Επιλογή Σελίδας

Του Βασίλη Σκουντή

Το τυράκι το είδε ο Ολυμπιακός χθες το βράδυ στο Μιλάνο, τη φάκα δεν είδε και πιάστηκε ούλος του μέσα σε δαύτη!

Την πάτησε, το δίχως άλλο, διότι μπορεί να μην υπάρχουν καλές ήττες, αλλά αυτή ήταν όντως κακή: τόσο κακή που μπορεί να γίνεται κιόλας… κακιά!

Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα σε μια κακή και σε μια κακιά ήττα;

Θαρρώ πως η κακιά είναι χειρότερη από την κακή!

Επί της ουσίας τώρα, οι Πειραιώτες που είχαν κιόλας την ανάγκη της ψυχοθεραπείας ώστε να ξεχάσουν τον πόνο και το σοκ που προκάλεσε το τρίτο σακάτεμα του Κίναν Εβανς, είδαν έναν αντίπαλο που παρατάχθηκε χωρίς τέσσερα βασικά στελέχη του και δη τους δυο πρώτους σκόρερς του (Ζακ ΛεΝτέι, Σαβόν Σιλντς), τον δεύτερο καλύτερο ριμπάουντερ του (Τζος Νίμπο) και τον κορυφαίο πασέρ του (Λορέντσο Μπράουν).

Ο νεανίας από το Σέφιλντ, οι επαχθείς όροι και η πιλάλα

Τα είδαν όλα αυτά, αλλά δεν είδαν και δεν κατάφεραν να αναχαιτίσουν εκείνους που συσπειρώθηκαν και άρπαξαν την ευκαιρία από τα μαλλιά, όπως Βρετανός Κουίν Ελις που τους έδωσε κιόλας τη χαριστική βολή…

Ακούγοντας κάποιος ότι ο 22χρονος γκαρντ αγωνιζόταν στην ομάδα του Σέφιλντ (Sharks) θα τον περνούσε για ποδοσφαιριστή, αλλά πριτς: μια χαρά μπασκετμπολίστας είναι και με αυτή την ιδιότητα, συν το ρεκόρ καριέρας του, συστήθηκε χθες και εξανάγκασε τους Πειραιώτες να προσυπογράψουν τη συνθήκη του Μεδιολάνου και μάλιστα με επαχθείς όρους!

Απέναντι, λοιπόν, σε μια λειψή και κολοβωμένη ομάδα που δεν είχε ούτε καν τον (κανονικό) προπονητή της στον πάγκο, ο Ολυμπιακός ζυγίσθηκε, εμετρήθη και ευρέθη ελλιπής: ελόγου του είχε έλλειμμα σε συνέχεια, συνέπεια, σταθερότητα και κυρίως αμυντικές αντιδράσεις που θα του επέτρεπαν να διαχειρισθεί καλύτερα τις καταστάσεις ώστε να μην τον πιάσει καθυστερημένα η… πιλάλα και να μην τρέχει από το -15 χωρίς εντέλει να φτάνει…

Δεν του έφτασε όντως και το ακροτελεύτιο τρίποντο του Τάιλερ Ντόρσεϊ, το οποίο απλώς έγραψε τον τιμητικό έως κολακευτικό (σε σχέση με την εμφάνιση του) επίλογο.

Η τριαντάρα του 2014 και ο μάντης κακών

Την παραμονή της αναμέτρησης ο Γιώργος Μπαρτζώκας θυμήθηκε ότι «πάντα δυσκολευόμασταν στο Μιλάνο» και δεν είχε άδικο, άλλωστε επί των ημερών του, στις 9 Ιανουαρίου του 2014, ο τότε υπερασπιζόμενος τα σκήπτρα του Ολυμπιακός είχε φάει μια τριαντάρα στο κεφάλι (81-51)!

Είπε και κάτι άλλο ο Μπαρτζώκας για το οποίο άθελα του αποδείχθηκε μάντης κακών: «Εάν παίξουμε με λιγότερη physicality, θα έχουμε πρόβλημα»….

Εκ των υστέρων αυτή η δήλωση εκτός από προφητική, απέβη και επιεικής, διότι η ομάδα του δεν έπαιξε με λιγότερη physicality, αλλά με… καθόλου physicality!

Δέχθηκε 47 πόντους στο πρώτο ημίχρονο και άλλους 41 στο δεύτερο, βρέθηκε στο -15 (65-50) και μπορεί να αντεπιτέθηκε και να έπαιζε τη νίκη σε μια ζαριά, αλλά κι αυτή του στράβωσε!

