Επιλογή Σελίδας

Του Κώστα Παστρίμα

Το GP Ιαπωνίας για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP ήταν ένας συναρπαστικός αγώνας, όσος έγινε τουλάχιστον, με τη δυνατή βροχή να παίζει τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Ο Χόρχε Μαρτίν της Pramac Ducati ήταν ο μεγάλος νικητής και έκανε το νταμπλ, μετά τη νίκη του στο Σπριντ του Σαββάτου, αφού βρισκόταν στην πρώτη θέση τη στιγμή της διακοπής. Ο Πέκο Μπανάια της εργοστασιακής Ducati Lenovo πήρε τη 2η θέση και ο Μαρκ Μάρκεθ της Repsol Honda επέστρεψε στο βάθρο με την 3η θέση που πήρε στον αγώνα.

Τα πράγματα στο Μοτέγκι έγιναν περίπλοκα από την αρχή, καθώς ο συννεφιασμένος ουρανός πάνω από την πίστα άρχισε να ρίχνει τις πρώτες σταγόνες της βροχής ελάχιστα λεπτά πριν από την εκκίνηση. Ωστόσο, οι αναβάτες πήραν κανονικά τις θέσεις τους στο grid με σλικ ελαστικά στις μοτοσικλέτες τους και έτοιμοι να μπουν στα pit και να τις αλλάξουν όταν χρειαστεί.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο poleman Χόρχε Μαρτίν ξεκίνησε καλά και έστριψε πρώτος, μπροστά από τους Μίλερ και Μπανάια. Στον πρώτο γύρο έγιναν μερικές πολύ σκληρές μάχες για τις πρώτες θέσεις, ωστόσο στο τέλος του οι περισσότεροι μπήκαν στα pit για να αλλάξουν μοτοσικλέτες και να πάρουν αυτές που είχαν ελαστικά για βροχή.

Ωστόσο, δεν μπήκαν όλοι. Οι Πίρο, Κουαρταραρό, Μπορμπιντέλι, Μπραντλ και Κράτσλου επέλεξαν να μείνουν στην πίστα με σλικ ελαστικά, κάτι που έφερε τον Πίρο στην πρωτοπορία του αγώνα. Αργότερα όμως και αυτοί μπήκαν για αλλαγή, εκτός από τον Μορμπιντέλι, ο οποίος έμεινε στην πίστα, αν και ήταν αρκετά δευτερόλεπτα ανά γύρο πιο αργός από όλους.

Στην επιστροφή στην πίστα με τα βρόχινα ελαστικά, ο Μπανάια έμεινε λίγο πίσω και οι Αλέιξ Εσπαργκαρό και Μαρτίν τον πέρασαν, όπως και ο ειδικός σε αυτές τις συνθήκες Μαρκ Μάρκεθ. Ο Μαρτίν πέρασε για λίγο στην πρώτη θέση αλλά έκανε ένα λάθος σε μια στροφή, άνοιξε τη γραμμή του και έπεσε λίγο πιο πίσω.

Έτσι, όταν και ο Πίρο μπήκε για να αλλάξει μοτοσικλέτα, ο Αλέιξ Εσπαργκαρό βρέθηκε στην πρώτη θέση, μπροστά από τον Μαρκ Μάρκει και με τον Μάρκο Μπετζέκι να ακολουθεί στην 3η θέση. Ο Πέκο Μπανάια όμως ανέβασε το ρυθμό του και πέρασε τον Μπετζέκι για την 3η θέση.

Οι πρωτοπόροι της βαθμολογίας ήταν πολύ γρήγοροι και πέρασαν όσους βρήκαν μπροστά τους για να βρεθούν στην κορυφή, με τον Μαρτίν στην πρώτη θέση και τον Μπανάια στη δεύτερη. Ο Μαρτίν έδειχνε ότι έχει τη δυνατότητα να φτιάξει μια μικρή διαφορά από τον Μπανάια αλλά ο Ιταλός πρωταθλητής δεν το έβαζε κάτω. Σε εκείνο το σημείο ο Μπραντ Μπίντερ είχε πτώση και εγκατέλειψε.

Οι Ducati συνήθως πάνε πολύ καλά στη βροχή και αυτό το απέδειξε ο Μάρκο Μπετζέκι, ο οποίος πέρασε τους Μάρκεθ και Εσπαργκαρό για να ανέβει στην 3η θέση. Ο Μάρκεθ έχανε συνεχώς θέσεις ενώ ο σπεσιαλίστας στη βροχή Μιγκέλ Ολιβέιρα ανέβηκε στην 4η θέση.

Με τον Μαρτίν να φτιάχνει μια διαφορά της τάξης του 1,5 δευτερολέπτου, ο Μαρκ Μάρκεθ άρχισε να ανεβάζει το ρυθμό του και να κερδίζει θέσεις. Ο Ισπανός της Repsol Honda πέρασε πρώτα τον Ολιβέιρα και κατόπιν τον Μπετζέκι για να πάρει την 3η θέση, ενώ πλησίαζε τον Μπανάια.

Οι εξελίξεις όμως μπήκαν σε αναμονή, καθώς με τη συμπλήρωση του 12ου γύρου, που ήταν ακριβώς το μέσον του αγώνα, οι διοργανωτές έβγαλαν τις κόκκινες σημαίες και τον διέκοψαν, αφού η βροχή γινόταν όλο και πιο δυνατή. Είχαν προηγηθεί η εγκατάλειψη του Μιγκέλ Ολιβέιρα και η πτώση του Ζοάν Ζαρκό. Ο Ολιβέιρα είχε το δικαίωμα να επανεκκινήσει αλλά όχι ο Ζαρκό.

