Επιλογή Σελίδας


Του Κώστα Παστρίμα

Το πρώτο GP Σαουδικής Αραβίας στην ιστορία ήταν ένας αγώνας ακόμα πιο ανατρεπτικός από ότι αναμενόταν στη στενή και ταχύτατη πίστα της Τζέντα. Ο Λούις Χάμιλτον πήρε με επεισοδιακό τρόπο μια υπερπολύτιμη νίκη, την 103η της καριέρας του, και πλέον ισοβαθμεί με τον Μαξ Φερατάπεν στην κορυφή της βαθμολογίας. Οι δύο μονομάχοι είχαν επαφή λίγους γύρους πριν από το τέλος του αγώνα. Ο Βάλτερι Μπότας πήρε την 3η θέση και συμπλήρωσε το βάθρο.

Οι οδηγοί πήραν τις θέσεις τους στην εκκίνηση με τα νεύρα τεντωμένα, ίσως λίγο περισσότερο από ότι συνήθως. Μπροστά τους είχαν την ακόμα άγνωστη πίστα της Τζέντα ενώ τη μάχη του πρωταθλήματος βρισκόταν σε πλήρη εξέλιξη, επομένως οι σφυγμοί ήταν ακόμα υψηλότεροι. Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα οι δύο Mercedes έφυγαν πολύ καλά και έστριψαν σε παράταξη, με τον Χάμιλτον μπροστά και τον Μπότας να ακολουθεί. Ο Φερστάπεν κράτησε την 3η θέση, παρά την όχι καλή του εκκίνηση ενώ ο Λεκλέρ χρειάστηκε να δώσει σκληρή μάχη με τον Πέρεζ για να διατηρήσει την 4η θέση.

Πιο πίσω ο Νόρις βρέθηκε στην 6η θέση, με τις Alpine να κάνουν καλή εκκίνηση καθώς ο Οκόν ανέβηκε 7ος και ο Αλόνσο 10ος. Ανάμεσά τους είχαν τους Γκασλί και Ρικάρντο. Ο Κάρλος Σάινθ με την άλλη Ferrari άρχισε να κερδίζει θέσεις και από τη 15η ανέβηκε στη 12η.

Το σενάριο του πρώτου κομματιού του αγώνα ήταν σαν να βγήκε μέσα από το text book της Mercedes. Ο Χάμιλτον βρισκόταν πρώτος και μπορούσε να διαχειριστεί τον αγώνα κατά το δοκούν ενώ είχε πίσω του τον Μπότας, ο οποίος δεν έδειχνε να απειλείται από τον Φερστάπεν. Οι διαφορές δεν άνοιγαν ιδιαίτερα στους πρώτους γύρους, αλλά κανείς από τους πρώτους δεν βρισκόταν κοντά στη ζώνη του DRS.

Η δουλειά της Mercedes γινόταν ευκολότερη από το γεγονός ότι ο άλλος οδηγός της Red Bull Racing, ο Σέρχιο Πέρεζ, έμενε καθηλωμένος στην 5η θέση πίσω από τον Λεκλέρ και η διαφορά του από τον Χάμιλτον μεγάλωνε επικίνδυνα. Ο Μεξικανός έχανε την επαφή του με την κορυφή και μαζί με αυτήν τη δυνατότητά του να παίξει ρόλο στη στρατηγική της ομάδας του.

Ο Κάρλος Σάινθ συνέχιζε να κερδίζει θέσεις και περνώντας διαδοχικά τους Τσουνόντα, Αλόνσο και Τζιοβινάτσι μπήκε στη βαθμολογούμενη 10άδα.

Η πιθανότητα να βγει το Αυτοκίνητο Ασφαλείας στην πίστα της Τζέντα θεωρούνταν αυξημένη και αυτό επιβεβαιώθηκε στον 9ο γύρο, όταν ο Μικ Σουμάχερ είχε έξοδο και το μονοθέσιο της Haas έμεινε καρφωμένο στις μπαριέρες της στροφής 23. Οι διεκδικητές σε αυτό το σημείο ακολούθησαν εντελώς διαφορετικές στρατηγικές. Ενώ και οι δύο οδηγοί της Mercedes μπήκαν στα pit και άλλαξαν σε φρέσκα σκληρά ελαστικά, ο Μαξ Φερστάπεν παρέμεινε στην πίστα και πήρε έτσι την πρωτοπορία στον αγώνα.

