Επιλογή Σελίδας

Του Κώστα Παστρίμα

O Σέρχιο Πέρεζ είναι ο «βασιλιάς» του GP Αζερμπαϊτζάν καθώς έκανε το νταμπλ στην πίστα του Μπακού, αφού πήρε τη νίκη και στον αγώνα της Κυριακής μετά την επικράτησή του στο Σπριντ του Σαββάτου. Ο τέταρτος αγώνας της σεζόν για τη Formula 1 ήταν ένας μονόλογος της Red Bull Racing, που πανηγύρισε το 1-2 με τον Μαξ Φερστάπεν να τερματίζει στη 2η θέση. Ο Σαρλ Λεκλέρ της Scuderia Ferrari ξεκίνησε από την pole position αλλά δεν μπορούσε να κοντράρει τις Red Bull και κατάφερε το καλύτερο δυνατό, που ήταν η 3η θέση.

Τα 18 από τα 20 μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στην εκκίνηση αφού οι Οκόν και Χούλκενμπεργκ ξεκίνησαν από το pitlane. Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Λεκλέρ ξεκίνησε καλά και δεν επέτρεψε στον Φερστάπεν να επιτεθεί στην πρώτη στροφή, διατηρώντας την πρωτοπορία. Οι Πέρεζ και Σάινθ επίσης διατήρησαν τις θέσεις τους. Πιο πίσω ο Χάμιλτον χρειάστηκε να αμυνθεί στον ορμητικό Αλόνσο για να κρατήσει την 5η θέση μπροστά από τον Ισπανό.

Η Red Bull ήταν ξεκάθαρα ταχύτερη από τη Ferrari, κυρίως στις ευθείες της πίστας, και έτσι ο Φερστάπεν απλώς έκανε υπομονή μέχρι τον 3ο γύρο, όταν ενεργοποιήθηκε το DRS, για να περάσει με άνεση τον Λεκλέρ και να πάρει την πρωτοπορία στον αγώνα.

Ο Λεκλέρ ήταν ανυπεράσπιστος απέναντι στους «ταύρους», καθώς δύο γύρους αργότερα τον πέρασε με την ίδια ευκολία και ο Σέρχιο Πέρεζ, για να κάνει το 1-2 για τη Red Bull και να ρίξει τον Μονεγάσκο της Ferrari στην 3η.

Πιο πίσω τα πράγματα ήταν πιο ήρεμα, με τον Λανς Στρολ να είναι ο κερδισμένος της εκκίνησης, καθώς ανέβηκε δύο θέσεις. Ο Καναδός βρέθηκε πολύ κοντά πίσω από τον Αλόνσο στην 7η θέση αλλά δεν επιτέθηκε στον ομόσταβλό του – αντίθετα, οι δύο τους συνεργάστηκαν για να μπορέσουν να πλησιάσουν τον Χάμιλτον. Οι Νόρις, Ράσελ και Τσουνόντα έκλειναν τη 10άδα στο πρώτο κομμάτι του αγώνα.

Με το που βρέθηκαν μπροστά, οι δύο Red Bull δεν ξανακοίταξαν πίσω τους και οι οδηγοί της ασχολήθηκαν με τη δική τους μάχη. Ο Πέρεζ δεν έδειχνε να έχει σκοπό να κάνει εύκολη τη ζωή του Φερστάπεν και κόλλησε πίσω του, απειλώντας σοβαρά να του πάρει την πρώτη θέση.

Πιο πίσω ο Χάμιλτον είδε τον Αλόνσο να γεμίζει τους καθρέφτες του και η Mercedes, μην έχοντας άλλη επιλογή, τον κάλεσε πολύ για pit stop, στο 10ο γύρο του αγώνα, «απελευθερώνοντας» με αυτόν τον τρόπο τις Aston Martin.

Οι εξελίξεις όμως αναβλήθηκαν στον επόμενο γύρο, όταν το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έκανε την εμφάνισή του. Η AlphaTauri του Νικ ντε Βρις βρέθηκε ακινητοποιημένη στην πίστα, έπειτα από μια επαφή με τον τοίχο, και οι αγωνοδίκες έστειλαν το SC για να απομακρυνθεί με ασφάλεια. Προτού γίνει αυτό όμως ο Φερσταπεν είχε ήδη μπει στα pit για αλλαγή ελαστικών (από μεσαία σε σκληρά) και έτσι, όταν οι υπόλοιποι μπήκαν για pit stop ενώ το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βρισκόταν στην πίστα, ο Ολλανδός βρέθηκε ξαφνικά πίσω από τους Πέρεζ και Λεκλέρ.

