Επιλογή Σελίδας


Ο Lewis Hamilton αναδείχτηκε νικητής του Πορτογαλικού Grand Prix, κάνοντας έναν κυριαρχικό αγώνα και περνώντας κατά κράτος τους Verstappen και Bottas που τον συνόδευσαν στο βάθρο. Εξαιρετικός αγώνας και από Norris, Ocon και Alonso.

Με το σβήσιμο των 5 κόκκινων φωτών, όλοι οι οδηγοί είχαν μια καθαρή εκκίνηση, υπερασπιζόμενοι τις θέσεις τους. Καλή εκκίνηση από τους τρεις μπροστά, με τον Ocon να χάνει τη θέση του από τον Norris και τον Carlos Sainz να ανεβαίνει 4ος, περνώντας τον Sergio Perez.

Μετά από μόλις έναν γύρο όμως, βγήκαν οι κίτρινες σημαίες και μαζί τους το αυτοκίνητο ασφαλείας. Αιτία ήταν η επαφή ανάμεσα στις δύο Alfa Romeo, θύμα της οποίας ήταν ο Kimi Raikkonen. Ο Φινλανδός έσπασε την εμπρός αεροτομή του, η οποία μπλέχτηκε στον εμπρός τροχό του. Αυτό, τον ανάγκασε να “παρκάρει” το μονοθέσιό του στη στροφή 1, κάτι που έφερε και το αυτοκίνητο ασφαλείας.

Η απομάκρυνση της Alfa Romeo κράτησε για 5 γύρους, με τον αγώνα να επανεκκινεί στο τέλος του 6ου γύρου. Κατά την επανεκκίνηση, ο Max Verstappen πέρασε τον Lewis Hamilton στο τέλος της ευθείας, σπάζοντας το 1-2 της Mercedes. Εκπληκτικός και ο Lando Norris που σε μόλις λίγες στροφές πέρασε τους Sainz και Perez, ανεβαίνοντας 4ος.

Αμέσως, ο Bottas επιχείρησε να ανοίξει τη διαφορά από τον Verstappen σε ασφαλή επίπεδα, ενώ πιο πίσω οι μάχες έδιναν και έπαιρναν.

Το ενδιαφέρον όμως μονοπωλούσε η κορυφή, όπου οι πρώτοι τρεις βρίσκονταν σε διαφορά δύο δευτερολέπτων. Τα μάχη επηρέασε πολύ και το DRS που ενεργοποιήθηκε δύο γύρους μετά την επανεκκίνηση. Με αυτό, κατάφερε στον 11ο γύρο ο Hamilton να ανακτήσει τη 2η θέση από τον Verstappen, κάτι που ωφέλησε και τον Bottas, ο οποίος άνοιξε τη διαφορά από τον Βρετανό σε πάνω από ένα δευτερόλεπτο.

Ο Hamilton όμως είχε τις βλέψεις του μονάχα στην κορυφή. Με ταχύτερο γύρο ευθύς αμέσως, έριξε τη διαφορά από τον Bottas στα 7 δέκατα, παίρνοντας DRS στον 12ο γύρο. Η διαφορά αυτή παρέμεινε ίδια και στους επόμενους γύρους, με τον Hamilton να μένει κοντά στον Bottas, προσπαθώντας παράλληλα να κρατήσει σε ασφαλή απόσταση πίσω του τον Verstappen.

Την ίδια ώρα που το ενδιαφέρον ήταν στις μπροστά θέσεις, ο Perez ανακτούσε την 4η θέση από τον Norris, ο οποίος έβλεπε την απόδοση της μαλακής του γόμας να πέφτει. Το ίδιο συνέβη λίγες θέσεις πιο πίσω, με τον Sebastian Vettel να χάνει τη 10η θέση από τον Daniel Ricciardo, ο οποίος είχε κερδίσει 6 θέσεις από τη στιγμή της εκκίνησης.

Στον 20ο γύρο όμως, η προσεκτική επίθεση του Hamilton είχε αποτέλεσμα, παίρνοντας το DRS από τον Φινλανδό, o Hamilton πέρασε τον ομόσταβλό του από την εξωτερική, τελευταία στιγμή πριν τη στροφή 1, σε ένα ομολογουμένως εντυπωσιακό προσπέρασμα.

