Επιλογή Σελίδας


Σε έναν ανατρεπτικό αγώνα που τα είχε όλα, τη νίκη κατέκτησε ο Esteban Ocon, έχοντας μαζί του στο βάθρο τους Sebastian Vettel και τον Lewis Hamilton, ο οποίος είχε φοβερή ανάκαμψη από την τελευταία θέση. 10ος με πρόβλημα στο μονοθέσιό του ο Max Verstappen.

Ο αγώνας απέκτησε ευθύς εξ’ αρχής ενδιαφέρον, μιας και 20 λεπτά πριν την έναρξη του γύρου σχηματισμού, έκαναν την εμφάνισή τους οι πρώτες σταγόνες βροχής στο Hungaroring, οι οποίες μάλιστα μετά από λίγο έγιναν κανονική βροχή. Η κατάσταση αυτή, δημιούργησε το ερώτημα του εάν θα πρέπει οι οδηγοί να ξεκινήσουν ενδιάμεσα ελαστικά, κάτι που θα άλλαζε ξανά τις χθεσινές ισορροπίες, μιας και υπενθυμίζεται ότι οι δύο Mercedes είχαν επιλέξει να ξεκινήσουν με τη μέση γόμα, όταν όλοι οι υπόλοιποι εντός 10άδας επέλεξαν να φορέσουν τη μαλακή.

Έτσι, με τη βροχή να συνεχίζει με σταθερό ρυθμό, όλα τα μονοθέσια φόρεσαν τα ενδιάμεσα ελαστικά για τον γύρο σχηματισμού τους, παίρνοντας τη θέση τους στο grid για την εκκίνηση. Εξαίρεση ο Antonio Giovinazzi που στοιχημάτισε με τη μέση γόμα στον γύρο σχηματισμού. Σε αυτή, αυτή τη φορά είχαμε δράμα, με τον Valtteri Bottas να πέφτει πάνω στον Lando Norris στην εκκίνηση λόγω κακού φρεναρίσματος, με τον Βρετανό της McLaren να πέφτει και πάνω στον Verstappen.

Η καραμπόλα που έγινε είχε ως αποτέλεσμα ο Φινλανδός να τεθεί εκτός μάχης, ενώ λίγα μέτρα πιο κάτω, στη 2η στροφή, εγκατέλειψε και ο Leclerc, ύστερα από επαφή που είχε με τον Daniel Ricciardo, ο Sergio Perez και ο Lance Stroll.

Ο Verstappen μπήκε για αλλαγές στα pits, μαζί με τον Lando Norris, ενώ η πίστα ήταν γεμάτη θραύσματα κάτι που οδήγησε σε κόκκινη σημαία για καθαρισμό της πίστας και επιδιορθώσεις.

Αποτέλεσμα του μεγάλου αυτού συμβάντος ήταν να βρεθεί 2ος ο Esteban Ocon, με τον Sebastian Vettel 3ο, τον Sainz 4ο, τον Tsunoda 5ο, ενώ τη δεκάδα συμπλήρωναν οι Latifi, Alonso, Russell, Raikkonen και Schumacher. Επίσης, μέσα στη διακοπή ανακοινώθηκε από τη McLaren στη FIA πως ο Norris δε θα μπορούσε να συνεχίσει τον αγώνα, λόγω σοβαρής ζημιάς στο πάτωμα της MCL35M του από την επαφή με τον Bottas.

Έτσι, αυτό το μεγάλο ανακάτεμα της τράπουλας έδωσε τροφή για έναν απρόσμενο αγώνα, δίνοντας ευκαιρία σε οδηγούς που συνήθως δεν βαθμολογούνται να πάρουν σημαντικούς βαθμούς.

Η διακοπή στον αγώνα κράτησε περίπου 20 λεπτά, με τους οδηγούς να βγαίνουν στις 16:30 περίπου πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, την ώρα που η πίστα έδειχνε σιγά σιγά να στεγνώνει, προσθέτοντας ακόμα μια άγνωστη παράμετρο στον αγώνα.