Πολύ χαμένος ήταν και ο Χάμιλτον, που έπεσε στη 10 θέση, πίσω από Σάινθ, Αλόνσο, Ράσελ, Στρολ, Οκόν και Χούλκενμπεργκ. Οι δύο τελευταίοι είχαν ξεκινήσει από το pitlane με σκληρά ελαστικά και δεν χρειάστηκε να σταματήσουν για αλλαγή.

Όταν ο Αυτοκίνητο Ασφαλείας έφυγε από την πίστα, ο Πέρεζ ξεκίνησε καλά και δεν απειλήθηκε από τον Λεκλέρ. Ο οδηγός της Ferrari όμως δέχτηκε αμέσως την επίθεση του Φερστάπεν, ο οποίος πέρασε χωρίς DRS και ανέβηκε στη 2η θέση.

Ο Φερνάντο Αλόνσο όμως έδωσε ένα από τα highlight του αγώνα, περνώντας με μια αποφασιστική κίνηση τον Σάινθ, για να ανέβει στην 4η θέση. Λίγο πιο πίσω ο Ράσελ δεν ξεκίνησε καλά και επέτρεψε στον Χάμιλτον, ο οποίος είχε ήδη «καταπιεί» τους Χούλκενμπεργκ και Οκόν, να τον περάσει για την 7η θέση.

Ο Χάμιλτον μάλιστα κέρδισε άλλη μία θέση λίγο αργότερα, όταν εκμεταλλεύτηκε ένα λάθος του Στρολ, ο οποίος γλίτωσε πολύ οριακά την επαφή με την μπαριέρα, και πέρασε τον Καναδό για να ανέβει στην 6η θέση.

Οι δύο Red Bull έδειξαν τις πραγματικές τους δυνατότητες, όταν οι Πέρεζ και Φερστάπεν άρχισαν να εκμεταλλεύονται την πλήρη δυναμική της RB19 καθώς διεκδικούσαν τη νίκη. Ο Λεκλέρ σύντομα τους έχασε από το οπτικό του πεδίο, καθώς η διαφορά μέσα σε λίγους γύρους ξεπέρασε τα 10 δευτερόλεπτα, ενώ πίσω του ο Αλόνσο περίμενε την ευκαιρία του, δηλαδή τη φθορά των ελαστικών στο μονοθέσιο της Ferrari, για να κάνει την επίθεσή του.

Ο Πέρεζ έβλεπε μια σπάνια ευκαιρία να κερδίσει και τον αγώνα της Κυριακής, μετά τη νίκη του στο Σπριντ, και ο Φερστάπεν δεν είχε σκοπό να αμφισβητηθεί το στάτους του μέσα στην ομάδα. Έτσι, και οι δύο τα έδιναν όλα, ο Μεξικανός για να διατηρηθεί εκτός DRS και ο Ολλανδός για να καταφέρει να ρίξει τη διαφορά τους κάτω από το 1 δευτερόλεπτο. Περνώντας το μέσον του αγώνα, πάντως, ο Πέρεζ διατηρούσε την πρωτοπορία.

Στους επόμενους γύρους εδραιώθηκε ένα status quo, καθώς οι διαφορές σταθεροποιήθηκαν και δεν υπήρξαν σοβαρές μάχες. Ο Πέρεζ άνοιξε λίγο τη διαφορά από τον Φερστάπεν σε λίγο πάνω από δύο δευτερόλεπτα και διατηρούσε το υγιές προβάδισμα.

Ο Αλόνσο σε κάποιο σημείο ανέβασε το ρυθμό του και έφτασε πίσω από τον Λεκλέρ. Ο Ισπανός της Aston Martin έφτασε μιαν ανάσα πριν αποκτήσει το πλεονέκτημα του DRS αλλά τελικά δεν επιτέθηκε και έμεινε λίγο πιο πίσω για να προστατέψει τα ελαστικά του, ενώ ταυτόχρονα ο Λεκλέρ κινήθηκε λίγο πιο γρήγορα.

Εκείνος που έδειξε να είναι λίγο πιο επιθετικός ήταν ο Λούις Χάμιλτον, ο οποίος έφτασε πίσω από τον Κάρλος Σάινθ, αλλά το μειονέκτημα της Mercedes σε τελική ταχύτητα σήμαινε ότι ο Βρετανός 7 φορές πρωταθλητής δεν μπορούσε να επιτεθεί με αξιώσεις, ακόμα και με τη βοήθεια του DRS.

Η μοναδική διαφοροποίηση στην πρώτη 10άδα συνέβη όταν οι Οκόν και Χούλκενμπεργκ μπήκαν για το υποχρεωτικό pit stop και έπεσαν πιο πίσω, για να ανέβουν στην 9η και 10η θέση οι Λάντο Νόρις και Γιούκι Τσουνόντα αντίστοιχα. Το πιο αξιοσημείωτο μέχρι το τέλος ήταν το pit stop του Ράσελ, ο οποίος έβαλε μαλακά ελαστικά στην προσπάθειά του να «κλέψει» τον ταχύτερο γύρο του αγώνα και τον ένα έξτρα βαθμό, προσπάθεια που στέφθηκε από επιτυχία.

