Του Κώστα Παστρίμα
Το GP Ιαπωνίας για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP ήταν ένας συναρπαστικός αγώνας, όσος έγινε τουλάχιστον, με τη δυνατή βροχή να παίζει τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Ο Χόρχε Μαρτίν της Pramac Ducati ήταν ο μεγάλος νικητής και έκανε το νταμπλ, μετά τη νίκη του στο Σπριντ του Σαββάτου, αφού βρισκόταν στην πρώτη θέση τη στιγμή της διακοπής. Ο Πέκο Μπανάια της εργοστασιακής Ducati Lenovo πήρε τη 2η θέση και ο Μαρκ Μάρκεθ της Repsol Honda επέστρεψε στο βάθρο με την 3η θέση που πήρε στον αγώνα.
Τα πράγματα στο Μοτέγκι έγιναν περίπλοκα από την αρχή, καθώς ο συννεφιασμένος ουρανός πάνω από την πίστα άρχισε να ρίχνει τις πρώτες σταγόνες της βροχής ελάχιστα λεπτά πριν από την εκκίνηση. Ωστόσο, οι αναβάτες πήραν κανονικά τις θέσεις τους στο grid με σλικ ελαστικά στις μοτοσικλέτες τους και έτοιμοι να μπουν στα pit και να τις αλλάξουν όταν χρειαστεί.
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο poleman Χόρχε Μαρτίν ξεκίνησε καλά και έστριψε πρώτος, μπροστά από τους Μίλερ και Μπανάια. Στον πρώτο γύρο έγιναν μερικές πολύ σκληρές μάχες για τις πρώτες θέσεις, ωστόσο στο τέλος του οι περισσότεροι μπήκαν στα pit για να αλλάξουν μοτοσικλέτες και να πάρουν αυτές που είχαν ελαστικά για βροχή.
THEY'RE ALL IN! ✅
Flag-to-flag here we go! 🌧️
A few have gambled, @PirroRider LEADS! 💨#JapaneseGP 🇯🇵 pic.twitter.com/DyXsVDWmfN
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) October 1, 2023
Ωστόσο, δεν μπήκαν όλοι. Οι Πίρο, Κουαρταραρό, Μπορμπιντέλι, Μπραντλ και Κράτσλου επέλεξαν να μείνουν στην πίστα με σλικ ελαστικά, κάτι που έφερε τον Πίρο στην πρωτοπορία του αγώνα. Αργότερα όμως και αυτοί μπήκαν για αλλαγή, εκτός από τον Μορμπιντέλι, ο οποίος έμεινε στην πίστα, αν και ήταν αρκετά δευτερόλεπτα ανά γύρο πιο αργός από όλους.
Στην επιστροφή στην πίστα με τα βρόχινα ελαστικά, ο Μπανάια έμεινε λίγο πίσω και οι Αλέιξ Εσπαργκαρό και Μαρτίν τον πέρασαν, όπως και ο ειδικός σε αυτές τις συνθήκες Μαρκ Μάρκεθ. Ο Μαρτίν πέρασε για λίγο στην πρώτη θέση αλλά έκανε ένα λάθος σε μια στροφή, άνοιξε τη γραμμή του και έπεσε λίγο πιο πίσω.
Έτσι, όταν και ο Πίρο μπήκε για να αλλάξει μοτοσικλέτα, ο Αλέιξ Εσπαργκαρό βρέθηκε στην πρώτη θέση, μπροστά από τον Μαρκ Μάρκει και με τον Μάρκο Μπετζέκι να ακολουθεί στην 3η θέση. Ο Πέκο Μπανάια όμως ανέβασε το ρυθμό του και πέρασε τον Μπετζέκι για την 3η θέση.
🤯 @88jorgemartin made that look easy!
