Της Μαρίλης Πινιατάρο
Ο Charles Leclerc πήρε την τρίτη νίκη της φετινής σεζόν στο GP ΗΠΑ στο Circuit of The Americas μετά από μια εκπληκτική κίνηση στην πρώτη στροφή του πρώτου γύρου, η οποία του χάρισε την πρωτοπορία του αγώνα. Ο Carlos Sainz τον ακολούθησε στη δεύτερη θέση, χαρίζοντας στη Ferrari ένα πολυπόθητο 1-2 στις ΗΠΑ, ενώ τρίτος κατέληξε ο Max Verstappen μετά από μια επεισοδιακή μάχη με τον Lando Norris στα τελευταία στάδια του αγώνα.
Ξεκινώντας από την εκκίνηση του Leclerc, εκμεταλλεύτηκε την κόντρα των Norris και Verstappen που ξεκινούσαν από την 1η και 2η θέση, αντίστοιχα, προσπερνώντας και τους δύο ταυτόχρονα στην πρώτη στροφή. Κατάφερε να διατηρηθεί στην πρωτοπορία ακόμη κι όταν ενεργοποιήθηκε το DRS, χτίζοντας μια υγιή διαφορά 10 sec μέχρι το pit stop του.
Ο Norris έχασε τόσο από τους Verstappen και Leclerc στην εκκίνηση, όσο κι από τον Carlos Sainz, ο οποίος επίσης τον πέρασε στον πρώτο γύρο, με αποτέλεσμα ο Βρετανός να κατρακυλήσει από την πρώτη στην τέταρτη θέση. Η Ferrari έπαιξε ένα πανέξυπνο παιχνίδι στρατηγικής κι έκανε το undercut στον Verstappen με τον Sainz, αφού ο Ισπανός δεν κατάφερε να τον περάσει μέσα στην πίστα, ενώ η McLaren επέλεξε να επεκτείνει το stint της.
Αυτόματα, αυτή η επιλογή διατήρησε τον Norris στη θέση που βρισκόταν πριν τα pit stops, δηλαδή πίσω από τον Verstappen, όμως δίνοντάς του το πλεονέκτημα της κατά 6 γύρους πιο φρέσκιας γόμας. Ο Norris ξεκίνησε να μειώνει την απόσταση των 6 sec που είχε δημιουργηθεί μετά τις αλλαγές ελαστικών, σημειώνοντας γύρους 1 sec ταχύτερους από εκείνους του Ολλανδού.
Στον γύρο 53 κι έχοντας περάσει αρκετή ώρα μέσα στη ζώνη DRS του Verstappen, ο Norris ολοκλήρωσε το προσπέρασμα μετά από πολλές προσπάθειες. Ωστόσο, η κίνηση που έκανε έγινε εκτός των ορίων της πίστας κι ο πιλότος της McLaren δεν έδωσε τη θέση πίσω στον αντίπαλό του, με αποτέλεσμα να λάβει ποινή 5 sec.
Κατάφερε να χτίσει διαφορά 4,1 sec στους 3 εναπομείναντες γύρους, όμως φυσικά αυτό δεν ήταν άρκετο κι έτσι ο Norris τερμάτισε στην τέταρτη θέση της τελικής κατάταξης, μόλις 0,9 sec πίσω από τον Verstappen. Αυτό επέτρεψε στον Ολλανδό να αυξήσει τη διαφορά του στη βαθμολογία κατά ακόμη 3 βαθμούς, έχοντας ήδη κερδίσει 2 βαθμούς περισσότερο από τον Norris στον αγώνα sprint του Σαββάτου.
Στην πέμπτη θέση, πίσω από τον Norris, ο Oscar Piastri προσέφερε στη McLaren μερικούς ακόμη πολύτιμους βαθμούς για τη μάχη της με τη Red Bull στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών, τοποθετώντας την πλέον 40 βαθμούς μπροστά από την ομάδα από το Milton Keynes. Σίγουρα, η απόδοση του Sergio Perez, που ξεκίνησε από τη 10η θέση και κατέληξε στην 7η, δε βοήθησε στην προσπάθεια της Red Bull να ανακτήσει το χαμένο έδαφος.
Ανάμεσα στον Piastri και τον Perez, ο George Russell έκανε έναν εκπληκτικό αγώνα. Ξεκίνησε από το pitlane, με το μονοθέσιό του να έχει υποστεί μεγάλη ζημιά στο ατύχημα που είχε στις κατατακτήριες του Σαββάτου, και τερμάτισε στην έκτη θέση, κερδίζοντας δηλαδή 14 θέσεις.
Αντίθετα, ο ομόσταβλός του, Lewis Hamilton, είχε ένα καθολικά τραγικό αγωνιστικό τριήμερο που πολύ θα ήθελε να ξεχάσει. Μετά τον αποκλεισμό του στο Q1 των κατατακτηρίων, ο 7κις παγκόσμιος πρωταθλητής έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του στον δεύτερο γύρο του Grand Prix και βρέθηκε στην αμμοπαγίδα της στροφής 19, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει.
Είχε δηλώσει πριν την έναρξη του αγώνα ότι ήθελε ιδανικά να εκκινήσει από το pit lane, προκειμένου η ομάδα να μπορέσει να διορθώσει το στήσιμο του μονοθεσίου, με το οποίο δυσκολευόταν από την αρχή του τριημέρου. Η Mercedes επέλεξε να μην κάνει αλλαγές στην W15 του, ο Hamilton εκκίνησε 17ος… and the rest is history.
Επιστρέφοντας στην τελική κατάταξη, εκείνοι που ολοκλήρωσαν την κορυφαία δεκάδα ήταν οι Nico Hulkenberg, Liam Lawson και Franco Colapinto, καταλαμβάνοντας την όγδοη, ένατη και δέκατη θέση, αντίστοιχα.
Αναλυτικά η κατάταξη:
Θέση | Οδηγός | Χρόνος |
1 | Charles Leclerc | 56 Γύροι |
2 | Carlos Sainz | 8.562s |
3 | Max Verstappen | 19.412s |
4 | Lando Norris | 20.354s |
5 | Oscar Piastri | 21.921s |
6 | George Russell | 56.295s |
7 | Sergio Perez | 59.072s |
8 | Nico Hulkenberg | 62.957s |
9 | Liam Lawson | 70.563s |
10 | Franco Colapinto | 71.979s |
11 | Kevin Magnussen | 79.782s |
12 | Pierre Gasly | 90.558s |
13 | Fernando Alonso | 1 Γύρος |
14 | Yuki Tsunoda | 1 Γύρος |
15 | Lance Stroll | 1 Γύρος |
16 | Alex Albon | 1 Γύρος |
17 | Valtteri Bottas | 1 Γύρος |
18 | Esteban Ocon | 1 Γύρος |
19 | Zhou Guanyu | 1 Γύρος |
Lewis Hamilton | DNF |
Πηγή: Car & Driver