Χωρίς αμυντική συνοχή και σκληράδα, ο Ολυμπιακός δεν μπόρεσε σε κανένα σημείο του αγώνα να θωρακίσει τα μετόπισθεν του, ένα το κρατούμενο…

Πάμε παρακάτω, λοιπόν…

Ο serial killer Τάιλερ και το “Έλα Αλέκο”

Με τον Σάσα Βεζένκοβ να καταγράφει ιστορικό χαμηλό στο σκοράρισμα (6 πόντοι) έπειτα από 45 ματς κανονικής περιόδου και με τον Εβάν Φουρνιέ να βάζει εφέτος του μισούς πόντους σε σχέση με πέρυσι, τού έλειψε ο τρίτος άνθρωπος που θα πλαισίωνε τον συνήθη ύποπτο της εφετινής σεζόν και τον απροσδόκητο πρωταγωνιστή…

Ο μεν Ντόρσεϊ που έχει κόψει διψήφια ταρίφα με 11 double digits σε ισάριθμα ματς σκόραρε 25 πόντους, ο δε Αλεκ Πίτερς έβγαλε από τη ναφθαλίνη την προπέρσινη πανοπλία του, τη λούστραρε και έβαλε 27, αλλά τζίφος: οι 52 πόντοι που άθροισαν οι δυο τους δεν έφταναν στον Ολυμπιακό που (επαναλαμβάνω ότι) πλήρωσε τα ακριβά επίχειρα της πλημμελούς αμυντικής λειτουργίας του…

Όλο το ζουμί του αγώνα αποστάχθηκε στα 32 δευτερόλεπτα, όταν μετά το καλάθι του Πίτερς (84-82), ο Ελις σκόραρε όντας μόνος του για το 86-82 και οι Λομβαρδοί κράτησαν στην κατοχή τους τα άσπρα πιόνια σε αυτή την παρτίδα…

Η ο Σάσα ή κανείς!

Ακολούθησε η βολή του Μάρκο Γκούντουριτς για το 87-84 και στο επιγενόμενο τάιμ άουτ ο Μπαρτζώκας επέλεξε να ζήσει ή να πεθάνει με τον Βεζένκοβ!

Επέλεξε να ζήσει ή να πεθάνει με τον σούπερ σταρ της ομάδας, ο οποίος ωστόσο μέχρι εκείνη τη στιγμή «έγραφε» ένα στα έξι σουτ και αυτό που εξαπέλυσε έγινε το έκτο άστοχο και σφράγισε την ήττα του Ολυμπιακού.

Εκ των υστέρων, βεβαίως, ανοίγει η κουβέντα για το εάν και κατά πόσον έπρεπε ή θα μπορούσε να δώσει την μπάλα στον Ντόρσεϊ ή τον Πίτερς που ήταν καυτοί και είχαν οδηγήσει τον Ολυμπιακό στο come back, αλλά, ως γνωστόν μετά από έναν πόλεμο και δη έπειτα από μια χαμένη μάχη- ακόμη και οι δεκανείς γίνονται στρατηγοί!

Οι ανατροπές των δεδομένων

Παρεμπιπτόντως και σ σύγκριση με την περυσινή σεζόν, στον εφετινό Ολυμπιακό τα κόζα έχουν αλλάξει για τα καλά, με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται…

Πρώτος σκόρερ της ομάδας δεν είναι ως συνήθως ο Βεζένκοβ, ο οποίος βάζει κατά μέσο όρο 16.4 πόντους, αλλά ο Ντόρσεϊ ο οποίος εμφανίσθηκε από το… κάγκελο με 16.4, ενώ πέρυσι είχε 3.3 και με το βιολί που βαράει ανακηρύσσεται άνευ συναγωνισμού ο πιο βελτιωμένος παίκτης της σεζόν!

Υπάρχει όμως και κάτι ακόμη πιο… τρομακτικό: προτού αρχίσει το χθεσινό ματς, ο συνήθως άσφαιρος Τόμας Γουόκαπ είχε υψηλότερο μέσο όρο πόντων (6.9) από τον Εβάν Φουρνιέ (6.6π.)!!!

Το λες και ανέκδοτο αυτό και μολονότι ο Γάλλος γκαρντ ξαναπέρασε μπροστά, είναι βέβαιο πως κάτι τρέχει με την πάρτη του: δεν εννοώ κάτι ύποπτο, αλλά αναφέρομαι και περιορίζω την αναφορά μου αποκλειστικά και μόνο στην κακή αγωνιστική εικόνα του.

Ο Ποέτα είπε νεράκι το ποίημα του

Ο Μπατζώκας δεν έμεινα άπραγος: δοκίμασε διάφορους συνδυασμούς, προσπάθησε να ματσάρει τα χαμηλά σχήματα του Πέπε Ποέτα, ο οποίος κάποια στιγμή έπαιξε με τέσσερις γκαρντ (βάζοντας τον Μάρκο Γκούντουριτς στο «4») και κατέφυγε σε μια δική του ασυνήθιστη πεντάδα (ΜακΚίσικ, Γουόρντ, Γουόκαπ, Βεζένκοβ, Πίτερς), αλλά όποιον τρόπο κι αν μετήλθε, εντέλει το Νόμπελ λογοτεχνίας έμελλε να το πάρει ο αντίπαλος του και λόγω επωνύμου…

Poeta σημαίνει ποιητής και ο λεγάμενος επιφυλάσσεται να παρουσιάσει και να απαγγέλει τις προσωπικές συλλογές του την ερχόμενη σεζόν, όταν (λέγεται ότι) θα διαδεχθεί τον Έτορε Μεσίνα, ο οποίος του προσφέρει το χρίσμα και την ευλογία του.

Όσο για τον Μπαρτζώκα, ελόγου του επιφυλάσσεται να παρουσιάσει μια καλύτερη, σταθερότερη και (σε σχέση με χθες) σκληρότερη εκδοχή του δικού του ποιήματος…

Πηγή: Sport24