Επιλογή Σελίδας

Του Γιάννη Μάριου Παπαδόπουλου

Ναι, μιλάμε για την ίδια McLaren, η οποία πριν από λίγα χρόνια βολόδερνε στις τελευταίες θέσεις της βαθμολογίας. Για την ίδια ομάδα, η οποία στις αρχές της δεκαετίας φλέρταρε με την χρεωκοπία κι αν δεν είχε συναφθεί το δάνειο μέσα στον Covid, ίσως να μην υπήρχε τώρα.

Μιλάμε για την ίδια ομάδα, η οποία είχε 26 χρόνια να δει το όνομά της να φιγουράρει στην λίστα με τους Παγκόσμιους Πρωταθλητές κατασκευαστών. Για την ομάδα, οι πιλότοι της οποίας ήταν αγέννητοι την τελευταία φορά που στέφθηκε Πρωταθλήτρια. Την ίδια ομάδα, στην οποία επένδυσε όλο το «είναι» του ο Zak Brown, αναλαμβάνοντας να την επαναφέρει στο προσκήνιο. Και τα κατάφερε. Όχι μόνος του, βεβαίως.

Πολλά απ’ αυτά που κατάφερε φέτος η McLaren τα οφείλει ξεκάθαρα στους… πρώην. Διότι, κακά τα ψέματα, εάν ο Andreas Seidl δεν είχε επιμείνει –όταν ανέλαβε τα ηνία της ομάδας- να συναφθεί συμφωνία με τη Mercedes για τους κινητήρες και να κατασκευαστεί υπερσύγχρονη αεροδυναμική σήραγγα, τα περί τίτλου σήμερα θα ήταν απλά σενάριο επιστημονικής φαντασίας.

Μιλάμε για την ομάδα, η οποία δεν δίστασε να δώσει τα… κλειδιά στον «άψητο» Lando Norris και να εμπιστευτεί τον Oscar Piastri, δημιουργώντας ένα δίδυμο πιλότων γεμάτο ελπίδα, αισιοδοξία και οδηγικό… σφρίγος. Για την ίδια ομάδα, η οποία υπό την καθοδήγηση του Andrea Stella διαχειρίστηκε τις δύσκολες καταστάσεις μέσα στη σεζόν, κυρίως σε ό,τι είχε να κάνει με τις ισορροπίες μεταξύ των πιλότων.

Για την ομάδα, η οποία ετούτη την ώρα θα είχε κρεμαστεί στα… μανταλάκια εάν δεν είχε κατακτήσει τον τίτλο, επειδή «δεν επέλεξε» να χρίσει εξαρχής «νούμερο ένα» τον Norris κι έδωσε την ευκαιρία στον Piastri να διεκδικήσει το κάτι παραπάνω. Και, πού είστε; Ο Piastri τα επόμενα χρόνια θα μας απασχολήσει πολύ έντονα. Θαρρώ πολύ πιο έντονα από τον teammate του. Έχει αγωνιστικό «τσαγανό» και δεν πρόκειται να «χαριστεί» στον Norris το 2025.

Επίσης, ήταν η μοναδική ομάδα που είχε έναν στόχο. Ούτε η Red Bull είχε αυτή τη λογική (με τον Perez να είναι με διαφορά ο αδύναμος κρίκος της σεζόν), ούτε η Ferrari (ο Sainz από την αρχή της σεζόν είχε δική του ατζέντα, οδηγούσε για τον εαυτό του και τον επόμενο εργοδότη του κι όχι γι’ αυτούς που τον είχαν απολύσει πριν καν ξεκινήσει η σεζόν), ούτε η Mercedes (αμφισβητεί κανείς ότι όλη τη χρονιά ο Russell πάλευε με νύχια και με δόντια να αποδείξει ότι είναι καλύτερος του επτάκις Παγκόσμιου Πρωταθλητή Hamilton;).

Όλα αυτά, όμως, ανήκουν στο παρελθόν. Η σελίδα ήδη άλλαξε. Και από σήμερα κιόλας, νέα χρώματα θα μπουν στη ζωή μας. Ή μάλλον, πιλότοι σε… νέα χρώματα. Η «επόμενη ημέρα» ξημερώνει και η Formula 1 προετοιμάζεται για ένα ακόμα πιο συναρπαστικό 2025, με πολλές ανατροπές και μεγάλους πρωταγωνιστές.

Α, και κάτι τελευταίο. Ποιος θεωρείται φαβορί για την κατάκτηση (και) του επόμενου Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1, σύμφωνα με τις στοιχηματικές εταιρίες; Ναι, σωστά μαντέψατε!

ΦΩΤ.: McLaren Racing – Zak Mauger

Πηγή: Car & Driver