Επιλογή Σελίδας


Του Κωνσταντίνου Ελευθεριάδη

Η Red Bull κυριάρχησε στον εντός έδρας αγώνα της Ferrari. Ο Max Verstappen επικράτησε εμφατικά έναντι του ανταγωνισμού, ενώ τον θρίαμβο της Red Bull ολοκλήρωσε ο Perez με την 2η θέση. Άσχημη εμφάνιση για τις Ferrari με τον Sainz να εγκαταλείπει και πάλι, ενώ ο Leclerc έπειτα από λάθος έχασε μια σίγουρη 3η θέση.

Η εκκίνηση των Red Bull ήταν ονειρική, Ο Verstappen έφυγε εξαιρετικά κρατώντας την πρωτοπορία ενώ εξίσου όμορφα ξεκίνησε και ο Perez. Ο Μεξικανός πέρασε αμέσως τον Leclerc ο οποίος είχε άσχημο ξεκίνημα. Ο Μονεγάσκος θα έχανε και την τρίτη θέση στο φρενάρισμα για την Tamburello από τον Norris.

Ακριβώς πίσω τους οι ομόσταβλοί τους μάχονταν επίσης για την πέμπτη θέση. Ο Sainz κατάφερε να κρατηθεί μπροστά στην είσοδο του chicane αλλά ο Ricciardo από την εσωτερική τον ακούμπησε στέλνοντάς τον στα χαλίκια. Ο αγώνας του Ισπανού έλαβε τέλος για δεύτερη συνεχόμενη φορά.

Το περιστατικό θεωρήθηκε ως αγωνιστικό συμβάν. Ωστόσο, ο Ricciardo πιστεύουμε ότι ήταν ο κυρίως υπεύθυνος για την επαφή. Ο Sainz του είχε αφήσει άπλετο χώρο στην εσωτερική, αλλά ο οδηγός της McLaren έκανε το λάθος να ακουμπήσει στο κερμπ. Αυτό προκάλεσε και το γλίστρημα που εν τέλει οδήγησε στην επαφή. Το Safety Car θα έβγαινε λόγω της σύγκρουσης.

Στην ίδια στροφή θα ερχόταν και η αρχή του τέλους για τον αγώνα του Alonso. Ο Schumacher γλίστρησε μετά την είσοδο του στην στροφή 3 και ο πίσω αριστερά τροχός του χτύπησε τα πλαϊνά της Alpine του Ισπανού. Η ζημιά δεν μπορούσε να διορθωθεί και ο Fernando θα εγκατέλειπε στον 7ο γύρο.

Η επανεκκίνηση ήταν σχετικά άνετη για τον Verstappen καθώς είχε πίσω του τον Perez. Στον 5ο γύρο πίσω από τις Red Bull βρίσκονταν οι Norris, Leclerc, Magnussen, Russell, Bottas, Vettel, Tsunoda και Stroll. Τόσο ο Magnussen όσο και ο Russell είχαν ξεκινήσει εκπληκτικά.

Στην κορυφή ο Verstappen με καθαρό πεδίο άρχισε να σημειώνει ταχύτερους γύρους την στιγμή που ο Leclerc έχανε χρόνο πίσω από τον Norris. Ο οδηγός της Ferrari έπρεπε να ξεπεράσει γρήγορα το εμπόδιο της McLaren ώστε να κρατήσει επαφή με τις Red Bull. Θα το έπραττε με σχετική άνεση στην αρχή του 8ου γύρου.

Η πίστα στέγνωνε σχετικά γρήγορα αλλά όλοι ανέμεναν την βροχή να επανέλθει. Στο σημείο αυτό μεγάλη ήταν η μονομαχία μεταξύ Magnussen και Russell για την 5η θέση. Καθώς σε βρόχινες συνθήκες δεν επιτρέπεται η χρήση του DRS η Haas αποδείχτηκε δύσκολος αντίπαλος για την Mercedes. Ο Russell θα προσπερνούσε τελικά με μια όμορφη κίνηση στο chicane της Variante Alta. Λίγο αργότερα ο Magnussen θα έχανε και την 6η θέση από τον Bottas.

Πιο μπροστά ο Verstappen εξακολουθούσε να γράφει ταχύτερους γύρους ενώ ο Leclerc πλησίαζε αργά αλλά σταθερά τον Perez. Η πίστα, όμως, στέγνωνε πολύ γρήγορα και η φθορά στα intermediates αυξανόταν σημαντικά.

