Επιλογή Σελίδας


Του Δημήτρη Μπίζα

Κάντε το εικόνα: είναι μεσημέρι Πέμπτης, πριν από το Ρωσικό Grand Prix. Ένας δημοσιογράφος στο MacBook του, στην Ελλάδα. Ένας θρύλος της Formula 1, ελαφρώς αργοπορημένος, αλλά ευγενικός, κάθεται πίσω από το δικό του laptop. 

Είναι ο Kimi Raikkonen, που στα 42 του χρόνια, αποφάσισε πως ήρθε η ώρα να κρεμάσει τα αγωνιστικά γάντια και να αποσυρθεί από το σπορ, στο οποίο άφησε ανεξίτηλο το στίγμα του.

21 νίκες, 103 βάθρα, 18 pole positions, 46 ταχύτεροι γύροι, και ο τίτλος του 2007 διαμορφώνουν το πλούσιο παλμαρέ του ‘Iceman’, που ήρθε στη Formula 1 ως 21χρονος, με 20 αγώνες σε μονοθέσια και ελάχιστες επιτυχίες στις μικρές κατηγορίες, για να γίνει ένας από τους καλύτερους, πιο αγνά ταλαντούχους οδηγούς της γενιάς του.

Έδωσε μάχες με Michael Schumacher, Fernando Alonso, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel. Υπήρξε κεντρικό μέλος και βασικός πυλώνας των δύο κορυφαίων ομάδων στην ιστορία του σπορ, συνεργαζόμενος με δύο από τις εμβληματικές, ηγετικές φυσιογνωμίας στην ιστορία των ομάδων. 

Τα έχει κάνει όλα εντός κι εκτός F1, και σε δύο μήνες, θα αποχαιρετίσει τη Formula 1. 

Αυτή ήταν η ιδανική ευκαιρία για το Car and Driver Ελλάδας να συνομιλήσει με τον Kimi Raikkonen, σε μία από τις τελευταίες του συνεντεύξεις ως εν ενεργεία οδηγό.

Ελπίζω να είσαι καλά μετά την περιπέτειά σου με κορωνοϊό; Πώς νιώθεις;

«Είμαι εντάξει, νιώθω καλά. Ξεκουράστηκα στο σπίτι και τώρα είμαι έτοιμος να επιστρέψω.»

Τα τελευταία τρία χρόνια βρίσκεσαι στην ομάδα με την οποία ξεκίνησες την καριέρα σου, πλέον υπό την επωνυμία της Alfa Romeo. Πώς είναι αυτή η εμπειρία; Είναι καθόλου συναισθηματική για σένα αυτή η επιστροφή;

«Ήταν δύσκολα τώρα τελευταία, γιατί δεν αποδίδουμε όπως θα θέλαμε. Ξεκινήσαμε καλά τότε, το 2019, αλλά δεν συνεχίσαμε έτσι. 

«Δεν είμαι συναισθηματικός τύπος. Σίγουρα είναι ωραίο που γύρισα, αλλά η ομάδα έχει αλλάξει πολύ. Έχει μεγαλώσει πολύ τις τελευταίες σεζόν, δεν θυμίζει πολύ αυτήν που θυμάμαι εγώ.»

Πώς έχει υπάρξει η συνεργασία με τον Fred Vasseur; 

«Ήταν καλή. Προφανώς, όλοι έχουν διαφορετικούς τρόπους που δουλεύουν. Μέσα στα χρόνια, συνεργάστηκα με πολλά διαφορετικά άτομα που ήταν σε τόσο υψηλές θέσεις, και ο καθένας αντιμετώπιζε τα πράγματα όπως πίστευε.

«Δεν υπάρχει σωστό και λάθος σε αυτά τα πράγματα. Το ζητούμενο είναι να γίνει αυτό που πρέπει να γίνει, και σωστά. Τα πάμε καλά με τον Fred, η σχέση μας είναι καλή.»

Έχεις συνεργαστεί και με τον Jean Todt. Θα πρέπει να ήταν πολύ ξεχωριστό.

«Όταν συμφώνησα να πάω στη Ferrari, τα συμβόλαια τα υπέγραψα παρουσία του Jean. Φυσικά, κατακτήσαμε μαζί τον τίτλο εκείνη τη χρονιά.

«Ήταν πολύ ξεχωριστές στιγμές, ήταν μία ιδιαίτερη εποχή με ευχάριστες μνήμες. Και όταν μιλά κανείς για τη Ferrari, θα πρέπει να ξέρει ότι είναι δύσκολο το περιβάλλον εκεί, ειδικά για τον επικεφαλής της. 