Έμενε στο σημείο αυτό να φανεί η κατάσταση της πίστας ώστε να δοθεί το ΟΚ για εκκίνηση από στάση ή πίσω από αυτοκίνητο ασφαλείας. Η πίστα κρίθηκε σε ικανοποιητική κατάσταση, με τον Michael Masi να δίνει το ΟΚ για εκκίνηση από στάση.

Στον γύρο σχηματισμού όμως, πολλοί οδηγοί μπήκαν κατευθείαν στα pits για να βάλουν στεγνά ελαστικά την ώρα που μόνο ο Hamilton έμεινε έξω με τη μέση, κάνοντας εκκίνηση μόνος του, σε ένα μοναδικό φαινόμενο!

Με όλα τα μονοθέσια να μπαίνουν στην πίστα από το pit lane, ο Russell ευνοήθηκε από τη θέση του pit box της Williams, βγαίνοντας 2ος, ωστόσο έπρεπε να δώσει τις θέσεις αυτές καθώς κρίθηκε πως τις πήρε παράνομα.

Ο Hamilton έκανε την αλλαγή ελαστικών του με έναν γύρο καθυστέρηση βγαίνοντας 14ος και τελευταίος. Αυτό έφερε στην πρώτη θέση τον Esteban Ocon, με 2ο τον Vettel και 3ο τον Nicholas Latifi.

Την ίδια ώρα, οι αγωνοδίκες κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν και συμβάν στο pit lane, με τον Nikita Mazepin να πέφτει πάνω στην Alfa Romeo του Kimi Raikkonen καθώς ο Φινλανδός βγήκε στην πίστα επισφαλώς. Λίγο αργότερα, βγήκε και η ποινή του Raikkonen, ο οποίος πήρε 10 δευτερόλεπτα για το συμβάν στα pits.

Η διαμόρφωση του grid πλέον ήταν τέτοια που έδινε τροφή για έναν πολύ ενδιαφέρον αγώνα, μιας και οι Verstappen (είχε ζημιά στο πάτωμα) και Hamilton κλήθηκαν να κερδίσουν θέσεις σε μια πίστα που δεν βοηθούσε καθόλου κάτι τέτοιο.

Στον 20ο γύρο, αντιμετωπίζοντας δυσκολία να περάσει τα μονοθέσια μπροστά του, ο Lewis Hamilton μπήκε για αλλαγή ελαστικών, βάζοντας τη σκληρή γόμα για να βγει σε καθαρό αέρα. Την κίνηση αυτή του Βρετανού η Red Bull δεν την άφησε αναπάντητη, με τον Verstappen να μπαίνει έναν γύρο μετά για να βάλει και αυτός σκληρή γόμα.

Ο Ολλανδός όμως δεν κατάφερε να ματσάρει τον ρυθμό του Hamilton με τη φρέσκια γόμα, ο οποίος βγήκε μπροστά από τη Red Bull του, αλλά και τη McLaren του Daniel Ricciardo, ο οποίος είχε μπει για αλλαγή μαζί με τον Verstappen.

Από την ώρα εκείνη και μετά, ο Βρετανός προσπάθησε να κερδίσει όσες περισσότερες θέσεις μπορούσε, επωφελούμενος τον ισχυρότερο ρυθμό του σε καθαρό αέρα, Έτσι, από τη 14η θέση στην εκκίνηση, βρέθηκε 8ος στον 25ο γύρο, με οδηγούς μπροστά του να μην έχουν κάνει ακόμα την αλλαγή ελαστικών τους.

Ο Hamilton είχε βάλει ξεκάθαρα στόχο το βάθρο, και δεν θα τον σταματούσε κανένας. Σειρά πήραν οι Latifi και Tsunonda, με το προσπέρασμα στον Ιάπωνα να γίνεται πάνω στην εξωτερική της στροφής 4, μια αρκετά εντυπωσιακή κίνηση.