Στον 17ο γύρο ο Ricciardo από το τέλος της κατάταξης θα έπαιρνε το ρίσκο να περάσει σε slicks, φορώντας την medium γόμα. Σύντομα θα τον ακολουθούσαν οι Vettel, Gasly και Albon. Οι χρόνοι του Ricciardo θα προκαλούσαν ένα ντόμινο pit-stops. Ο Perez έχοντας τον Leclerc ακριβώς πίσω του μπήκε στον 19ο γύρο, ενώ ο Leclerc θα το έπραττε στον επόμενο γύρο με τον Verstappen.

Το pit stop της Ferrari δεν ήταν καλό. Ο Leclerc βγήκε μπροστά από τον Perez αλλά μέχρι να ανεβάσουν θερμοκρασία τα ελαστικά ο Perez τον είχε περάσει και πάλι. Άσχημο pit stop είχε και ο Hamilton ο οποίος, μάλιστα, είχε και μια μικρή επαφή με τον Ocon την στιγμή που ο Γάλλος έβγαινε από το δικό του box. Ο Ocon θα έπαιρνε ποινή 5 δευτερολέπτων για το περιστατικό.

Στον 21ο γύρο όλα τα μονοθέσια φορούσαν τα medium και η σειρά ήταν: Verstappen, Perez, Leclerc, Norris, Russell, Bottas, Vettel, Magnussen, Tsunoda και Stroll. Ο Hamilton είχε υποχωρήσει στην 14η θέση. Σύντομα ο Leclerc άρχισε να ασκεί πίεση στον Perez. H Ferrari ήταν εμφανώς ταχύτερη αλλά ο Perez αμυνόταν έξυπνα βοηθούμενος και από την απουσία του DRS.

Καθώς πλησιάζαμε στο μέσον του αγώνα ο Verstappen αύξανε τον ρυθμό του κατά βούληση. Ο Ολλανδός βρισκόταν 10 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Perez ο οποίος εξακολουθούσε να είναι αξεπέραστο εμπόδιο για τον Leclerc. Αξεπέραστο εμπόδιο, όμως, αποδεικνυόταν και η Alpha Tauri του Gasly για τον Lewis Hamilton. Ο Βρετανός βρισκόταν 14ος και όσο και αν προσπαθούσε ο Gasly έβρισκε συνεχώς απάντηση.

Στον 35ο γύρο ενεργοποιήθηκε το DRS από το Race control. Ο Hamilton πήρε το DRS αλλά το ίδιο και ο Gasly λόγω της Williams του albon μπροστά του. Ακόμη και ένα λάθος του Gasly στην έξοδο της Variante Alta δεν θα ήταν αρκετό για τον Hamilton ώστε να περάσει 13ος. Στον 41ο γύρο το μίζερο τριήμερο του Βρετανού θα έφτανε στο ναδίρ, με τον Hamilton να δέχεται γύρο από τον Verstappen.

Με είκοσι γύρους να απομένουν η κατάσταση στην κορυφή έμοιαζε παγιωμένη. Ο Verstappen ήταν άνετα πρώτος, έχοντας και τον ταχύτερο γύρο, ενώ ο Leclerc έμοιαζε ανήμπορος να απειλήσει τον Perez. Οι Tsunoda-Bottas και Gasly-Hamilton ήταν οι μόνοι που εξακολουθούσαν να μάχονται για θέσεις. Ο Hamilton δοκίμαζε τα πάντα αλλά ο Gasly εξακολουθούσε να αμύνεται εξαιρετικά. Αντιθέτως, ο Tsunoda θα κατάφερνε το προσπέρασμα επί του Magnussen στον 48ο γύρο περνώντας 8ος.

Στον 50ο γύρο ο Leclerc μπήκε για soft, με σκοπό να πάρει τον ταχύτερο γύρο. Η Red Bull αντέδρασε και έφερε και τους δύο οδηγούς της στα pits, επίσης για soft ελαστικά. Ο Μονεγάσκος βγήκε πίσω από τον Norris αλλά γρήγορα τον πέρασε και βρέθηκε πολύ κοντά στον Perez, ο οποίος είχε κρύα ελαστικά. Ο Μεξικανός, όμως, κατάφερε να κρατήσει την 2η θέση.

Ο Leclerc προσπαθούσε απεγνωσμένα να βρεθεί πιο κοντά στον Perez πριν το σημείο ανίχνευσης του DRS. Στον 55ο γύρο καθώς περνούσε από την Variante Alta, ο Leclerc έκανε λάθος και καβάλησε απότομα το κερμπ της εσωτερική. Η F1-75 σηκώθηκε στον αέρα και κατέληξε στα προστατευτικά ελαστικά που βρίσκονται στην εξωτερική. Το λάθος αυτό όπως και η αναγκαστική στάση στα pits στοίχησαν στον οδηγό της Ferrari την τρίτη θέση.

