Του Κωνσταντίνου Ελευθεριάδη
Η Red Bull κυριάρχησε στον εντός έδρας αγώνα της Ferrari. Ο Max Verstappen επικράτησε εμφατικά έναντι του ανταγωνισμού, ενώ τον θρίαμβο της Red Bull ολοκλήρωσε ο Perez με την 2η θέση. Άσχημη εμφάνιση για τις Ferrari με τον Sainz να εγκαταλείπει και πάλι, ενώ ο Leclerc έπειτα από λάθος έχασε μια σίγουρη 3η θέση.
Η εκκίνηση των Red Bull ήταν ονειρική, Ο Verstappen έφυγε εξαιρετικά κρατώντας την πρωτοπορία ενώ εξίσου όμορφα ξεκίνησε και ο Perez. Ο Μεξικανός πέρασε αμέσως τον Leclerc ο οποίος είχε άσχημο ξεκίνημα. Ο Μονεγάσκος θα έχανε και την τρίτη θέση στο φρενάρισμα για την Tamburello από τον Norris.
Ακριβώς πίσω τους οι ομόσταβλοί τους μάχονταν επίσης για την πέμπτη θέση. Ο Sainz κατάφερε να κρατηθεί μπροστά στην είσοδο του chicane αλλά ο Ricciardo από την εσωτερική τον ακούμπησε στέλνοντάς τον στα χαλίκια. Ο αγώνας του Ισπανού έλαβε τέλος για δεύτερη συνεχόμενη φορά.
Το περιστατικό θεωρήθηκε ως αγωνιστικό συμβάν. Ωστόσο, ο Ricciardo πιστεύουμε ότι ήταν ο κυρίως υπεύθυνος για την επαφή. Ο Sainz του είχε αφήσει άπλετο χώρο στην εσωτερική, αλλά ο οδηγός της McLaren έκανε το λάθος να ακουμπήσει στο κερμπ. Αυτό προκάλεσε και το γλίστρημα που εν τέλει οδήγησε στην επαφή. Το Safety Car θα έβγαινε λόγω της σύγκρουσης.
Στην ίδια στροφή θα ερχόταν και η αρχή του τέλους για τον αγώνα του Alonso. Ο Schumacher γλίστρησε μετά την είσοδο του στην στροφή 3 και ο πίσω αριστερά τροχός του χτύπησε τα πλαϊνά της Alpine του Ισπανού. Η ζημιά δεν μπορούσε να διορθωθεί και ο Fernando θα εγκατέλειπε στον 7ο γύρο.
Η επανεκκίνηση ήταν σχετικά άνετη για τον Verstappen καθώς είχε πίσω του τον Perez. Στον 5ο γύρο πίσω από τις Red Bull βρίσκονταν οι Norris, Leclerc, Magnussen, Russell, Bottas, Vettel, Tsunoda και Stroll. Τόσο ο Magnussen όσο και ο Russell είχαν ξεκινήσει εκπληκτικά.
Στην κορυφή ο Verstappen με καθαρό πεδίο άρχισε να σημειώνει ταχύτερους γύρους την στιγμή που ο Leclerc έχανε χρόνο πίσω από τον Norris. Ο οδηγός της Ferrari έπρεπε να ξεπεράσει γρήγορα το εμπόδιο της McLaren ώστε να κρατήσει επαφή με τις Red Bull. Θα το έπραττε με σχετική άνεση στην αρχή του 8ου γύρου.
Η πίστα στέγνωνε σχετικά γρήγορα αλλά όλοι ανέμεναν την βροχή να επανέλθει. Στο σημείο αυτό μεγάλη ήταν η μονομαχία μεταξύ Magnussen και Russell για την 5η θέση. Καθώς σε βρόχινες συνθήκες δεν επιτρέπεται η χρήση του DRS η Haas αποδείχτηκε δύσκολος αντίπαλος για την Mercedes. Ο Russell θα προσπερνούσε τελικά με μια όμορφη κίνηση στο chicane της Variante Alta. Λίγο αργότερα ο Magnussen θα έχανε και την 6η θέση από τον Bottas.
