Έπειτα από ένα περίεργο σαββατοκύριακο στο GP του Βελγίου με την βροχή να παίζει καθοριστικό ρόλο, η Formula 1 επιστρέφει στην πίστα του Zandvoort ύστερα από 36 χρόνια, με τον τελευταίο αγώνα να έχει διεξαχθεί στο μακρινό 1985 με νικητή τον Niki Lauda.
Το Zandvoort ωστόσο είναι μία πίστα που δυσκόλεψε αρκετά τους οδηγούς τόσο τις δοκιμές όσο και στις κατατακτήριες με την κατάταξη των ομάδων να αλλάζει συνεχώς. Πέραν ωστόσο του εκπληκτικού σχεδιασμού της πίστας δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε και την εκπληκτική ατμόσφαιρα που έχουν δημιουργήσει οι θεατές υποστηρίζοντας τον Ολλανδό οδηγό Max Verstappen.
Λίγο πριν την εκκίνηση του αγώνα ο καιρός είναι ηλιόλουστος και η στρατηγική των ομάδων θα παίξει σημαντικό ρόλο. Στα νέα της τελευταία στιγμής οι Sergio Perez και Nicholas Latifi θα εκκινήσουν από το pit lane ύστερα από την αντικαταστάτη στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Στην εκκίνηση του αγώνα ο Max Verstappen έστριψε πρώτος στην 1η στροφή από τον Lewis Hamilton και τον Bottas με Mercedes. Στις θέσεις του midfield οι μάχες ήταν πάρα πολλές με τον Alonso να κερδίσει δύο θέσεις και τον Giovinazzi να χάνει 3 πέφτοντας στην 10η θέση.
Στον 3ο γύρο ο Verstappen προηγείται με 2 δευτερόλεπτα, την ίδια στιγμή που οι διαφορές των υπόλοιπων οδηγών είναι πολύ μικρές. Ο Russell ανέφερε στο teamradio ότι υπάρχει καπνός από το πίσω μέρος της McLaren του Daniel Ricciardo στην 9η θέση.
Η εκκίνηση του Alonso ήταν φανταστική όμως ο Esteban Ocon πιέζει τον Ισπανό για την 7η θέση.
Στον 9ο γύρο ο Perez θα μπει στα pit και θα πέσει στην 19η θέση, την ίδια στιγμή που ο teammate του στην Red Bull προηγείται στον αγώνα αυξάνοντας την διαφορά. Η διαχείριση των ελαστικών παίζει σημαντικό ρόλο για την εξέλιξη του αγώνα με τους Vettel, Schumacher και Perez να μπαίνουν στα pit από τους πρώτους γύρους του αγώνα.
Στον 20ο γύρο οι διαφορές δεν έχουν αλλάξει με τον Gasly να είναι στην 4η θέση και τις δύο Ferraris στην 5η και 6η θέση, ενώ η Red Bull προηγείται των δύο Mercedes στην μάχη για το βάθρο.
Στον 21ο γύρο ο Hamilton θα μπει στα pit και θα βάλει την μεσαία γόμα, ενώ ένα γύρο αργότερα θα μπει και ο Verstappen βάζοντας και αυτός την μεσαία γόμα. Έτσι ο Bottas προηγείται χωρίς να έχει κάνει pit stop, με τους Verstappen και Hamilton να ακολουθούν πολύ κοντά.
Ο Sergio Perez συνέχισε να ανεβαίνει θέσεις παρά το ότι εκκίνησε από την τελευταία θέση, και βρίσκεται στην 14η θέση κυνηγώντας την 10αδα. Στον 30ο γύρο ο Verstappen θα φτάσει τον Bottas όπου θα τον προσπεράσει ένα γύρο αργότερα ενώ ο Φιλανδός θα αφήσει τον Hamilton να περάσει χωρίς άμυνα στην 2η θέση.
Στον 32ο γύρο θα έρθει η σειρά των pit stop για τους οδηγούς στο midfield, με τον Leclerc να βρίσκεται μόνος στην 3η θέση χωρίς pit stop. Ο Russell θα δεχθεί ποινή 5 δευτερολέπτων επειδή δεν μείωσε την ταχύτητα του καθώς έμπαινε στα pit.
Στα μισά του αγώνα ο Verstappen προηγείται με την Red Bull, στην 2η θέση ακολουθεί ο Hamilton και στην 3η ο Bottas. Στην 4η θέση ο Gasly συνεχίζει τον καλό ρυθμό και είναι μόνος του μπροστά από τις δύο Ferraris με τον Leclerc στην 5η θέση και τον Sainz στην 6η. Οι δύο Ferraris επέλεξαν την σκληρή γόμα για να πάνε μέχρι το τέλος του αγώνα.
Οι δύο Aston Martins δεν τα πήγαιναν καλά μέχρι τα μισά του αγώνα με τον Vettel να έχει μία περιστροφή στην στροφή 3.
Στον 40ο γύρο ο Hamilton θα μπει στα pit για να βάλει και πάλι την μεσαία γόμα, παραμένοντας στην 2η θέση, ενώ ο ρυθμός του Verstappen παραμένει καλός, με την ομάδα να τον καλεί για pit stop ένα γύρο αργότερα.
Ο Giovinazzi θα έχει ένα κλατάρισμα μπαίνοντας στα pit και βρίσκεται στην 17η θέση με 30 γύρους να απομένουν. Στον 44ο γύρο θα εγκαταλείψει ο Mazepin με την Haas συνεχίζοντας τις κακές εμφανίσεις του Ρώσσου.