Από τον 22ο γύρο ξεκίνησε ο χορός των pitstop, με τον Carlos Sainz να είναι ο πρώτος που άφησε τη μαλακή του γόμα για τη μέση. Αμέσως ακολούθησε και ο Norris, καθώς η μαλακή γόμα έδειχνε να μην έχει πλέον άλλη ζωή, ενώ ο Βρετανός δεν ήθελε να δεχτεί το undercut από τον πρώην teammate του.

Την ίδια στιγμή, ο Hamilton είχε βρει καθαρό αέρα μπροστά του, κάτι που τον ωφέλησε στο να διατηρήσει σε καλύτερη κατάσταση τα ελαστικά του. Παράλληλα, η διαφορά του με τον Bottas είχε φτάσει σχεδόν στα δύο δευτερόλεπτα, ενώ πίσω από τον Φινλανδό o Verstappen έψαχνε με κάθε τρόπο να περάσει, ωστόσο χωρίς αποτέλεσμα μέχρι εκείνη τη στιγμή.

Σε λίγο έκαναν την εμφάνισή τους στα pits και οι οδηγοί που είχαν ξεκινήσει με τη μέση γόμα. Ο Charles Leclerc ήταν ο πρώτος που μπήκε στον 26ο γύρο για να κάνει την αλλαγή του βγαίνοντας πίσω από τον Sainz.

Κάπου εκεί χρονικά μπήκε στο κάδρο και οι αλλαγή ελαστικών των πρώτων τριών. Ο πρώτος που μπήκε να αλλάξει ελαστικά ήταν ο Verstappen, ο οποίος έβλεπε τη διαφορά του με τον Bottas να ανοίγει, ενώ λίγους γύρους πριν είχε βρεθεί εκτός ζώνης DRS του Φινλανδού.

Ο Verstappen έβαλε τη σκληρή γόμα, με την οποία θα έφτανε μέχρι το τέλος. Ένα μόλις γύρο μετά, οι μηχανικοί της Mercedes κάλεσαν τον Bottas μέσα, ο οποίος όμως με γλίστρημα μετά τη στροφή 1 λόγω χαμηλής θερμοκρασίας των ελαστικών έδωσε το δικαίωμα στον Verstappen να τον περάσει.

Μετά από έναν γύρο μπήκε και ο Lewis Hamilton στα pits, βάζοντας τη σκληρή γόμα και πηγαίνοντας μέχρι το τέλος. Έτσι, προσωρινά η πρώτη θέση πέρασε στον Sergio Perez, που με τη μέση γόμα είχε κάνει γύρους μέσα στον αγώνα, ενώ εντύπωση προκαλούσαν και οι γύροι του Stroll με τη μαλακή γόμα, την οποία και άλλαξε στο τέλος του 40ου γύρου.

Με 48 γύρους να έχουν ολοκληρωθεί, ο μοναδικός που δεν είχε κάνει pitstop ήταν ο Sergio Perez, παραμένοντας 1ος με τη μέση γόμα, πηγαίνοντας πιθανώς σε μαλακή γόμα για τους τελευταίους γύρους.

Ο Βρετανός βρήκε μπροστά του στον 50ο γύρο τον Sergio Perez, ο οποίος ακόμα δεν είχε αλλάξει ελαστικά, περνώντας τον για την πρωτιά. Αμέσως μετά, ο Μεξικανός μπήκε για αλλαγή ελαστικών βάζοντας τη μαλακή γόμα και βγαίνοντας στην 4η θέση.

Από το σημείο αυτό και ύστερα δεν άλλαξε κάτι στην κορυφή, με τον Hamilton να παίρνει ακόμα μια νίκη, μπροστά από τους Verstappen και Bottas. 4ος ο Sergio Perez, με τον Lando Norris σε έναν ακόμα πολύ καλό αγώνα να τερματίζει 5ος.

6η θέση για τον Leclerc, 7ος ο Ocon, 8ος ο εντυπωσιακός Alonso, 9ος ο Ricciardo, 10ος ο Gasly.

Τον ένα βαθμό του ταχύτερου γύρου πήρε ο Max Verstappen, κάνοντας ένα τελευταίο pitstop για να βάλει τη μαλακή γόμα. Στο ίδιο κλίμα κινήθηκε και ο Valtteri Bottas, βάζοντας τη μαλακή γόμα για να κλέψει τον βαθμό από τον Ολλανδό, χωρίς εν τέλει να το καταφέρει.

