Επιλογή Σελίδας

Του Γιάννη Μάριου Παπαδόπουλου

Πώς τα φέρνει έτσι η ζωή μερικές φορές… Πριν από 16 ημέρες, η Ferrari ανακοίνωνε ότι ο Carlos Sainz δεν θα μπορούσε να συμμετάσχει στο grand prix της Σαουδικής Αραβίας, καθώς έπρεπε να υποβληθεί σε εγχείρηση σκωληκοειδίτιδας. Όπερ κι εγένετο.

Δύο ημέρες αργότερα, ο σαφώς καταβεβλημένος Ισπανός, εμφανιζόταν στα πάντοκ της Τζέντα, προκειμένου να ενισχύσει την ομάδα του. Έστω ηθικά, μιας και δεν θα μπορούσε να αγωνιστεί. Και χειροκρότησε τον Oliver Bearman στην «παρθενική» εμφάνισή του σε grand prix.

Πριν δύο εβδομάδες η συζήτηση είχε να κάνει με τον νεαρό Βρετανό και το κατά πόσον θα τον «αδικήσει» η Ferrari, μη δίνοντάς του την ευκαιρία να βρεθεί μόνιμα στην πρώτη ομάδα. Άλλωστε είναι γνωστό ότι το 2025 θα φορά τα κόκκινα ο Lewis Hamilton.

Μόλις 16 ημέρες αργότερα, όλοι… ξέχασαν τον Bearman. Όχι για τα… μάτια του Hamilton, όμως. Αλλά γι’ αυτά του… Sainz. Βλέπετε, ο Ισπανός, ο οποίος πριν από δύο μήνες «απολύθηκε» εν μία νυκτί από την «σκουντερία» για χάρη του Hamilton, φρόντισε με την παρουσία του στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης να στείλει ακόμα ένα ξεκάθαρο μήνυμα στο Μαρανέλο.

«Είμαι εδώ», βροντοφώναξε ο Sainz, τραγουδώντας το αγαπημένο του «Smooth Operator» την ώρα που περνούσε τη γραμμή του τερματισμού στο μητροπολιτικό πάρκο της Μελβούρνης. Κι αμέσως ξεκίνησαν οι συζητήσεις.

Αλήθεια, αξίζει να «θυσιαστεί» ο Sainz για τον Hamilton; Η κουβέντα είναι μεγάλη και ατέρμονη. Και κάθε ανάλυση μπορεί πολύ απλά να διαψευστεί μέσα στις επόμενες ημέρες ή εβδομάδες. Η ουσία είναι μία: τη δεδομένη χρονική στιγμή το «πακέτο Sainz-Ferrari» αποδίδει. Ουδείς γνωρίζει εάν σε έναν χρόνο από τώρα ο Ισπανός, σε μιαν άλλη ομάδα, θα είναι τόσο ανταγωνιστικός; Ή εάν ο Hamilton, ο οποίος διανύει ίσως την χειρότερη περίοδο της καριέρας του στη Formula 1, θα έχει «αναγεννηθεί» και θα οδηγεί τη Ferrari από τη μία επιτυχία στην άλλη.

Αυτό που δεδομένα μπορούμε να πούμε είναι ότι τούτη τη στιγμή η Ferrari είναι σε καλύτερη κατάσταση από ότι ήταν τα τελευταία πολλά χρόνια. Η παρουσία του Fred Vasseur λειτουργεί καταλυτικά, με τις αποφάσεις του Γάλλου να αποδεικνύονται επί του πρακτέου απόλυτα ορθές. Σε ό,τι έχει να κάνει με τη λειτουργία της ομάδας, βεβαίως, καθώς το κομμάτι των πιλότων κρίνεται από τον έναν αγώνα στον επόμενο.

Για να το κάνουμε πιο… λιανά, η απόφαση του Vasseur να διατηρήσει στις θέσεις τους τους δύο ακρογωνιαίους λίθους της λειτουργίας της Ferrari, τον τεχνικό διευθυντή Enrico Cardile και τον επικεφαλής εξέλιξης των κινητήρων Enrico Gualtieri, είναι κομβική για την βελτιωμένη εικόνα της «σκουντερία».

