Επιλογή Σελίδας

Του Κώστα Παστρίμα

Το Grand Prix του Σάο Πάουλο στη Βραζιλία ήταν μια επανάληψη του σκηνικού της φετινής σεζόν της Formula 1, τουλάχιστον όσον αφορά το νικητή. Ο Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull Racing άντεξε στην πίεση που δέχτηκε από τον Λάντο Νόρις της McLaren στο πρώτο στάδιο του αγώνα και πήρε τελικά μια εύκολη νίκη, που είναι η 17η φετινή του. Ο Νόρις, όπως και στο Σπριντ του Σαββάτου, τερμάτισε στη 2η θέση. Επιστροφή στο βάθρο για τον εντυπωσιακό Φερνάντο Αλόνσο και την Aston Martin, ο οποίος έδωσε επική μάχη με τον Σέρχιο Πέρεζ για την 3η θέση.

Η Κυριακή στο Σιρκουί Κάρλος Πάτσε αποδείχτηκε μια ημέρα με ιδανικό καιρό για έναν αγώνα Formula 1. Ο ήλιος έλαμπε πάνω από το Ιντερλάγκος όταν τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στο γκριντ και όλοι κράτησαν την ανάσα τους για την εκκίνηση. Οι 19 από τους 20 οδηγούς ξεκίνησαν τον αγώνα με τη μαλακή (κόκκινη) γόμα των ελαστικών της Pirelli και μόνο ο Σάρτζεντ προτίμησε τη μεσαία (κίτρινη).

Πριν από την εκκίνηση όμως χάσαμε έναν από τους υποψήφιους διεκδικητές της νίκης. Ο Σαρλ Λεκλέρ, που θα ξεκινούσε από τη 2η θέση, είχε έξοδο στο γύρο σχηματισμού, όταν αντιμετώπισε πρόβλημα με τα υδραυλικά του μονοθεσίου της Ferrari. Έτσι, τελικά εκκίνηση πήραν 19 μονοθέσια, με τη 2η θέση στο grid να μένει κενή.

Τα κόκκινα φώτα έσβησαν και ο Φερστάπεν δεν είχε πρόβλημα να κρατήσει την πρωτιά, ιδιαίτερα από τη στιγμή που έλειπε ο Λεκλέρ. Ο Νόρις όμως έκανε εξαιρετικό πέταγμα και βρέθηκε στη 2η θέση. Καλά ξεκίνησε και ο Χάμιλτον, που ανέβηκε 3ος, ενώ οι Aston Martin έμειναν στην 4η θέση με τον Αλόνσο και στην 5η θέση με τον Στρολ.

Πιο πίσω όμως έγινε χαμός. Μια μικροσύγκρουση ανάμεσα στον Χούλκενμπεργκ και στον Άλμπον έστειλε τον οδηγό της Williams στον τοίχο, ο οποίος σε αυτήν την ανεξέλεγκτη πορεία παρέσυρε τον Μάγκνουσεν. Η πίστα γέμισε θραύσματα από τα δύο διαλυμένα μονοθέσια και έτσι ο αλυτάρχης αρχικά έβγαλε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας αλλά αργότερα διέκοψε προσωρινά τον αγώνα με κόκκινη σημαία.

Καθώς η κόκκινη σημαία βγήκε ενώ είχε συμπληρωθεί ο πρώτος γύρος, τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στην εκκίνηση με βάση την κατάταξη που είχαν την τελευταία φορά που πέρασαν τη γραμμή του τερματισμού. Έτσι, η σειρά ήταν Φερστάπεν, Νόρις, Χάμιλτον, Αλόνσο, Στρολ, Ράσελ, Πέρεζ, Σάινθ, Οκόν, Τσουνόντα, Γκασλί, Μπότας, Ζου, Σάρτζεντ. Οι Πιάστρι και Ρικάρντο ξεκίνησαν από το pitlane γιατί οι μηχανικοί τους έκαναν επισκευές στα μονοθέσιο μέσα στα γκαράζ τους.

