Του Δημήτρη Μπίζα
Η McLaren ανήκει στην κορυφή, αυτό είναι δεδομένο. Πρόκειται για ένα εκ των τριών πιο επιτυχημένων ομάδων στην ιστορία της Formula 1, μαζί με τις Ferrari και Williams, οπότε κάθε παρουσία της ψηλά στο grid, ψηλά στα τελικά αποτελέσματα ενός αγώνα, είναι ένα γεγονός που ευχαριστεί τόσο τους οπαδούς της, όσο κι αυτούς που θυμούνται την ομάδα του Woking να μην… ξεκολλά από το βάθρο.
Το Silverstone είναι το σπιτικό του σπορ που αγαπάμε. Αν μη τι άλλο, είναι η πίστα που φιλοξενήσει το πρώτο Grand Prix στην ιστορία του πρωταθλήματος, και σε αυτό έχουν γραφτεί χρυσές σελίδες στην ιστορία του.
Επομένως, η ανάκαμψη (ή -αν προτιμάτε- η τρομερά δυνατή εικόνα-εμφάνιση, διότι για να χαρακτηριστεί ανάκαμψη χρειάζεται χρόνος) της McLaren στον αγώνα της πατρίδας της, σε αυτό το σιρκουί, αποκτά άλλο ειδικό βάρος.
Επειδή, όμως, το άθλημα αυτό διέπεται από μία ανάγκη για ανάλυση, ανάγνωση και εξαγωγή συμπερασμάτων, το βάθρο του Lando Norris και η 4η θέση του Oscar Piastri, όπως και το 2-3 που πέτυχαν στις κατατακτήριες, χρήζουν εξήγησης.
Αναβαθμίσεις και καιρός έδωσαν στη McLaren πνοή
Στη McLaren, ήταν ειλικρινείς με τους εαυτούς τους και τον φιλοθεάμον κοινό εξ αρχής. Στην παρουσίαση της MCL60, ο team principal Andrea Stella ξεκαθάρισε πως το μονοθέσιο είχε μείνει πίσω σε εξέλιξη, και πως το πραγματικό, τελικό προϊόν θα εμφανιζόταν μετά την πρώτη μεγάλη αναβάθμιση στο Μπακού.
Πράγματι, εκεί ήταν που φάνηκε να ανοίγει κάπως ο συννεφιασμένος ουρανός για τους Βρετανούς, μετά το 6-8 στην Αυστραλία, μία εβδομάδα νωρίτερα.
Το πακέτο αναβαθμίσεων που άλλαξε τη ρότα της ομάδας, όμως, ήρθε στην Αυστρία. Ο Norris έφερε μία άκρως αναβαθμισμένη εκδοχή της εμπρός πτέρυγας και του πατώματος (για να αναφέρουμε μόνο τα πιο σημαντικά στοιχεία), και ήρθε 4ος. Τα ίδια μέρη εισήχθησαν και στο μονοθέσιο του Piastri μία εβδομάδα αργότερα, κι ήρθε κι αυτός 4ος, με τον teammate του 2ο, κι ενώ θα μπορούσε κι αυτός να είναι στο βάθρο.
«Οι αναβαθμίσεις μας βοήθησαν ξεκάθαρα ένα τεράστιο βήμα μπροστά» δήλωσε ο Αυστραλός. «Πιστεύω ότι βελτιωθήκαμε σημαντικά στους μεμονωμένους γύρους, όμως ο ρυθμός αγώνα είναι το σημείο που είδαμε τεράστια διαφορά. Ερχόμενος στον αγώνα, ήμουν λίγο προσεκτικός, επειδή πίστευα ότι ίσως οι επιδόσεις μας δε θα ήταν τόσο καλές, όμως ήμασταν ακόμα καλύτεροι σε σχέση με την Αυστρία, οπότε αυτό ήταν ιδιαίτερα συναρπαστικό».
Ο έτερος παράγοντας που έκανε τη McLaren τόσο ανταγωνιστική στο Silverstone ήταν ο συνδυασμός των γρήγορων στροφών με τις χαμηλές θερμοκρασίες που επικρατούσαν τόσο το Σάββατο, όσο και την Κυριακή.
Η MCL60 πάσχιζε αρκετά στον τομέα της κάθετης δύναμης, καθώς δεν παρήγαγε αρκετή για να ανταποκρίνεται ικανοποιητικά στις γρήγορες στροφές, ενώ παράλληλα είχε σημαντικό θέμα με την οπισθέλκουσα που της έκοβε αρκετή από την ταχύτητά της στις ευθείες. Με τις αναβαθμίσεις, αυτά τα δύο προβλήματα διορθώθηκαν.
Έμενε να βρεθεί λύση με την θερμοκρασία των ελαστικών, που όπως και με τη Ferrari, έτσι και με τη McLaren ήταν ένα ακανθώδες ζήτημα. Ωστόσο, με τη θερμοκρασία να μην ξεπερνά τους 29 βαθμούς Κελσίου στο οδόστρωμα, τα ελαστικά μπορούσαν να μείνουν στο ιδανικό παράθυρο λειτουργίας χωρίς να χρειάζεται οι οδηγοί να ελέγξουν ή να μειώσουν τον ρυθμό τους. Για αυτό κι ο Norris μπορούσε να κρατηθεί μπροστά από τον Hamilton στο φινάλε όταν έφταναν στις Copse, Maggots, Becketts, Chapel.
Για να επιβεβαιωθεί πως η McLaren είναι πράγματι βελτιωμένη ριζικά, θα πρέπει να περιμένουμε για τον αγώνα της Ουγγαρίας, όπου οι απαιτήσεις είναι διαφορετικές.
Πηγή: Car & Driver