Την ίδια ώρα οι πρώτοι δύο συνέχιζαν τη μάχη τους, με τον Ocon να παραμένει μπροστά και τον Vettel να ακολουθεί κατά πόδας.

Στον 37ο γύρο ο Vettel μπήκε να κάνει την αλλαγή ελαστικών του, επιχειρώντας το undercut στον Ocon, ο Γάλλος απάντησε αμέσως μετά, βγαίνοντας πρώτος. Οι δυο τους, ενεπλάκησαν σε μια ωραία μονομαχία στη συνέχεια, από την οποία νικητής φάνηκε πως θα αναδειχτεί ο οδηγός της Alpine.

Με αυτά και με κείνα, ο Hamilton είχε βρεθεί στην 4η θέση, μαχόμενος με τον Carlos Sainz για το χαμηλότερο σκαλί του βάθρου. Την ίδια ώρα, ο Max Verstappen έκανε και δεύτερη αλλαγή ελαστικών, ο χρόνος της οποίας δόθηκε στα 1.8 από τη Formula 1, επίτευγμα απίστευτο από το pit crew των Κόκκινων Ταύρων.

Στον 48ο γύρο, βλέποντας πως η απόδοση των ελαστικών του πέφτει και δεν μπορεί να περάσει τον Carlos Sainz, ο Lewis Hamilton μπήκε για αλλαγή ελαστικών, βάζοντας αυτή τη φορά τη μέση γόμα, με σκοπό να πάει όσο πιο γρήγορα μπορούσε μέχρι το τέλος.

Ο Hamilton κινείτο αρκετά πιο γρήγορα απ’ όλο το grid στο σημείο αυτό, προσπαθώντας να καταφέρει ακόμα και τη νίκη. Ο Βρετανός είχε μια φοβερή μάχη με τον Fernando Alonso. Ο Ισπανός δεν είχε σκοπό να χαριστεί στον οδηγό της Mercedes, με τους δύο να έχουν μια μάχη που θύμισε τα παλιά.

Αν και ο Ισπανός τον κράτησε για πολλούς γύρους πίσω του, ο Hamilton επωφελήθηκε ένα μπλοκάρισμα στη στροφή 1 και πέρασε 4ος, βάζοντας πλώρη για το βάθρο και τον Carlos Sainz.

Ο Hamilton το κατάφερε αυτό μετά από μόλις ένα γύρο, ωστόσο η νίκη πλέον ήταν αρκετά μακριά, μιας και είχε χάσει πολύ χρόνο πίσω από τον Alonso.

Έτσι, χωρίς να αλλάξει κάτι άλλο, το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε τον Esteban Ocon να παίρνει την πρώτη του νίκη στη Formula 1, τον Sebastian Vettel να τερματίζει 2ος, έχοντας ακόμα ένα βάθρο φέτος με τον Aston Martin και τον Lewis Hamilton να παίρνει την τρίτη θέση.

Πίσω τους, οι Sainz και Alonso έδωσαν μια ύστατη Ισπανική μάχη, με τον οδηγός της Ferrari εν τέλει να κρατιέται 4ος. Τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Gasly, Tsunoda, Latifi, Russell και Verstappen. Πρώτοι βαθμοί για τη Williams μετά το 2018 στα εντυπωσιακά του σημερινού αγώνα.

Μετά και τον αγώνα αυτό, ο Hamilton πήρε ξανά τα πρωτεία στο Πρωτάθλημα Οδηγών, έχοντας και τον έξτρα βαθμό του ταχύτερου γύρου. Σημαντικοί βαθμοί και για τη Ferrari στη μάχη του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, κλείνοντας πολύ τη διαφορά με τη McLaren.

Πλέον, η Formula 1 θα πάρει το καλοκαιρινό της διάλειμμα, επιστρέφοντας το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Αυγούστου, με το Βελγικό Grand Prix στην ιστορική πίστα του Spa.

