Επιλογή Σελίδας

Του Κώστα Παστρίμα

Το GP Ινδονησίας για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP ήταν ένας αγώνας με πολλές ανατροπές, η μεγαλύτερη από τις οποίες ήταν η επιστροφή του Πέκο Μπανάια με την εργοστασιακή Ducati Lenovo στην πρώτη θέση της βαθμολογίας του πρωταθλήματος μετά τη σπουδαία νίκη του. Ο Μάβερικ Βινιάλες έφερε την Aprilia στη 2η θέση και ο Φάμπιο Κουαρεταραρό έκανε τον καλύτερο φετινό του αγώνα με τη Yamaha και ανέβηκε στο βάθρο των νικητών στην 3η θέση. Ο Χόρχε Μαρτίν «λύγισε» από την πίεση και είχε πτώση ενώ βρισκόταν άνετα στην πρώτη θέση.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα στη Μανταλίκα, ο Χόρχε Μαρτίν «εκτοξεύτηκε» από την 6η θέση και έστριψε πρώτος, μπροστά από τον Βινιάλες και τον Κουαρταραρό. Πάρα πολύ καλή εκκίνηση έκανε ο Μπανάια, ο οποίος κέρδισε πολλές θέσεις και μετά την πτώση του Μαρίνι βρέθηκε στην 4η θέση του αγώνα, πίσω από τον Γάλλο της Yamaha.

Ο Κουαρταρταρό ήταν ξεκάθαρο ότι δεν μπορούσε να ακολουθήσει το ρυθμό των Ducati και των Aprilia και είδε να τον περνούν διαδοχικά οι Μπανάια και Αλέιξ Εσπαργκαρό, ενώ λίγο αργότερα έχασε άλλη μία θέση από τον Μπραντ Μπίντερ με την ΚΤΜ. Ο Μπίντερ όμως είχε να εκτίσει ποινή long lap καθώς κρίθηκε υπέυθυνος για την πτώση του Μαρίνι νωρίτερα.

Στο μεταξύ, ο Μαρτίν είχε βάλει το κεφάλι κάτω και έγραφε διαδοχικούς πολύ γρήγορους γύρους, για να φτιάξει διαφορά άνω του ενός δευτερολέπτου από τον Βινιάλες και πάνω από 3 δευτερόλεπτα από τον Μπανάια, ο οποίος έδινε τα πάντα για να τους πλησιάσει. Ακολουθούσαν οι Α. Εσπαργκαρό, Κουαρταραρό, Ολιβέιρα, Μίλερ, Μ. Μάρκεθ, Μπετζέκι και ο Μπίντερ που έκτισε την ποινή και έπεσε 10ος.

Η ανωτερότητα του Μαρτίν δεν φαινόταν να μπορεί να αμφισβητηθεί στο πρώτο κομμάτι του αγώνα, με τον Ισπανό της Pramac να αυξάνει τη διαφορά από τους διώκτες του αντί να τον πλησιάζουν. Πιο πίσω όμως δινόταν πολύ σκληρή μάχη για την 6η θέση, ανάμεσα στους Μίλερ, Ολιβέιρα, Μπετζέκι και Μπίντερ, με τους τέσσερις αναβάτες να αλλάζουν διαρκώς θέσεις μεταξύ τους. Ο Μαρκ Μάρκεθ αποχαιρέτησε νωρίς τον αγώνα έπειτα από πτώση, όπως και στο Σπριντ του Σαββάτου.

Κι ενώ ο Χόρχε Μαρτίν είχε φτιάξει μια διαφορά σχεδόν τριών δευτερολέπτων στην πρώτη θέση, έκανε ένα τραγικό λάθος που θα έχει πολύ σοβαρές επιπτώσεις στην εξέλιξη του πρωταθλήματος. Ο Ισπανός της Pramac, χωρίς καμία απολύτως πίεση, έχασε το εμπρός μέρος της Ducati του στη στροφή 11 και είχε πτώση, που τον έβγαλε εκτός αγώνα.

Αυτό έφερε στην πρώτη θέση τον Μάβερικ Βινιάλες με την Aprilia, τον οποίο καταδίωκε ο Πέκο Μπανάια, ο οποίος πλέον είχε πάρει πίσω την πρωτοπορία στο πρωτάθλημα. Ο Φάμπιο Κουαρταραρό είχε περάσει τον Α΄Εσπαργκαρό και βρισκόταν στην 3η θέση. Ο Εσπαργκαρό είχε πάρει το ρίσκο να ξεκινήσει τον αγώνα με μαλακό πίσω ελαστικό, αλλά το ρίσκο αυτό δεν απέδωσε, καθώς τον πέρασαν διαδοχικά οι Μίλερ, Ντι Τζιαναντόνιο και Μπετζέκι.

Πέρα από τη μάχη των πρωτοπόρων, ο αγώνας στην Ινδονησία αποδεικνυόταν μια ιδιαίτερα δύσκολη δοκιμασία για τους αναβάτες. Μόνο 14 από τους 21 που ξεκίνησαν συνέχιζαν να γυρίζουν στην πίστα.

Ο Πέκο Μπανάια μεθοδικά άρχισε να πλησιάζει τον Βινιάλες και 8 γύρους πριν από το τέλος κατάφερε να τον περάσει, χωρίς να πάρει ιδιαίτερο ρίσκο, για να περάσει στην πρώτη θέση. Ταχύτερος κι από τους δύο αυτούς όμως ήταν ο Φάμπιο Κουαρταραρό, ο οποίος με γοργό ρυθμό εξαφάνισε τη διαφορά και έφτασε πίσω από τον Βινιάλες.

