Σε ένα φινάλε επικό, με προσπέρασμα στον τελευταίο γύρο στον αγώνα, μετά από μεγάλες μάχες, αυτοκίνητα ασφαλείας και pitstop, πρωταθλητής για το 2021 αναδείχτηκε ο Max Verstappen!
Η εκκίνηση των οδηγών έγινε κανονικά. Με τα πέντε κόκκινα φώτα να σβήνουν, Hamilton και Verstappen εκκίνησαν χωρίς πρόβλημα, με τον Βρετανό να κάνει εκπληκτική εκκίνηση και να ανεβαίνει 1ος πριν την Στροφή 1.
Ο Ολλανδός μετά την πρώτη ευθεία απάντησε, περνώντας τον Hamilton, ο οποίος βγήκε εκτός πίστας για να αποφύγει την επαφή μεταξύ τους, μένοντας πρώτος, ωστόσο έπρεπε φαινομενικά να δώσει πίσω τη θέση στον οδηγό της Red Bull.
Από τη Διεύθυνση Αγώνα ωστόσο, το συμβάν δεν διερευνήθηκε καν, με τον Hamilton να κρατά τη θέση του και να ανοίγει τη διαφορά πάνω από το 1 δευτερόλεπτο, κρατώντας τον Ολλανδό αντίπαλό του εκτός DRS.
Πιο πίσω, ο Sergio Perez είχε ανέβει στην 3η θέση, εκμεταλλευόμενος την εκκίνηση του Lando Norris, με τον Βρετανό της McLaren να αναγκάζεται να βγει εκτός πίστας και να πέφτει 5ος, ενώ 4ος ανέβηκε ο Sainz.
Κακή ήταν η εκκίνηση του Bottas που έπεσε 8ος, πίσω από τον Yuki Tsunoda.
Μπροστά, ο Hamilton έχτιζε συστηματικά μια διαφορά από τον Verstappen, έχοντας φτάσει τη μεταξύ τους διαφορά στα 2,4 δευτερόλεπτα, καθώς ο αγώνας έφτανε στον 10ο γύρο του, και το pitstop όσων εκκινούσαν με τη μαλακή γόμα βρίσκονταν στον ορίζοντα.
Με τον Verstappen να συνεχίζει στον 12ο γύρο με τα μαλακά ελαστικά, η πτώση της απόδοσής τους έκανε εμφανή την παρουσία της, με τον Ολλανδό να παραπονιέται στην ομάδα του για την πρόσφυση στο πίσω μέρος της RB16B του, με τη διαφορά του με τον Hamilton να μεγαλώνει συνεχώς και να έχει φτάσει στα 5,7 δευτερόλεπτα.
Στο τέλος του 14ου γύρου, ο Verstappen μπήκε να κάνει την αλλαγή ελαστικών του, βάζοντας τη σκληρή γόμα σε ένα αρκετά γρήγορο, 2,1 δευτερολέπτων, pitstop.
Ένα γύρο μετά, θέλοντας να αποφύγει το undercut, ο Hamilton μπήκε να αλλάξει τα ελαστικά του, βάζοντας επίσης τη σκληρή γόμα και βγαίνοντας μπροστά από τον Verstappen και βάζοντας μεταξύ τους τον Carlos Sainz.
Ο Ισπανός καθυστέρησε αρκετά τον Verstappen, με τον Hamilton να έχει ανοίξει τη μεταξύ τους διαφορά σε πάνω από 7 δευτερόλεπτα.
Ο Hamilton άρχισε να ροκανίζει τη διαφορά με τον πρώτο (χωρίς pitstop) Sergio Perez, όντας πίσω από τον Μεξικανό στον 20ο γύρο. Ο Perez πήρε εντολή από την ομάδα του να καθυστερήσει τον Hamilton, βοηθώντας όσο γίνεται τον Verstappen να παραμείνει κοντά στον οδηγό της Mercedes.
Ο Μεξικανός έκανε εξαιρετική άμυνα, καθυστερώντας τον Hamilton όσο περισσότερο γίνεται. με τον Verstappen να κερδίζει πέντε δευτερόλεπτα μέσα σε έναν γύρο. Εν τέλει, ο Hamilton πέρασε στον 21ο γύρο στην πρώτη πίσω ευθεία, με τον Verstappen να βρίσκεται αμέσως πίσω του και να παίρνει τη θέση που του παραχώρησε ο Perez λίγο μετά.