Τα κόκκινα φώτα έσβησαν για δεύτερη φορά και ο Φερστάπεν ξανά έκανε πολύ καλή εκκίνηση για να κρατήσει την πρώτη θέση. Ο Νόρις δέχτηκε πίεση από τον Χάμιλτον αλλά έμεινε 2ος. Ο Χάμιλτον όχι μόνο δεν κατάφερε να περάσει, αλλά λίγο αργότερα δέχτηκε προσπέραση από τον πολύ επιθετικό Αλόνσο και έπεσε στην 4η θέση, πίσω από τον Ισπανό της Aston Martin.

Ο Στρολ έχασε ξανά θέσεις στην εκκίνηση καθώς είχε να τον περνούν οι Ράσελ και Πέρεζ και έπεσε στην 7η θέση. Ακόμα κι εκεί όμως δεχόταν πίεση από τον 8ο Κάρλος Ζάινθ ενώ οι δύο Alpine των Γκασλί και Οκόν έκλειναν τη 10άδα.

Ο Λάντο Νόρις γνώρισε καλά ότι δεν μπορούσε να επιτρέψει στον Φερστάπεν να απομακρυνθεί στην πρώτη θέση και τα έδωσε όλα για να τον πλησιάσει και να επιχειρήσει να τον προσπεράσει. Στους πρώτους γύρους μετά την επανεκκίνηση ο Βρετανός της McLaren πίεσε ασφυκτικά τον Ολλανδό πρωταθλητή αλλά δεν κατάφερε να τον περάσει. Έτσι, ο Φερστάπεν κατάφερε να φτιάξει μια διαφορά άνω των 2 δευτερολέπτων και να πάρει ανάσα.

Πιο πίσω, ο Αλόνσο κρατούσε με άνεση πίσω του τον Χάμιλτον, ο οποίος κοίταζε πιο πολύ τους καθρέφτες του παρά μπροστά του, καθώς οι Ράσελ και Πέρεζ τον είχαν πλησιάσει πολύ και βρίσκονταν μέσα στο DRS. Σε αυτό το «τρενάκι» προστέθηκαν αργότερα οι Στρολ, Σάινθ και Γκασλί. Πολύ καλό αγώνα έκανε ο Γιούκι Τσουνόντα με την AlphaTauri, ο οποίος έφτασε και πέρασε τον Εστεμπάν Οκόν της Alpine και πήρε τη 10η θέση.

Ο Πέρεζ δεν έμεινε για πολύ πίσω από τον Ράσελ και με μια αποφασιστική κίνηση πέρασε τον Ράσελ και ανέβηκε στην 5η θέση. Ο Μεξικανός εκμεταλλεύτηκε το γεγονός ότι ο Βρετανός έπεσε πάνω από 1 δευτερόλεπτο πίσω από τον Χάμιλτον και έτσι έχασε το πλεονέκτημα του DRS.

Στην κορυφή του αγώνα ο Νόρις δεν το έβαζε κάτω και κρατούσε την απόσταση από τον Φερστάπεν στην περιοχή των 2,5 δευτερολέπτων, απειλώντας τον οδηγό της Red Bull με πιθανό undercut όταν θα ερχόταν η ώρα των pit stop. Πολύ πιο πίσω, ο Τσουνόντα έκανε ένα λάθος και επέτρεψε στον Μπότας να τον περάσει και να του πάρει τη 10η θέση.

Ο Σέρχιο Πέρεζ αφού πέρασε τη μία Mercedes έβαλε πλώρη και για την άλλη. Λίγους γύρους αργότερα έφτασε πίσω από τον Χάμιλτον και εκμεταλλευόμενος την ανώτερη ταχύτητα της RB19 στις ευθείες τον πέρασε για να πάρει την 4η θέση. Όταν έγινε αυτό, ο Μεξικανός βρισκόταν 8 δευτερόλεπτα πίσω από τον Αλόνσο.

