Επιλογή Σελίδας


Του Δημήτρη Βούρδα

Όπως κάθε προκάτοχος του, το WRC 10 είναι η συνέχεια μίας σειράς παιχνιδιών που βρίσκεται σε μία πολύ περίεργη κατάσταση. Έχοντας την επίσημη άδεια του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, οι άνθρωποι του παιχνιδιού έχουν την ικανότητα να προσθέσουν τα αυτοκίνητα, τις επίσημες ομάδες, ακόμη και μερικές αυθεντικές ειδικές των αγώνων που απαρτίζουν το πρωτάθλημα. Όμως, ο ανταγωνισμός παραμένει έντονος και σαν να μην έφτανε αυτό, αποτελεί ένα από τα τελευταία πονήματα της εταιρείας Kylotonn, προτού τα δικαιώματα μεταφερθούν στην θρυλική Codemasters.

image

Παρόλα αυτά, οι άνθρωποι που βρίσκονται πίσω από το WRC 10 δεν έχουν σταματήσει να προσπαθούν ώστε να βελτιώσουν κάθε νέο τίτλο της σειράς που έχουν αναλάβει. Και πράγματι, με την πρώτη ματιά, το WRC 10 είναι καλύτερο από τους προκατόχους του. Το tutorial που βασάνιζε κάθε παίκτη που ασχολήθηκε με τους προηγούμενους τίτλους, είναι πολύ πιο γρήγορο και σαφές και οι αρχικές επιλογές είναι περισσότερο διανθισμένες. Δηλαδή, ο παίκτης έχει τη δυνατότητα να επιλέξει να ξεκινήσει μία καριέρα στον ψηφιακό κόσμο του rally, σε μία από τις 3 μικρότερες κατηγορίες του πρωταθλήματος, να κάνει ένα ολόκληρο πρωτάθλημα με κάποιο από τα επίσημα πληρώματα ή έναν από τους 15 αγώνες ή ακόμη και μία μόνο ειδική που περιλαμβάνεται.

image

Φυσικά δεν υπάρχουν μόνο αυτά. Κάθε αγώνας μπορεί να γίνει εκτός από τα αυτοκίνητα του πρωταθλήματος και με μερικά από τα πιο θρυλικά μοντέλα που έχουν βρεθεί σε αγωνιστικό σκέλος, στα ακριβώς 50 χρόνια του πρωταθλήματος. Και σαν έξτρα περιεχόμενο, εξαιτίας αυτής της επετείου, περιλαμβάνονται κι έξι ειδικές από μερικά θρυλικά rally του παρελθόντος. Το ασφάλτινο χάος της Γερμανίας και του Σαν Ρέμο, τις σκληρές χωμάτινες επιφάνειες της Αργεντινής και φυσικά μία ειδική (σε τρεις διαφορετικές εκδοχές) από το Rally Ακρόπολις.

image

Σημαντική παρένθεση. Η επιστροφή του εθνικού αγώνα στο επίσημο καλεντάρι δεν περιλαμβάνεται ακόμη στους 14 αγώνες που απαρτίζουν τους επίσημους του παιχνιδιού, καθώς η αλλαγή έγινε αρκετά αργά για να προλάβουν να αποτελέσουν μέρος του. Όμως, αναμένεται να προστεθούν στο παιχνίδι, σε λίγες εβδομάδες, μέσα από μία δωρεάν επέκταση. Σε κάθε περίπτωση, το ρόστερ των περίπου 40 διαφορετικών αυτοκινήτων, των 19 συνολικά διαφορετικών τοποθεσιών και των πρακτικά αμέτρητων τρόπων ασχολίας είναι πραγματικά δυσεύρετο ακόμη κι από πολύ ποιοτικούς ανταγωνιστές, όπως η σειρά Dirt Rally της άσπονδης αντιπάλου, Codemasters. Οι ώρες ενασχόλησης για κάποιον που αρέσκεται στο πρωτάθλημα είναι πολλές και σίγουρα βοηθούνται κι από τις αλλαγές στο career mode.

image

Έχοντας δώσει αρκετή έμφαση στον τομέα αυτό, οι άνθρωποι της Kylotonn έχουν εφαρμόσει μία σειρά από διαφοροποιήσεις, με σημαντικότερη αυτή της επιλογής του παίκτη να ξεκινήσει από μία υπάρχουσα ομάδα ή να διαμορφώσει από την αρχή τη δική του. Στη δεύτερη επιλογή ο παίκτης θα κληθεί να επιλέξει το αυτοκίνητο, τον teammate του, τους μηχανικούς κάθε είδους, αλλά κυριότερα να διαμορφώσει τα χρώματα και τους χορηγούς του με βάση τις επιθυμίες του, κάτι που φυσικά αλλάζει σημαντικά τον τρόπο ενασχόλησης. Στα πιο αγωνιστικά, πριν από κάθε rally, ο παίκτης πρέπει να επιλέξει τα ελαστικά και τις γόμες που θα έχει διαθέσιμες κατά τη διάρκεια του, τους μηχανικούς που θα πάρει μαζί του στο service καθώς και τους στόχους που θα θέσει για τον αγώνα. Εφόσον τους εκπληρώσει, θα λάβει χρηματικά έπαθλα αλλά και XP που θα του δώσουν την δυνατότητα να αναβαθμίσει το αυτοκίνητο, τους μηχανικούς κ.ο.κ.