Εκτός από τους οδηγούς της Mercedes, την ευκαιρία του Αυτοκινήτου Ασφαλείας εκμεταλλεύτηκαν για αλλαγή ελαστικών οι Λεκλέρ, Πέρεζ, Νόρις, Αλόνσο, Ράσελ και Στρολ. Οι υπόλοιποι συνέχισαν με τα ελαστικά με τα οποία ξεκίνησαν τον αγώνα. Αυτό έφερε τους Οκόν και Ρικάρντο στις θέσεις 4 και 5 αντίστοιχα, τον Γκασλί στην 7η θέση και τους Σάινθ και Τζιοβινάτσι στις θέσεις 9 και 10. Ο Λεκλέρ ήταν 6ος Πέρεζ έπεσε 8ος.

Λίγους γύρους αργότερα οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να διακόψουν τον αγώνα με κόκκινη σημαία, για να επισκευαστεί η μπαριέρα στο σημείο της εξόδου του Σουμάχερ. Αυτό σήμαινε ότι όλοι οι οδηγοί επέστρεψαν στα pit, όπου είχαν τη δυνατότητα να αλλάξουν ελαστικά στα μονοθέσιά τους.

Όλοι λοιπόν πήραν ξανά τις θέσεις τους στην εκκίνηση, με τον Φερστάπεν αυτήν τη φορά στην πρώτη θέση και τις δύο Mercedes των Χάμιλτον και Μπότας να ακολουθούν. Τα κόκκινα φώτα έσβησαν, ο Χάμιλτον έκανε πολύ καλύτερη εκκίνηση από τον Φερστάπεν και έστριψε πρώτος. Ο Ολλανδός ωστόσο δεν το έβαλε κάτω και έμεινε στην εξωτερική της στροφής, με σκοπό να έχει την εσωτερική στην επόμενη. Εκεί όμως ξέμεινε από χώρο, «έκοψε» τη στροφή και επέστρεψε στην πίστα μπροστά από τον Χάμιλτον.

Στην «αναμπουμπούλα» αυτήν ο Εστεμπάν Οκόν βρήκε την ευκαιρία και προσπέρασε τον Χάμιλτον, ανέβηκε 2ος και τον έριξε στην 3η θέση. Η κατάσταση αυτή όμως δεν κράτησε για πολύ, καθώς δευτερόλεπτα αργότερα βγήκε ξανά η κόκκινη σημαία. Οι Λεκλέρ και Πέρεζ είχαν επαφή, ο Μεξικανός έκανε τετακέ και χτύπησε στον προστατευτικό τοίχο. Σε άλλο σημείο, ο Μαζέπιν συγκρούστηκε με τον Ράσελ και αμφότεροι εγκατέλειψαν. Με τόσα μονοθέσια ακινητοποιημένα στην πολύ στενή αυτή πίστα, οι αγωνοδίκες δεν είχαν άλλη επιλογή από το να διακόψουν τον αγώνα για δεύτερη φορά.

Κατά τη διάρκεια της διακοπής υπάρξει «πυρετός» διαβουλεύσεων, με επίκεντρο τον αμφιλεγόμενο τρόπο με τον οποίο ο Φερστάπεν πέρασε τον Χάμιλτον. Ο Διευθυντής του αγώνα Μάικλ Μάσι πρότεινε στη Red Bull ένα συμβιβασμό: να ξεκινήσει ο Οκόν πρώτος, πίσω του να έχει τον Χάμιλτον και ο Φερστάπεν να πάρει την 3η θέση στο grid. Η Red Bull το αποδέχτηκε έτσι τα μονοθέσια πήραν αυτές τις θέσεις για την 3η εκκίνηση του αγώνα.

Η Red Bull έπαιξε άλλο ένα χαρτί, βάζοντας στον Φερστάπεν μεσαία ελαστικά, ενώ ο Χάμιλτον έμεινε με τα σκληρά. Τα κόκκινα φώτα έσβησαν για άλλη μία φορά και αυτήν τη φορά ο Μαξ Φερστάπεν ήταν πολύ πιο έτοιμος. Με ιδιαίτερα αποφασιστικό τρόπο «βούτηξε» στα φρένα της πρώτης στροφής και πήρε τη 2η θέση από τον Χάμιλτον. Στην επόμενη στροφή πέρασε και τον Οκόν, ο οποίος βγήκε προσωρινά εκτός πίστας και επέστρεψε μπροστά από τον Χάμιλτον.