Πιο μπροστά ο Verstappen εξακολουθούσε να γράφει ταχύτερους γύρους ενώ ο Leclerc πλησίαζε αργά αλλά σταθερά τον Perez. Η πίστα, όμως, στέγνωνε πολύ γρήγορα και η φθορά στα intermediates αυξανόταν σημαντικά.
Στον 17ο γύρο ο Ricciardo από το τέλος της κατάταξης θα έπαιρνε το ρίσκο να περάσει σε slicks, φορώντας την medium γόμα. Σύντομα θα τον ακολουθούσαν οι Vettel, Gasly και Albon. Οι χρόνοι του Ricciardo θα προκαλούσαν ένα ντόμινο pit-stops. Ο Perez έχοντας τον Leclerc ακριβώς πίσω του μπήκε στον 19ο γύρο, ενώ ο Leclerc θα το έπραττε στον επόμενο γύρο με τον Verstappen.
Το pit stop της Ferrari δεν ήταν καλό. Ο Leclerc βγήκε μπροστά από τον Perez αλλά μέχρι να ανεβάσουν θερμοκρασία τα ελαστικά ο Perez τον είχε περάσει και πάλι. Άσχημο pit stop είχε και ο Hamilton ο οποίος, μάλιστα, είχε και μια μικρή επαφή με τον Ocon την στιγμή που ο Γάλλος έβγαινε από το δικό του box. Ο Ocon θα έπαιρνε ποινή 5 δευτερολέπτων για το περιστατικό.
Στον 21ο γύρο όλα τα μονοθέσια φορούσαν τα medium και η σειρά ήταν: Verstappen, Perez, Leclerc, Norris, Russell, Bottas, Vettel, Magnussen, Tsunoda και Stroll. Ο Hamilton είχε υποχωρήσει στην 14η θέση. Σύντομα ο Leclerc άρχισε να ασκεί πίεση στον Perez. H Ferrari ήταν εμφανώς ταχύτερη αλλά ο Perez αμυνόταν έξυπνα βοηθούμενος και από την απουσία του DRS.
Καθώς πλησιάζαμε στο μέσον του αγώνα ο Verstappen αύξανε τον ρυθμό του κατά βούληση. Ο Ολλανδός βρισκόταν 10 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Perez ο οποίος εξακολουθούσε να είναι αξεπέραστο εμπόδιο για τον Leclerc. Αξεπέραστο εμπόδιο, όμως, αποδεικνυόταν και η Alpha Tauri του Gasly για τον Lewis Hamilton. Ο Βρετανός βρισκόταν 14ος και όσο και αν προσπαθούσε ο Gasly έβρισκε συνεχώς απάντηση.
Στον 35ο γύρο ενεργοποιήθηκε το DRS από το Race control. Ο Hamilton πήρε το DRS αλλά το ίδιο και ο Gasly λόγω της Williams του albon μπροστά του. Ακόμη και ένα λάθος του Gasly στην έξοδο της Variante Alta δεν θα ήταν αρκετό για τον Hamilton ώστε να περάσει 13ος. Στον 41ο γύρο το μίζερο τριήμερο του Βρετανού θα έφτανε στο ναδίρ, με τον Hamilton να δέχεται γύρο από τον Verstappen.
Με είκοσι γύρους να απομένουν η κατάσταση στην κορυφή έμοιαζε παγιωμένη. Ο Verstappen ήταν άνετα πρώτος, έχοντας και τον ταχύτερο γύρο, ενώ ο Leclerc έμοιαζε ανήμπορος να απειλήσει τον Perez. Οι Tsunoda-Bottas και Gasly-Hamilton ήταν οι μόνοι που εξακολουθούσαν να μάχονται για θέσεις. Ο Hamilton δοκίμαζε τα πάντα αλλά ο Gasly εξακολουθούσε να αμύνεται εξαιρετικά. Αντιθέτως, ο Tsunoda θα κατάφερνε το προσπέρασμα επί του Magnussen στον 48ο γύρο περνώντας 8ος.
Στον 50ο γύρο ο Leclerc μπήκε για soft, με σκοπό να πάρει τον ταχύτερο γύρο. Η Red Bull αντέδρασε και έφερε και τους δύο οδηγούς της στα pits, επίσης για soft ελαστικά. Ο Μονεγάσκος βγήκε πίσω από τον Norris αλλά γρήγορα τον πέρασε και βρέθηκε πολύ κοντά στον Perez, ο οποίος είχε κρύα ελαστικά. Ο Μεξικανός, όμως, κατάφερε να κρατήσει την 2η θέση.