Ακολουθεί προσεχώς η τελική κατάταξη του ανατρεπτικού, συναρπαστικού Ουγγρικού Grand Prix!

Περισσότερα σε λίγο…

FORMULA 1 ROLEX MAGYAR NAGYDÍJ 2021 – RACE RESULT

01 Aug 2021 Hungaroring, Budapest

POS NO DRIVER CAR LAPS TIME/RETIRED
1 31 Esteban Ocon ALPINE RENAULT 70 2:04:43.199
2 5 Sebastian Vettel ASTON MARTIN MERCEDES 70 +1.859s
3 44 Lewis Hamilton MERCEDES 70 +2.736s
4 55 Carlos Sainz FERRARI 70 +15.018s
5 14 Fernando Alonso ALPINE RENAULT 70 +15.651s
6 10 Pierre Gasly ALPHATAURI HONDA 70 +63.614s
7 22 Yuki Tsunoda ALPHATAURI HONDA 70 +75.803s
8 6 Nicholas Latifi WILLIAMS MERCEDES 70 +77.910s
9 63 George Russell WILLIAMS MERCEDES 70 +79.094s
10 33 Max Verstappen RED BULL RACING HONDA 70 +80.244s
11 7 Kimi Räikkönen ALFA ROMEO RACING FERRARI 69 +1 lap
12 3 Daniel Ricciardo MCLAREN MERCEDES 69 +1 lap
13 47 Mick Schumacher HAAS FERRARI 69 +1 lap
14 99 Antonio Giovinazzi ALFA ROMEO RACING FERRARI 69 +1 lap
NC 9 Nikita Mazepin HAAS FERRARI 3 DNF
NC 4 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 2 DNF
NC 77 Valtteri Bottas MERCEDES 0 DNF
NC 11 Sergio Perez RED BULL RACING HONDA 0 DNF
NC 16 Charles Leclerc FERRARI 0 DNF
NC 18 Lance Stroll ASTON MARTIN MERCEDES 0 DNF

2021 Driver Standings

POS DRIVER NATIONALITY CAR PTS
1 Lewis Hamilton GBR MERCEDES 192
2 Max Verstappen NED RED BULL RACING HONDA 186
3 Lando Norris GBR MCLAREN MERCEDES 113
4 Valtteri Bottas FIN MERCEDES 108
5 Sergio Perez MEX RED BULL RACING HONDA 104
6 Charles Leclerc MON FERRARI 80
7 Carlos Sainz ESP FERRARI 80
8 Daniel Ricciardo AUS MCLAREN MERCEDES 50
9 Sebastian Vettel GER ASTON MARTIN MERCEDES 48
10 Pierre Gasly FRA ALPHATAURI HONDA 48
11 Esteban Ocon FRA ALPINE RENAULT 39
12 Fernando Alonso ESP ALPINE RENAULT 36
13 Lance Stroll CAN ASTON MARTIN MERCEDES 18
14 Yuki Tsunoda JPN ALPHATAURI HONDA 16
15 Nicholas Latifi CAN WILLIAMS MERCEDES 4
16 George Russell GBR WILLIAMS MERCEDES 2
17 Kimi Räikkönen FIN ALFA ROMEO RACING FERRARI 1
18 Antonio Giovinazzi ITA ALFA ROMEO RACING FERRARI 1
19 Mick Schumacher GER HAAS FERRARI 0
20 Nikita Mazepin RAF HAAS FERRARI 0

2021 Constructor Standings

POS TEAM PTS
1 MERCEDES 300
2 RED BULL RACING HONDA 290
3 MCLAREN MERCEDES 163
4 FERRARI 160
5 ALPINE RENAULT 75
6 ASTON MARTIN MERCEDES 66
7 ALPHATAURI HONDA 64
8 WILLIAMS MERCEDES 6
9 ALFA ROMEO RACING FERRARI 2
10 HAAS FERRARI 0