He's through to the lead! 🔥#JapaneseGP 🇯🇵 pic.twitter.com/BswKHQ6VqM
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) October 1, 2023
Οι πρωτοπόροι της βαθμολογίας ήταν πολύ γρήγοροι και πέρασαν όσους βρήκαν μπροστά τους για να βρεθούν στην κορυφή, με τον Μαρτίν στην πρώτη θέση και τον Μπανάια στη δεύτερη. Ο Μαρτίν έδειχνε ότι έχει τη δυνατότητα να φτιάξει μια μικρή διαφορά από τον Μπανάια αλλά ο Ιταλός πρωταθλητής δεν το έβαζε κάτω. Σε εκείνο το σημείο ο Μπραντ Μπίντερ είχε πτώση και εγκατέλειψε.
Οι Ducati συνήθως πάνε πολύ καλά στη βροχή και αυτό το απέδειξε ο Μάρκο Μπετζέκι, ο οποίος πέρασε τους Μάρκεθ και Εσπαργκαρό για να ανέβει στην 3η θέση. Ο Μάρκεθ έχανε συνεχώς θέσεις ενώ ο σπεσιαλίστας στη βροχή Μιγκέλ Ολιβέιρα ανέβηκε στην 4η θέση.
Με τον Μαρτίν να φτιάχνει μια διαφορά της τάξης του 1,5 δευτερολέπτου, ο Μαρκ Μάρκεθ άρχισε να ανεβάζει το ρυθμό του και να κερδίζει θέσεις. Ο Ισπανός της Repsol Honda πέρασε πρώτα τον Ολιβέιρα και κατόπιν τον Μπετζέκι για να πάρει την 3η θέση, ενώ πλησίαζε τον Μπανάια.
🚩 RED FLAG 🚩
Race stopped due to the increasingly heavy rain 🌧️#JapaneseGP 🇯🇵 pic.twitter.com/5nFfMU1eti
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) October 1, 2023
Οι εξελίξεις όμως μπήκαν σε αναμονή, καθώς με τη συμπλήρωση του 12ου γύρου, που ήταν ακριβώς το μέσον του αγώνα, οι διοργανωτές έβγαλαν τις κόκκινες σημαίες και τον διέκοψαν, αφού η βροχή γινόταν όλο και πιο δυνατή. Είχαν προηγηθεί η εγκατάλειψη του Μιγκέλ Ολιβέιρα και η πτώση του Ζοάν Ζαρκό. Ο Ολιβέιρα είχε το δικαίωμα να επανεκκινήσει αλλά όχι ο Ζαρκό.
Έπειτα από την ολιγόλεπτη διακοπή, οι αγωνοδίκες έδωσαν το σύνθημα ότι το Pit lane θα ανοίξει και ο αγώνας θα επανεκκινήσει. Οι αναβάτες πήραν τις θέσεις τους στην εκκίνηση, ξεκίνησαν το γύρο σχηματισμού και αμέσως διαπιστώθηκε ότι δεν ήταν ασφαλές να γίνει ο αγώνας καθώς η βροχή έπεφτε το ίδιο δυνατή.
Έτσι, πάρθηκε η απόφαση ο αγώνας να διακοπεί οριστικά. Καθώς είχε συμπληρωθεί το 50% των γύρων, το αποτέλεσμα ήταν τελικό και οι αναβάτες πήραν ολόκληρους τους βαθμούς. Ο Χόρχε Μαρτίν αναδείχτηκε νικητής του GP Ιαπωνίας, με τον Πέκο Μπανάια στη 2η θέση και τον Μαρκ Μάρκεθ στην 3η. Ακολούθησαν οι Μπετζέκι, Α. Εσπαργκαρό, Μίλερ, Α. Φερνάντεζ, Ντι Τζιαναντόνιο. Ρ. Φερνάντεζ και Κουαρταραρό.