Λίγο αργότερα όμως, και για παράβαση ορίων στη στροφή 14, ο ταχύτερος γύρος του διαγράφτηκε, πηγαίνοντας εν τέλει στον Bottas, μαζί με τον επιπλέον βαθμό.

Επόμενος αγώνας πλέον στην Ισπανία, το επόμενο Σαββατοκύριακο, στην πίστα της Βαρκελώνης.

Περισσότερα σε λίγο…

FORMULA 1 HEINEKEN GRANDE PRÉMIO DE PORTUGAL 2021 – RACE RESULT

Autódromo Internacional do Algarve, Portimão

POS NO DRIVER CAR LAPS TIME/RETIRED
1 44 Lewis Hamilton MERCEDES 66 1:34:31.421
2 33 Max Verstappen RED BULL RACING HONDA 66 +29.148s
3 77 Valtteri Bottas MERCEDES 66 +33.530s
4 11 Sergio Perez RED BULL RACING HONDA 66 +39.735s
5 4 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 66 +51.369s
6 16 Charles Leclerc FERRARI 66 +55.781s
7 31 Esteban Ocon ALPINE RENAULT 66 +63.749s
8 14 Fernando Alonso ALPINE RENAULT 66 +64.808s
9 3 Daniel Ricciardo MCLAREN MERCEDES 66 +75.369s
10 10 Pierre Gasly ALPHATAURI HONDA 66 +76.463s
11 55 Carlos Sainz FERRARI 66 +78.955s
12 99 Antonio Giovinazzi ALFA ROMEO RACING FERRARI 65 +1 lap
13 5 Sebastian Vettel ASTON MARTIN MERCEDES 65 +1 lap
14 18 Lance Stroll ASTON MARTIN MERCEDES 65 +1 lap
15 22 Yuki Tsunoda ALPHATAURI HONDA 65 +1 lap
16 63 George Russell WILLIAMS MERCEDES 65 +1 lap
17 47 Mick Schumacher HAAS FERRARI 64 +2 laps
18 6 Nicholas Latifi WILLIAMS MERCEDES 64 +2 laps
19 9 Nikita Mazepin HAAS FERRARI 64 +2 laps
NC 7 Kimi Räikkönen ALFA ROMEO RACING FERRARI 1 DNF

2021 Driver Standings

POS DRIVER NATIONALITY CAR PTS
1 Lewis Hamilton GBR MERCEDES 69
2 Max Verstappen NED RED BULL RACING HONDA 61
3 Lando Norris GBR MCLAREN MERCEDES 37
4 Valtteri Bottas FIN MERCEDES 32
5 Charles Leclerc MON FERRARI 28
6 Sergio Perez MEX RED BULL RACING HONDA 22
7 Daniel Ricciardo AUS MCLAREN MERCEDES 16
8 Carlos Sainz ESP FERRARI 14
9 Esteban Ocon FRA ALPINE RENAULT 8
10 Pierre Gasly FRA ALPHATAURI HONDA 7
11 Lance Stroll CAN ASTON MARTIN MERCEDES 5
12 Fernando Alonso ESP ALPINE RENAULT 5
13 Yuki Tsunoda JPN ALPHATAURI HONDA 2
14 Kimi Räikkönen FIN ALFA ROMEO RACING FERRARI 0
15 Antonio Giovinazzi ITA ALFA ROMEO RACING FERRARI 0
16 Sebastian Vettel GER ASTON MARTIN MERCEDES 0
17 George Russell GBR WILLIAMS MERCEDES 0
18 Mick Schumacher GER HAAS FERRARI 0
19 Nikita Mazepin RAF HAAS FERRARI 0
20 Nicholas Latifi CAN WILLIAMS MERCEDES 0

2021 Constructor Standings

POS TEAM PTS
1 MERCEDES 101
2 RED BULL RACING HONDA 83
3 MCLAREN MERCEDES 53
4 FERRARI 42
5 ALPINE RENAULT 13
6 ALPHATAURI HONDA 9
7 ASTON MARTIN MERCEDES 5
8 ALFA ROMEO RACING FERRARI 0
9 WILLIAMS MERCEDES 0
10 HAAS FERRARI 0

Pin It on Pinterest

Shares
Share This