Ο Hamilton ωστόσο ευνοήθηκε από τον καθαρό αέρα μπροστά του, καταφέρνοντας να ανοίξει λίγο τη μεταξύ τους διαφορά, και να μην δώσει DRS στον αντίπαλό του για τον τίτλο.
Από εκεί και ύστερα, ο Hamilton άνοιξε σταδιακά τη διαφορά του από τον Verstappen, φτάνοντάς τη στα 2,5 δευτερόλεπτα στον 25ο γύρο.
Έξοδο είχαμε λίγους γύρους μετά για τον Kimi Raikkonen, ο οποίος πλήγωσε το ρύγχος της Alfa Romeo του και εγκατέλειψε λίγο αργότερα στα pits, στον τελευταίο αγώνα της καριέρας του. Σχεδόν αμέσως μετά τον Φινλανδό, ακολούθησε και ο Russell στα γκαράζ της Williams, με ένα πρόβλημα στο κιβώτιο να τον οδηγεί σε εγκατάλειψη.
Μπροστά, η διαφορά Verstappen – Hamilton μεγάλωνε αργά και σταθερά, έχοντας φτάσει σχεδόν στα 5 δευτερόλεπτα στον 32ο γύρο, την ώρα που ο Valtteri Bottas έκανε τη δική του αλλαγή ελαστικών, βγαίνοντας 9ος, πίσω από τον Charles Leclerc.
Το ενδιαφέρον μονοπώλησε η μάχη των δύο αυτών οδηγών, με τον Φινλανδό να δυσκολεύεται να βρεθεί μπροστά από τον Μονεγάσκο και τη SF21. Εν τέλει ο Bottas πέρασε μπροστά από τον Leclerc, με τον Giovinazzi λίγο αργότερα να μένει εκτός αγώνα και να παρκάρει την Alfa Romeo του στην έξοδο της Σ9.
Εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε στην πίστα με το συμβάν αυτό, δίνοντας την ευκαιρία για αλλαγή ελαστικών με λιγότερο χαμένο χρόνο σε πολλούς οδηγούς.
Verstappen και Perez μπήκαν αμέσως για αλλαγή ελαστικών, με τον Hamilton να μένει εκτός. Η μεταξύ τους διαφορά ανέβηκε στα 19 δευτερόλεπτα, με τον Ολλανδό να προσπαθεί να πιέσει όσο περισσότερο γίνεται για να βρεθεί κοντά στον Hamilton, στους εναπομείναντες γύρους και με πιο φρέσκια γόμα για τον οδηγό της Red Bull.
Ο Verstappen κατέβασε γρήγορα τη διαφορά στα 14-15 δευτερόλεπτα, ενώ χρειαζόταν περίπου να είναι 8 δέκατα με ένα δευτερόλεπτο ταχύτερος στον γύρο για να έχει ελπίδες να βρεθεί σε απόσταση βολής από τον Hamilton.
Όλη η προσοχή είχε στραφεί στη διαφορά των δύο οδηγών, με τον Hamilton να προσπαθεί να τη διαχειριστεί όσο καλύτερα γίνεται, ώστε να μην φέρει στο τέλος του αγώνα τον Verstappen πίσω του. Στον 45ο γύρο, η διαφορά τους ήταν λίγο κάτω απ’ τα 14 δευτερόλεπτα, με τον Hamilton να βρίσκει μπροστά του αρκετά μονοθέσια που είναι στον ένα γύρο πίσω και να καλείται να τους δώσει γύρο χωρίς να χάσει πολύ χρόνο.
Με τον Hamilton να βρίσκει καθαρό αέρα ξανά στον 49ο γύρο, έχοντας περάσει το τρενάκι των Leclerc, Ricciardo, Ocon, Alonso, η διαφορά του με τον Verstappen είχε πέσει στα 11 δευτερόλεπτα, δείχνοντας να διαχειρίζεται όσο καλύτερα μπορεί τα πράγματα.
Τα πράγματα δεν είχαν τελειώσει όμως εκεί. Στον 54ο γύρο, το ατύχημα του Nicholas Latifi στην έξοδο από το σύμπλεγμα του ξενοδοχείου, έφερε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα. Αμέσως για αλλαγή ελαστικών μπήκε ο Max Verstappen, με τον Hamilton που προηγείτο να μην μπαίνει για αλλαγή ελαστικών μιας και είχε διαφορά μικρότερη των 14 δευτερολέπτων που κόστιζε ένα pitstop.
