Επιλογή Σελίδας

Του Κώστα Παστρίμα

Το Gramd Prix Ισπανίας για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP ήταν ένας συναρπαστικός αγώνας με θέαμα, ανατροπές, πτώσεις, μάχες και έναν σπουδαίο νικητή, τον Πέκο Μπανάια της εργοστασιακής Ducati Lenovo. Ο πρωταθλητής έδωσε μεγάλη μάχη με τον Μαρκ Μάρκεθ, ο οποίος εμφανίστηκε ιδιαίτερα ανταγωνιστικός και τη διεκδίκησε μέχρι τέλους. Ο Μάρκεθ με την Gresini Ducati τελικά τερμάτισε στη 2η θέση ενώ το βάθρο συμπλήρωσε ο Μάρκο Μπετζέκι της VR46 Ducati με την 3η θέση.

Ο λαμπρός ανδαλουσιανός ήλιος έκανε την εμφάνισή του την Κυριακή στη Χερέθ και οι αναβάτες πήραν τις θέσεις τους στην εκκίνηση σε στεγνή πίστα, η οποία όμως άφηνε ακόμα κάποιες μικρές υποψίες για επικίνδυνα σημεία, όπως αυτά που προκάλεσαν το πλήθος των πτώσεων στο Σπριντ του Σαββάτου.

Με το που έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Μαρκ Μάρκεθ από την pole position ξεκίνησε καλά και έστριψε πρώτος στην πρώτη στροφή, μπροστά από τους Μαρτίν και Μπετζέκι. Ο Πέκο Μπανάια όμως ξεκίονησε τον αγώνα πολύ επιθετικά και προτού ολοκληρωθεί ο πρώτος γύρος τουςε πέρασε και τους δύο για να ανέβει στη 2η θέση. Πιο πίσω ακολουθούσαν οι Αλεξ Μάρκεθ, Μπίντερ, Ολιβέιρα και Μίλερ. Ο Πέδρο Ακόστα έκανε πολύ κακή εκκίνηση και είχε πέσει πολύ πίσω, στη 17η θέση.

Ο Μπανάια δεν ήθελα να περιμένει πίσω από τον Μάρκεθ και γρήγορα έκανε την κίνησή του για να περάσει τον Μάρκεθ και να πάρει την πρωτιά. Ο Μάρκεθ προσπάθησε να απαντήσει αμέσως αλλά άνοιξε τη γραμμή του και όχι μόνο δεν πέρασε τον Ιταλό αλλά είδε και τον Μαρτίν να τον περνάει και να τον ρίχνει στην 3η θέση.

Ο Μπανάια έδειχνε αποφασισμένος να ανεβάσει ρυθμό, αλλά δεν απέφυγε ένα μικρό λάθος, που έδωσε στον Μαρτίν την ευκαιρία να πάρει την πρώτη θέση στον αγώνα. Ο Μαρκ Μάρκεθ δεν ενεπλάκη σε αυτήν τη μάχη για την πρωτιά και μάλιστα έχασε και την 3η θέση από τον Μάρκο Μπετζέκι με την VR46 Ducati.

Η πρώτη «απώλεια» του αγώνα ήταν ο Ντάνι Πεδρόσα με την ΚΤΜ, ο οποίος μετά την ανέλπιστη χθεσινή 3η θέση στο Σπριντ είχε πτώση στον 5ο γύρο και εγκατέλειψε άδοξα, χωρίς ευτυχώς να τραυματιστεί.

Οι δύο μονομάχοι του περσινού τίτλου βρέθηκαν να δίνουν μάχη για την πρωτοπορία στον αγώνα, την οποία διατηρούσε ο Μαρτίν αλλά με τον Μπανάια να τον ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής. Οι δυο τους είχαν αρχίσει να απομακρύνονται από τους Μπετζέκι και Μάρκεθ, που είτε δεν μπορούσαν να ακολουθήσουν το ρυθμό είτε έκαναν αγώνα αναμονής.