Έτσι, ο Σέρχιο Πέρεζ πανηγύρισε τη νίκη στο Μπακού, που ήταν η 6η της καριέρας του στην F1 και η 2η στη συγκεκριμένη πίστα. Ο Μαξ Φερστάπεν συμβιβάστηκε με τη 2η θέση, που τον διατηρεί στην πρώτη θέση της βαθμολογίας του πρωταθλήματος και ο Σαρλ Λεκλέρ συμπλήρωσε το βάθρο των νικητών με την 3η θέση. Ακολούθησαν οι Αλόνσο, Σάινθ, Χάμιλτον, Στρολ, Ράσελ, Νόρις και Τσουνόντα.

Ο επόμενος αγώνας είναι το GP Μαϊάμι σε μία εβδομάδα, το 3ήμερο 5-7 Μαΐου.

FORMULA 1 AZERBAIJAN GRAND PRIX 2023 – RACE RESULT

Baku City Circuit, Baku

POS NO DRIVER CAR LAPS TIME/RETIRED
1 11 Sergio Perez RED BULL RACING HONDA RBPT 51 1:32:42.436
2 1 Max Verstappen RED BULL RACING HONDA RBPT 51 +2.137s
3 16 Charles Leclerc FERRARI 51 +21.217s
4 14 Fernando Alonso ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 51 +22.024s
5 55 Carlos Sainz FERRARI 51 +45.491s
6 44 Lewis Hamilton MERCEDES 51 +46.145s
7 18 Lance Stroll ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 51 +51.617s
8 63 George Russell MERCEDES 51 +74.240s
9 4 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 51 +80.376s
10 22 Yuki Tsunoda ALPHATAURI HONDA RBPT 51 +83.862s
11 81 Oscar Piastri MCLAREN MERCEDES 51 +86.501s
12 23 Alexander Albon WILLIAMS MERCEDES 51 +88.623s
13 20 Kevin Magnussen HAAS FERRARI 51 +89.729s
14 10 Pierre Gasly ALPINE RENAULT 51 +91.332s
15 31 Esteban Ocon ALPINE RENAULT 51 +97.794s
16 2 Logan Sargeant WILLIAMS MERCEDES 51 +100.943s
17 27 Nico Hulkenberg HAAS FERRARI 50 +1 lap
18 77 Valtteri Bottas ALFA ROMEO FERRARI 50 +1 lap
NC 24 Zhou Guanyu ALFA ROMEO FERRARI 36 DNF
NC 21 Nyck De Vries ALPHATAURI HONDA RBPT 9 DNF

2023 Driver Standings

POS DRIVER NATIONALITY CAR PTS
1 Max Verstappen NED RED BULL RACING HONDA RBPT 87
2 Sergio Perez MEX RED BULL RACING HONDA RBPT 79
3 Fernando Alonso ESP ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 57
4 Lewis Hamilton GBR MERCEDES 46
5 Carlos Sainz ESP FERRARI 30
6 Lance Stroll CAN ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 26
7 George Russell GBR MERCEDES 23
8 Charles Leclerc MON FERRARI 21
9 Lando Norris GBR MCLAREN MERCEDES 10
10 Nico Hulkenberg GER HAAS FERRARI 6
11 Oscar Piastri AUS MCLAREN MERCEDES 4
12 Valtteri Bottas FIN ALFA ROMEO FERRARI 4
13 Esteban Ocon FRA ALPINE RENAULT 4
14 Pierre Gasly FRA ALPINE RENAULT 4
15 Zhou Guanyu CHN ALFA ROMEO FERRARI 2
16 Yuki Tsunoda JPN ALPHATAURI HONDA RBPT 2
17 Alexander Albon THA WILLIAMS MERCEDES 1
18 Kevin Magnussen DEN HAAS FERRARI 1
19 Logan Sargeant USA WILLIAMS MERCEDES 0
20 Nyck De Vries NED ALPHATAURI HONDA RBPT 0

2023 Constructor Standings

POS TEAM PTS
1 RED BULL RACING HONDA RBPT 166
2 ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 83
3 MERCEDES 69
4 FERRARI 51
5 MCLAREN MERCEDES 14
6 ALPINE RENAULT 8
7 HAAS FERRARI 7
11 ALFA ROMEO FERRARI 6
8 ALPHATAURI HONDA RBPT 2
9 WILLIAMS MERCEDES 1

Πηγή: Gazzetta

Pin It on Pinterest

Shares
Share This