Της Νίκης Μπάκουλη
Τα ξημερώματα κινήθηκαν οι διαδικασίες της αγωνιστικής περίοδου 2020-21 του ΝΒΑ. Ένα από αυτά που συνέβησαν ήταν η παραλαβή των δαχτυλιδιών πρωταθλητή από τους Λέικερς. Δεν έγινε τελετή (για τους προφανείς λόγους). Είχαν τοποθετηθεί βάσεις, μια για κάθε παίκτη και πάνω είχε το κουτί με το κόσμημα που όμοιο του δεν υπάρχει. Ούτε σε αριθμό πετραδιών, μηδέ σε βάρος. Βλέπεις, οι ‘Λιμνάνθρωποι’ απευθύνθηκαν σε κάποιον που συστήνεται ως ‘storyteller’ και αν μη τι άλλο σε αυτό το κόσμημα είχε να ‘αφηγηθεί’ ουκ ολίγες ιστορίες.
Ο Jason Arasheben είναι γνωστός ως o ‘Tζέισον του Μπέβερλι Χιλς’. Θα μου πεις ‘πού είναι γνωστός;’. Σε όλη την Αμερική, ως ο σχεδιαστής ‘αναρχο-κοσμημάτων’ για τους πιο διάσημους celebrities. Στο πελατολόγιο του ανήκουν, μεταξύ πολλών άλλων, οι Drake, Τζάστιν Μπίμπερ και Κιμ Καρντάσιαν. Όπως γράφει το GQ o 42χρονος έχει τα ‘αρχηγεία’ του πίσω από μια αλεξίσφαιρη πόρτα, στον ένατο όρο του κτιρίου της Bank of America στο Μπέβερλι Χιλς και καταστήματα στο Λας Βέγκας, το Μαϊάμι και το Τόκιο. Ο Αράσεμπιν σχεδιάζει ό,τι του ζητούν οι A-listers πελάτες του ‘αρκεί να μην κοστίζει λιγότερα από 3000 δολάρια’. Λέει πως απολαμβάνει τη δουλειά του γιατί περιλαμβάνει δυο βασικές του ανάγκες: τη δημιουργικότητα και τη συναναστροφή με ανθρώπους.
Ο Αράσεμπιν δεν προοριζόταν για κοσμηματοπώλης, αλλά για δικηγόρος. Αυτό ήθελαν οι γονείς του και αυτό επιχείρησε να κάνει ο ίδιος στο UCLA. Ώσπου κατάλαβε ότι δεν του άρεσε ‘γιατί ήθελα να κάνω κάτι πιο δημιουργικό. Να είμαι ανάμεσα σε ανθρώπους, αλλά όχι στα νομικά’. Στην τελευταία χρονιά των σπουδών του ‘έφτιαξα μια μικρή επιχείρηση’. Αγόραζε πλαστικά τσιμπιδάκια και ασημένια μπιχλιμπίδια και τα πουλούσε στο campus. Του είχαν δώσει την άδεια, αφότου υποσχέθηκε να δίνει στο φοιτητικό σώμα το 20% των κερδών. Έως ότου πάρει πτυχίο, πουλούσε φθηνά κοσμήματα σε έξι διαφορετικά campus. Ως εκπαιδευόμενος δικηγόρος ‘έβγαζε’ περισσότερα. Τότε αποφάσισε να φτιάχνει μόνος του τα κοσμήματα. Είχε βρει κατασκευαστές στην Κίνα, για να συνεργαστεί. Μετά ανακοίνωσε στους γονείς του (ο πατέρας του είναι Εβραίος από το Ιράν και η μητέρα του Χριστιανή από τη Νορβηγία) πως τελικά, δεν θα γίνει δικηγόρος. Τον έδιωξαν από το σπίτι και δεν του μιλούσαν για τα επόμενα 2 1/2 χρόνια. Εκείνος συνέχισε τη δουλειά που είχε επιλέξει, την οποία προωθούσε στα nightclubs. Δεν είχε αφήσει πάρτι για πάρτι. ‘Έπρεπε να με γνωρίσουν όλοι. Κάθε βράδυ ο στόχος ήταν ο ίδιος: να γνωρίσω τουλάχιστον άλλους δέκα ανθρώπους’. Οι 99 στους 100 δεν νοιάζονταν για εκείνον. Στις εξαιρέσεις ήταν ο Άστον Κούτσερ και κάποιοι μπασκετμπολίστες ‘με τους οποίους έγινα φίλος’. Παράλληλα επένδυσε στις γνώσεις -ήθελε να μάθει πώς μπορεί να φτιάξει όσα είχε στο μυαλό του- και μια μέρα ήταν ‘ο Tζέισον του Μπέρβερλι Χιλς’.
Στη λίστα με τους πελάτες που είναι και φίλοι, ανήκουν και πολλοί ποδοσφαιριστές. Ονόματα όπως αυτά των Άσλεϊ Κόουλ, του Ντιντιέ Ντρογκμπά, του Τζον Τέρι, του Αντουάν Γκριεζμάν. Ο Ντρογκμπά παρήγγειλε από εκείνον δαχτυλίδια, στο στιλ εκείνων του SuperBowl για τους συμπαίκτες του στην Τσέλσι το 2012. Τον μιμήθηκε ο Πολ Πογκμπά για τους δικούς του συμπαίκτες στην παγκόσμια πρωταθλήτρια, Γαλλία μετά την κατάκτηση του τίτλου το 2018.