Για μερικούς γύρους δεν είχαμε εξελίξεις και οι πρωτοπόροι διατηρούσαν τις θέσεις τους, έχοντας πιάσει έναν φαινομενικά άνετο ρυθμό. Τα φαινόμενα όμως πολλές φορές απατούν, καθώς στον 12ο γύρο ο Χόρχε Μαρτίν έκανε το μοιραίο λάθος και έχασε το μπροστινό, πέφτοντας στην είσοδο της 6ης στροφής. Έτσι, ο Μπανάια «κληρονόμησε» την πρωτιά, μπροστά από τον Μπετζέκι, που κρατούσε -ακόμα- πίσω του τους αδελφούς Μάρκεθ. Ο Μαρτίν πρόσθεσε το όνομά του στη λίστα των εγκαταλείψαντων, στην οποία λίγω νωρίτερα είχαν μπει οι Ζαρκό και Εσπαργκαρό.

Καθώς μπήκαμε στο δεύτερο μισό του αγώνα, ο Μαρκ Μάρκεθ έκανε την κίνησή του και πέρασε τον Μπετζέκι για να ανέβει στη 2η θέση. Βρισκόταν ήδη πάνω από 1 δευτερόλεπτο πίσω από τον Μπανάια, αλλά είχε μπροστά του αρκετούς γύρους για να προσπαθήσει να μειώσει τη διαφορά και ίσως να διεκδικήσει τη νίκη.

Πιο πίσω, ο Μπετζέκι έδειχνε άνετος στην 3η θέση, μπροστά από τους Α. Μάρκεθ, Μπίντερ και Μπαστιανίνι, που μάχονταν την 4η θέση. Ακολουθούσαν οι Ολιβέιρα, Ντι Τζιαναντόνιο και Βινιάλες, ενώ ο Ακόστα είχε αρχίσει να κερδίζει θέσεις και είχε ανέβει στη 10η θέση. Ακόμα πιο πίσω είχαμε άλλη μια διπλή πτώση, έπειτα από επαφή των Μορμπιντέλι και Μίλερ, που έστειλε και τους δύο στην αμμοπαγίδα.

Γύρο με το γύρο ο Μαρκ Μάρκεθ προσπαθούσε να «ροκανίσει» τη διαφορά από τον Πέκο Μπανάια, με τον πρωταθλητή όμως να αντιδρά και να διατηρείται μπροστά. Ο Μάρκεθ όμως δεν τα παράτησε και συνέχισε την προσπάθεια, η οποία καρποφόρησε και πέντε γύρους πριν από το τέλος βρέθηκε σε απόσταση βολής.

Από τη στιγμή που έφτασε πίσω από τον αντίπαλό του, ήταν αναπόφευκτο ότι ο Μάρκεθ θα προσπαθούσε να περάσει. Όντως, ο Ισπανός το έκανε σε περισσότερες από μία περιπτώσεις, αλλά ο Μπανάια ήταν και γρήγορος και αποφασισμένος και πολέμησε με ό,τι είχε, για να διατηρήσει την πρώτη θέση. Υπήρξαν και επαφές και αλλαγές θέσεων αλλά η άμυνα του Μπανάια αποδεικνυόταν πολύ αποτελεσματική.

Στο τέλος, ο Πέκο Μπανάια είχε κρατήσει δυνάμεις και σημειώνοντας τον ταχύτερο γύρο του αγώνα δύο γύρους πριν από το τέλος κατάφερε να αποσπαστεί από τον Μάρκεθ και να πανηγυρίσει μια τεράστιας σημασίας νίκη. Ο Μ. Μάρκεθ υποχρεώθηκε να αρκεστεί στη 2η θέση, με τον Μάρκο Μπετζέκι να τερματίζει στην 3η θέση και να ανεβαίνει στο βάθρο. Ακολούθησαν οι Α. Μάρκεθ, Μπαστιανίνι, Μπίντερ, Ντι Τζιαναντόνιο, Ολιβέιρα, Βινιάλες και Ακόστα.

