Χωρίς να απειληθεί ουδέποτε μέσα στον αγώνα, ο Valtteri Bottas όδευσε προς μια εμφατική νίκη, έχοντας πίσω του στο βάθρο τις δύο Red Bull των Max Verstappen και Sergio Perez. 5η θέση για τον Hamilton που εκκίνουσε 11ος, 4η θέση για τον Charles Leclerc.
Με τις συνθήκες στην πίστα να δείχνουν πως ο αγώνας θα ακροβατεί μεταξύ στεγνού και βρεγμένου, όλοι οι οδηγοί επέλεξαν να εκκινήσουν με τα ενδιάμεσα ελαστικά, μιας και λίγη ώρα πριν είχε πέσει αρκετή βροχή στο Istanbul Park, παρ’ όλο που κατά την εκκίνηση αυτή είχε σταματήσει.
Με το σβήσιμο των 5 κόκκινων φώτων, οι περισσότεροι οδηγοί έφυγαν κανονικά, με μεγάλο χαμένο τον Fernando Alonso. Ο Ισπανός είχε επαφή στην πρώτη στροφή με τον Gasly που τον έριξε στις τελευταίες θέσεις, κάτι που επωφελήθηκε ο Lewis Hamilton ώστε να ανέλθει στην κατάταξη, έχοντας εκκινήσει 11ος. O Βρετανός βρέθηκε 9ος στο τέλος του πρώτου γύρου, την ώρα που ο Alonso είχε πίσω επαφή με τον Mick Schumacher.
Πιο μπροστά, ο Valtteri Bottas, έχοντας καθαρή εκκίνηση έμεινε μπροστά από τον Verstappen, από τον οποίο άρχισε να φτιάχνει και μια μικρή διαφορά κοντά στα δύο δευτερόλεπτα στους πρώτους γύρους.
Ο Hamilton ήθελε να ανέβει γρήγορα θέσεις, ώστε να βρεθεί όσο πιο κοντά γίνεται στους πρώτους. Παρά το ότι ο Yuki Tsunoda τον καθυστέρησε αρκετά, ο Βρετανός βρήκε τον τρόπο να βρεθεί μπροστά από την AlphaTauri του Ιάπωνα, περνώντας και λίγο αργότερα τον Lance Stroll, ανεβαίνοντας 7ος, με τον Lando Norris να παίρνει σειρά ένα μόλις γύρο μετά.
Εντυπωσιακή ήταν και η επάνοδος του Carlos Sainz της Ferrari στον αγώνα. Με τον Ισπανό να ξεκινά 19ος, οι πρώτοι γύροι ήταν μια συνεχής μάχη για ανέλιξη στο grid. Στον 16ο γύρο ο Sainz είχε καταφέρει να φτάσει μέχρι τη 10η θέση, μετά από μερικά εντυπωσιακά προσπεράσματα σε Russell, Vettel και τις Alfa Romeo.
Με την πίστα να στεγνώνει σταδιακά, πολλά ήταν τα ερωτηματικά για το επόμενο ελαστικό που θα έπρεπε να βάλουν οι οδηγοί. Με τα ενδιάμεσα να φθείρονται και να λειαίνεται η επιφάνειά τους, αλλά το οδόστρωμα να έχει αρκετή υγρασία, το εάν θα έπρεπε να χρησιμοποιηθούν slick ελαστικά ή όχι ήταν πονοκέφαλος για οδηγούς και ομάδες.
Ο πρώτος που μπήκε για ελαστικά, βάζοντας τα ενδιάμεσα, ήταν ο Daniel Ricciardo. Ο Αυστραλός, είχε περιοριστεί στην 16η θέση μέχρι εκείνο το σημείο, όντας πίσω από το George Russell για 22 γύρους.
Με τον αγώνα να προχωρά χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, ο Hamilton συνέχιζε την πορεία του προς την κορυφή. Ο Βρετανός είχε ανέβει 5ος και είχε βάλει στο στόχαστρο τον Sergio Perez. Με τη διαφορά των δύο να είναι αρχικά στα 7,5 δευτερόλεπτα, ο οδηγός της Mercedes μάζεψε σταδιακά τη διαφορά, ρίχνοντάς τη στα 3 δευτερόλεπτα.
Μετά από αρκετούς γύρους ο Hamilton βρέθηκε εντός δευτερολέπτου από τον Perez, με τους δύο να επιδίδονται σε μια πανέμορφη μάχη για την 4η θέση.
Hamilton and Perez served up a treat with this mini battle 🍿#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/jOTcurRWue
— Formula 1 (@F1) October 10, 2021
Στον 35ο γύρο και έπειτα, άρχισαν όλο και περισσότεροι οδηγοί να μπαίνουν για αλλαγή ελαστικών, βάζοντας όλοι τα ενδιάμεσα, δεδομένου ότι σε πολλά σημεία της πίστας έπεφτε βροχή. Από τους πρώτους, ο Verstappen μπήκε πρώτος στον 37ο γύρο, με τους Bottas και Perez να ακολουθούν ένα γύρο μετά.
Ρίσκο πήρε ο Sebastian Vettel, βάζοντας τη μέση γόμα, ωστόσο δεν του βγήκε, με το slick ελαστικό να μην έχει πρόσφυση στην πίστα.
