Επιλογή Σελίδας

Του Γιάννη Μάριου Παπαδόπουλου

Ακόμα και ο πιο ευφάνταστος σεναριογράφος, όμως, ίσως να μην είχε σκεφτεί έναν αγώνα όπως αυτόν της Μελβούρνης για «ορεκτικό» της σεζόν. Το λέγαμε ότι ο καιρός είναι αυτός που σε πλείστες όσες περιπτώσεις έχει ανατρέψει δεδομένα και μας έχει προσφέρει συγκλονιστικούς αγώνες. Το αυτό ίσχυσε και στο «Άλμπερτ Παρκ», με τους μετεωρολόγους να πέφτουν… μέσα και με τη βροχή να φέρνει τα πάνω-κάτω.

Προφανώς ο μεγάλος πρωταγωνιστής του αυστραλιανού γκραν πρι ήταν ο Lando Norris. Γνωρίζοντας ότι γενικά ο Βρετανός δυσκολεύεται να διατηρήσει την πρώτη θέση όταν εκκινεί από την pole position, περιμέναμε να δούμε να δέχεται πίεση στους πρώτους γύρους. Όμως διαχειρίστηκε εξαιρετικά την κατάσταση και κράτησε τη θέση του, την ώρα που ο Oscar Piastri «λύγιζε» στην πίεση του πολύπειρου και Master στη βροχή Verstappen.

Μιας και ο λόγος για τον Ολλανδό, πραγματικά αυτά που κάνει στη βροχή δεν υπάρχουν. Και με δεδομένη την πολύ μικρή διαφορά του στο τέλος του αγώνα από τον νικητή Norris, δικαίως διερωτάται κανείς τι θα μπορούσε να είχε συμβεί εάν η Red Bull τον είχε τραβήξει έναν γύρο νωρίτερα για ενδιάμεσα ελαστικά και δεν τον άφηνε να… γλιστράει στη βροχή με τα σλικ. Ο Verstappen είναι μοναδικός σε αυτό που κάνει και είναι βέβαιο ότι παρά το ότι το φετινό μονοθέσιο της Red Bull δεν είναι όπως αυτά του… Newey, ο Ολλανδός θα τα δώσει όλα και θα εξαντλήσει τις πιθανότητές του για έναν πέμπτο τίτλο.

Στη βροχή ξεδίπλωσε τις ικανότητες και το ταλέντο του και ο George Russell, ο οποίος συμπλήρωσε το πρώτο βάθρο της σεζόν, αφήνοντας να φανεί πως κι αυτός όποτε θα του δίνεται η ευκαιρία θα διεκδικεί νίκες.

Kimi στα χνάρια του… Kimi

Αν, πάντως, πρέπει να αναζητήσουμε τον πραγματικό «πρωταγωνιστή» του αγώνα της Μελβούρνης, δίχως άλλο αυτός είναι ο Kimi Antonelli. Στο ντεμπούτο του στη Formula 1, πριν καλά-καλά αρχίσει να οδηγεί σε δημόσιους δρόμους μιας και το δίπλωμα το πήρε πριν από μερικές εβδομάδες, ο νεαρός Ιταλός απέδειξε για ποιόν λόγο όλοι οι ειδήμονες γύρω από τις μικρές κατηγορίες μονοθεσίων έλεγαν εδώ και τουλάχιστον μία διετία ότι θα είναι το «αστέρι» του μέλλοντος.

Σας να γύρισε τον χρόνο 24 σεζόν πίσω, στο ίδιο «σκηνικό» του «Άλμπερτ Παρκ» της Μελβούρνης, όταν ένας άλλος Kimi, ο Raikkonen, ίνδαλμα του πατέρα Antonelli που έδωσε το όνομα του Iceman στον γιό του, έκανε το ντεμπούτο του στη Formula 1 με την Sauber. Ο Raikkonen ήταν 13ος στο Grid και τερμάτισε 6ος, παίρνοντας και βαθμό, καθώς τότε βαθμολογούνταν μόνον οι πρώτοι έξι.