Ο Χάμιλτον αμέσως μετά την προσπέραση μπήκε στα pit για αλλαγή ελαστικών και άνοιξε το χορό των pit stop, τουλάχιστον για όσους βρίσκονταν σε στρατηγική δύο στάσεων. Στον επόμενο γύρο μπήκε και ο Ράσελ. Η στρατηγική της Mercedes απέδωσε και όταν ένα γύρο αργότερα μπήκε και ο Πέρεζ, στην επιστροφή του στην πίστα βρέθηκε ξανά πίσω από τον Χάμιλτον. Βέβαια, η ταχύτητα της Red Bull βοήθησε τον Μεξικανό να ξαναπεράσει γρήγορα τον Βρετανό.

Οι Mercedes δεν ήταν γρήγορες στη Βραζιλία, σε μια πίστα που πέρυσι πήραν τη νίκη. Ο Ράσελ, παρότι είχε φρέσκα ελαστικά, έχασε μία θέση από τον Στρολ, που τον πέρασε με χαρακτηριστική άνεση. Ο Στρολ μάλιστα είχε ανέβει στην 5η θέση με την πολύ γρήγορη Aston Martin.

Οι Φερστάπεν και Νόρις μπήκαν ταυτόχρονα στα pit για αλλαγή ελαστικών. Όπως έκαναν όλοι πριν από αυτούς, άλλαξαν τα μαλακά ελαστικά με μεσαία και επέστρεψαν στην πίστα στις ίδιες θέσεις που είχαν πριν από το pit stop. Η σημαντική λεπτομέρεια όμως ήταν ότι η διαφορά τους πλέον είχε περάσει τα 5 δευτερόλεπτα υπέρ του Ολλανδού.

Κι ενώ ο Νόρις δεν επέτρεπε στη διαφορά να μεγαλώσει και προσπαθούσε μάλιστα να πλησιάσει, αν και όχι με πολύ μεγάλη επιτυχία, στη Red Bull άρχισαν να βλέπουν το ενδεχόμενο για διπλό βάθρο να μεγαλώνει. Ο Πέρεζ πλησίαζε όλο και περισσότερο τον Αλόνσο, ο οποίος είχε χάσει την επαφή του με τους δύο πρώτους, και τον απειλούσε για την 3η θέση.

Στη Mercedes τα βάσανα δεν είχαν τελειωμό. Ο Σάινθ αρχικά πέρασε τον Ράσελ με ευκολία και λίγο αργότερα έκανε το ίδιο με τον Χάμιλτον. Έτσι, ο Ισπανός της Ferrari ανέβηκε στην 6η θέση, αφήνοντας τον Χάμιλτον στην 7η και τον Ράσελ στην 8η. Ο Γκασλί ακολουθούσε στην 9η θέση και ο Τσουνόντα είχε ξαναπάρει τη 10η θέση.

Και σαν να μην έφτανε ότι οι Red Bull, Aston Martin και Ferrari του προσπερνούσαν εύκολα, στη Mercedes είδαν τον Γκασλί να φτάνει και να περνάει άνετα τον Ράσελ για να του πάρει την 8η θέση και να τον ρίξει στην 9η, ενώ και ο Τσουνόντα δεν ήταν πολύ μακριά.

Ο Φερνάντο Αλόνσο όχι απλώς δεν λύγισε από την πίεση του Πέρεζ, αλλά κατάφερε να αυξήσει τη διαφορά στα 3 δευτερόλεπτα. Ο Πέρεζ ωστόσο μπήκε για αλλαγή ελαστικών πριν από τον Ισπανό για να επιχειρήσει το undercut. Στον ίδιο γύρο με τον Μεξικανό μπήκε και ο Χάμιλτον, ενώ ένα γύρο νωρίτερα είχε κάνει pit stop ο Ράσελ.