Ο Leclerc προσπαθούσε απεγνωσμένα να βρεθεί πιο κοντά στον Perez πριν το σημείο ανίχνευσης του DRS. Στον 55ο γύρο καθώς περνούσε από την Variante Alta, ο Leclerc έκανε λάθος και καβάλησε απότομα το κερμπ της εσωτερική. Η F1-75 σηκώθηκε στον αέρα και κατέληξε στα προστατευτικά ελαστικά που βρίσκονται στην εξωτερική. Το λάθος αυτό όπως και η αναγκαστική στάση στα pits στοίχησαν στον οδηγό της Ferrari την τρίτη θέση.
Ο Leclerc βγήκε στην 9η θέση και μπόρεσε να προσπεράσει τους Magnussen και Vettel για να τερματίσει 7ος. Όμως, σίγουρα αυτό ήταν ένα λάθος που μπορούσε να αποφευχθεί. Τελικά δεν θα έπαιρνε ούτε τον ταχύτερο γύρο. Στους τελευταίους γύρους είχαμε και ένα remake της περσινής μονομαχίας Bottas-Russell, αυτή τη φορά με αντεστραμμένες θέσεις στην πίστα.
Περισσότερα σε λίγο…
FORMULA 1 ROLEX GRAN PREMIO DEL MADE IN ITALY E DELL’EMILIA-ROMAGNA 2022 – RACE RESULT
Autodromo Enzo e Dino Ferrari, Imola
POS | DRIVER | TIME/RETIRED |
---|---|---|
1 | 1:32:07.986 | |
2 | +16.527s | |
3 | +34.834s | |
4 | +42.506s | |
5 | +43.181s | |
6 | +56.072s | |
7 | +61.110s | |
8 | +70.892s | |
9 | +75.260s | |
10 | +1 lap | |
11 | +1 lap | |
12 | +1 lap | |
13 | +1 lap | |
14 | +1 lap | |
15 | +1 lap | |
16 | +1 lap | |
17 | +1 lap | |
18 | +1 lap | |
NC | DNF | |
NC | DNF |
2022 Driver Standings
POS | DRIVER | NATIONALITY | CAR | PTS |
---|---|---|---|---|
1 | MON | FERRARI | 79 | |
2 | NED | RED BULL RACING RBPT | 51 | |
3 | GBR | MERCEDES | 49 | |
4 | MEX | RED BULL RACING RBPT | 48 | |
5 | ESP | FERRARI | 33 | |
6 | GBR | MCLAREN MERCEDES | 31 | |
7 | GBR | MERCEDES | 28 | |
8 | FIN | ALFA ROMEO FERRARI | 22 | |
9 | FRA | ALPINE RENAULT | 20 | |
10 | DEN | HAAS FERRARI | 14 | |
11 | JPN | ALPHATAURI RBPT | 10 | |
12 | AUS | MCLAREN MERCEDES | 8 | |
13 | FRA | ALPHATAURI RBPT | 6 | |
14 | GER | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 4 | |
15 | ESP | ALPINE RENAULT | 2 | |
16 | CHN | ALFA ROMEO FERRARI | 1 | |
17 | THA | WILLIAMS MERCEDES | 1 | |
18 | CAN | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1 | |
19 | GER | HAAS FERRARI | 0 | |
20 | GER | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 0 | |
21 | CAN | WILLIAMS MERCEDES | 0 |
2022 Constructor Standings
POS | TEAM | PTS |
---|---|---|
1 | FERRARI | 116 |
2 | RED BULL RACING RBPT | 69 |
3 | MERCEDES | 65 |
4 | MCLAREN MERCEDES | 31 |
5 | ALPINE RENAULT | 22 |
6 | ALFA ROMEO FERRARI | 15 |
7 | HAAS FERRARI | 13 |
8 | ALPHATAURI RBPT | 10 |
9 | WILLIAMS MERCEDES | 1 |
10 | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 0 |
Πηγή: News Auto