image

Σε γενικές γραμμές πριν ξεκινήσει η αγωνιστική δράση, το WRC 10 έχει ήδη μία αρκετά ολοκληρωμένη πρόταση, ακολουθώντας από κοντά τα όσα πετυχαίνουν οι τίτλοι άλλων μεγάλων πρωταθλημάτων του μηχανοκίνητου, όπως η F1 και το MotoGP. Όμως όταν οι εικονικοί κινητήρες πάρουν μπροστά και τα ελαστικά σπινιάρουν για πρώτη φορά, το πράγμα αλλάζει λίγο. Παρότι η πρόοδος που έχει επιτευχθεί στα προηγούμενα χρόνια είναι αρκετά μεγάλη, ακόμη τα αυτοκίνητα δεν έχουν τόσο ρεαλιστική αίσθηση στην οδήγηση και η αλήθεια είναι ότι παρά τις σημαντικές διαφορές που έχουν τα επιμέρους αυτοκίνητα, ιστορικά ή μη, αυτές δεν αποτυπώνονται στο χειριστήριο, ούτε στην οθόνη. Τα τετρακίνητα αυτοκίνητα έχουν ίδια αίσθηση με τα πισωκίνητα, αυτά με τους κινητήρες στη μέση απαιτούν ίδιο χειρισμό με αυτά που έχουν τον κινητήρα μπροστά και πολλά ακόμη αντίστοιχα περίεργα παραδείγματα. Φωτεινή εξαίρεση τα σύγχρονα αυτοκίνητα του WRC που παρουσιάζονται, προφανώς όχι τυχαία, με αρκετά καλύτερο τρόπο.

image

Μεγάλο θέμα συνεχίζει να είναι και το σύστημα ζημιών. Παρότι το αυτοκίνητο δεν χοροπηδάει ανεξέλεγκτα όταν βγαίνει εκτός διαδρομής, η παραμικρή επαφή με οτιδήποτε βρεθεί στον δρόμο του αυτοκινήτου έχει τη δυνατότητα να προκαλέσει σοβαρότατες ζημιές. Αυτό δεν θα ήταν τόσο σημαντικό πρόβλημα, εάν δεν είχαμε κι εκεί κάποια κουλά σκηνικά, όπως το να σπάει η εμπρός ανάρτηση μετά από χτύπημα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, ή να χαλάει ο κινητήρας μετά από επαφή με τοίχο στο δεξί μέρος. Γενικά, στον τομέα του χειρισμού, ακόμη και με το χειριστήριο, το αποτέλεσμα είναι μεν συμπαθητικό σε στιγμές, αλλά απέχει ακόμη πολύ από τον ρεαλισμό που έχει ο ανταγωνισμός. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και στον τεχνικό τομέα, δυστυχώς. Παρότι τα τοπία είναι συγκλονιστικά και απεικονίζουν τα τρομερά σκηνικά που βλέπουμε στο πρωτάθλημα, τα γραφικά, ακόμη και στο Xbox Series X, όπου έγινε το review δεν αποτελούν κάτι το εντυπωσιακό και σε στιγμές που τα αυτοκίνητα κινούνται με υψηλές ταχύτητες, η αίσθηση είναι εντελώς λάθος. Σε αυτό συνεισφέρει και το μέτριο sound design, με τους περισσότερους κινητήρες, πάλι εκτός των WRC, να είναι παρόμοιοι και σίγουρα διόλου ρεαλιστικοί.

Στο online κομμάτι, παρά το λίγο κοινό που είδαμε κατά τη διάρκεια του review, δεν είναι σίγουρο ότι θα προτείναμε την διαμάχη μεταξύ των παικτών. Τα επιμέρους events που διοργανώνονται στο πλαίσιο του πρωταθλήματος e-Sports είναι πολύ πιο διασκεδαστικά και ο ανταγωνισμός είναι σίγουρα μεγαλύτερος. Συνοπτικά λοιπόν, με το WRC 10 βλέπουμε ακόμη μία προσπάθεια η οποία σίγουρα θα ικανοποιήσει αρκετά τους fans του πρωταθλήματος, βασιζόμενο πάνω στην διατήρηση των δικαιωμάτων του. Όμως, σε έναν χώρο που ο ανταγωνισμός είναι τόσο σκληρός, η αλήθεια είναι, όπως και στις προηγούμενες προσπάθειες του στούντιο, ότι δεν υπάρχουν πολλά που μπορούν να επιτευχθούν. Στα κομμάτια του ρεαλισμού σε χειρισμό και γραφικά, το επίπεδο είναι ακόμη πολύ χαμηλότερο και η κάθε σύγκριση θα είναι δυστυχώς καταδικαστική. Οι αλλαγές είναι σίγουρα ευπρόσδεκτες και αρκετά καλές, όμως μένουν εκτός του αγωνιστικού κομματιού, εκεί δηλαδή που υποφέρει ο τίτλος και πρακτικά με πολύ λίγη ουσία.

Πηγή: Enternity