Της Μαρίλης Πινιατάρο
Ο Charles Leclerc έσπασε την κατάρα που τον βασάνιζε στο Μονακό από την είσοδό του στη Formula 1, καταφέρνοντας επιτέλους να πάρει τη νίκη στην πατρίδα του, μετά από ένα ονειρικό για τον ίδιο αγωνιστικό τριήμερο.
Στη δεύτερη θέση ολοκλήρωσε τον αγώνα ο Oscar Piastri, με τον Carlos Sainz να τερματίζει στην τρίτη θέση, κάνοντας το 1-3 για τη Ferrari.
Ο αγώνας ανά γύρο
Εκκίνηση: Ο Charles Leclerc διατήρησε το προβάδισμά του στην πρώτη στροφή, με τον Oscar Piastri να μένει πίσω του, με την απόστασή τους να μένει αρκετά μικρή. Ο Αυστραλός είχε μια μικρή επαφή με τον τρίτο, Carlos Sainz, με το πίσω αριστερό ελαστικό του Ισπανού να παθαίνει κλατάρισμα και τον ίδιο να κατρακυλά στην κατάταξη. Το συγκεκριμένο συμβάν σημειώθηκε από τους αγωνοδίκες, όμως δεν εξετάστηκε περαιτέρω.
Πιο πίσω, τη δική τους σύγκρουση είχαν κι οι δύο Alpine, με τον Esteban Ocon να επιτίθεται στον Pierre Gasly στην Portier, πριν την είσοδο στο τούνελ.
Ο πρώτος, στην προσπάθειά του να προσπεράσει τον ομόσταβλό του, χτύπησε τον μπροστινό δεξί τροχό του Gasly, με αποτέλεσμα το μονοθέσιό του Ocon να εκτοξεύεται στον αέρα. Ο Ocon τελικά εγκατέλειψε τον αγώνα, με τον Gasly να συνεχίζει κανονικά.
Η μεγαλύτερη σύγκρουση ήταν εκείνη μεταξύ των δύο Haas με τον Sergio Perez. Ο Kevin Magnussen προσπάθησε να προσπεράσει τον Μεξικανό στην ανηφόρα μετά την Sainte Devote, όμως μια μικρή επαφή του Δανού με τον τοίχο έστειλε το μονοθέσιό του πάνω σε εκείνο του Perez, με αποτέλεσμα να τεθούν αμφότεροι εκτός αγώνα.
Η RB-20 του Perez αναπήδησε στον τοίχο κι επιστρέφοντας στην πίστα, χτύπησε και τη Haas του Nico Hulkenberg, που βρισκόταν δίπλα του. Κι οι τρεις οδηγοί βγήκαν από τα μονοθέσιά τους χωρίς κάποιον τραυματισμό, παρά τη σφοδρότητα του ατυχήματος, όμως η πίστα, γεμάτη θραύσματα, τέθηκε υπό καθεστώς κόκκινης σημαίας,
Επανεκκίνηση (Γύρος 3): Οι οδηγοί επέστρεψαν στις θέσεις που είχαν στην πρώτη εκκίνηση, με τον μεγάλο κερδισμένο να είναι ο Sainz, που είχε πέσει σχεδόν τελευταίος μετά την επαφή του με τον Piastri.
Γύρος 9: Οι αγωνοδίκες εξέτασαν το συμβάν μεταξύ των δύο οδηγών της Alpine, επιβεβαιώνοντας ότι ο Ocon θα λάβει ποινή 10 δευτερολέπτων, η οποία θα μεταφραστεί σε ποινή 5 θέσεων για το grid του επόμενου αγώνα στον Καναδά. Ωστόσο, το τρακάρισμα μεταξύ των Perez, Magnussen και Hulkenberg δεν εξετάστηκε περαιτέρω.
Γύρος 12: Οι τέσσερις πρωτοπόροι, Leclerc, Piastri, Sainz και Norris, δημιούργησαν ένα τρενάκι DRS, με το γυρολόγιό τους να είναι αρκετά παρόμοιο.
Γύρος 20: Οι διαφορές της κορυφαίας τετράδας άρχισαν να «ανοίγουν» ελαφρώς, με τον Leclerc να καταγράφει χρόνους περίπου 0,3-0,4 sec ταχύτερους από τους αντιπάλους του.
Γύρος 30: Η McLaren ανέφερε στον ασύρματο του Norris (P4) ότι τα εμπρός αριστερό ελαστικό του Sainz (P3) ξεκίνησε να φθείρεται. Σε εκείνη τη φάση, η απόσταση του Βρετανού από τον Ισπανό βρισκόταν στα 1,2 sec.
Γύρος 32: Έχοντας περάσει περίπου 10 γύρους εκτός της ζώνης DRS του Leclerc, ο Piastri έσπασε εκ νέου το φράγμα του 1 sec, προσπαθώντας να κυνηγήσει τη νίκη. Ταυτόχρονα, ο Norris άρχισε να μειώνει τη διαφορά του από τον Sainz, μπαίνοντας επίσης στο «παράθυρο» του 1 sec.