It's done! 🏁@88jorgemartin prevails in a dramatic race day in Japan! 🥇#JapaneseGP 🇯🇵 pic.twitter.com/viGDgMSbnw
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) October 1, 2023
Το αποτέλεσμα αυτό έφερε τον Μαρτίν μόλις 3 βαθμούς πίσω από τον Μπανάια στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Αναβατών.
| 2023 JAPANESE MOTOGP, MOTEGI – RACE RESULTS | ||||
| POS | RIDER | NAT | TEAM | TIME/DIFF |
| 1 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP23) | 24m 6.314s |
| 2 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | +1.413s |
| 3 | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +2.013s |
| 4 | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +2.943s |
| 5 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | +3.181s |
| 6 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +6.837s |
| 7 | Augusto Fernandez | SPA | Tech3 GASGAS (RC16)* | +7.587s |
| 8 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP22) | +8.602s |
| 9 | Raul Fernandez | SPA | RNF Aprilia (RS-GP22) | +11.229s |
| 10 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +12.244s |
| 11 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +14.714s |
| 12 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +14.924s |
| 13 | Cal Crutchlow | GBR | Yamalube RS4GP (YZR-M1) | +16.057s |
| 14 | Stefan Bradl | GER | LCR Honda (RC213V) | +17.253s |
| 15 | Pol Espargaro | SPA | Tech3 GASGAS (RC16) | +24.921s |
| 16 | Michele Pirro | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | +33.962s |
| 17 | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +74.934s |
| 18 | Miguel Oliveira | POR | RNF Aprilia (RS-GP22) | +1 lap |
| 19 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | +1 lap |
| Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP23) | DNF | |
| Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | DNF | |
.
| JAPANESE MOTOGP: NEW WORLD CHAMPIONSHIP STANDINGS | ||||||
| POS | RIDER | NAT | TEAM | POINTS | DIFF. | |
| 1 | = | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | 319 | |
| 2 | = | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP23) | 316 | (-3) |
| 3 | = | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | 265 | (-54) |
| 4 | = | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | 201 | (-118) |
| 5 | ^1 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | 171 | (-148) |
| 6 | ˅1 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP23) | 162 | (-157) |
| 7 | = | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | 139 | (-180) |
| 8 | = | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | 135 | (-184) |
| 9 | = | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | 125 | (-194) |
| 10 | ^1 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 111 | (-208) |
| 11 | ˅1 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP22) | 108 | (-211) |
| 12 | = | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 77 | (-242) |
| 13 | = | Miguel Oliveira | POR | RNF Aprilia (RS-GP22) | 69 | (-250) |
| 14 | = | Augusto Fernandez | SPA | Tech3 GASGAS (RC16)* | 67 | (-252) |
| 15 | = | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | 64 | (-255) |
| 16 | ^1 | Fabio di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP22) | 53 | (-266) |
| 17 | ˅1 | Alex Rins | SPA | LCR Honda (RC213V) | 47 | (-272) |
| 18 | = | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | 45 | (-274) |
| 19 | ^1 | Raul Fernandez | SPA | RNF Aprilia (RS-GP22) | 36 | (-283) |
| 20 | ˅1 | Dani Pedrosa | SPA | Red Bull KTM (RC16) | 32 | (-287) |
| 21 | = | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | 25 | (-294) |
| 22 | = | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | 20 | (-299) |
| 23 | = | Pol Espargaro | SPA | Tech3 GASGAS (RC16) | 12 | (-307) |
| 24 | = | Lorenzo Savadori | ITA | Aprilia Factory (RS-GP23) | 9 | (-310) |
| 25 | = | Jonas Folger | GER | KTM Test Rider (RC16) | 9 | (-310) |
| 26 | = | Stefan Bradl | GER | LCR Honda (RC213V) | 8 | (-311) |
| 27 | = | Michele Pirro | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | 5 | (-314) |
| 28 | = | Danilo Petrucci | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | 5 | (-314) |
| 29 | NA | Cal Crutchlow | GBR | Yamalube RS4GP (YZR-M1) | 3 | (-316) |
Πηγή: Gazzetta
