Ο Αόνσο μπήκε για τη δική του αλλαγή ελαστικών στον επόμενο γύρο από τον Πέρεζ και όπως και ο Μεξικανός άλλαξε τα μεσαία ελαστικά με μαλακά. Ο Ισπανός της Aston Martin επέστρεψε στην πίστα μπροστά από τον Πέρεζ και έτσι διατήρησε το πλεονέκτημα στη μάχη για την 3η θέση του βάθρου.

Μετά το pit stop, ο Πέρεζ με τα μαλακά ελαστικά ήταν ταχύτερος από τον Αλόνσο και έτσι σχετικά γρήγορα τον έφτασε. Βέβαια, τον να φτάσεις τον Αλόνσο και να τον περάσεις είναι δύο πολύ διαφορετικά πράγματα και ο Πέρεζ πέρασε πολλούς γύρους κολλημένος στο διαχύτη της Aston Martin, χωρίς όμως να περνάει.

Στο μεταξύ, ο Φερστάπεν είχε ανοίξει ακόμα περισσότερο τη διαφορά από τον Νόρις στην πρώτη θέση. Ο πρωταθλητής ήταν πλέον πάνω από 7 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Βρετανό της McLaren και το μόνο που μπορούσε να αναστατώσει αυτήν την κατάσταση ήταν το επικείμενο pit stop.

Ο Φερστάπεν μπήκε για την τελευταία αλλαγή ελαστικών αρκετά νωρίτερα από τον Νόρις, ο οποίος παρέμενε στην πίστα για μερικούς γύρους ακόμα, ελπίζοντας να επωφεληθεί από ένα πιθανό Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Τελικά ο Νόρις μπήκε 11 γύρους πριν από το τέλος και επέστρεψε με άνεση στη 2η θέση.

Οι δύο πρώτοι είχαν βάλει το «cruise control» προς τον τερματισμό αλλά πίσω τους δινόταν μια επική μάχη. Ο Πέρεζ έκανε διαρκείς επιθέσεις στον Αλόνσο αλλά ο Ισπανός έκανε την ιδανική άμυνα και δεν του επέτρεπε να περάσει. Ο Μεξικανός ωστόσο δεν το έβαζε κάτω και συνέχιζε να προσπαθεί.

Στο τέλος, ο Φερστάπεν πήρε με άνεση τη νίκη για να μεγαλώσει το σερί του και να φτάσει το ρεκόρ για τις νίκες μέσα στη σεζόν στις 17. Ο Νόρις δεν κατάφερε να τον αμφισβητήσει όσο θα ήθελε και αρκέστηκε στη 2η θέση, δείχνοντας ωστόσο ότι η McLaren αυτήν τη στιγμή είναι το 2ο ταχύτερο μονοθέσιο.

Ο Αλόνσο κέρδισε μια επική μάχη με τον Πέρεζ και ανέβηκε στο βάθρο, αφήνοντας τον Μεξικανό στην 4η θέση. Ο Πέρεζ τον πέρασε στον προτελευταίο γύρο αλλά ο τρομερός Ισπανός τον ξαναπέρασε στον τελευταίο γύρο και τελικά πέρασε τη γραμμή μπροστά του, με διαφορά μόλις 63 χιλιοστών του δευτερολέπτου. Ακολούθησαν οι Στρολ, Σάινθ, Γκασλί, Χάμιλτον, Τσουνόντα και Οκόν.

Επόμενος αγώνας είναι σε δύο εβδομάδες το παρθενικό GP του Λας Βέγκας, που θα είναι και ο προτελευταίος της σεζόν. Το αγωνιστικό 3ήμερο θα πραγματοποιηθεί Πέμπτη με Σάββατο, από τις 16 έως τις 18 Νοεμβρίου.

