Της Μαρίλης Πινιατάρο
Ο Max Verstappen σημείωσε ίσως την πιο εμφατική νίκη της καριέρας του στο GP Σάο Πάολο, εκκινώντας από τη 17η θέση του grid κι αγγίζοντας με το ένα χέρι το τρόπαιο του πρωταθλήματος οδηγών του 2024. Το βάθρο ολοκλήρωσαν οι Esteban Ocon και Pierre Gasly, φέρνοντας το πρώτο διπλό βάθρο της Alpine από το 2006.
Τα πράγματα κύλησαν ονειρικά για τον Ολλανδό της Red Bull, ο οποίος έκανε μια εκπληκτική εκκίνηση, κερδίζοντας τέσσερις θέσεις μέσα σε λίγα μόλις μέτρα. Κατάφερε να ολοκληρώσει μια σειρά από προσπεράσματα και βρέθηκε στην κορυφαία δεκάδα μόλις στον δεύτερο γύρο του αγώνα.
Όσο για τον Lando Norris, μπορεί να ξεκίνησε από την pole position, όμως τα αλλεπάλληλα λάθη στη βροχή του κόστισαν αρκετά. Ο Βρετανός καθυστέρησε στην εκκίνηση, με αποτέλεσμα να τον προσπεράσει ο George Russell, ο οποίος εκκινούσε δεύτερος.
Μην έχοντας τον ρυθμό να αντεπιτεθεί εκ νέου στον πιλότο της Mercedes και με τη βροχή να δυναμώνει, ο Norris έκανε την πρώτη και τελευταία αλλαγή ελαστικών του στον γύρο 28, σκεπτόμενος ότι θα επωφεληθεί από το καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας που είχε φέρει η έξοδος του Nico Hulkenberg, ο οποίος στη συνέχεια αποκλείστηκε από τον αγώνα επειδή προσπάθησε να επιστρέψει στα pits αφού είχε δεχτεί βοήθεια από τους κριτές της πίστας.
Ωστόσο, ο συγχρονισμός του VSC δεν ευνόησε τον Βρετανό κι εισήλθε στο pitlane την ώρα που η πίστα επέστρεφε σε συνθήκες πράσινου φωτός, με αποτέλεσμα να κατρακυλήσει στην πέμπτη θέση, πίσω από τους Esteban Ocon, Max Verstappen, Pierre Gasly και George Russell. Ο τελευταίος έκανε το δικό του pit stop ταυτόχρονα με τον Norris και μέχρι πριν από εκείνο το σημείο κατείχε την πρωτοπορία του αγώνα.
Με τις καιρικές συνθήκες να επιδεινώνονται, η διοργάνωση αποφάσισε υπέρ του αυτοκινήτου ασφαλείας στον γύρο 30, προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφάλεια των οδηγών. Ο Franco Colapinto, που βρισκόταν στη 16η θέση, εισήλθε στα pits για τη δική του αλλαγή ελαστικών, όμως γλίστρησε βγαίνοντας από το pitlane και κατέληξε στις μπαριέρες, θέτοντας την πίστα υπό καθεστώς κόκκινης σημαίας.
Αυτόματα, αυτό επέτρεψε στους οδηγούς και τις ομάδες να αλλάξουν ελαστικά κατά τη διάρκεια της κόκκινης σημαίας, χωρίς να χάσουν χρόνο στην πίστα, με τους Russell και Norris να είναι οι μεγάλοι χαμένοι της διαδικασίας. Ο Max Verstappen, έχοντας αναρριχηθεί μέχρι τη δεύτερη θέση, κατάφερε μετά και την επόμενη περίοδο αυτοκινήτου ασφαλείας, που κλήθηκε στην πίστα εξαιτίας του ατυχήματος του Carlos Sainz, να προσπεράσει τον Esteban Ocon, παίρνοντας τα ηνία του αγώνα.
Ο Ολλανδός δημιούργησε, μάλιστα, διαφορά μεγαλύτερη των 19 δευτερολέπτων από τον Ocon, ολοκληρώνοντας έτσι μια ξεκάθαρα κυριαρχική εμφάνιση στη Βραζιλία. Με τον Pierre Gasly στην τρίτη θέση, η Alpine σημείωσε το πρώτο της διπλό βάθρο από το GP Ιαπωνίας του 2006, όπου ο Fernando Alonso κατέκτησε το υψηλότερη βάθρο για τελευταία φορά με τη Renault, με τον Giancarlo Fisichella να τερματίζει τρίτος.