Σειρά στα μισά του αγώνα (Γύρος 39): 1. Leclerc, 2. Piastri, 3. Sainz, 4. Norris, 5. Russell, 6. Verstappen, 7. Hamilton, 8. Tsunoda, 9. Albon, 10. Gasly
Γύρος 40: Η Ferrari ζήτησε από τον Leclerc να μειώσει τον ρυθμό του, προκειμένου να καθυστερήσει αλυσιδωτά τον Norris, προκειμένου η διαφορά του Βρετανού από τον Russell να μην ξεπεράσει τα 19 sec, κάτι που θα του έδινε το πλεονέκτημα ενός «δωρεάν» pit stop. Η διαφορά των Norris και Russell βρισκόταν στα 16,5 sec.
Γύρος 43: Οι πρωτοπόροι ξεκίνησαν να ρίχνουν γύρο στους τελευταίους της κατάταξης, με τις διαφορές μπροστά να αυξάνονται αναπόφευκτα, ενώ αντίστοιχα η διαφορά του Norris από τον Russell μειώθηκε ελαφρώς.
Πιο συγκεκριμένα: Leclerc – 2,1 sec – Piastri – 2,4 sec – Sainz – 1,3 sec – Norris – 14,3 sec – Russell
Γύρος 52: Ο Lewis Hamilton εκμεταλλεύτηκε το προβάδισμα της διαφοράς 45 sec του από τον Yuki Tsunoda, μπαίνοντας στο pit lane για να περάσει σε ένα φρέσκο σετ σκληρής γόμας. Το ίδιο όμως έκανε έναν γύρο αργότερα κι ο Max Verstappen, που βρισκόταν μπροστά από τον Βρετανό, ακυρώνοντας οποιαδήποτε προσπάθεια της Mercedes για undercut.
Γύρος 62: Μετά από μια σειρά από γρήγορους γύρους, ο Verstappen ροκάνισε τη διαφορά των 17 sec που είχε από τον Russell, μπαίνοντας στη ζώνη DRS του και κυνηγώντας τον για την 5η θέση. Η μέση γόμα του Βρετανού, την οποία φορούσε από την πρώτη και μοναδική αλλαγή που έκανε κατά τη διάρκεια της κόκκινης σημαίας, ήταν πλέον σε αρκετά κακή κατάσταση.
Γύρος 68: Το ίδιο έκανε κι ο Sainz, εξαφανίζοντας τη διαφορά του από τον Piastri και μπήκε στη μάχη τη δεύτερη θέση, ώστε να κάνει το 1-2 για τη Ferrari. Ο Ισπανός βρισκόταν πλέον εντός του 1 sec από τον Αυστραλό, με τον Norris να είναι επίσης εντός DRS του Sainz, στην 4η θέση.
Τελικά, τόσο ο Piastri, όσο κι ο Russell, κατάφεραν να διατηρήσουν τη δεύτερη και πέμπτη θέση, αντίστοιχα.
Ο Charles Leclerc εκπλήρωσε το παιδικό του όνειρο να κερδίσει στο GP της πατρίδας του στο Μόντε Κάρλο και μάλιστα είναι ο πρώτος Μονεγάσκος πιλότος στην ιστορία της Formula 1 που καταφέρνει αυτό το επίτευγμα. Ο Oscar Piastri κατέκτησε ακόμη ένα βάθρο, τερματίζοντας στην τρίτη θέση, ενώ ο Carlos Sainz ήρθε στην τρίτη θέση, ολοκληρώνοντας το βάθρο και κάνοντας το 1-3 για τη Ferrari.
Στην τέταρτη θέση τερμάτισε ο Lando Norris, με τον George Russell να ακολουθεί, κρατώντας την πέμπτη θέση, αμυνόμενος από τον Max Verstappen, που ολοκλήρωσε το GP Μονακό στην έκτη θέση.
Ακολούθησε ο Lewis Hamilton, έβδομος, με τους Yuki Tsunoda, Alex Albon και Pierre Gasly να ολοκληρώνουν τη δεκάδα στην όγδοη, ένατη και δέκατη θέση, αντίστοιχα.
Αναλυτικά η κατάταξη:
Θέση | Οδηγός | Χρόνος |
1 | Charles Leclerc | 78 Γύροι |
2 | Oscar Piastri | 7.152s |
3 | Carlos Sainz | 7.585s |
4 | Lando Norris | 8.650s |
5 | George Russell | 13.309s |
6 | Max Verstappen | 13.853s |
7 | Lewis Hamilton | 14.908s |
8 | Yuki Tsunoda | 1 Γύρος |
9 | Alex Albon | 1 Γύρος |
10 | Pierre Gasly | 1 Γύρος |
11 | Fernando Alonso | 2 Γύροι |
12 | Daniel Ricciardo | 2 Γύροι |
13 | Valtteri Bottas | 2 Γύροι |
14 | Lance Stroll | 2 Γύροι |
15 | Logan Sargeant | 2 Γύροι |
16 | Zhou Guanyu | 2 Γύροι |
Kevin Magnussen | DNF | |
Sergio Perez | DNF | |
Nico Hulkenberg | DNF | |
Esteban Ocon | DNF |
Πηγή: Car & Driver