Επιλογή Σελίδας


Του Δημήτρη Μπίζα

Με το πρωτάθλημα Formula 1 του 2022 να έχει πλέον ολοκληρωθεί, εξετάζουμε τις ομάδες που μπορούν να θεωρούν πως πέτυχαν τους στόχους τους ή/και βελτιώθηκαν κατά τη διάρκεια της σεζόν, κι αυτές που δεν τα κατάφεραν.

Οι νικητές

RedBull

Είναι νταμπλούχοι πρωταθλητές, είχαν το καλύτερο μονοθέσιο, με τον καλύτερο κινητήρα και τον καλύτερο οδηγό της σεζόν. Η Red Bull ξεκίνησε νωθρά τη χρονιά, με τρεις εγκαταλείψεις στους τρεις πρώτους αγώνες, αλλά διόρθωσε γρήγορα τα ζητήματα αξιοπιστίας που την ταλαιπώρησαν, αφαίρεσε σταδιακά βάρος από την RB18 κάνοντάς τη σαφώς πιο πειθήνια στις ανάγκες των οδηγών της, και βρήκε την απαραίτητη ισορροπία στο σετάρισμα για τον αγώνα. Ήταν η πρώτη φορά που όλα δούλεψαν αρμονικά για το εργοστάσιο του Milton-Keynes από το 2014 και μετά – κι ας υπάρχει η κηλίδα της παράβασης του budget cap.

Mercedes

Αν τούτο το κείμενο γραφόταν στα μισά της χρονιάς, η Mercedes θα άνηκε στην κατηγορία των χαμένων. Οι Γερμανοί, όμως, έχουν νοοτροπία νικητή, παρακαταθήκη των πολλών συνεχόμενων ετών στην κορυφή, αλλά και των ανθρώπων που τη στελεχώνουν, και βρήκε τον τρόπο να μετατρέψει μία χαμένη από την άποψη των τίτλων σεζόν, σε μία σεζόν εκμάθησης, βελτίωσης και προετοιμασίας για το 2023. Κι αν αυτό το τελευταίο θα κριθεί με τον ερχομό του επόμενου πρωταθλήματος, η πραγματικότητα είναι πως στο Brackley υπήρξε μία συντονισμένη -και εν πολλοίς επιτυχημένη- προσπάθεια για ανάκαμψη μετά το δύσκολο ξεκίνημα, καθώς και για διεκδίκηση νικών – ακόμα κι αν αυτές δεν ήρθαν τελικά, για πρώτη φορά μετά το 2011.

Alpine

Η Alpine αποτελεί η μοναδική -ίσως- ομάδα που δεν απασχόλησε όσο θα έπρεπε για την αγωνιστική της εικόνα, όσο για τα εξωαγωνιστικά ζητήματά της (λέγε με Oscar Piastri). Οι Γάλλοι έκαναν ένα σημαντικό βήμα εμπρός, με τον κινητήρα τους πλέον σαφώς ισχυρότερο (αν και σημαντικά αναξιόπιστο, πράγμα που όμως βελτιώνεται), αλλά κι ένα μονοθέσιο που έχει καλή ισορροπία και απόδοση σε μία πλειάδα διαφορετικών σιρκουί, σε αντίθεση με τα περασμένα χρόνια που τα δημιουργήματά της απέδιδαν καλά σε συγκεκριμένου είδους πίστες. Συνδυάστε με αυτό και την βελτιωμένη εικόνα του Ocon, αλλά και τις εξαιρετικές εμφανίσεις του 41χρονου Alonso, και έχουμε μία ομάδα που πανάξια επικράτησε της McLaren στη μάχη για την 4η θέση στους Κατασκευαστές.

Aston Martin

Το 2021 είδε την Aston Martin να διανύει μία τρομακτική υποχώρηση. Το 2022 ξεκίνησε το ίδιο δυσχερώς, αλλά υπήρξε μία σημαντική βελτίωση σε αγωνιστικό επίπεδο. Την ίδια στιγμή, ο Sebastian Vettel άρχισε να νιώθει όλο και πιο άνετα με την AMR22, και να δείχνει τον καλύτερο εαυτό του – παραδόξως, αφού αποφάσισε να αποχωρήσει από την ενεργό δράση. Πράγματι, οι στόχοι ήταν διαφορετικοί, η προοπτική μιλούσε ακόμα και για διεκδίκηση νικών, αλλά με δεδομένες τις συνθήκες, το Silverstone έκανε πρόοδο και μπορεί να κοιτάζει για τα ψηλά του midfield ενόψει 2023.