Η μάχη για την 10αδα είναι έντονη μεταξύ των Ricciardo, Norris, Russell και Stroll με τις διαφορές να είναι κάτω από 1 δευτερόλεπτο. Στον 46ο γύρο ο Max Verstappen προηγείται του Hamilton με 3,5 δευτερόλεπτα και με τον Bottas να είναι 3ος με 8 δευτερόλεπτα διαφορά από την 2η θέση.
Στον 50ο γύρο ο Yuki Tsunoda θα εγκαταλείψει αναφέροντας ότι “δεν έχει δύναμη”, την ίδια στιγμή που ο teammate του πραγματοποιεί μία εξαιρετική εμφάνιση με την Alpha Tauri.
20 γύρους πριν το τέλος η Red Bull με τον Max Verstappen βρίσκεται στην 1η θέση με διαφορά 2.5 δευτερόλεπτων από τον Hamilton, με τον Βρετανό να αναφέρει ότι τα ελαστικά του έχουν μεγάλη φθορά.
Ο Sergio Perez θα φτάσει στην 10η θέση στον 56ο γύρο και με τον ρυθμό που έχει προσπαθεί να βρεθεί πιο ψηλά στην κατάταξη.
10 γύρους πριν το τέλος ο Max Verstappen είναι πρωτοπόρος με τον Lewis Hamilton να τον πιέζει στα 3 δευτερόλεπτα. 7 γύρους πριν το τέλος ο Alonso πιέζει τον Sainz με Ferrari και ο Perez πιέζει τον Norris για την 9η θέση.
Στον 57ο γύρο ο Perez θα έχει επαφή με τον Norris στην 1η στροφή με την McLaren του Lando Norris να χάνει την 9η θέση.
3 γύρους πριν το τέλος ο Vlatteri Bottas θα μπει στα pit για να βάλει την μαλακή γόμα, ενώ 1 γύρο πριν το τέλος μπήκε και ο Hamilton για να κυνηγήσει τον έναν επιπλέον βαθμό του ταχύτερου γύρου.
Μέχρι το τέλος δεν θα αλλάξει κάτι και ο Max Verstappen θα πάρει την 1η θέση μπροστά στο κοινό του και με τον Lewis Hamilton να τερματίζει στην 2η θέση με διαφορά 3 δευτερολέπτων.
An amazing moment for @Max33Verstappen and his army of Dutch fans ? ? ?#DutchGP ?? #F1 pic.twitter.com/SAZ7tsZT4g
— Formula 1 (@F1) September 5, 2021
Οδηγός του αγώνα αναδείχθηκε ο Sergio Perez με Red Bull. Ταχύτερο γύρο σημείωσε ο Lewis Hamilton με Mercedes.
FORMULA 1 HEINEKEN DUTCH GRAND PRIX 2021 – RACE RESULT
POS | DRIVER | TIME/RETIRED |
---|---|---|
1 | 1:30:05.395 | |
2 | +20.932s | |
3 | +56.460s | |
4 | +1 lap | |
5 | +1 lap | |
6 | +1 lap | |
7 | +1 lap | |
8 | +1 lap | |
9 | +1 lap | |
10 | +1 lap | |
11 | +1 lap | |
12 | +2 laps | |
13 | +2 laps | |
14 | +2 laps | |
15 | +2 laps | |
16 | +2 laps | |
17 | DNF | |
18 | +3 laps | |
NC | DNF | |
NC | DNF |
2021 Driver Standings
POS | DRIVER | NATIONALITY | CAR | PTS |
---|---|---|---|---|
1 | NED | RED BULL RACING HONDA | 224.5 | |
2 | GBR | MERCEDES | 221.5 | |
3 | FIN | MERCEDES | 123 | |
4 | GBR | MCLAREN MERCEDES | 114 | |
5 | MEX | RED BULL RACING HONDA | 108 | |
6 | MON | FERRARI | 92 | |
7 | ESP | FERRARI | 89.5 | |
8 | FRA | ALPHATAURI HONDA | 66 | |
9 | AUS | MCLAREN MERCEDES | 56 | |
10 | ESP | ALPINE RENAULT | 46 | |
11 | FRA | ALPINE RENAULT | 44 | |
12 | GER | ASTON MARTIN MERCEDES | 35 | |
13 | JPN | ALPHATAURI HONDA | 18 | |
14 | CAN | ASTON MARTIN MERCEDES | 18 | |
15 | GBR | WILLIAMS MERCEDES | 13 | |
16 | CAN | WILLIAMS MERCEDES | 7 | |
17 | FIN | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 2 | |
18 | ITA | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 1 | |
19 | GER | HAAS FERRARI | 0 | |
20 | RAF | HAAS FERRARI | 0 | |
21 | POL | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 0 |
2021 Constructor Standings
POS | TEAM | PTS |
---|---|---|
1 | MERCEDES | 310.5 |
2 | RED BULL RACING HONDA | 303.5 |
3 | MCLAREN MERCEDES | 169 |
4 | FERRARI | 165.5 |
5 | ALPINE RENAULT | 80 |
6 | ALPHATAURI HONDA | 72 |
7 | ASTON MARTIN MERCEDES | 53 |
8 | WILLIAMS MERCEDES | 2 |
9 | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 3 |
10 | HAAS FERRARI | 0 |