Επόμενος αγώνας είναι το GP Γαλλίας στο ΛεΜαν σε δύο εβδομάδες, το 3ήμερο 10-12 Μαΐου.

Περισσότερα σε λίγο…

2024 Spanish MotoGP, Jerez – Race Results

Pos Rider Nat Team Time/Diff
1 Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP24) 40m 58.053s
2 Marc Marquez SPA Gresini Ducati (GP23) +0.372s
3 Marco Bezzecchi ITA VR46 Ducati (GP23) +3.903s
4 Alex Marquez SPA Gresini Ducati (GP23) +7.205s
5 Enea Bastianini ITA Ducati Lenovo (GP24) +7.253s
6 Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) +7.801s
7 Fabio Di Giannantonio ITA VR46 Ducati (GP23) +10.063s
8 Miguel Oliveira POR Trackhouse Aprilia (RS-GP24) +10.979s
9 Maverick Viñales SPA Aprilia Racing (RS-GP24) +11.217s
10 Pedro Acosta SPA Red Bull GASGAS Tech3 (RC16)* +20.762s
11 Raul Fernandez SPA Trackhouse Aprilia (RS-GP23) +23.508s
12 Joan Mir SPA Repsol Honda (RC213V) +23.584s
13 Alex Rins SPA Monster Yamaha (YZR-M1) +28.452s
14 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) +29.049s
15 Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) +32.015s
16 Stefan Bradl GER Honda Test Rider (RC213V) +41.433s
17 Luca Marini ITA Repsol Honda (RC213V) +43.323s
Augusto Fernandez SPA Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) DNF
Jack Miller AUS Red Bull KTM (RC16) DNF
Franco Morbidelli ITA Pramac Ducati (GP24) DNF
Lorenzo Savadori ITA Aprilia Racing (RS-GP24) DNF
Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP24) DNF
Johann Zarco FRA LCR Honda (RC213V) DNF
Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing (RS-GP24) DNF
Daniel Pedrosa SPA Red Bull KTM (RC16) DNF

Jerez: New 2024 MotoGP World Championship standings

Pos Rider Nat Team Points Diff.
1 = Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP24) 92
2 ^3 Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP24) 75 (-17)
3 = Enea Bastianini ITA Ducati Lenovo (GP24) 70 (-22)
4 ˅2 Pedro Acosta SPA Red Bull GASGAS Tech3 (RC16)* 69 (-23)
5 ˅1 Maverick Viñales SPA Aprilia Racing (RS-GP24) 63 (-29)
6 ^1 Marc Marquez SPA Gresini Ducati (GP23) 60 (-32)
7 ˅1 Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) 59 (-33)
8 = Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing (RS-GP24) 39 (-53)
9 ^3 Marco Bezzecchi ITA VR46 Ducati (GP23) 36 (-56)
10 ˅1 Fabio di Giannantonio ITA VR46 Ducati (GP23) 34 (-58)
11 ^3 Alex Marquez SPA Gresini Ducati (GP23) 27 (-65)
12 ˅2 Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) 25 (-67)
13 = Miguel Oliveira POR Trackhouse Aprilia (RS-GP24) 23 (-69)
14 ˅3 Jack Miller AUS Red Bull KTM (RC16) 22 (-70)
15 ^3 Raul Fernandez SPA Trackhouse Aprilia (RS-GP23) 12 (-80)
16 = Joan Mir SPA Repsol Honda (RC213V) 12 (-80)
17 ˅2 Augusto Fernandez SPA Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) 10 (-82)
18 ˅1 Daniel Pedrosa SPA Red Bull KTM (RC16) 7 (-85)
19 ^2 Alex Rins SPA Monster Yamaha (YZR-M1) 6 (-86)
20 ˅1 Franco Morbidelli ITA Pramac Ducati (GP24) 6 (-86)
21 ˅1 Johann Zarco FRA LCR Honda (RC213V) 5 (-87)
22 = Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) 4 (-88)

Πηγή: Gazzetta

Pin It on Pinterest

Shares
Share This