Επιμέλεια, Αλέξανδρος Δαέλης
Το τελευταίο διάστημα στην ποδοσφαιρική βιομηχανία συμβαίνει μία μεγάλη αλλαγή. Από εκεί που τα βιντεοπαιχνίδια αποτελούσαν εχθρό και απειλή, αφού θεωρείτο πως παίρνουν τους νέους μακριά από το σπορ και μειώνουν το κοινό, πλέον οι ομάδες τα εντάσσουν μέσα στη λειτουργία τους. Τα eSports γίνονται όλο και πιο δημοφιλή, με αποτέλεσμα τα ποδοσφαιρικά κλαμπ να προσπαθούν να αποκτήσουν τους πιο ικανούς video gamers όπως κάνουν και με τους επαγγελματίες ποδοσφαιριστές.
Το πρώτο παιχνίδι της σειράς FIFA κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1994. Έπρεπε να περάσουν πάνω από δύο δεκαετίες για να αρχίσουν οι ομάδες να βλέπουν πως υπάρχει αξία στο να υποστηρίζουν ανθρώπους που είναι καλοί στο να παίζουν FIFA.
Ο Μίκαελ Βαλεντάιν της διοργανώτριας αγώνων και εκδηλώσεων eSports, Gfinity, τονίζει πως η υποστήριξη από κορυφαία κλαμπ όπως η Μάντσεστερ Σίτι, η Ρόμα, ηΑϊντχόφεν, η Βόλφσμπουργκ, η Σπόρτινγκ Λισαβόνας, και άλλες, δείχνει πως η βιομηχανία των eSports θα μεγαλώσει ακόμα περισσότερο. Εκτιμά πως σύντομα θα υπάρξει τόσο μεγάλη υποστήριξη όπου τα επίσημα τουρνουά του FIFA θα μπορούν να τρέχουν παράλληλα με κορυφαία ποδοσφαιρικά γεγονότα, όπως το Μουντιάλ και το Τσάμπιονς Λιγκ.
Ένα δείγμα του πόσο έχει δυναμώσει το ποδοσφαιρικό κομμάτι των eSports θα πάρουμε στο FIFA Interactive World Cup, το Μουντιάλ όσων παίζουν FIFA. Από τις 16 έως 18 Αυγούστου το Λονδίνο θα φιλοξενήσει την 13η διοργάνωση, όπου 32 παίκτες θα προσπαθήσουν για να κατακτήσουν την παγκόσμια κορυφή. Όπως σε ένα Παγκόσμιο Κύπελλο, το τουρνουά χρειάζεται σε τρείς φάσεις. Η πρώτη φάση είναι οι όμιλοι, όπου η νίκη θα είναι 3 βαθμοί και 1 η ισοπαλία. Αυτή η φάση θα πραγματοποιηθεί και θα ολοκληρωθεί στις 16 Αυγούστου. Την επόμενη μέρα, οι καλύτερο θα αναμετρηθούν στους προημιτελικούς, και στη συνέχεια, στα ημιτελικά. Στις 18 Αυγούστου θα είναι ο τελικός του τουρνουά.
Ο Σαμ Κουκ, συντάκτης του eSports Insider, μας ζητάει να στρέψουμε την προσοχή στο πόσο πολύ έχουν αυξηθεί τα χρηματικά έπαθλα του FIFA Interactive World Cup, κάτι που σημαίνει πως οι διοργανωτές έχουν πολύ περισσότερα έσοδα από χορηγούς, διαφημιστές, τηλεόραση, κλπ. Το 2016 οι καλύτεροι παίκτες μοιράστηκαν 25.000 δολάρια, ενώ τώρα ο νικητής θα καρπωθεί 200.000 και ο φιναλίστ 100.000!Ένα πολύ καλό «δόλωμα» για όποιον σκέφτεται να εγκαταλείψει την καθημερινή δουλειά και να γίνει επαγγελματίας στο FIFA.
«Ακόμη και ως επικεφαλής ενός ΜΜΕ αφιερωμένου στα eSports, παραδέχομαι πως το FIFA δεν ήταν πραγματικά κάτω από το μικροσκόπιο μου, μέχρι τη στιγμή που το πραγματικό ποδόσφαιρο άρχισε να εμπλέκεται», ανέφερε ο Κουκ. «Επιτέλους, τα «κακά» ηλεκτρονικά παιχνίδια έγιναν άξια μίας επένδυσης χρόνου και χρημάτων από τους συλλόγους».
Πηγή: Sport and Business