Επιλογή Σελίδας

Ο Lewis Hamilton πήρε μια εκθαμβωτική νίκη στο Grand Prix της πατρίδας του, το GP Μ. Βρετανίας, σπάζοντας το ρεκόρ για τον πιο επιτυχημένο πιλότο όλων των εποχών στη θρυλική πίστα του Silverstone, ξεπερνώντας τις 8 νίκες του Michael Schumacher και φτάνοντας στις 9. Στη δεύτερη θέση ήρθε ο Max Verstappen, ενώ τρίτος τερμάτισε ο Lando Norris, σε έναν αγώνα που τα είχε πραγματικά όλα.

Ο αγώνας ανά γύρο

Γύρος σχηματισμού: Έχοντας λάβει από την Παρασκευή ακόμη ποινή 50 (!) θέσεων, αφού χρησιμοποίησε τον πέμπτο κινητήρα του για το 2024, ο Pierre Gasly αποσύρθηκε από τον αγώνα πριν καν ξεκινήσει, με το μονοθέσιο να παρουσιάζει πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων.

Εκκίνηση: Ο George Russell διατήρησε το προβάδισμά του, κρατώντας τον Lewis Hamilton πίσω του, όμως ο Max Verstappen, που εκκινούσε από την τέταρτη θέση, κατάφερε να προσπεράσει τον Lando Norris, που βρισκόταν μπροστά του, παίρνοντας την τρίτη θέση.

Γύρος 4: Μετά από κάποιους γύρους εντός της ζώνης DRS, τόσο ο Hamilton, όσο κι οι Verstappen και Norris σταθεροποίησαν τη διαφορά τους από τον μπροστινό τους στα 1,2-1,5 sec, έκαστος. Ταυτόχρονα, η McLaren ενημέρωσε τον Norris για πιθανή εμφάνιση της βροχής στον γύρο 6 στη στροφή 15, ενώ η Red Bull έκανε μια παρόμοια ενημέρωση στον Verstappen για τον γύρο 16.

Γύρος 8: Η βροχή δεν είχε έρθει ακόμη, με την F1 να αναμένει τα σύννεφα να πλησιάζουν σε 10 λεπτά, δηλαδή περίπου 8 γύρους. Αυτή η πρόβλεψη ταίριαζε περισσότερο με εκείνη της Red Bull.

Γύρος 12: Οι πρώτες σταγόνες έκαναν την εμφάνισή τους, με τις ομάδες να ετοιμάζονται για τη μετάβαση.

Γύρος 14: Έχοντας εκκινήσει από την 11η θέση, ο Charles Leclerc σκαρφάλωσε στην 7η θέση, φτάνοντας πίσω από τον ομόσταβλό του. Ταυτόχρονα, ο Norris μπήκε ξανά στη ζώνη DRS του Ολλανδού.

Γύρος 15: Με μια κίνηση στη Stowe, ο Norris πέρασε τον Verstappen επανακτώντας την τρίτη θέση, με τη Ferrari να αναφέρει στον ασύρματο του Leclerc ότι η βροχή θα ενταθεί άμεσα, ιδιαίτερα στο τελευταίο sector της πίστας.

Γύρος 18: Με τις συνθήκες να αλλάζουν δραματικά από το ένα λεπτό στο άλλο, ο Piastri πέρασε επίσης πανεύκολα τον Verstappen, φτάνοντας τέταρτος, ενώ ταυτόχονα ο Hamilton έφτασε και πέρασε τον Russell για την πρωτοπορία του αγώνα.

Γύρος 19: Τόσο ο Hamilton, όσο κι ο Russell βγήκαν εκτός πίστας, επιτρέποντας στον Norris να πλησιάσει και να περάσει τον Russell. Το DRS απενεργοποιήθηκε, αφού η βροχή δυνάμωσε αρκετά.

Γύρος 20: Σε μια τετραπλή μάχη, ο Norris βρέθηκε στην πρώτη θέση, περνώντας τον Hamilton, με τον Piastri να περνά επίσης τον Russell. Οι Leclerc και Perez ήταν οι πρώτοι που πέρασαν στα ενδιάμεσα ελαστικά, όμως η βροχή σταμάτησε για λίγο, κι έτσι η επιλογή τους ήταν εντελώς λανθασμένη. Ο Piastri πέρασε ταυτόχρονα τον Hamilton για τη δεύτερη θέση.

