Του Γιάννη Μάριου Παπαδόπουλου
Για άλλη μια φορά η Formula 1 ήταν το ταχύτερα αναπτυσσόμενο πρωτάθλημα στον πλανήτη όσον αφορά την αύξηση των οπαδών το 2021.
Το 2021 καταγράφηκαν 49,1 εκατ. οπαδοί, ενώ παρατηρήθηκε το υψηλότερο ποσοστό εμπλοκής με τις αναρτήσεις στα κοινωνικά δίκτυα σε σύγκριση με άλλα μεγάλα αθλήματα.
Το φινάλε της σεζόν στο Άμπου Ντάμπι είχε τεράστιο τηλεοπτικό ενδιαφέρον, καθώς το παρακολούθησαν 108,7 εκατ. τηλεθεατές, ήτοι 29% περισσότεροι από τον ίδιο αγώνα το 2020.
Η αθροιστική τηλεθέαση για το 2021 ήταν 1,55 δισ. τηλεθεατές, αυξημένη κατά 4% σε σχέση με τη σεζόν του 2020. Υψηλή τηλεθέαση κατέγραψαν οι αγώνες του Μπαχρέιν (84,5 εκατ.), του Σίλβερστοουν (79,5 εκατ.), της Μόντσα (80,4 εκατ.) και του Ιντερλάγκος (82,1 εκατ.).
Υπήρξαν σημαντικές αυξήσεις στη σωρευτική τηλεθέαση της σεζόν σε αρκετές αγορές, συμπεριλαμβανομένων πολλών από τις μεγαλύτερες αγορές μας. Η Ολλανδία ξεχώρισε με αύξηση 81%, λόγω Max Verstappen, αλλά υπήρξαν επίσης σημαντικές αυξήσεις σε ετήσια βάση στις ΗΠΑ ( 58%), τη Γαλλία ( 48%), την Ιταλία ( 40%) και το Ηνωμένο Βασίλειο ( 39%).
Οι μοναδικοί τηλεθεατές (ο αριθμός των ατόμων που παρακολουθούν τουλάχιστον έναν αγώνα κατά τη διάρκεια της σεζόν) για το 2021 ανήλθαν σε 445 εκατομμύρια ( 3%). Η μεγαλύτερη αγορά σε αυτή τη μέτρηση ήταν η Κίνα (70,8 εκατ. μοναδικοί τηλεθεατές το 2021,
13% σε σχέση με το 2020), αλλά υπήρξαν επίσης σημαντικές αυξήσεις σε ετήσια βάση στην Ισπανία ( 272%), τη Ρωσία ( 129%) και τις ΗΠΑ ( 53%).
Σε παγκόσμιο επίπεδο, ο μέσος όρος τηλεθέασης ανά Grand Prix το 2021 ήταν 70,3 εκατ. Εξετάζοντας μόνο τις αγορές στις οποίες διατηρήθηκαν ομοειδείς ρυθμίσεις μετάδοσης για το 2020 και το 2021, το ποσοστό ήταν 60,3 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 13% σε ετήσια βάση και το καλύτερο ποσοστό από το 2013.
Το 2021, οι οπαδοί (σε Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Tiktok, Snapchat, Twitch και κινεζικές κοινωνικές πλατφόρμες) αυξήθηκαν κατά 40%, φτάνοντας τα 49,1 εκατ. άτομα, οι προβολές βίντεο αυξήθηκαν κατά 50% σε 7 δισ. και η συνολική εμπλοκή αυξήθηκε κατά 74% σε 1,5 δισ. άτομα.
Επιπλέον, οι συνολικές προβολές βίντεο στο F1.com, την εφαρμογή F1 και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αυξήθηκαν κατά 44% σε σχέση με το 2020 σε 7,04 δισ. ευρώ, οι μοναδικοί χρήστες αυξήθηκαν κατά 63% σε 113 εκατ. και οι προβολές σελίδων αυξήθηκαν κατά 23% σε 1,6 δισ. ευρώ. Στην Κίνα είχαμε πολύ ισχυρή ψηφιακή ανάπτυξη με τους followers στις κινεζικές πλατφόρμες (Weibo, WeChat, Toutiao και Douyin) να αυξάνονται κατά 39% σε 2,7 εκατ.
Πηγή: Car & Driver