Επιλογή Σελίδας

Του Δημήτρη Μπίζα

Το σπρέι νερού που σηκώνεται από τα ελαστικά όταν βρέχει, μαζί με την κάθετη δύναμη που παράγουν τα μονοθέσια, αποτελεί το μεγαλύτερο εμπόδιο στην ομαλή διεξαγωγή αγώνων υπό βροχή.

Το ζήτημα της ασφάλειας τέθηκε και πάλι στο τραπέζι μετά τον θάνατο του Dilano van ‘t Hoff προ λίγων εβδομάδων στο Σπα, όπου θα διεξαχθεί κι ο επόμενος αγώνας της F1.

Η FIA δοκίμασε ειδικούς «λασπωτήρες» για τα ελαστικά τόσο στον εμπρός όσο και στον πίσω άξονα, χωρίς επιτυχία.

Ο Charles Leclerc ήταν αρκετά γλαφυρός στον τρόπο με τον οποίον παρουσίασε το ζήτημα της ανεπαρκούς ορατότητας στη βροχή, αλλά και στην θέση του σε ό,τι αφορά την οδήγηση υπό τέτοιες συνθήκες, εξηγώντας τι θα έπρεπε να αλλάξει στη βελγική πίστα:

«Πρώτα από όλα, οι τοίχοι στην ευθεία μετά της Eau Rouge πρέπει να μετακινηθούν, θα πρέπει να έχουμε λίγο περισσότερο χώρο αριστερά και δεξιά. Αν χάσεις τον έλεγχο του αυτοκινήτου, θα χτυπήσεις στους τοίχους και έχεις πολύ μεγάλες πιθανότητες να βρεθείς στην πίστα σαν εμπόδιο. Νομίζω ότι αυτή είναι πιθανώς μια αλλαγή που θα πρέπει να εξετάσουμε στο μέλλον. Έπειτα, τα δύο μεγαλύτερα προβλήματα μετά από αυτό είναι η ορατότητα. Η ορατότητα είναι πραγματικά δύσκολο να περιγραφεί με λόγια… εκτός από το να λέμε ότι δεν βλέπουμε τίποτα – δεν υπερβάλλουμε όταν λέμε ότι δεν βλέπουμε τίποτα, πραγματικά δεν βλέπουμε τίποτα όταν βρέχει. Αυτό είναι ένα πραγματικά μεγάλο πρόβλημα για τη Formula 1, για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό γενικότερα. Οποιαδήποτε κατηγορία με μονοθέσια, έχουμε αρκετή κάθετη δύναμη και υπάρχει πολύ σπρέι, κι αυτό προκαλεί αρκετά ατυχήματα γιατί δεν μπορούμε να αντιδράσουμε σε αυτό που συμβαίνει μπροστά. Είναι εύκολο να το πω αυτό, και πολύ πιο δύσκολο να βρεθεί μια λύση, όμως ξέρω ότι η FIA προσπαθεί να κάνει το καλύτερο για αυτό. «Το τελευταίο πράγμα είναι, πότε είναι ασφαλές να ξεκινήσεις έναν αγώνα; Αυτό είναι ένα άλλο θέμα το οποίο η FIA πρέπει να κοιτάξει προσεκτικά, ειδικά ένα Σαββατοκύριακο όπως αυτό όπου φαίνεται ότι θα έχουμε πολύ βροχή καθ ‘όλη τη διάρκειά του, για να μην νιώσουμε την πίεση να ξεκινήσουμε έναν αγώνα μόνο και μόνο επειδή δεν έχουμε τρέξει καθόλου. Ο κόσμος, και πρώτα απ’ όλα εμείς οι οδηγοί, δεν πρέπει να παραπονιόμαστε αν δεν έχουμε γύρους γιατί δεν είναι ασφαλές να το κάνουμε, με όλα όσα έχουν συμβεί».

Για τον Max Verstappen, τα πράγματα είναι πιο απλά:

«Είναι κακή η ορατότητα, και είναι έτσι εδώ και πολύ καιρό. Οπότε, δεν πιστεύω πως υπάρχουν πολλά που μπορούμε να κάνουμε τώρα».

Τέλος, για το εν λόγω θέμα τοποθετήθηκε κι ο George Russell, που πέρα από οδηγός είναι κι ο πρόεδρος της Ένωσης Οδηγών Αγώνων, οπότε ο λόγος του έχει μία διαφορετική βαρύτητα.

«Αυτή τη στιγμή είμαστε σε συνεχείς επαφές με τη FIA μετά τον τραγικό θάνατο του Dilano στο FRECA», είπε ο οδηγός της Mercedes όταν ρωτήθηκε από το Motorsport.com σχετικά με τον διάλογο της GPDA με τη FIA. Τα δύο ερωτήματα είναι, είναι το Spa αρκετά ασφαλές; Και μετά είναι το ζήτημα των συνθηκών, και νομίζω ότι το γεγονός είναι ότι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός θα είναι πάντα επικίνδυνος όταν πηγαίνεις με αυτές τις ταχύτητες. Αν έβγαινε μια κατάταξη επικινδυνότητας για όλες τις πίστες, το Spa είναι μια από τις πιο επικίνδυνες πίστες, μαζί με την Τζέντα, και μαζί με το Μονακό, για παράδειγμα, τη Suzuka σε ένα βαθμό. Και σε συνδυασμό με τον καιρό, είναι πολύ δύσκολο. Είναι η ορατότητα, απλά δεν έχουμε καθόλου ορατότητα, και ο τρόπος που το περιγράφω για να προσπαθήσω να δώσω κάποιο παάδειγμα είναι να φανταστείτε να οδηγείτε στον αυτοκινητόδρομο με καταρρακτώδη βροχή και να κλείνετε τους υαλοκαθαριστήρες. Οπότε [δεν υπάρχουν] πραγματικά βραχυπρόθεσμες λύσεις. Προσωπικά πιστεύω ότι το Spa είναι αρκετά ασφαλές, αλλά απλά πρέπει να βρούμε μια λύση για την ορατότητα».

Πηγή: Car & Driver