Ο Βρετανός δεν χρειάστηκε πολύ για να περάσει τον Οκόν και να βρεθεί 2ος. Από εκεί και πέρα ήταν πια ένας αγώνας μέχρι το τέλος για τους δύο διεκδικητές. Απέμεναν 41 γύροι και όλα ήταν ανοιχτά. Πιο πίσω, ο Οκόν βρισκόταν σε μια ανέλπιστη 3η θέση, μπροστά από τον Ρικάρντο. Ο Αυστραλός επίσης βρισκόταν πιο ψηλά από ότι αναμενόταν και είχε επιπλέον να αντιμετωπίσει την πίεση από τον Βάλτερι Μπότας. Ακολουθούσαν οι Γκασλί, Τζιοβινάτσι, Φέτελ, Τσουνόντα και Λεκλέρ.

Οι Φερστάπεν και Χάμιλτον άρχισαν να ανταλλάσσουν ταχύτερους γύρους, καθώς ο Βρετανός προσπαθούσε να πλησιάσει τον Ολλανδό, ο οποίος όμως προσπαθούσε να τον κρατήσει έξω από τη ζώνη του DRS. Και πάλι όμως η μάχη πήρε αναβολή, όταν ο Τσουνόντα έπεσε πάνω στον Φέτελ και έσπασε την εμπρός πτέρυγα της AlphaTauri. Αυτήν τη φορά όμως είχαμε απλώς ένα Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας, που απλώς «ουδετεροποίησε» τον αγώνα για λίγους γύρους.

Η διαδικασία αυτή επαναλήφθηκε άλλες δύο φορές, για να μπορέσουν οι άνθρωποι της πίστας να καθαρίσουν τα θραύσματα τόσο από τη σύγκρουση του Τσουνόντα τόσο και από εκείνη ανάμεσα σε Φέτελ και Ράικκονεν που συνέβη λίγους γύρους αργότερα.

Όταν τα πράγματα επανήλθαν στο κανονικό, η μάχη συνεχίστηκε. Ο Φερστάπεν έδειχνε να είναι πιο γρήγορος στο πρώτο και στο τρίτο κομμάτι της πίστας ενώ ο Χάμιλτον κέρδιζε χρόνο στο μεσαίο κομμάτι. Ο Ολλανδός ωστόσο έδειχνε να ελέγχει τον αγώνα και τη διαφορά του από τον μεγάλο του αντίπαλο περίπου στο 1,5 δευτερόλεπτο.

Η μεγάλη αυτή μάχη για τον τίτλο «έκλεβε» τη δημοσιότητα από τον εξαιρετικό αγώνα που έκαναν τόσο ο Οκόν στην 3η θέση όσο και ο Ρικάρντο στην 4η. Ο Μπότας βρισκόταν ακόμα στην 5η θέση, μπροστά από τον Γκασλί. Ο Τζιοβινάτσι έκανε επίσης σπουδαίο αγώνα στην 7η θέση, ενώ οι δύο Ferrari έδιναν τη δική τους μάχη, με τον Σάινθ μπροστά από τον Λεκλέρ, και ο Στρολ έκλεινε τη 10άδα.

Ο Χάμιλτον έκανε τελικά την επίθεσή του, μπήκε στο DRS και βρέθηκε δίπλα στον Φερστάπεν στην πρώτη στροφή Ο Φερστάπεν πολύ αποφασιστικά προσπάθησε να κρατηθεί μπροστά, άνοιξε τη γραμμή του και οι δυο τους βρέθηκαν εκτός πίστας.

Από τον ασύρματο η Red Bull έδωσε οδηγία στον Φερστάπεν να δώσει πίσω τη θέση στον Χάμιλτον. Ο Ολλανδός έκοψε ταχύτητα αλλά έμεινε στο κέντρο της πίστας. Ο Χάμιλτον που ερχόταν από πίσω, όμως, έπεσε πάνω στο πίσω μέρος της Red Bull και έκανε ζημιά στην εμπρός πτέρυγα της Mercedes, ωστόσο όχι σοβαρή και μπόρεσε να συνεχίσει κανονικά.

