Επιλογή Σελίδας

O Φρανσουά Σεβέρ ήταν ένας Γάλλος οδηγός αγώνων που συμμετείχε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1, αλλά έχασε τη ζωή του, σαν σήμερα, το 1973, στην πίστα.

Μέχρι τα 29 του, όταν και πέθανε, ο Φρανσουά Σεβέρ συμμετείχε σε 47 Grand Prix της Formula 1, έχοντας μία νίκη, 13 τερματισμούς στο βάθρο και 89 πόντους καριέρας. Το νήμα της ζωής του Γάλλου οδηγού κόπηκε στις 6 Οκτωβρίου 1973, κατά τη διάρκεια του Γκραν Πρι των Ηνωμένων Πολιτειών. Ποια είναι η ιστορία του «Αλέν Ντελόν» του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Ο Φρανσουά γεννήθηκε στις 25 Φεβρουαρίου 1944 και ήταν γιος του κοσμηματοπώλη Τσαρλς Γκόλντενμπεργκ και της Χιγκέτ Σεβέρ. Ο πατέρας του ήταν Ρώσος-Εβραίος μετανάστης που μεταφέρθηκε στη Γαλλία ως νεαρό αγόρι από τους γονείς του, για να γλιτώσει από τις διώξεις των Εβραίων υπό την τσαρική αυτοκρατορία.

Πήρε το επώνυμο της μητέρας του

Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, υπό τη ναζιστική κατοχή της Γαλλίας , ο Γκόλντενμπεργκ προσχώρησε στη Γαλλική Αντίσταση για να αποφύγει την αναγκαστική απέλαση στην Πολωνία, καθώς ήταν εγγεγραμμένος Εβραίος. Προκειμένου να μην τραβηχτεί περαιτέρω η προσοχή, τα τέσσερα παιδιά του Τσαρλς και της Χιγκέτ ήταν όλα εγγεγραμμένα με το επώνυμό της (Σεβέρ) και όχι με το δικό του.

Λίγα χρόνια μετά την απελευθέρωση της Γαλλίας, ο μπαμπάς Τσαρλς ήθελε να μετονομάσει τα παιδιά του σε Γκόλντενμπεργκ, αλλά η οικογένεια είχε αντίρρηση καθώς μέχρι τώρα είχαν γίνει γνωστά με το επώνυμο Σεβέρ.

Η καριέρα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Όταν ήταν 16 ετών, ο Φρανσουά Σεβέρ ξεκίνησε την καριέρα του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αλλά σε δύο τροχούς. Αγωνιζόταν με το σκούτερ της μητέρας του, μια Vespa, πριν αποφοιτήσει στο δικό του Norton σε ηλικία 19 ετών.

Μετά στράφηκε στα αυτοκίνητα. Το 1966 ολοκλήρωσε ένα εκπαιδευτικό μάθημα στη σχολή Le Mans, πριν εγγραφεί στη σχολή αγώνων Magny-Cours. Η πρώτη του σεζόν στη Formula 3, δεν πήγε καλά. Του έλειπαν τα χρήματα και η εμπειρία για να στήσει και να συντηρήσει σωστά το αυτοκίνητο.

Ξεχώριζε και για την ομορφιά του

Ο Φρανσουά Σεβέρ ξεχώριζε και για την ομορφιά του. Κάτω από το κράνος ήταν το τυπικό πρόσωπο κάποιου που είναι τόσο πλούσιος σε μια οικογένεια που μπορεί να απαλλαγεί από κάθε κίνδυνο. Είχε πρόσωπο τόσο όμορφο όσο ο Αλέν Ντελόν, μόνο που τα μάτια του είναι λίγο πιο μπλε.

Βρίσκεται στη Formula 1 τη στιγμή που αρχίζει να πιστεύει ότι τα καταφέρνει και ο Τζάκι Στιούαρτ είναι ο υποτιθέμενος πατέρας του Σεβέρ, ο οποίος χρειάζεται λίγο χρόνο για να γίνει στενός του φίλος.

Η φιλία με τον Τζάκι Στιούαρτ

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα του 1971 έχει αναδείξει μαθηματικά πρωταθλητή για δεύτερη φορά τον Τζάκι Στιούαρτ, πριν ακόμα διεξαχθεί το Γκραν Πρι της Νέας Υόρκης. Σε κάποιο σημείο του αγώνα, ο Στιούαρτ διευκολύνει τον Φρανσουά, ο οποίος παίρνει το προβάδισμα. Στο «Glen», ήταν η πρώτη του καρό σημαία. Ήταν η αναγνώριση του ταλέντου του που είχε ήδη ξεπεράσει τη γοητεία του.

Όμως, δύο χρόνια αργότερα, το 1973, στην ίδια πίστα, ο Τζάκι Στιούαρτ έχει ήδη πάρει τον τίτλο για τρίτη φορά, και είχε αποφασίσει χωρίς να το πει στη γυναίκα του -για να μην βιώσει το άγχος της αναμονής τους τελευταίους αγώνες- πως αποφάσισε ότι η καριέρα του στη Φόρμουλα 1 θα τελειώσει με το Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών.

Η συμβουλή που δεν άκουσε

Δεν θα είναι μόνο το τέλος της εποχής που σημαδεύτηκε από έναν από τους μεγαλύτερους πρωταθλητές, είναι επίσης, αυτόματα, η επένδυση στον Φρανσουά Σεβέρ. Το Σάββατο 6 Οκτωβρίου, ο Φρανσουά εξηγεί στον Τζάκι πως σκοπεύει να βγει από την πιο στρεβλή στροφή της πίστας.

Ο Τζάκι του εξηγεί ότι η τέταρτη ταχύτητα κάνει το αυτοκίνητο πιο μαλακό, πιο ήμερο και στη συνέχεια το εκτοξεύει στην ευθεία. Ο Φρανσουά πιστεύει ότι με την τρίτη ταχύτητα το αυτοκίνητο είναι πιο νευρικό αλλά επιτρέπει καλύτερη επιτάχυνση κατά την έξοδο. Ο Τζάκι ξέρει ότι ο Φρανσουά τον ακούει σχεδόν πάντα. Άλλωστε, ήταν ο πρώτος οδηγός της Φόρμουλα 1 με τον οποίο ο Φρανσουά μίλησε, όταν ο Γάλλος ήταν άγνωστος.

Ο ακαριαίος θάνατος

Ο Σεβέρ σκοτώθηκε κατά τη διάρκεια των προκριματικών, ενώ πάλευε για την pole position με τον Ρόνι Πίτερσον. Στον γρήγορο συνδυασμό δεξιά – αριστερά στην ανηφόρα που ονομάζεται “The Esses”, το αυτοκίνητο του Γάλλου ήταν λίγο υπερβολικά προς την αριστερή πλευρά της πίστας, παίρνοντας ένα χτύπημα από τα κράσπεδα.

Άγγιξε τα μπλε φράγματα ασφαλείας της πίστας, προκαλώντας την περιστροφή και πρόσκρουση στα εμπόδια στην άλλη πλευρά της πίστας σε γωνία σχεδόν 90 μοιρών, ξεριζώνοντας και σηκώνοντας το φράγμα. Πέθανε ακαριαία. Φαίνεται ότι το γιγαντιαίο πίσω ελαστικό έσπασε το κράνος του.

Στην ταινία “Rush” του 2013 απεικονίζεται το σύνθετο θανατηφόρο ατύχημα του Φρανσουά Σεβέρ, συνδυάζοντας τα υπολείμματα ενός γαλάζιου Tyrrell 006 του 1973.

Πηγή: Sputnik News

Pin It on Pinterest

Shares
Share This