Του Γιάννη Μάριου Παπαδόπουλου
Ο James Allison έριξε… φως στην υπόθεση του πολύ κακού δεύτερου πιτ στοπ που έκανε ο Valtteri Bottas την περασμένη Κυριακή στον πρώτο αγώνα της σεζόν για τη Formula 1, στην πίστα του Σακχίρ.
«Όταν το μονοθέσιο μπήκε στο πιτ λεϊν, ο Βάλτερι προσέγγισε πολύ σωστά το σημείο που έπρεπε να σταματήσει και τοποθέτησε το μονοθέσιο πολύ καλά κάτι που είναι πάντοτε πολύ σημαντικό για το για την ομάδα του πιτ στοπ. Όμως δυστυχώς ένας από τους χειριστές του αερόκλειδου το τοποθέτησε στον τροχό, ξεκίνησε τη διαδικασία ξεβιδώματος του μπουλονιού, όμως ξεκίνησε να τραβά το αερόκλειδο λίγο πιο πριν από την ολοκλήρωση της διαδικασίας αυτής» τόνισε ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes.
Και προσέθεσε: «Επειδή ακόμα υπήρχε ένα είδος πίεσης εκείνη την στιγμή, όταν προσπαθούσε να αποσύρει το αερόκλειδο, το σημείο επαφής του αεροκλειδου άρχισε να φεύγει από το μπουλόνι και να περιστρέφεται στον αέρα, διαδικασία που ονομάζουμε machining. Είναι η στιγμή που αρχίζει να περιστρέφεται στον αέρα το αερόκλειδο και οι άκρες αυτού καταστρέφουν το μπουλόνι, όπως συμβαίνει όταν χρησιμοποιεί κανείς ένα κατσαβίδι και δεν το τοποθετεί κατάλληλα πάνω στο κεφάλι της βίδας με αποτέλεσμα να καταστρέφεται».
Ο James Allison τόνισε πως «καθώς ο μηχανιοκός προσπάθησε να βγάλει το αερόκλειδο, αυτό έκανε machining, δεν βγήκε από το μπουλόνι, στην πραγματικότητα προσπάθησε μετά να το ξανατοποθετήσει για να ολοκληρώσει τη διαδικασία, όμως το αερόκλειδο είναι σχεδιασμένο για να αναγνωρίσει πότε έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία ξεβιδώματος και αυτόματα αλλάζει τη λειτουργία του, ούτως ώστε αμέσως μετά να βιδώσει.
Όταν ο μηχανικός ξαναέβαλε το αερόκλειδο για να ολοκληρώσει τη διαδικασία του ξεβιδώματος, το αερόκλειδο έχει αρχίσει να βιδώνει, κι αντί να βγάλει το μπουλόνι, το επανατοποθετούσε στη θέση του. Η συνέπεια ήταν να επικρατήσει ένα μπέρδεμα, και μία διαδικασία η οποία συνήθως διαρκεί 2 δευτερόλεπτα εξελίχθηκε σε μία καταστροφή, με αποτέλεσμα το μονοθέσιο να μείνει πολλά δευτερόλεπτα μέσα στο πιτ λεϊν. Όλα αυτά προκλήθηκαν από αυτή την ανεπαίσθητη κακή τοποθέτηση του αερόκλειδου και το machining που ακολούθησε κατά τη διαδικασία απόσυρσης του αερόκλειδου».
Πηγή: Car & Driver