Williams

Τελευταία στη βαθμολογία, αλλά όχι καταϊδρωμένη. Ναι, έχει τη μικρότερη βαθμολογική συγκομιδή, αλλά με τον Alex Albon στο τιμόνι, και με ένα συντονισμένο πλάνο αναβαθμίσεων (και σταθερή μείωση βάρους καθ’όλη τη διάρκεια της χρονιάς), η Williams είδε τις τύχες της να βελτιώνονται από αγώνα σε αγώνα, έχοντας ως ατού της την τελική ταχύτητα (λέγε με Nyck de Vries στη Μόντσα).

Οι χαμένοι

Ferrari

Το 2022 έμοιαζε να είναι η ευκαιρία της Ferrari να βγει από το έρεβος και την δυσμένεια, ιδίως μετά το 2020 και την πτώση της στο midfield. Κι ενώ η F1-75 ήταν ένα μονοθέσιο με εξαιρετική απόδοση και σαφή πλεονεκτήματα, η εξέλιξη μέσα στη σεζόν, μαζί με τα ζητήματα αξιοπιστίας και λάθη στη στρατηγική, έφεραν τη Scuderia σε δύσκολη θέση, όσο η Red Bull ακολουθούσε αντίστροφη πορεία και βελτιωνόταν αγώνα με τον αγώνα. Το υλικό υπάρχει, οι οδηγοί είναι ικανοί, αλλά το «γλυκό» ακόμα δεν έχει δέσει, κι αναρωτιέται κανείς εύλογα αν αυτό θα γίνει σύντομα.

McLaren

Η κυρίαρχος του midfield τα τελευταία χρόνια έπεσε αρκετά το 2022. Ξεκίνησε όντας η 8η δύναμη του grid, με σοβαρά ζητήματα στο σχεδιασμό της MCL36 (φρένα και υψηλή οπισθέλκουσα τα σημαντικότερα εξ αυτών). Κι ενώ τα έλυσε με την πάροδο των αγώνων και την αποτελεσματική ανάπτυξη του μονοθεσίου της, επί της ουσίας έμεινε να παλεύει με έναν οδηγό, τον Lando Norris, και στο τέλος έχασε τη μάχη κι από την Alpine. Η καθίζηση είναι δεδομένη, παρά τη βελτίωση εντός του πρωταθλήματος, καθώς οι Βρετανοί βρέθηκαν πολύ μακριά από εκεί που στόχευαν.

Alfa Romeo

Την αντίστροφη πορεία ακολούθησε η Alfa Romeo. Η ομάδα που «τρέχει» από τη Sauber είχε βρει σαφή κέρδη με το μονοθέσιό της, και βασίστηκε αρκετά στην αναβαθμισμένη μονάδα ισχύος της Ferrari. Ωστόσο, τα προβλήματα αξιοπιστίας που έβγαλε στην πορεία η PU, σε συνδυασμό με την αργή και κακή εξέλιξη της C36 οδήγησαν τους Ελβετούς σε οπισθοχώρηση, παρά τις πολύ καλές εμφανίσεις των Bottas και Zhou μέσα στη χρονιά. Θα μπορούσαν να έχουν σημαντικά μεγαλύτερη συγκομιδή βαθμών, αλλά και να εκμεταλλευτούν αστοχίες και λάθη των αντιπάλων τους, ώστε να μην «αγχωθούν» ποτέ για την 6η θέση στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών.

AlphaTauri

Με μόνο όπλο της την μονάδα ισχύος της Honda (κατ’επίφαση Red Bull Powertrains), η AlphaTauri δεν είχε και πολλές ελπίδες για κάτι καλύτερο μέσα στο 2022. Δεν ερμήνευσε σωστά τους κανονισμούς, βασίστηκε σε δανεικές λύσεις από τη μεγάλη της «αδερφή», και είχε δύο οδηγούς που με τη σειρά του δεν είχα σταθερότητα και συνέπεια στις επιδόσεις τους. Η μάχη με τη Haas για την 8η θέση μάλλον τους κολακεύει, αν σκεφτεί κανείς πως θα έπρεπε χωρίς καμία αμφιβολία να είναι 9οι.

Haas

Μιλώντας για τους Αμερικάνους, η σεζόν ξεκίνησε ενθαρρυντικά για τους ίδιους, με ένα μονοθέσιο που δεν είχε την πλειάδα παθογενειών του προκατόχου του. Ωστόσο, κι αυτοί έμειναν πίσω σε εξέλιξη, εξαιτίας και της έλλειψης ρευστού που θα τους επέτρεπε να κυνηγήσουν περισσότερο τα δευτερόλεπτα που κρύβονταν στην VF-22, ενώ και τα λάθη του Mick Schumacher έριξαν αρκετά την ομάδα σε επίπεδο συγκομιδής βαθμών.

Πηγή: Car & Driver

Pin It on Pinterest

Shares
Share This