Τέταρτος ήρθε ο George Russell, ο οποίος λίγο έλειψε να σκαρφαλώσει στο βάθρο, προσπερνώντας τον Gasly, όμως ο Γάλλος της Alpine κρατήθηκε στην τρίτη θέση μέχρι το τέλος. Στην πέμπτη θέση τερμάτισε ο Charles Leclerc, αφού ένα γλίστρημα του Norris τον έριξε στην έκτη θέση, πίσω από τον Μονεγάσκο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Βρετανός βρίσκεται υπό διερεύνηση για ένα συμβάν που έλαβε χώρα πριν την έναρξη του GP: O Lance Stroll έκανε τετακέ κατά τη διάρκεια του γύρου σχηματισμού και δεν κατάφερε να επιστρέψει στην πίστα, με αποτέλεσμα η εκκίνηση να ακυρωθεί.
Οι αγωνοδίκες έδωσαν το μήνυμα ‘Race Start Aborted’ ενώ όλα τα μονοθέσια είχαν ήδη πάρει τις θέσεις τους στο grid, έχοντας ολοκληρώσει τον γύρο σχηματισμού, χωρίς όμως να αναφέρονται σε επιπλέον γύρο σχηματισμού. Αυτή η λεπτομέρεια είναι που έχει θέσει τον Norris υπό διερεύνηση, αφού ξεκίνησε έναν δεύτερο γύρο σχηματισμού χωρίς να του δοθεί η σχετική οδηγία. Για το ίδιο συμβάν βρίσκονται υπό διερεύνηση οι Russell, Tsunoda και Lawson.
Πίσω από τον Norris, ο Yuki Tsunoda ολοκλήρωσε τον αγώνα στην έβδομη θέση, με τον Oscar Piastri να τερματίζει μπροστά του στην πίστα, όμως έλαβε ποινή 10 δευτερολέπτων για σύγκρουση που είχε με τον Lawson και κατέληξε πίσω από τον Ιάπωνα, στην όγδοη θέση.
Την κορυφαία δεκάδα ολοκλήρωσαν οι Liam Lawson και Lewis Hamilton, στην ένατη και δέκατη θέση της κατάταξης, αντίστοιχα.
Αναλυτικά η κατάταξη:
Θέση | Οδηγός | Χρόνος |
1 | Max Verstappen | 69 Γύροι |
2 | Esteban Ocon | 19.477s |
3 | Pierre Gasly | 22.532s |
4 | George Russell | 23.265s |
5 | Charles Leclerc | 30.177s |
6 | Lando Norris | 31.372s |
7 | Yuki Tsunoda | 42.056s |
8 | Oscar Piastri | 44.943s |
9 | Liam Lawson | 50.452s |
10 | Lewis Hamilton | 50.753s |
11 | Sergio Perez | 51.531s |
12 | Ollie Bearman | 57.085s |
13 | Valtteri Bottas | 63.588s |
14 | Fernando Alonso | 78.049s |
15 | Zhou Guanyu | 79.649s |
Carlos Sainz | DNF | |
Franco Colapinto | DNF | |
Nico Hulkenberg | DNF | |
Lance Stroll | DNS | |
Alex Albon | DNS |
Η βαθμολογία των οδηγών:
Θέση | Οδηγός | Βαθμοί |
---|---|---|
1 | Max Verstappen | 393 |
2 | Lando Norris | 331 |
3 | Charles Leclerc | 307 |
4 | Oscar Piastri | 262 |
5 | Carlos Sainz Jnr | 244 |
6 | George Russell | 192 |
7 | Lewis Hamilton | 190 |
8 | Sergio Perez | 151 |
9 | Fernando Alonso | 62 |
10 | Nico Hulkenberg | 31 |
11 | Yuki Tsunoda | 28 |
12 | Pierre Gasly | 26 |
13 | Lance Stroll | 24 |
14 | Esteban Ocon | 23 |
15 | Kevin Magnussen | 14 |
16 | Alexander Albon | 12 |
17 | Daniel Ricciardo | 12 |
18 | Oliver Bearman | 7 |
19 | Franco Colapinto | 5 |
20 | Liam Lawson | 4 |
21 | Zhou Guanyu | 0 |
22 | Logan Sargeant | 0 |
23 | Valtteri Bottas | 0 |
Η βαθμολογία των κατασκευαστών:
Θέση | Ομάδα | Βαθμοί |
---|---|---|
1 | McLaren | 593 |
2 | Ferrari | 557 |
3 | Red Bull | 544 |
4 | Mercedes | 382 |
5 | Aston Martin | 86 |
6 | Alpine | 49 |
7 | Haas | 46 |
8 | RB | 44 |
9 | Williams | 17 |
10 | Sauber | 0 |
Πηγή: Car & Driver