Αυτό έφερε τον Verstappen ακριβώς πίσω από τον Βρετανό, με ερωτηματικό να μπαίνει πλέον για το πόσο γρήγορα θα έφευγε το αυτοκίνητο ασφαλείας από την πίστα και εάν θα είχαμε συνέχεια στον αγώνα.
Εγκατάλειψη είχαμε και στον 56ο γύρο για τον Perez, με τον Μεξικανό να χάνει ένα βάθρο επάξιο, λόγω προβλήματος στο μονοθέσιό του.
Έτσι, αγώνας έγινε μόνο για έναν γύρο, αλλά τί γύρος ήταν αυτός!! Με βούτηγμα στα φρένα της φουρκέτας, ο Verstappen πέρασε τον Hamilton, έχοντας πιο φρέσκα λάστιχα, και από εκεί και πέρα πήρε έναν τίτλο που φάνηκε χαμένος!
That extraordinary final lap of the 2021 title race in full 😮#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/kknTMDfpAF
— Formula 1 (@F1) December 12, 2021
Ξέφρενα ήταν τα πανηγύρια στη Red Bull για τον τίτλο που επέστεψε στο Milton Keynes για πρώτη φορά μετά το 2013, με τον Verstappen να παίρνει έναν επάξιο τίτλο, μιας και όλη τη χρονιά ήταν ταχύτατος, πήρε τις περισσότερες νίκες, τις περισσότερες pole, προηγήθηκε για τους περισσότερους γύρους
A dream come true for @Max33Verstappen as he crosses the line in Abu Dhabi 👀
And becomes F1 World Champion for the first time! 👑 🏆#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/DIF51TL6Sk
— Formula 1 (@F1) December 12, 2021
Το βάθρο των νικητών συμπλήρωσε ο Carlos Sainz, βάζοντας το επιστέγασμα σε μια καλή χρονιά της Ferrari, η οποία την φέρνει στην 3η θέση στους Κατασκευαστές.
FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX 2021 – RACE RESULT
1012 Dec 2021Yas Marina Circuit, Yas Island
POS | DRIVER | TIME/RETIRED |
---|---|---|
1 | 1:30:17.345 | |
2 | +2.256s | |
3 | +5.173s | |
4 | +5.692s | |
5 | +6.531s | |
6 | +7.463s | |
7 | +59.200s | |
8 | +61.708s | |
9 | +64.026s | |
10 | +66.057s | |
11 | +67.527s | |
12 | +1 lap | |
13 | +1 lap | |
14 | +1 lap | |
15 | DNF | |
NC | DNF | |
NC | DNF | |
NC | DNF | |
NC | DNF |
2021 Driver Standings
POS | DRIVER | NATIONALITY | CAR | PTS |
---|---|---|---|---|
1 | NED | RED BULL RACING HONDA | 395.5 | |
2 | GBR | MERCEDES | 387.5 | |
3 | FIN | MERCEDES | 226 | |
4 | MEX | RED BULL RACING HONDA | 190 | |
5 | ESP | FERRARI | 164.5 | |
6 | GBR | MCLAREN MERCEDES | 160 | |
7 | MON | FERRARI | 159 | |
8 | AUS | MCLAREN MERCEDES | 115 | |
9 | FRA | ALPHATAURI HONDA | 110 | |
10 | ESP | ALPINE RENAULT | 81 | |
11 | FRA | ALPINE RENAULT | 74 | |
12 | GER | ASTON MARTIN MERCEDES | 43 | |
13 | CAN | ASTON MARTIN MERCEDES | 34 | |
14 | JPN | ALPHATAURI HONDA | 32 | |
15 | GBR | WILLIAMS MERCEDES | 16 | |
16 | FIN | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 10 | |
17 | CAN | WILLIAMS MERCEDES | 7 | |
18 | ITA | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 3 | |
19 | GER | HAAS FERRARI | 0 | |
20 | POL | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 0 | |
21 | RAF | HAAS FERRARI | 0 |
2021 Constructor Standings
POS | TEAM | PTS |
---|---|---|
1 | MERCEDES | 613.5 |
2 | RED BULL RACING HONDA | 585.5 |
3 | FERRARI | 323.5 |
4 | MCLAREN MERCEDES | 275 |
5 | ALPINE RENAULT | 155 |
6 | ALPHATAURI HONDA | 142 |
7 | ASTON MARTIN MERCEDES | 77 |
8 | WILLIAMS MERCEDES | 23 |
9 | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 13 |
10 | HAAS FERRARI | 0 |
Πηγή: F1 Fan