Εντυπωσιακό αγώνα έκανε ο Φάμπιο ντι Τζιαναντόνιο στην 4η θέση, μπροστά από τον Μπραντ Μπίντερ, ο οποίος ήταν 5ος παρότι έκτισε δύο ποινές long lap. Ακολουθούσε ο Τζακ Μίλερ και ο τραυματίας Μάρκο Μπετζέκι, ο ο οποίος πέρασε τον Αυστραλό για να πάρει την 6η θέση.

Ο Μπανάια από τη στιγμή που πέρασε μπροστά προσπάθησε να απομακρυνθεί και έφτασε τη διαφορά στο ένα δευτερόλεπτο, αλλά ο Βινιάλες δεν είχε πει ακόμα την τελευταία του λέξη. Ο Ισπανός, αφού αντιμετώπισε με επιτυχία την επίθεση του Κουαρταραρό, άρχισε να «ροκανίζει» τη διαφορά και να πλησιάζει τον Μπανάια, φέρνοντας μαζί του τον Γάλλο της Yamaha.

Ούτε ο Κουαρταραρό είχε πει όμως την τελευταία του λέξη. Ο πρωταθλητής του 2021 στους τελευταίους δύο γύρους εξαπέλυσε την επίθεσή του στον Βινιάλες για τη 2η θέση, αλλά δεν κατάφερε να περάσει. Έτσι, ο Μπανάια πήρε την υπερπολύτιμη νίκη, με τους Βινιάλες και Κουαρταραρό να συμπληρώνουν το βάθρο. Ακολουθησαν οι Ντι Τζιαναντόνιο, Μπετζέκι, Μπίντερ, Μίλερ, Μπαστιανίνι, Ρινς και Α. Εσπαργκαρό.

Επόμενος αγώνας είναι το επόμενο Σαββατοκύριακο, 20-22 Οκτωβρίου, στην Αυστραλία.

2023 INDONESIAN MOTOGP, MANDALIKA – RACE RESULTS
POS RIDER NAT TEAM TIME/DIFF
1 Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP23) 41m 20.293s
2 Maverick Viñales SPA Aprilia Racing (RS-GP23) +0.306s
3 Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) +0.433s
4 Fabio Di Giannantonio ITA Gresini Ducati (GP22) +6.962s
5 Marco Bezzecchi ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) +11.111s
6 Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) +11.228s
7 Jack Miller AUS Red Bull KTM (RC16) +12.474s
8 Enea Bastianini ITA Ducati Lenovo (GP23) +12.684s
9 Alex Rins SPA LCR Honda (RC213V) +22.540s
10 Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing (RS-GP23) +30.468s
11 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) +30.823s
12 Miguel Oliveira POR RNF Aprilia (RS-GP22) +36.639s
13 Raul Fernandez SPA RNF Aprilia (RS-GP22) +42.864s
14 Franco Morbidelli ITA Monster Yamaha (YZR-M1) +4 laps
Johann Zarco FRA Pramac Ducati (GP23) DNF
Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP23) DNF
Joan Mir SPA Repsol Honda (RC213V) DNF
Augusto Fernandez SPA Tech3 GASGAS (RC16)* DNF
Marc Marquez SPA Repsol Honda (RC213V) DNF
Luca Marini ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) DNF
Pol Espargaro SPA Tech3 GASGAS (RC16) DNF
.
INDONESIAN MOTOGP: NEW WORLD CHAMPIONSHIP STANDINGS
POS RIDER NAT TEAM POINTS DIFF.
1 ^1 Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP23) 346
2 ˅1 Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP23) 328 (-18)
3 = Marco Bezzecchi ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) 283 (-63)
4 = Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) 211 (-135)
5 = Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing (RS-GP23) 177 (-169)
6 ^1 Maverick Viñales SPA Aprilia Racing (RS-GP23) 165 (-181)
7 ˅1 Johann Zarco FRA Pramac Ducati (GP23) 162 (-184)
8 = Luca Marini ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) 144 (-202)
9 = Jack Miller AUS Red Bull KTM (RC16) 135 (-211)
10 = Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) 132 (-214)
11 = Alex Marquez SPA Gresini Ducati (GP22) 108 (-238)
12 = Franco Morbidelli ITA Monster Yamaha (YZR-M1) 79 (-267)
13 = Miguel Oliveira POR RNF Aprilia (RS-GP22) 73 (-273)
14 ^2 Fabio di Giannantonio ITA Gresini Ducati (GP22) 70 (-276)
15 ˅1 Augusto Fernandez SPA Tech3 GASGAS (RC16)* 67 (-279)
16 ˅1 Marc Marquez SPA Repsol Honda (RC213V) 64 (-282)
17 = Alex Rins SPA LCR Honda (RC213V) 54 (-292)
18 = Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) 50 (-296)
19 = Raul Fernandez SPA RNF Aprilia (RS-GP22) 39 (-307)
20 ^1 Enea Bastianini ITA Ducati Lenovo (GP23) 36 (-310)
21 ˅1 Dani Pedrosa SPA Red Bull KTM (RC16) 32 (-314)
22 = Joan Mir SPA Repsol Honda (RC213V) 20 (-326)
23 = Pol Espargaro SPA Tech3 GASGAS (RC16) 12 (-334)
24 = Lorenzo Savadori ITA Aprilia Factory (RS-GP23) 9 (-337)
25 = Jonas Folger GER KTM Test Rider (RC16) 9 (-337)
26 = Stefan Bradl GER LCR Honda (RC213V) 8 (-338)
27 = Michele Pirro ITA Ducati Lenovo (GP23) 5 (-341)
28 = Danilo Petrucci ITA Ducati Lenovo (GP23) 5 (-341)
29 = Cal Crutchlow GBR Yamalube RS4GP (YZR-M1) 3 (-343)

Πηγή: Gazzetta