«Υπήρξε, όμως, πολύ ισχυρός μέσα στην ομάδα, μπορούσε να κάνει τα πράγματα όπως εκείνος ήθελε, κι αυτό έφερε πολλές επιτυχίες. Ό,τι κι αν έλεγε, όλοι τον πίστευαν.»

Μιλώντας για το παρελθόν, ποια θα έλεγες ότι ήταν η πιο δυνατή σου σεζόν;

«Κοιτώντας το τελικό αποτέλεσμα καθαρά, το 2007, γιατί πήραμε τον τίτλο. Στην καριέρα μου βρέθηκα δύο φορές κοντά στο να πάρω τον τίτλο, αλλά για πολλούς και διαφορετικούς λόγους δεν τα κατάφερα.

«Κάθε σεζόν έχει τα καλά και τα κακά της. Το 2003, για παράδειγμα, δεν ήμασταν ποτέ αρκετά γρήγοροι. Κερδίσαμε ορισμένους αγώνες που είχαμε τη δυναμική να το κάνουμε, αλλά κάτι συνέβαινε πάντα και χάσαμε. Ήμασταν πάντα κοντά, αλλά ποτέ αρκετά κοντά.

«Το 2005 είχαμε την ταχύτητα, αυτό είναι σίγουρα, αλλά συνεχώς έσπαγαν πράγματα! Το 2007, αντιθέτως, ξεκινήσαμε καλά, είχαμε μία καθίζηση στα μισά της σεζόν, αλλά επανήλθαμε καλύτεροι. Για αυτό λέω πως το 2007 ήταν η καλύτερη χρονιά μου, γιατί αυτό που κυνηγάς είναι το πρωτάθλημα, και εγώ τότε το κατέκτησα.

Πηγαίνοντας στη Βραζιλία, πίστευες ότι θα φύγεις πρωταθλητής από εκεί; Γιατί ο Fernando με τον Lewis ήταν τα φαβορί, κι εσύ πίσω σε βαθμούς.

«Πάντα πιστεύεις πως έχεις πιθανότητες. Ως ομάδα, το πιστεύαμε αυτό, γιατί ξεκίνησα μπροστά από τον Fernando, οπότε είχαμε καλύψει αυτό το ενδεχόμενο. Μετά έμενε ο Lewis, που είχε κάνει και το λάθος στον προηγούμενο αγώνα [σ.σ. στην Κίνα], και αυτό ήταν που μας είχε κρατήσει ζωντανούς στη μάχη.

«O Lewis με τον Fernando πάλευαν και μεταξύ τους, όντας και teammates, κι αυτό άνοιγε κι άλλο τα πράγματα, γιατί ήμασταν τρεις και θα μπορούσε να πάει προς την κατεύθυνση οποιουδήποτε. Είχαμε και την ταχύτητα για να είμαστε εκεί και να παλεύουμε, ο στόχος μας ήταν να κάνουμε το 1-2, το καταφέραμε και πήραμε το πρωτάθλημα.»

Πίστευες ότι θα ήσουν ο τελευταίος πρωταθλητής της Ferrari εδώ και 14 χρόνια;

«Περνάνε τα χρόνια! Σίγουρα θα έχουν ξανά την ευκαιρία τους. Έτσι είναι τα πράγματα. Κάποιες φορές, άλλες ομάδες είναι πολύ δυνατές για πολλά χρόνια, και για αυτό θα τους πάρει χρόνο να έρθουν ξανά στην κορυφή.»

Τελευταία ερώτηση, γιατί γνωρίζω ότι ο χρόνος σου είναι πολύτιμος. Εδώ τελειώνει η πορεία σου στην F1. Είναι το τέλος της πορείας σου στους αγώνες γενικότερα;

«Δεν το γνωρίζω. Αυτό που ξέρω είναι ότι αρκετοί έχουν επικοινωνήσει μαζί μου από διάφορες ομάδες, αλλά δεν έχω κάποιο πλάνο, ούτε πρόκειται να κάνω σύντομα.

«Ίσως κάνω κάποιους αγώνες, στο NASCAR ακόμα, οπουδήποτε. Δεν έχω σχέδια, δεν βιάζομαι κιόλας. Θέλω να ξεκινήσω από λευκό χαρτί και θα δούμε πού θα πάει.»

Πηγή: Car & Driver

Pin It on Pinterest

Shares
Share This