Του Κλεάνθη Τριανταφυλλίδη
Είναι η πρώτη φορά από το 2010 και τον Casey Stoner που η Ducati παίρνει δύο νίκες στη σειρά. Και ο Dovi είναι τώρα δεύτερος στο πρωτάθλημα, μόλις 7 βαθμούς πίσω από τον Maverick Vinales.
O Dovizioso, ξεκινώντας από την 7η θέση, μπήκε αμέσως στο γκρουπ των πρωτοπόρων. Στη συνέχεια μπήκε σφήνα ανάμεσα στις δύο Honda και ακολουθούσε με άνεση το ρυθμό του επικεφαλής Dani Pedrosa, εκτελώντας αγώνα στρατηγικής και κάνοντας οικονομία δυνάμεων και ελαστικών για το τέλος.
Παρότι έκανε κακή εκκίνηση από την 3η θέση, ο Jorge Lorenzo, με την άλλη εργοστασιακή Ducati, κατέφερε να πάρει αρχικά τη 2η θέση και στη συνέχεια να περάσει τον Pedrosa στην Κ5 του πρώτου γύρου για να μπει επικεφαλής του αγώνα. Όμως δεν κατάφερε να απομακρυνθεί περισσότερο από ένα δευτερόλεπτο και στον 6ο γύρο έχασε 5 θέσεις, αφού την αρχή την έκανε ο Marquez στην Κ10.
Ο Pedrosa ακολούθησε τον Marquez περνώντας τον Lorenzo στην ίδια στροφή, στην Κ14 του ίδιου γύρου τον πέρασε ο Dovi και στη συνέχεια οι Jonas Folger (Yamaha Tech3) και Danilo Petrucci (Pramac Ducati).
O Dovizioso πήρε τη 2η θέση από τον Marquez στον 8ο γύρο και στη μέση του αγώνα οι πρώτοι τρεις ήταν μέσα σε μόλις 0,8”. To status quo διατηρήθηκε μέχρι τον 17ο γύρο, όπου ο Dovi έκανε τελικά την κίνησή του για να πάρει αμέσως μια διαφορά σχεδόν μισού δευτερολέπτου.
Στον επόμενο γύρο ο Marquez επιτέθηκε στον Pedrosa στην Κ4, παίρνοντάς του τη 2η θέση, όμως στο μεταξύ ο Dovizioso είχε απομακρυνθεί σχεδόν ένα δευτερόλεπτο. Αρχικά ο Marquez έδειχνε διαθέσεις να μειώσει τη διαφορά, όμως ο Dovi ανταποκρίθηκε και δεν ξανακοίταξε πίσω.
Τελικά, ο 31χρονος Ιταλός πήρε την 3η νίκη της καριέρας του (και τη δεύτερη σε στεγνή πίστα μετά το Mugello) με διαφορά 3,544”. Είναι η πρώτη νίκη για την Ducati στη Βαρκελώνη από το 2007 και τον Stoner.
O Marquez τερμάτισε 2ος και ενθουσιασμένος αφού είχε πέντε πτώσεις μέσα στο τριήμερο, ενώ ο Pedrosa, που ήταν το φαβορί, έχασε ρυθμό στο τέλος αλλά και πάλι ανέβηκε στο βάθρο.
Αφού έχασε πολλές θέσεις στο πρώτο τρίτο του αγώνα, ο Lorenzo ανασυντάχθηκε καθώς το σκληρό πίσω λάστιχο που είχε επιλέξει άρχισε να αποδίδει. Τελικά ο Ισπανός απέκρουσε τις επιθέσεις του Valentino Rossi, βγήκε νικητής σε μια θεαματική μάχη με τον Alvaro Bautista και τον Johann Zarco, πέρασε διαδοχικά τους Folger και Petrucci, και τερμάτισε 4ος, μόνο 9,6” πίσω από τον team-mate του.
O Danilo Petrucci, που ξεκίνησε πολύ άσχημα από την πρώτη σειρά χτυπώντας και τον Marquez, ανέβηκε σταδιακά μέχρι την 4η θέση, αλλά έπεσε στην Κ5 στον προτελευταίο γύρο καθώς είχαν φθαρεί τα λάστιχά του. Το ίδιο πρόβλημα είχε και ο Folger, που έχασε την 5η θέση από τον Zarco πάνω στο νήμα, για μόλις 0,083”.
