Του Δημήτρη Μπίζα
Το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν είδε τον Charles Leclerc να εγκαταλείπει με πρόβλημα στον κινητήρα για δεύτερη φορά σε τρεις αγώνες, χάνοντας δυνητικά μία νίκη και την ευκαιρία να μειώσει κάπως τη διαφορά από τον Max Verstappen στη βαθμολογία.
Ο Leclerc «πάλευε για την πρωτοπορία με τον Perez και είχε τον Verstappen “στο κιβώτιο ταχυτήτων του”» πριν την περίοδο του Εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας, όπως εξήγησε ο Inaki Rueda, επικεφαλής στρατηγικής της Scuderia.
«Ο Verstappen μπήκε στη ζώνη DRS του Charles και αυτό είναι κάτι για το οποίο δουλεύαμε τελευταία, γιατί με τόσο μικρά περιθώρια, με τη Red Bull, βρίσκουμε τους εαυτούς μας να χάνουμε και να κερδίζουμε παιχνίδια με τις προσπεράσεις DRS.
«Για το Baku φέραμε μία διαφορετική πίσω αεροτομή και δουλέψαμε πάνω στις στρατηγικές μας. Σημαντικά, όταν σταμάτησε ο Carlos, συνειδητοποιήσαμε ότι ήταν πολύ πιθανό να έχουμε περίοδο εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Και ετοιμαστήκαμε να καλέσουμε τον Charles στα pits, σε περίπτωση που η διεύθυνση αγώνα αποφάσιζε να επιστρατεύσει το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας.
«Αυτό ήταν καίριο για τον αγώνα μας, γιατι ένα pit stop υπό καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας κοστίζει περίπου 10 δευτερόλεπτα λιγότερο από ένα κανονικό pit stop. Και λόγω αυτού, ο Charles μπόρεσε να κάνει το μοναδικό pit stop του αγώνα του, με πολύ μικρότερο κόστος από αυτό που είχαν τα pit stop των δύο Red Bull.»
Για τον αγώνα αυτόν καθαυτόν, ο Rueda εξήγησε πως η νίκη ήταν δεδομένη για τον Leclerc, αν δεν εγκατάλειπε βεβαίως, κι εξήγησε το γιατί:
«Όταν τέθηκε σε ισχύ το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας, φέραμε τον Charles για τα σκληρά ελαστικά για να πάει ως το τέλος του αγώνα.
«Η Red Bull προσπάθησε να μείνει έξω με το μεσαίο ελαστικό όσο περισσότερο μπορούσε, αλλά έχανε πολύ χρόνο. Η μέση γόμα είχε πολύ degradation κι ο Perez έχανε χρόνο μένοντας έξω.
«Δυστυχώς, μετά από 11 γύρους με το σκληρό ελαστικά, ο κινητήρας του Charles αστόχησε και αυτό τον οδήγησε στην εγκατάλειψη. Οι προσομοιώσεις μάς δείχνουν ότι αν δεν είχαμε άλλο VSC, ο Charles θα κέρδιζε άνετα τον αγώνα έναντι του Verstappen.»
Πηγή: Car & Driver