Ο Kimi ο… νεότερος έμεινε εκτός Q2 το Σάββατο, όμως στην γλιστερή άσφαλτο του «Άλμπερτ Παρκ» έδωσε μια άνευ προηγουμένου «παράσταση» και εκκινώντας από την 16η θέση, έφτασε μέχρι την τέταρτη.

«Κόκκινη» απογοήτευση

Κεφάλαιο «Ferrari». Κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια του αγώνα μας δημιουργήθηκε η αίσθηση πως κάτι έχει αλλάξει στο Μαρανέλο φέτος. Ο Hamilton βρέθηκε στο ντεμπούτο του με τη «σκουντερία» να προηγείται, ο Leclerc ήταν ιδιαίτερα μαχητικός και αχνοφαινόταν ένα καλό αποτέλεσμα για τη Ferrari. Φευ…

Η στρατηγική «σκότωσε» τα όνειρα των πιλότων της Ferrari, οι οποίοι είχαν ξεκάθαρες προοπτικές για ένα πολύ καλύτερο αποτέλεσμα από την όγδοη και τη δέκατη θέση. Προφανώς στο Μαρανέλο πρέπει να λύσουν πολλά προβλήματα, ενδεχομένως να πρέπει να λοξοκοιτάξουν λίγο προς τη McLaren και να δούνε τι καλό έκανε η βρετανική ομάδα τα τελευταία χρόνια και επέστρεψε στον δρόμο των επιτυχιών, προκειμένου να ακολουθήσουν τα ίδια χνάρια. Ειδάλλως κι αυτή η χρονιά θα κυλήσει όπως οι προηγούμενες.

Για να τερματίσει ο rookie, θέλει δουλειά πολλή!

Πάμε, τώρα, στους rookies του 2025. Πέντε πιλότοι εκκίνησαν τον πρώτο τους αγώνα ως «πλήρους απασχόλησης» στην Μελβούρνη κι απ’ αυτούς τερμάτισε μόλις ένας, ο Antonelli.

Τι μπορεί να σημαίνει αυτό; Προφανώς πως ένας εξαιρετικά ταλαντούχος οδηγός της Formula 2 ή της Formula 3, ακόμα κι αν έχει στεφθεί Πρωταθλητής στην κατηγορία του, θέλει πολλή δουλειά για να μπορέσει να σταθεί στη Formula 1.

Ο Hadjar… χαιρέτησε πριν καν ξεκινήσει ο αγώνας, ο Doohan συναντήθηκε με τον τοίχο νωρίς, το αυτό συνέβη μετά τα μισά του αγώνα με τους Lawson και Bortoleto. Κι αν σ’ αυτή την πεντάδα προσθέσει κανείς και τον… ημι-rookie Oliver Bearman, ο οποίος τερμάτισε τελευταίος και με διαφορά σχεδόν 7’’ από τον teammate του στην (αδύναμη) Haas, Esteban Ocon, γίνεται αντιληπτό πως επί της ουσίας η βροχή της Μελβούρνης «έπνιξε» τους φερέλπιδες πιτσιρικάδες.

Προφανώς οι συνθήκες ήταν δύσκολες, προφανώς η δύναμη των μονοθεσίων τη Formula 1 είναι ασύλληπτη μπροστά σε οτιδήποτε άλλο έχουν οδηγήσει έως τώρα στην καριέρα του ο καθένας απ’ αυτούς, όμως κάτι πρέπει να γίνει, προκειμένου αυτά τα παιδιά να μην πηγαίνουν ως «πρόβατα στη σφαγή» και να γράφουν επαρκή αριθμό χιλιομέτρων με μονοθέσιο δυναμικής Formula 1 πριν ντεμπουτάρουν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.

Η FIA πρέπει να το σκεφτεί άμεσα αυτό, καθώς είναι κρίμα να καταβαραθρώνεται η ψυχολογία παιδιών που έχουν όλο το μέλλον μπροστά τους, μόνο και μόνο επειδή το «σύστημα» δεν τους επιτρέπει να κάνουν πολλά χιλιόμετρα έστω με παλαιότερων ετών μονοθέσια για να αποκτήσουν εμπειρία.

Πηγή: Car & Driver