Προφανώς και είχε ήδη φτιάξει δαχτυλίδια για πρωταθλητές του ΝΒΑ. Η πρώτη ευκαιρία που του δόθηκε ήταν για τους Λέικερς των Κόμπι Μπράιαντ και Μαρκ Γκασόλ (το 2009 και το 2010). Μετά του ανέθεσαν τη δουλειά, τρεις διαφορετικές σεζόν, οι Ουόριορς.
Οι Λέικερς τον προτίμησαν και φέτος. Αυτήν τη φορά δεν είχε στη διάθεση του 3 με τέσσερις μήνες, αλλά ένα μήνα -αφού η πανδημία άλλαξε όλον τον προγραμματισμό. “Δεν είχα πρόβλημα γιατί είμαι συνηθισμένος να λειτουργώ σε συνθήκη παραγγελίας που γίνεται την τελευταία στιγμή’, είπε στο ESPN.
Δεν δυσκολεύτηκε ιδιαίτερα για να καταλήξει στο σχέδιο. ‘Πάτησε’ στις δυο βασικές του αρχές: το storytelling και τη λάμψη. “Στο συγκεκριμένο δαχτυλίδι είχα να διηγηθώ πολλά” εξήγησε. Δεν μπορούσε να λείπει το ‘L’, το 17 (όσοι και οι τίτλοι του οργανισμού), το 52 (των νικών στην κανονική περίοδο) και το όνομα του κάθε παίκτη. Από εκεί και πέρα, έπρεπε να ‘χωρέσει’ το ‘Leave a legacy’ (σλόγκαν της ομάδας στα playoffs, που γράφτηκε από το χέρι του ΛεΜπρον Τζέιμς) και το ‘unity’ του αγώνα των ‘Λιμνανθρώπων’ για την κοινωνική δικαιοσύνη. Προφανώς στα must υπήρχε και κάτι ακόμα: ο Κόμπι Μπράιαντ. Κατέληξε σε κάτι που δεν είχε ξανακάνει: το πάνω μέρος του δαχτυλιδιού αφαιρείται και από κάτω εμφανίζεται το δοκάρι στην οροφή του Staples Center, όπου βρίσκονται οι φανέλες όλων των θρύλων. Ειδική έμφαση δίνεται στο Νο8 και το Νο24 του Κόμπι -ένα φίδι που εκπροσωπεί τη νοοτροπία Black Mamba ‘αγκαλιάζει’ τον αριθμό φανέλας κάθε παίκτη.
Το δαχτυλίδι ‘ζυγίζει’ 16.45 καράτια και έχει 804 πετράδια. Και τα δυο νούμερα είναι τα μεγαλύτερα της ιστορίας. “Ήθελα να κάνω μια ‘δήλωση’, να επιβραβεύσω στον ύψιστο βαθμό τους παίκτες, αφού ήταν ο πρώτος τίτλος των Λέικερς μετά 10 χρόνια”. Προφανώς και ένα ανήκει στον Κώστα Αντετοκούνμπο, τον πρώτο Έλληνα πρωταθλητή ΝΒΑ και έναν εκ των 117 μη Αμερικανών που παίζουν φέτος στην κορυφαία λίγκα μπάσκετ του πλανήτη.
Ελέω Covid-19 δεν έγινε η καθιερωμένη τελετή παράδοσης, στην πρεμιέρα των Λέικερς. Αυτό που έγινε ήταν να τα παραδώσει το αφεντικό, η Τζένι Μπας και μετά να τοποθετηθούν σε βάσεις (ο κάθε πρωταθλητής είχε τη δική του), από όπου τα έπαιρναν μόνοι οι παίκτες, ένας, ένας. Επίσης δεν αποκαλύφθηκε το banner του νέου τίτλου -το καλύπτει ένα μαύρο ύφασμα.
New story: The Lakers will have a new banner hanging on Tuesday night, but it will be covered by a black cloak. “We won’t be unveiling a banner because we want to wait for the fans on that,” Lakers president of business operations Tim Harris told ESPN https://t.co/nPGbQ5YbUU
— Dave McMenamin (@mcten) December 22, 2020
Θα γίνει όταν θα μπει κόσμος στο γήπεδο. Mετά δόθηκε το τζάμπολ του αγώνα με τους Κλίπερς, οι οποίοι νίκησαν 116-109, στην πρώτη εμφάνιση του Τάιρον Λου στον πάγκο τους. Ο Πολ Τζορτζ σκόραρε τους 26 από τους 33 πόντους στο δεύτερο ημίχρονο. Είχε 13/18 τρίποντα στο πρώτο ματς μετά την υπογραφή της ακατανόητα υψηλής επέκτασης που του έδωσαν οι Κλίπερς.
Ο ΛεΜπρον τελείωσε με 22 πόντους και ο Ντέιβις με 18 στην επιστροφή τους στα παρκέ 72 ημέρες μετά την ανάδειξη τους σε πρωταθλητές. Ο King έπαθε και ένα διάστρεμμα, στο δεύτερο μισό (εξ ου και τα μόλις 28 λεπτά συμμετοχής- λέει). Το επικρατέστερο σχόλιο εξ όσων ακούστηκαν μετά το τέλος του αγώνα είναι ότι ‘έτσι όπως τα έκαναν πέρυσι οι Κλίπερς, κανείς δεν θα τους εμπιστευτεί πριν φτάσουν στο τέλος της διαδρομής’.
Χρονικά, το πρώτο ματς της σεζόν 2020-21 ήταν το Νετς-Ουόριορς (125-99), με τον Κέβιν Ντουράντ να επανεμφανίζεται στα παρκέ έπειτα από 18 μήνες. Δεν έδειξε να ‘χει σκουριάσει (22 πόντοι σε 25 λεπτά)στο ντεμπούτο του Στιβ Νας, στον πάγκο του Μπρούκλιν.
Πηγή: Contra