Το θέμα, βεβαίως, είναι ότι προς το παρόν αυτός που φαίνεται να εντυπωσιάζει είναι ο… απολυμένος Sainz κι όχι ο Leclerc, ο οποίος ναι μεν έχει περισσότερους βαθμούς από τον teammate του, αλλά έχει και έναν αγώνα παραπάνω! ΚΙ επιτρέψτε μου να αμφιβάλλω για το κατά πόσον θα ήταν ψηλότερα βαθμολογικά ο Leclerc εάν ο Sainz είχε αγωνιστεί στην Τζέντα.

Ένα στοιχεία που κάνει τον Sainz να ξεχωρίζει είναι η ομαδικότητά του. Ο Ισπανός παλεύει για το σύνολο κι όχι για το προσωπικό του συμφέρον. Και φάνηκε πως αυτό το… πλήρωσε, με την απόφαση της Ferrari να του δείξει την πόρτα της εξόδου.

Μέσα σε όλα αυτά, περνά μοιραία σε δεύτερη μοίρα η περίπτωση Red Bull. Επί της ουσίας μιλάμε για μία ομάδα «δύο σε ένα». Η παρουσία του Perez στο Αλμπερτ Παρκ ήταν ακόμα μία απόδειξη του ότι ο Μεξικανός υστερεί σημαντικά έναντι του teammate του. Δίχως Verstappen στον αγώνα, με την πρώτη εγκατάλειψη για τον Ολλανδό έπειτα από δύο χρόνια, θα περίμενε κανείς από τον Perez να κάνει την «αντεπίθεσή» του και να φωνάξει «παρών». Εις μάτην…

Αν θα έπρεπε να βάλουμε σε μια σειρά δυναμικής το grid του 2024 έως τώρα, θα λέγαμε πως πρώτος είναι ο Verstappen, δεύτερες οι δύο Ferrari και τρίτος ο… Perez. Πραγματικά, υπάρχουν στιγμές που ο Μεξικανός δείχνει ανήμπορος να ακολουθήσει τον ρυθμό της ομάδας και μάλλον έχει συμβιβαστεί με το μέλλον του που σε καμία περίπτωση δεν θα τον βρει στην Red Bull τα επόμενα χρόνια.

Κι ακολουθεί η McLaren, η οποία με το «3-4» στην Αυστραλία πιστοποίησε εκ νέου την ανοδική πορεία της τα τελευταία δύο χρόνια. Πιο πίσω η Aston Martin, η οποία δεν θυμίζει στο ξεκίνημα του 2024 την ομάδα που εντυπωσίαζε στις αρχές του 2023, όμως παραμένει σταθερή στην πρώτη δεκάδα.

Και κάπου εκεί συναντά κανείς και το (άλλοτε) λαμπερό «αστέρι» της Mercedes, το οποίο παραμένει… σβηστό και φέτος. Παρά τις αλλαγές στο μονοθέσιο και τα «μεγάλα» λόγια του Toto Wolff, η γερμανική ομάδα παραμένει πολύ μακριά από τον καλό εαυτό της.

Εν κατακλείδι, η εικόνα του grand prix της Αυστραλίας ήταν ξεκάθαρη: η Ferrari έχει βελτιωθεί πολύ, είναι ανταγωνιστική και θα τα δώσει όλα προκειμένου ν παραμείνει κοντά στη Red Bull., Το εάν θα έρθει ο τίτλος στο τέλος της σεζόν, ουδείς μπορεί να το γνωρίζει. Το βέβαιο είναι ακόμα κι αν ο Verstappen δεν είχε εγκαταλείψει στο Άλμπερτ Παρκ, ο Sainz θα του έβαζε… δύσκολα.

Σε ένα Σαββατοκύριακο κατά τη διάρκεια του οποίου ο Ισπανός ήταν ταχύτερος από τον teammate του Leclerc, ο οποίος ήταν πολύ καλός στο να υπερασπιστεί τη δεύτερη θέση, αλλά όχι αρκετά επιθετικός για να στοχεύσει στην πρώτη, όπως δήλωσε ο ίδιος με τη συνήθη ειλικρίνειά του.

Δεδομένο είναι ότι μετά τα αποτελέσματα του αγώνα της Αυστραλίας, το πραγματικό πρωτάθλημα αρχίζει τώρα.

Πηγή: Car & Driver

Pin It on Pinterest

Shares
Share This