Ακολούθησε ένα διάστημα σύγχυσης, καθώς οι αγωνοδίκες εξέταζαν το συμβάν ενώ ο Φερστάπεν παρέμενε μπροστά από τον Χάμιλτον. Όσο συνέβαιναν αυτά, ο Μπότας πέρασε τον Ρικάρντο και ανέβηκε στην 4η θέση.

Ο Φερστάπεν με μια πολύ έξυπνη κίνηση άφησε τον Χάμιλτον να περάσει λίγο πριν από το σημείο μέτρησης του DRS και αμέσως μετά τον πέρασε εύκολα σχετικά στην ευθεία για να ξαναπάρει την πρωτοπορία. Αμέσως μετά όμως ο Φερστάπεν έμαθε ότι πήρε από τους αγωνοδίκες ποινή 5 δευτερολέπτων για την προηγούμενη σύγκρουση.

Έχοντας πλέον χάσει κάθε πιθανότητα να κερδίσει, ο Φερστάπεν άφησε τον Χάμιλτον να περάσει στον επόμενο γύρο. Έτσι, ο Χάμιλτον πήρε με άνεση τη νίκη, την οποία συνδύασε με τον ταχύτερο γύρο του αγώνα. Ο Φερστάπεν τερμάτισε δεύτερος και κυριολεκτικά πάνω στη γραμμή ο Μπότας πέρασε τον Οκόν για να πάρει την 3η θέση και να ανέβει στο βάθρο. Ακολούθησαν οι Ρικάρντο, Γκασλί, Λεκλέρ, Σάινθ, Τζιοβινάτσι και Νόρις.

Το αποτέλεσμα αυτό σημαίνει ότι οι Φερστάπεν και Χάμιλτον ισοβαθμούν στην κορυφή της βαθμολογίας του πρωταθλήματος, με τον Ολλανδό να είναι μπροστά γιατί έχει περισσότερες νίκες. Όλα πλέον θα κριθούν στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς στο Αμπου Ντάμπι, που θα γίνει το επόμενο Σαββατοκύριακο 10-12 Δεκεμβρίου.

Περισσότερα σε λίγο…

2021 Driver Standings

POS DRIVER NATIONALITY CAR PTS
1 Max Verstappen NED RED BULL RACING HONDA 369.5
2 Lewis Hamilton GBR MERCEDES 369.5
3 Valtteri Bottas FIN MERCEDES 218
4 Sergio Perez MEX RED BULL RACING HONDA 190
5 Charles Leclerc MON FERRARI 158
6 Lando Norris GBR MCLAREN MERCEDES 154
7 Carlos Sainz ESP FERRARI 149.5
8 Daniel Ricciardo AUS MCLAREN MERCEDES 115
9 Pierre Gasly FRA ALPHATAURI HONDA 100
10 Fernando Alonso ESP ALPINE RENAULT 77
11 Esteban Ocon FRA ALPINE RENAULT 72
12 Sebastian Vettel GER ASTON MARTIN MERCEDES 43
13 Lance Stroll CAN ASTON MARTIN MERCEDES 34
14 Yuki Tsunoda JPN ALPHATAURI HONDA 20
15 George Russell GBR WILLIAMS MERCEDES 16
16 Kimi Räikkönen FIN ALFA ROMEO RACING FERRARI 10
17 Nicholas Latifi CAN WILLIAMS MERCEDES 7
18 Antonio Giovinazzi ITA ALFA ROMEO RACING FERRARI 3
19 Mick Schumacher GER HAAS FERRARI 0
20 Robert Kubica POL ALFA ROMEO RACING FERRARI 0
21 Nikita Mazepin RAF HAAS FERRARI 0

2021 Constructor Standings

POS TEAM PTS
1 MERCEDES 587.5
2 RED BULL RACING HONDA 559.5
3 FERRARI 307.5
4 MCLAREN MERCEDES 269
5 ALPINE RENAULT 149
6 ALPHATAURI HONDA 120
7 ASTON MARTIN MERCEDES 77
8 WILLIAMS MERCEDES 23
9 ALFA ROMEO RACING FERRARI 13
10 HAAS FERRARI 0

Πηγή: Gazzetta