Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου
Μια απ’ αυτές τις στιγμές καλείται να αντιμετωπίσει η FIA, μόλις λίγες ημέρες πριν από το δεύτερο τριήμερο χειμερινών δοκιμών, στο Μπαχρέιν και μόλις δύο εβδομάδες πριν από την πρεμιέρα της νέας σεζόν.
Τι έχει συμβεί; Στο πρώτο τριήμερο δοκιμών, στη Βαρκελώνη, οι περισσότερες ομάδες βρέθηκαν αντιμέτωπες με ένα πολύ δυσάρεστο νέο: τα μονοθέσιά τους ήταν σημαντικά πιο βαριά από το ελάχιστο βάρος των 795 κιλών που προβλέπουν οι φετινοί κανονισμοί, με τις ανάλογες συνέπειες στην απόδοσή τους.
Συγκεκριμένα, μόνον δύο από τις δέκα ομάδες κατάφεραν να σχεδιάσουν τα μονοθέσιά τους με τέτοιο τρόπο ώστε να βρίσκονται πραγματικά πολύ κοντά σε αυτό το ελάχιστο βάρος των 795 κιλών.
Ο λόγος για την Alfa Romeo και τη McLaren, οι οποίες ερμήνευσαν με τρόπο ιδανικό τον φετινό κανονισμό και κατάφεραν να κερδίσουν πολλά κιλά. ΟΙ υπόλοιπες οκτώ ομάδες, όμως, είναι πολύ πιο «βαριές».
Μολονότι οι ομάδες εδώ και μήνες γνώριζαν τη συγκεκριμένη αλλαγή στον κανονισμό, μόλις στη Βαρκελώνη αντιλήφθηκαν το μέγεθος του προβλήματος, ζητώντας από την FIA παρέμβει, ώστε να υπάρξει αύξηση του ελάχιστου βάρους των μονοθεσίων!
«Πρέπει να αυξήσουμε το συνολικό βάρος των μονοθεσίων για το καλό του αθλήματος», δήλωσε ο Christian Horner, «πιέζοντας» με τον τρόπο του την FIA ώστε να ξαναδεί το θέμα των 795 κιλών, προκειμένου η Red Bull –αλλά και οι υπόλοιπες επτά ομάδες- να μην έχουν τόσο μεγάλο μειονέκτημα βάρους έναντι της McLaren και της Alfa Romeo.
Από το Woking και το Hinwil, ωστόσο, υπάρχει απολύτως λογική άρνηση, η οποία θα μπορούσε να υποστηριχθεί από την ίδια τη FIA. Η FIA θα έχει τη δυνατότητα να ασκήσει βέτο σε μια καθυστερημένη αλλαγή των κανονισμών, ακόμη και αν το ζητήσει η πλειοψηφία των ομάδων. Το αποτέλεσμα αυτής της μάχης θα μπορούσε να επηρεάσει σημαντικά την ισορροπία της σεζόν, η οποία θα ξεκινήσει στις 20 Μαρτίου.
Πηγή: Car & Driver

