O Bautista τερμάτισε 7ος, ενώ ο Rossi ήταν 8ος, αρκετά πιο πίσω και 20,8” από τον Dovizioso. O Vinales ξεκίνησε από την 9η θέση, έπεσε στη 16 η για να τερματίσει τελικά 10ος, κυρίως χάρη στις εγκαταλείψεις των άλλων. Παραμένει πρώτος στη βαθμολογία, αλλά ο Dovizioso τον έχει πλησιάσει στους 7 βαθμούς και ο Marquez τους 23.
Ο Aleix Espargaro ξεκίνησε δυνατά τον αγώνα αλλά τον πρόδωσε ο κινητήρας της Aprilia, ενώ ο Jack Miller με την Marc VDS Honda ήταν ο μόνος μαζί με τον Petrucci που εγκατέλειψε από πτώση, πέφτοντας στην Κ5 ενώ ήταν στη 10η θέση.
Η ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΣΤΟΝ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟ ΤΟΥ MOTOGP ΚΑΤΑΛΟΝΙΑΣ:
Θ. | ΑΝΑΒΑΤΗΣ | ΟΜΑΔΑ | ΜΟΤ. | ΧΡ./ΔΙΑΦ. |
---|---|---|---|---|
1 | Andrea Dovizioso | Ducati | Ducati | 44m41.518s |
2 | Marc Marquez | Honda | Honda | 3.544s |
3 | Dani Pedrosa | Honda | Honda | 6.774s |
4 | Jorge Lorenzo | Ducati | Ducati | 9.608s |
5 | Johann Zarco | Tech3 Yamaha | Yamaha | 13.838s |
6 | Jonas Folger | Tech3 Yamaha | Yamaha | 13.921s |
7 | Alvaro Bautista | Aspar Ducati | Ducati | 16.763s |
8 | Valentino Rossi | Yamaha | Yamaha | 20.821s |
9 | Hector Barbera | Avintia Ducati | Ducati | 23.952s |
10 | Maverick Vinales | Yamaha | Yamaha | 24.189s |
11 | Cal Crutchlow | LCR Honda | Honda | 28.329s |
12 | Loris Baz | Avintia Ducati | Ducati | 33.281s |
13 | Scott Redding | Pramac Ducati | Ducati | 35.200s |
14 | Karel Abraham | Aspar Ducati | Ducati | 39.436s |
15 | Tito Rabat | MVDS Honda | Honda | 40.872s |
16 | Andrea Iannone | Suzuki | Suzuki | 43.221s |
17 | Sylvain Guintoli | Suzuki | Suzuki | 44.655s |
18 | Pol Espargaro | KTM | KTM | 48.993s |
19 | Sam Lowes | Aprilia | Aprilia | 55.492s |
– | Danilo Petrucci | Pramac Ducati | Ducati | Πτώση |
– | Jack Miller | MVDS Honda | Honda | Πτώση |
– | Aleix Espargaro | Aprilia | Aprilia | Κινητήρας |
– | Bradley Smith | KTM | KTM | Αποσύρθηκε |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΟΣ:
Θ. | ΑΝΑΒΑΤΗΣ | ΒΑΘ. |
---|---|---|
1 | Maverick Vinales | 111 |
2 | Andrea Dovizioso | 104 |
3 | Marc Marquez | 88 |
4 | Dani Pedrosa | 84 |
5 | Valentino Rossi | 83 |
6 | Johann Zarco | 75 |
7 | Jorge Lorenzo | 59 |
8 | Jonas Folger | 51 |
9 | Cal Crutchlow | 45 |
10 | Danilo Petrucci | 42 |
11 | Alvaro Bautista | 34 |
12 | Scott Redding | 33 |
13 | Jack Miller | 30 |
14 | Loris Baz | 23 |
15 | Andrea Iannone | 21 |
16 | Hector Barbera | 21 |
17 | Tito Rabat | 19 |
18 | Aleix Espargaro | 17 |
19 | Karel Abraham | 11 |
20 | Michele Pirro | 7 |
20 | Alex Rins | 7 |
22 | Pol Espargaro | 6 |
23 | Bradley Smith | 6 |
24 | Sam Lowes | 2 |
25 | Sylvain Guintoli | 1 |
Πηγή: Drive