Την ώρα που όλοι άλλαξαν ελαστικά, μοναδικοί που έμειναν εκτός ήταν οι Leclerc και Hamilton. Ο μεν Μονεγάσκος βρισκόταν στην πρώτη θέση και ήθελε να κυνηγήσει μια πιθανή νίκη, ενώ ο Hamilton βρισκόταν 4ος, στα 4 δευτερόλεπτα από τον 3ο Verstappen. Ο Βρετανός είχε εφάμιλλο ρυθμό με τους υπόλοιπους, παίρνοντας το ρίσκο να μείνει έξω και να δει εάν η πίστα θα στεγνώσει στους τελευταίους γύρους αρκετά για slick ελαστικά, ώστε να κάνει ένα pit stop λιγότερο από το υπόλοιπο grid.
Εν τέλει ο Bottas μάζεψε τη διαφορά από τον Leclerc, καταλαμβάνοντας ξανά την πρώτη θέση, με τον οδηγό της Ferrari λίγο μετά να μπαίνει για αλλαγή ελαστικών και να βγαίνει 4ος, μπροστά από τον Perez.
Λίγο μετά ακολούθησε και ο Lewis Hamilton, ο οποίος έβλεπε τη διαφορά του από τους υπόλοιπους που είχαν αλλάξει ελαστικά να συρρικνώνεται. Ο Βρετανός βγήκε πίσω από τον Perez, την ώρα που ο Μεξικανός προσπερνούσε τον Leclerc για την τρίτη θέση του βάθρου.
Λίγο μετά ο Leclerc έπεσε και στα δόντια του Hamilton, ο οποίος όμως δεν κατάφερε να φέρει τα νέα ενδιάμεσα ελαστικά του στο σωστό παράθυρο λειτουργίας, μην καταφέρνοντας εν τέλει να απειλήσει τον Μονεγάσκο.
Έτσι, χωρίς να αλλάξει κάτι μπροστά, νικητής με εμφατική διαφορά αναδείχτηκε ο Valtteri Bottas, με τις δύο Red Bull των Verstappen και Hamilton να τον ακολουθούν στο βάθρο.
A commanding drive from the Finn 💪#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/6zYnpxyww5
— Formula 1 (@F1) October 10, 2021
4ος τερμάτισε ο Charles Leclerc, με τον Hamilton εν τέλει 5ο, μπροστά από τους Gasly και Norris.
Έτσι, ο Verstappen πήρε 8 βαθμούς παραπάνω από τον Hamilton στην Τουρκία, γεγονός που τον έφερε στην πρώτη θέση του Πρωταθλήματος, με 6 βαθμούς διαφορά και 6 αγώνες να απομένουν για το πέσιμο της αυλαίας στη φετινή σεζόν.
Περισσότερα σε λίγο…
FORMULA 1 ROLEX TURKISH GRAND PRIX 2021 – RACE RESULT
Intercity Istanbul Park, Istanbul
POS | DRIVER | TIME/RETIRED |
---|---|---|
1 | 1:31:04.103 | |
2 | +14.584s | |
3 | +33.471s | |
4 | +37.814s | |
5 | +41.812s | |
6 | +44.292s | |
7 | +47.213s | |
8 | +51.526s | |
9 | +82.018s | |
10 | +1 lap | |
11 | +1 lap | |
12 | +1 lap | |
13 | +1 lap | |
14 | +1 lap | |
15 | +1 lap | |
16 | +1 lap | |
17 | +1 lap | |
18 | +1 lap | |
19 | +2 laps | |
20 | +2 laps |
2021 Driver Standings
POS | DRIVER | NATIONALITY | CAR | PTS |
---|---|---|---|---|
1 | NED | RED BULL RACING HONDA | 262.5 | |
2 | GBR | MERCEDES | 256.5 | |
3 | FIN | MERCEDES | 177 | |
4 | GBR | MCLAREN MERCEDES | 145 | |
5 | MEX | RED BULL RACING HONDA | 135 | |
6 | ESP | FERRARI | 116.5 | |
7 | MON | FERRARI | 116 | |
8 | AUS | MCLAREN MERCEDES | 95 | |
9 | FRA | ALPHATAURI HONDA | 74 | |
10 | ESP | ALPINE RENAULT | 58 | |
11 | FRA | ALPINE RENAULT | 46 | |
12 | GER | ASTON MARTIN MERCEDES | 35 | |
13 | CAN | ASTON MARTIN MERCEDES | 26 | |
14 | JPN | ALPHATAURI HONDA | 18 | |
15 | GBR | WILLIAMS MERCEDES | 16 | |
16 | CAN | WILLIAMS MERCEDES | 7 | |
17 | FIN | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 6 | |
18 | ITA | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 1 | |
19 | GER | HAAS FERRARI | 0 | |
20 | POL | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 0 | |
21 | RAF | HAAS FERRARI | 0 |
2021 Constructor Standings
POS | TEAM | PTS |
---|---|---|
1 | MERCEDES | 433.5 |
2 | RED BULL RACING HONDA | 397.5 |
3 | MCLAREN MERCEDES | 240 |
4 | FERRARI | 232.5 |
5 | ALPINE RENAULT | 104 |
6 | ALPHATAURI HONDA | 92 |
7 | ASTON MARTIN MERCEDES | 61 |
8 | WILLIAMS MERCEDES | 23 |
9 | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 7 |
10 | HAAS FERRARI | 0 |