Γύρος 24: Η McLaren ενημέρωσε τον Norris ότι η νέα περίοδος βροχής θα κρατήσει 30 λεπτά.

Γύρος 27: Ο Verstappen πέρασε στα ενδιάμεσα ελαστικά, προκειμένου να κάνει το undercut στους μπροστινούς.

Γύρος 28: Ακολούθησαν οι Norris, Hamilton, Russell και Sainz, με τον Verstappen να καταφέρνει το undercut, ανεβαίνοντας στην τρίτη θέση. 

Γύρος 29: Η McLaren επέλεξε να ακολουθήσει την αντίθετη στρατηγική από τη Mercedes, με τον Piastri να μπαίνει για την ενδιάμεση γόμα μετά τον Norris, κι όχι ταυτόχρονα, όπως έκανε η ομάδα από το Brackley. Από τη δεύτερη, ο Αυστραλός έπεσε στην έκτη θέση.

Σειρά μετά τα βρόχινα pit stops: 1. Norris, 2. Hamilton, 3. Verstappen, 4. Russell, 5. Sainz, 6. Piastri, 7. Hulkenberg, 8. Stroll, 9. Alonso, 10. Tsunoda

Γύρος 34: Η Mercedes κάλεσε τον Russell στα pits, αποσύροντας το μονοθέσιό του από τον αγώνα, υποψιαζόμενη ένα πρόβλημα στο σύστημα ψύξης του κινητήρα.

Γύρος 39: Η βροχή σταμάτησε εντελώς, με τον ήλιο να κάνει την εμφάνισή του και την πίστα να στεγνώνει τάχιστα. Ο Hamilton κι ο Verstappen εισήλθαν στα pits, με τον Βρετανό να φορά τη μαλακή γόμα και τον Ολλανδό να περνά σε ένα φρέσκο σετ σκληρών ελαστικών.

Γύρος 40: Η McLaren άργησε να καλέσει τον Norris για τη δική του αλλαγή στα slick ελαστικά, με τον 24χρονο οδηγό να χάνει αρκετό χρόνο και τον Hamilton να περνά στην πρωτοπορία του αγώνα.

Γύρος 42: Οι διαφορές στην κορυφή του πίνακα σταθεροποιήθηκαν με τον Hamilton στην πρώτη θέση και τον Norris στα 2,4-2,7 sec, όμως ο Verstappen ξεκίνησε να κλείνει απειλητικά τη διαφορά του από τον νεαρό Βρετανό.

Γύρος 48: Ο Verstappen βρέθηκε εντός του διαστήματος του 1 sec από τον Norris, και με τη βροχή να έχει σταματήσει και την πίστα να έχει στεγνώσει εντελώς, το DRS ήταν ενεργοποιημένο. Ο Ολλανδός πέρασε με μια κίνηση στην Stowe, ανεβαίνοντας στη δεύτερη θέση και ξεκινώντας να κυνηγά τον Hamilton.

Γύρος 49: Ο Hamilton βρισκόταν στα 3,0-3,3 sec μπροστά από τον Verstappen, όταν συνάντησε μερικά μονοθέσια μπροστά του, στα οποία θα έριχνε γύρο. Αυτό δεν επηρέασε σημαντικά τη διαφορά, η οποία έμεινε σταθερή στα 2,9 sec.

Γύρος 52: Η διαφορά έπεσε μέχρι το 1,4 sec, με τους δύο να τερματίζουν ως είχαν. Ταυτόχρονα, ο Sainz είχε μπει στα pits για να περάσει στη μαλακή γόμα, για να προσπαθήσει να κατακτήσει τον επιπλέον βαθμό του ταχύτερου γύρου, το οποίο και κατάφερε.

Ο Lewis Hamilton κατέκτησε την 104η νίκη της καριέρας του στο GP Μ. Βρετανίας, σε έναν αγώνα που μπορεί να χαρακτηριστεί εύκολα ως ο καλύτερος της χρονιάς, αφού τα είχε όλα. ‘Ηλιος, βροχή, μάχες και στρατηγική, ο αγώνας στο Silverstone μάς κράτησε το ενδιαφέρον μέχρι την τελευταία στιγμή.