FORMULA 1 ROLEX GRANDE PRÊMIO DE SÃO PAULO 2023 – RACE RESULT

Autódromo José Carlos Pace, São Paulo

POS NO DRIVER CAR LAPS TIME/RETIRED PTS
1 1 Max Verstappen RED BULL RACING HONDA RBPT 71 1:56:48.894 25
2 4 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 71 +8.277s 19
3 14 Fernando Alonso ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 71 +34.155s 15
4 11 Sergio Perez RED BULL RACING HONDA RBPT 71 +34.208s 12
5 18 Lance Stroll ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 71 +40.845s 10
6 55 Carlos Sainz FERRARI 71 +50.188s 8
7 10 Pierre Gasly ALPINE RENAULT 71 +56.093s 6
8 44 Lewis Hamilton MERCEDES 71 +62.859s 4
9 22 Yuki Tsunoda ALPHATAURI HONDA RBPT 71 +69.880s 2
10 31 Esteban Ocon ALPINE RENAULT 70 +1 lap 1
11 2 Logan Sargeant WILLIAMS MERCEDES 70 +1 lap 0
12 27 Nico Hulkenberg HAAS FERRARI 70 +1 lap 0
13 3 Daniel Ricciardo ALPHATAURI HONDA RBPT 70 +1 lap 0
14 81 Oscar Piastri MCLAREN MERCEDES 69 +2 laps 0
NC 63 George Russell MERCEDES 57 DNF 0
NC 77 Valtteri Bottas ALFA ROMEO FERRARI 39 DNF 0
NC 24 Zhou Guanyu ALFA ROMEO FERRARI 22 DNF 0
NC 20 Kevin Magnussen HAAS FERRARI 0 DNF 0
NC 23 Alexander Albon WILLIAMS MERCEDES 0 DNF 0
NC 16 Charles Leclerc FERRARI 0 DNS 0

* Provisional results. Note – Norris scored an additional point for setting the fastest lap of the race.

2023 Driver Standings

POS DRIVER NATIONALITY CAR PTS
1 Max Verstappen NED RED BULL RACING HONDA RBPT 524
2 Sergio Perez MEX RED BULL RACING HONDA RBPT 258
3 Lewis Hamilton GBR MERCEDES 226
4 Fernando Alonso ESP ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 198
5 Lando Norris GBR MCLAREN MERCEDES 195
6 Carlos Sainz ESP FERRARI 192
7 Charles Leclerc MON FERRARI 170
8 George Russell GBR MERCEDES 156
9 Oscar Piastri AUS MCLAREN MERCEDES 87
10 Lance Stroll CAN ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 63
11 Pierre Gasly FRA ALPINE RENAULT 62
12 Esteban Ocon FRA ALPINE RENAULT 46
13 Alexander Albon THA WILLIAMS MERCEDES 27
14 Yuki Tsunoda JPN ALPHATAURI HONDA RBPT 13
15 Valtteri Bottas FIN ALFA ROMEO FERRARI 10
16 Nico Hulkenberg GER HAAS FERRARI 9
17 Daniel Ricciardo AUS ALPHATAURI HONDA RBPT 6
18 Zhou Guanyu CHN ALFA ROMEO FERRARI 6
19 Kevin Magnussen DEN HAAS FERRARI 3
20 Liam Lawson NZL ALPHATAURI HONDA RBPT 2
21 Logan Sargeant USA WILLIAMS MERCEDES 1
22 Nyck De Vries NED ALPHATAURI HONDA RBPT 0

2023 Constructor Standings

POS TEAM PTS
1 RED BULL RACING HONDA RBPT 745
2 MERCEDES 378
3 FERRARI 354
4 MCLAREN MERCEDES 263
5 ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 236
6 ALPINE RENAULT 101
7 WILLIAMS MERCEDES 28
8 ALPHATAURI HONDA RBPT 19
9 ALFA ROMEO FERRARI 16
10 HAAS FERRARI 12

Πηγή: Gazzetta