Του Γιάννη Μάριου Παπαδόπουλου
Ένα πράγμα σ’ αυτή τη ζωή, τελικά, είναι σίγουρο: η Ferrari έχει ανεξάντλητο ρεπερτόριο για να… βγάζει τους «τιφόζι» από τα ρούχα τους. Σπανίως από χαρά, όπως συνέβη το Σάββατο με τη νίκη του Hamilton στον αγώνα σπριντ. Επί το πλείστον από νεύρα, από θλίψη, όπως συνέβη την Κυριακή με τα όσα κωμικοτραγικά συνέβησαν στη Σαγκάη.
Ενδεχομένως δεν έχει απολύτως κανένα ενδιαφέρον να εμβαθύνουμε περαιτέρω στους λόγους που οδήγησαν στον αποκλεισμό από τον αγώνα των Lewis Hamilton και Charles Leclerc. Κι αυτό διότι αρκεί να διαβάσει κανείς την ανακοίνωση της «σκουντερία» για να καταλάβει πόσο άρρωστη είναι η κατάσταση στο Μαρανέλο.
Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα: όταν η ίδια η ομάδα, αντί να πάρει κεφάλια βάζοντας το δάχτυλο υπό τον τύπον των ήλων, επιλέγει να γράψει σε μια δημόσια τοποθέτησή της ότι «πήραμε το μάθημά μας και δεν θα το ξανακάνουμε», τότε δεν είναι στραβός ο γυαλός. Η Ferrari αρμενίζει στραβά και είναι στο όριο του να… μπατάρει.
Συγγνώμη, κύριοι, τι είναι η Ferrari; Σχολική τάξη; Είναι η ιστορικότερη ομάδα της Formula 1 βάσει αποτελεσμάτων, όμως φαίνεται ότι δεν το έχει αντιληφθεί η συντριπτική πλειοψηφία όσων βρίσκονται στο Μαρανέλο. Ενδεχομένως προεξαρχούσης της ίδιας της ηγεσίας της εταιρείας, η οποία χθες το μεσημέρι θα έπρεπε να είχε συγκαλέσει έκτακτη σύσκεψη και ενδεχομένως να είχε ήδη πάρει σοβαρές αποφάσεις. Πολύ σοβαρές.
Όμως, τι ψάχνουμε; Για τη Ferrari μιλάμε. Για την ομάδα, δηλαδή, στην οποία πάντοτε φταίει ο… Χατζηπετρής! Και στην οποία για να βρούμε κάποιον που πραγματικά ανέλαβε τις ευθύνες του για το… χάλι των τελευταίων ετών, θα πρέπει να καταθέσουμε αίτηση με… χαρτόσημο πληρωμένο σε δραχμές!
Η Ferrari είναι η αρχαιότερη ομάδα του grid. Συμμετέχει στη Formula 1 από το 1950, ήτοι επί 75 συναπτά έτη. Ξέρετε πότε ήταν η προηγούμενη φορά, κατά την οποία αποκλείστηκαν και τα δύο μονοθέσια της ομάδας από έναν αγώνα, και μάλιστα για εντελώς διαφορετικό λόγο; Ποτέ! Πολύ καλά διαβάσατε. Πρωτοτύπησε για ακόμη μια φορά η ιταλική ομάδα!
Μέχρι τώρα, στα 75 χρόνια της ιστορίας της, η Ferrari είχε μετρημένους στα δάχτυλα αποκλεισμούς από αγώνα. Ο πρώτος ήταν αυτός του Mike Hawthorn το 1954 στην Αργεντινή για push start. Ο επόμενος του John Surtees το 1963 στο Μεξικό, ακριβώς για τον ίδιο λόγο. Το 1976 στο Μπραντς Χατς της Αγγλίας αποκλείστηκε ο Clay Regazzoni για αντικανονική αλλαγή μονοθεσίου, ενώ δύο χρόνια αργότερα, το 1978, στο αυστριακό γκραν πρι αποκλείστηκε ο Carlos Reutemann, και πάλι για push start.
Το 1981 στον αγώνα του Ceasars Palace στο Λας Βέγκας, αποκλείστηκε ο Gilles Villeneuve για αντικανονική τοποθέτηση του μονοθεσίου του στο grid, ενώ την επόμενη χρονιά ο Καναδός είδε και πάλι την ένδειξη «DSQ» δίπλα από το όνομά του, αυτή τη φορά για χρήση αντικανονικής πίσω πτέρυγας.
Η… χειρότερη χρονιά της Ferrari σε αυτό το επίπεδο ήταν το 1989, όταν είδε δύο φορές τον Nigel Mansell να αποκλείεται από αγώνα για ισάριθμα δικά του λάθη. Η πρώτη φορά ήταν στον Καναδά επειδή εκκίνησε τον αγώνα πριν ολοκληρωθεί η διαδικασία της τοποθέτησης των μονοθεσίων στο grid (!), ενώ η δεύτερη στην Πορτογαλία, επειδή έβαλε… όπισθεν μέσα στο pit lane! Για να φτάσουμε στο 2007 και το καναδικό γκραν πρι και πάλι, όπου αποκλείστηκε ο Felipe Massa, επειδή είχε βγει από τα πιτ ενώ ήταν αναμμένο το κόκκινο φως στην έξοδο του pit lane.
Όπως γίνεται αντιληπτό, ποτέ στο παρελθόν η Ferrari δεν είχε υποστεί τόσο μεγάλη «ταπείνωση» σε έναν αγώνα, όχι λόγω της αγωνιστικής εικόνας της, αλλά επειδή κάποιοι άνθρωποι στο γκαράζ, στο pit wall, στο Μαρανέλο ή όπου αλλού, δεν έκαναν καλά τη δουλειά τους και την εξέθεσαν ανεπανόρθωτα.
Αυτό που έγινε στην Κίνα θέλει πολλή δουλειά για να «ξεπλυθεί». Οι «τιφόζι» είναι στα… κάγκελα, «βράζουν» με τον τρόπο με τον οποία η ομάδα τα θαλάσσωσε, όπως πιο πολύ «βράζουν» εξαιτίας των φθηνών δικαιολογιών της ομάδας…
Πηγή: Car & Driver