Μόλις 1,4 sec χώρισε τον Hamilton από τον Max Verstappen, που τερμάτισε στη δεύτερη θέση, με τον Ολλανδό να κάνει έναν εξαιρετικό αγώνα από το δεύτερο μισό κι έπειτα, όταν η RB20 του έδειξε να «ζωντανεύει» με τη σκληρή γόμα.

Στην τρίτη θέση περιορίστηκε ο Lando Norris, με την αμφιλεγόμενη στρατηγική της McLaren να του κοστίζει για ακόμη αρκετό χρόνο. Η επιλογή της ομάδας να τον κρατήσει στην πίστα, με το οδόστρωμα να στεγνώνει και τον Hamilton να έχει ήδη μπει στα pits για να περάσει στα slick ελαστικά, ήταν εκείνη που ενδεχομένως να του στέρησε ακόμη και τη νίκη.

Τέταρτος τερμάτισε ο Oscar Piastri, που ανέβηκε μέχρι τη δεύτερη θέση πριν η βροχή δυναμώσει, όμως και πάλι, η McLaren καθυστέρησε να τον καλέσει για την αλλαγή στα ενδιάμεσα ελαστικά, με αποτέλσμα κι εκείνος να χάσει πολύ χρόνο και να πέσει αρκετά πίσω από την πρωτοπορία.

Στην πέμπτη θέση ολοκλήρωσε τον αγώνα του ο Carlos Sainz, που κατάφερε να «κλέψει» και τον επιπλέον βαθμό του ταχύτερου γύρου την τελευταία στιγμή, ενώ έκτος τερμάτισε ο Nico Hulkenberg, προσφέροντας πολύτιμους βαθμούς στη Haas.

Ακολούθησαν οι δύο πιλότοι της Aston Martin, με τον Lance Stroll να ηγείται του Fernando Alonso, στην έβδομη κι όγδοη θέση, αντίστοιχα. Τη δεκάδα ολοκλήρωσαν οι Alex Albon και Yuki Tsunoda στην ένατη και δέκατη θέση.

Αναλυτικά η κατάταξη:

Θέση Οδηγός Χρόνος
1 Lewis Hamilton 52 Γύροι
2 Max Verstappen 1.465s
3 Lando Norris 7.547s
4 Oscar Piastri 12.429s
5 Carlos Sainz 47.318s
6 Nico Hulkenberg 55.722s
7 Lance Stroll 56.569s
8 Fernando Alonso 63.577s
9 Alex Albon 68.387s
10 Yuki Tsunoda 79.303s
11 Logan Sargeant 88.960s
12 Kevin Magnussen 90.153s
13 Daniel Ricciardo 1 Γύρος
14 Charles Leclerc 1 Γύρος
15 Valtteri Bottas 1 Γύρος
16 Esteban Ocon 2 Γύροι
17 Sergio Perez 2 Γύροι
18 Zhou Guanyu 2 Γύροι
George Russell DNF
Pierre Gasly DNF

Η βαθμολογία των οδηγών:

Θέση Οδηγός Βαθμοί
1 Max Verstappen 255
2 Lando Norris 171
3 Charles Leclerc 150
4 Carlos Sainz 146
5 Oscar Piastri 124
6 Sergio Perez 118
7 George Russell 111
8 Lewis Hamilton 110
9 Fernando Alonso 45
10 Lance Stroll 23
11 Nico Hulkenberg 22
12 Yuki Tsunoda 20
13 Daniel Ricciardo 11
14 Oliver Bearman 6
15 Pierre Gasly 6
16 Kevin Magnussen 5
17 Alex Albon 4
18 Esteban Ocon 3
19 Zhou Guanyu 0
20 Valtteri Bottas 0
21 Logan Sargeant 0

 

Η βαθμολογία των κατασκευαστών:

Θέση Ομάδα Βαθμοί
1 Oracle Red Bull Racing 373
2 Scuderia Ferrari 302
3 McLaren F1 Team 295
4 Mercedes AMG Petronas F1 Team 221
5 Aston Martin Aramco F1 Team 68
6 Visa Cash App RB F1 Team 31
7 MoneyGram Haas F1 Team 27
8 BWT Alpine F1 Team 9
9 Williams Racing 4
10 Stake F1 Team Kick Sauber 0

Πηγή: Car & Driver

Pin It on Pinterest

Shares
Share This