Ο Leclerc βγήκε στην 9η θέση και μπόρεσε να προσπεράσει τους Magnussen και Vettel για να τερματίσει 7ος. Όμως, σίγουρα αυτό ήταν ένα λάθος που μπορούσε να αποφευχθεί. Τελικά δεν θα έπαιρνε ούτε τον ταχύτερο γύρο. Στους τελευταίους γύρους είχαμε και ένα remake της περσινής μονομαχίας Bottas-Russell, αυτή τη φορά με αντεστραμμένες θέσεις στην πίστα.

Περισσότερα σε λίγο…

FORMULA 1 ROLEX GRAN PREMIO DEL MADE IN ITALY E DELL’EMILIA-ROMAGNA 2022 – RACE RESULT

Autodromo Enzo e Dino Ferrari, Imola

POS NO DRIVER CAR LAPS TIME/RETIRED
1 1 Max Verstappen RED BULL RACING RBPT 63 1:32:07.986
2 11 Sergio Perez RED BULL RACING RBPT 63 +16.527s
3 4 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 63 +34.834s
4 63 George Russell MERCEDES 63 +42.506s
5 77 Valtteri Bottas ALFA ROMEO FERRARI 63 +43.181s
6 16 Charles Leclerc FERRARI 63 +56.072s
7 22 Yuki Tsunoda ALPHATAURI RBPT 63 +61.110s
8 5 Sebastian Vettel ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 63 +70.892s
9 20 Kevin Magnussen HAAS FERRARI 63 +75.260s
10 18 Lance Stroll ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 62 +1 lap
11 23 Alexander Albon WILLIAMS MERCEDES 62 +1 lap
12 10 Pierre Gasly ALPHATAURI RBPT 62 +1 lap
13 44 Lewis Hamilton MERCEDES 62 +1 lap
14 31 Esteban Ocon ALPINE RENAULT 62 +1 lap
15 24 Zhou Guanyu ALFA ROMEO FERRARI 62 +1 lap
16 6 Nicholas Latifi WILLIAMS MERCEDES 62 +1 lap
17 47 Mick Schumacher HAAS FERRARI 62 +1 lap
18 3 Daniel Ricciardo MCLAREN MERCEDES 62 +1 lap
NC 14 Fernando Alonso ALPINE RENAULT 6 DNF
NC 55 Carlos Sainz FERRARI 0 DNF

2022 Driver Standings

POS DRIVER NATIONALITY CAR PTS
1 Charles Leclerc MON FERRARI 79
2 Max Verstappen NED RED BULL RACING RBPT 51
3 George Russell GBR MERCEDES 49
4 Sergio Perez MEX RED BULL RACING RBPT 48
5 Carlos Sainz ESP FERRARI 33
6 Lando Norris GBR MCLAREN MERCEDES 31
7 Lewis Hamilton GBR MERCEDES 28
8 Valtteri Bottas FIN ALFA ROMEO FERRARI 22
9 Esteban Ocon FRA ALPINE RENAULT 20
10 Kevin Magnussen DEN HAAS FERRARI 14
11 Yuki Tsunoda JPN ALPHATAURI RBPT 10
12 Daniel Ricciardo AUS MCLAREN MERCEDES 8
13 Pierre Gasly FRA ALPHATAURI RBPT 6
14 Sebastian Vettel GER ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 4
15 Fernando Alonso ESP ALPINE RENAULT 2
16 Zhou Guanyu CHN ALFA ROMEO FERRARI 1
17 Alexander Albon THA WILLIAMS MERCEDES 1
18 Lance Stroll CAN ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 1
19 Mick Schumacher GER HAAS FERRARI 0
20 Nico Hulkenberg GER ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 0
21 Nicholas Latifi CAN WILLIAMS MERCEDES 0

2022 Constructor Standings

POS TEAM PTS
1 FERRARI 116
2 RED BULL RACING RBPT 69
3 MERCEDES 65
4 MCLAREN MERCEDES 31
5 ALPINE RENAULT 22
6 ALFA ROMEO FERRARI 15
7 HAAS FERRARI 13
8 ALPHATAURI RBPT 10
9 WILLIAMS MERCEDES 1
10 ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 0

Πηγή: News Auto

Pin It on Pinterest

Shares
Share This