίτλο, τον οποίον εν τέλει κατέκτησε. Ναι, τον κατέκτησε έπειτα από την πλέον αμφισβητούμενη απόφαση στην ιστορία της Formula 1. Και, κακά τα ψέματα, είναι ένας τίτλος που -ανάλογα με την έκβαση της υπόθεσης Massa- δεν αποκλείεται τα επόμενα χρόνια να απασχολήσει τους νομικούς και τους δικαστές.

Σε κάθε περίπτωση, πάμε για ένα φινάλε μοναδικό, το οποίο θα μας κρατήσει κομμένη την ανάσα από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο γύρο!

Πηγή: Car & Driver