Έπειτα από την ολιγόλεπτη διακοπή, οι αγωνοδίκες έδωσαν το σύνθημα ότι το Pit lane θα ανοίξει και ο αγώνας θα επανεκκινήσει. Οι αναβάτες πήραν τις θέσεις τους στην εκκίνηση, ξεκίνησαν το γύρο σχηματισμού και αμέσως διαπιστώθηκε ότι δεν ήταν ασφαλές να γίνει ο αγώνας καθώς η βροχή έπεφτε το ίδιο δυνατή.

Έτσι, πάρθηκε η απόφαση ο αγώνας να διακοπεί οριστικά. Καθώς είχε συμπληρωθεί το 50% των γύρων, το αποτέλεσμα ήταν τελικό και οι αναβάτες πήραν ολόκληρους τους βαθμούς. Ο Χόρχε Μαρτίν αναδείχτηκε νικητής του GP Ιαπωνίας, με τον Πέκο Μπανάια στη 2η θέση και τον Μαρκ Μάρκεθ στην 3η. Ακολούθησαν οι Μπετζέκι, Α. Εσπαργκαρό, Μίλερ, Α. Φερνάντεζ, Ντι Τζιαναντόνιο. Ρ. Φερνάντεζ και Κουαρταραρό.

Το αποτέλεσμα αυτό έφερε τον Μαρτίν μόλις 3 βαθμούς πίσω από τον Μπανάια στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Αναβατών.

2023 JAPANESE MOTOGP, MOTEGI – RACE RESULTS
POS RIDER NAT TEAM TIME/DIFF
1 Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP23) 24m 6.314s
2 Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP23) +1.413s
3 Marc Marquez SPA Repsol Honda (RC213V) +2.013s
4 Marco Bezzecchi ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) +2.943s
5 Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing (RS-GP23) +3.181s
6 Jack Miller AUS Red Bull KTM (RC16) +6.837s
7 Augusto Fernandez SPA Tech3 GASGAS (RC16)* +7.587s
8 Fabio Di Giannantonio ITA Gresini Ducati (GP22) +8.602s
9 Raul Fernandez SPA RNF Aprilia (RS-GP22) +11.229s
10 Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) +12.244s
11 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) +14.714s
12 Joan Mir SPA Repsol Honda (RC213V) +14.924s
13 Cal Crutchlow GBR Yamalube RS4GP (YZR-M1) +16.057s
14 Stefan Bradl GER LCR Honda (RC213V) +17.253s
15 Pol Espargaro SPA Tech3 GASGAS (RC16) +24.921s
16 Michele Pirro ITA Ducati Lenovo (GP23) +33.962s
17 Franco Morbidelli ITA Monster Yamaha (YZR-M1) +74.934s
18 Miguel Oliveira POR RNF Aprilia (RS-GP22) +1 lap
19 Maverick Viñales SPA Aprilia Racing (RS-GP23) +1 lap
Johann Zarco FRA Pramac Ducati (GP23) DNF
Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) DNF

.

JAPANESE MOTOGP: NEW WORLD CHAMPIONSHIP STANDINGS
POS RIDER NAT TEAM POINTS DIFF.
1 = Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP23) 319
2 = Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP23) 316 (-3)
3 = Marco Bezzecchi ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) 265 (-54)
4 = Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) 201 (-118)
5 ^1 Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing (RS-GP23) 171 (-148)
6 ˅1 Johann Zarco FRA Pramac Ducati (GP23) 162 (-157)
7 = Maverick Viñales SPA Aprilia Racing (RS-GP23) 139 (-180)
8 = Luca Marini ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) 135 (-184)
9 = Jack Miller AUS Red Bull KTM (RC16) 125 (-194)
10 ^1 Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) 111 (-208)
11 ˅1 Alex Marquez SPA Gresini Ducati (GP22) 108 (-211)
12 = Franco Morbidelli ITA Monster Yamaha (YZR-M1) 77 (-242)
13 = Miguel Oliveira POR RNF Aprilia (RS-GP22) 69 (-250)
14 = Augusto Fernandez SPA Tech3 GASGAS (RC16)* 67 (-252)
15 = Marc Marquez SPA Repsol Honda (RC213V) 64 (-255)
16 ^1 Fabio di Giannantonio ITA Gresini Ducati (GP22) 53 (-266)
17 ˅1 Alex Rins SPA LCR Honda (RC213V) 47 (-272)
18 = Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) 45 (-274)
19 ^1 Raul Fernandez SPA RNF Aprilia (RS-GP22) 36 (-283)
20 ˅1 Dani Pedrosa SPA Red Bull KTM (RC16) 32 (-287)
21 = Enea Bastianini ITA Ducati Lenovo (GP23) 25 (-294)
22 = Joan Mir SPA Repsol Honda (RC213V) 20 (-299)
23 = Pol Espargaro SPA Tech3 GASGAS (RC16) 12 (-307)
24 = Lorenzo Savadori ITA Aprilia Factory (RS-GP23) 9 (-310)
25 = Jonas Folger GER KTM Test Rider (RC16) 9 (-310)
26 = Stefan Bradl GER LCR Honda (RC213V) 8 (-311)
27 = Michele Pirro ITA Ducati Lenovo (GP23) 5 (-314)
28 = Danilo Petrucci ITA Ducati Lenovo (GP23) 5 (-314)
29 NA Cal Crutchlow GBR Yamalube RS4GP (YZR-M1) 3 (-316)

Πηγή: Gazzetta