Του Γιάννη Μάριου Παπαδόπουλου
Από τότε που η Haas έκανε την είσοδό της στη Formula 1 το 2016, έχει γίνει πολλή συζήτηση για την αμερικανική ομάδα, καθώς όσο επιτρεπόταν από τους κανονισμούς, αγόραζε σχεδόν όλα τα μηχανολογικά μέρη του εκάστοτε μονοθεσίου της από τη Ferrari.
Η Haas δεν έχει αλλάξει αυτή την προσέγγιση με την πάροδο των ετών. Η FIA ορίζει ορισμένα εξαρτήματα που πρέπει να αναπτύξει η ίδια, αλλά η Haas εξοικονομεί όσο το δυνατόν περισσότερο κόστος ανάπτυξης. Η τεχνική ομάδα, η οποία αποτελείται μόνο από 300 άτομα, βρίσκεται μάλιστα σε ένα ξεχωριστό κτίριο, δίπλα στο εργοστάσιο της Ferrari στο Μαρανέλο.
Εδώ προκύπτει η καχυποψία πολλών άλλων ομάδων. Πώς μπορεί μια τόσο μικρή ομάδα με τόσο λίγους πόρους να καταφέρει να δημιουργήσει ένα τόσο καλό μονοθέσιο; Ειδικά η επικάλυψη μεταξύ της VF-22 της Haas και της F1-75 της Ferrari προκαλεί έκπληξη σύμφωνα με πολλούς. Η μεταφορά πληροφοριών δεν επιτρέπεται, αλλά δεν μπορούν όλα να ελεγχθούν έτσι απλά.
Άλλες ομάδες ανησυχούν ότι υπάρχει κάτι περισσότερο από μια απλή επιχειρηματική συνεργασία μεταξύ της Ferrari και της Haas. Πολλοί μηχανικοί της Ferrari έχασαν τη δουλειά τους λόγω του cost cap, αλλά τοποθετήθηκαν στη Haas. Η Haas δούλευε ήδη στο μονοθέσιο του 2022 από τον Ιανουάριο του 2021 και είχε επίσης τον περισσότερο χρόνο στην αεροδυναμική σήραγγα. Ενώ οι άλλες ομάδες ξεκίνησαν μόλις στα μέσα του 2021, η Haas είχε προχωρήσει αρκετά στην εξέλιξή της μέχρι τότε.
Παρόλο που η Haas δεν επιτρέπεται να μοιράζεται δεδομένα με τη Ferrari, η μεταφορά πληροφοριών δεν χρειάζεται να είναι μεγάλη για να έχει αξία. Αν κάποιος από τη Haas πει σε κάποιον στη Ferrari ότι δεν χρειάζεται πλέον να ερευνήσει μια συγκεκριμένη ιδέα στην αεροδυναμική σήραγγα, αυτό εξοικονομεί πολύ χρόνο στη Ferrari. Επομένως, το γεγονός ότι οι δύο ομάδες έχουν καταλήξει σε μια σχεδόν παρόμοια ιδέα εγείρει πολλά ερωτήματα.
Πηγή: Car & Driver


















