Επιλογή Σελίδας

Του Γιάννη Μάριου Παπαδόπουλου

Με βάση την εικόνα του Charles Leclerc στους τελευταίους γύρους του αγώνα σπριντ του Σαββάτου στην πίστα της Σαγκάης, η αίσθηση που μας δημιουργήθηκε ήταν πως η Ferrari θα μπορούσε για ακόμα έναν αγώνα να αποτελέσει το «αντίπαλον δέος» της Red Bull, έστω και λίγο πιο πίσω από την Παγκόσμια Πρωταθλήτρια.

Έλα, όμως, που τελικά τα πράγματα δεν ήταν ακριβώς έτσι. Αποδείχθηκε… ψευδαίσθηση η εικόνα της Ferrari στην Κίνα, καθώς ήρθε η Κυριακή για να αποκαλύψει τις τρανταχτές αδυναμίες της ιταλικής ομάδας, κυρίως σε ό,τι έχει να κάνει με τη διαχείριση του αγώνα όταν χρησιμοποιούνται τα σκληρά ελαστικά της Pirelli.

Δεν χωρά αμφιβολία πως η Ferrari στη Σαγκάη ήταν κατώτερη των περιστάσεων, με τη McLaren να βγάζει αντίδραση έπειτα από μια σειρά όχι καλών αγώνων. Και μάλιστα μια αντίδραση… διαρκείας, καθώς τα δείγματα είχαν αρχίσει να φαίνονται από την Παρασκευή κιόλας, με τον Lando Norris να κατακτά την pole position ενόψει του αγώνα σπριντ.

Δεν χωρά αμφιβολία πως η McLaren έμαθε από τα όσα λάμβαναν χώραστην πίστα, σε αντίθεση με τη Ferrari, η οποία μάλλον έμεινε αδρανής. Πώς ερμηνεύεται τούτο; Δείτε απλά την εικόνα του Norris το Σάββατο και συγκρίνετέ την με αυτή της Κυριακής. Το Σάββατο ο Βρετανός εκκίνησε πρώτος κι εν τέλει ολοκλήρωσε τον αγώνα 22’’ πίσω από τον Verstappen. Την Κυριακή, όμως, έχοντας σαφώς καλύτερη απόδοση και με το μονοθέσιο πιο πολύ «στα μέτρα» του, ο Βρετανός είδε δεύτερος την καρό σημαία, μόλις 13’’ πίσω από τον Ολλανδό. Αν αυτό δεν αποτελεί σημάδι προόδου, τότε…

Βεβαίως, ο Fred Vasseur είχε… δικαιολογία γι’ αυτό το «στραπάτσο», λέγοντας πως η αιτία του κακού εντοπίζεται στις κακές κατατακτήριες για την ομάδα του. Προφάσεις εν αμαρτίαις. Η πραγματικότητα είναι διαφορετική και δείχνει πως η Ferrari απλά αντιμετώπισε τον αγώνα της Κίνας ως ένα «σκαλοπάτι» μέχρι το επόμενο γκραν πρι, στο οποίο αναμένεται κι ένα «πακέτο» αναβαθμίσεων.

Κατά τα λοιπά, ο αγώνα στην πίστα της Σαγκάης, ο πρώτος στην «μετά Covid» εποχή, ήταν «κομμένος και ραμμένος» στα μέτρα του Max Verstappen. Ίσως κανείς να περίμενε ακόμα πιο εύκολη επικράτηση του Παγκόσμιου Πρωταθλητή, όμως εν τέλει ποιος ασχολείται με τις τελικές διαφορές, όταν η εικόνα ενός οδηγού είναι τόσο κυριαρχική;

Τέταρτη νίκη στη σεζόν για τον τρις παγκόσμιο πρωταθλητή, ο οποίος στη Σαγκάη άρχισε να αποκομίζει τα οφέλη από τις αναβαθμίσεις που παρουσίασε η Red Bull στη Suzuka. Δύο εβδομάδες είναι το φυσιολογικό μίνιμουμ, ώστε να υπάρχει χρόνος για την επεξεργασία των δεδομένων και την προσαρμογή του set-up, αποσπώντας το μέγιστο από το νέο μονοθέσιο.

Το αποτέλεσμα είναι ένα μονοθέσιο εύκολο για τους οδηγούς και προσιτό για την ομάδα να το ρυθμίσει λεπτομερώς. Η νίκη του Max Verstappen στην Κίνα φωτίζει το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της σημερινής Red Bull: ένα μονοθέσιο που σπάνια οδηγεί ομάδα και οδηγούς σε λάθος δρόμο, αποκαλύπτοντας σχεδόν πάντα τις πλήρεις δυνατότητές του.

Πέραν τούτων, ελάχιστα πράγματα μπορεί κανείς να «κρατήσει» από το γκραν πρι της Κίνας. Η ελπίδα για… βροχή, προκειμένου να βλέπαμε κάποιες «ανατροπές», δεν έγινε πραγματικότητα, με τους Κινέζους να προσπαθούν με διάφορους τρόπους να τονώσουν το ενδιαφέρον ενός αγώνα που δεν είχε τίποτε απολύτως να μας προσφέρει πέραν του ότι ο Verstappen προσέθεσε ακόμα μία νίκη στο φετινό ενεργητικό του. 

Πηγή: Car & Driver

Pin It on Pinterest

Shares
Share This