Του Κώστα Παστρίμα
Ο Αγώνας Σπριντ του GP Μαλαισίας ήταν η ευκαιρία του Άλεξ Μάρκεθ της Gresini Ducati να δείξει την ταχύτητα και την αποφασιστικότητά του και να πάρει τη νίκη, αφήνοντας πίσω του τους διεκδικητές του πρωταθλήματος. Ο Χόρχε Μαρτίν της Pramac τερμάτισε στη 2η θέση και ο Πέκο Μπανάια της εργοστασιακής Ducati χρειάστηκε τη βοήθεια του ομόσταβλού του, Ενέα Μπαστιανίνι, για να πάρει την 3η θέση.
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα οι δύο εργοστασιακές Ducati έκαναν πολύ καλή εκκίνηση, με τον poleman Μπανάια να στρίβει πρώτος στην πρώτη στροφή και τον Μπαστιανίνι να τον ακολουθεί. Πολύ καλά ξεκίνησε και ο Άλεξ Μάρκεθ, ο οποίος πέρασε τον Μαρτίν και ανέβηκε 3ος, αφήνοντας το συμπατριώτη του στην 4η θέση.
Ο Μπαστιανίνι ωστόσο δεν μπορούσε να ακολουθήσει το ρυθμό και σταδιακά έχανε θέσεις, καθώς τον πέρασαν διαδοχικά οι Α. Μάρκεθ, Μαρτίν, Μίλερ και Μπίντερ. Πιο πίσω είχαν μείνει οι VR46 Ducati των Μπετζέκι και Μαρίνι, όπως και ο Ζαρκό. Ο Κουαρταραρό έκανε ένα λάθος και έπεσε πολύ πίσω.
Ο ΆΛεξ Μάρκεθ ήταν πολύ επιθετικός και προσπάθησε να περάσει τον Μπανάια για την πρώτη θέση αλλά άνοιξε τη γραμμή του και έδωσε την ευκαιρία στον Μαρτίν να του πάρει τη 2η θέση. Ο αναβάτης της Gresini Ducati όμως είχε και την ταχύτητα και την αποφασιστικότητα να ξαναπεράσει άμεσα τον συμπατριώτη του και να πάρει πίσω τη 2η θέση. Σε εκείνο το σημείο ο Μαρκ Μάρκεθ είχε πτώση, ενώ λίγους γύρους αργότερα την ίδια μοίρα είχε και ο Τζοάν Μιρ. Δεν ήταν καλή μέρα για τη Honda.
A small mistake with big consequences! 💥
But @marcmarquez93 manages to rejoin after that T14 tumble 👊#MalaysianGP 🇲🇾 pic.twitter.com/17RzMnszkj
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) November 11, 2023
Ο Άλεξ Μάρκεθ είχε πολύ καλό ρυθμό και το απέδειξε μπαίνοντας στο δεύτερο μισό του Σπριντ, περνώντας τον Μπανάια και παίρνοντας την πρωτοπορία. Ήταν ένας άσχημος γύρος για το πρωτοπόρο της βαθμολογίας, καθώς σχεδόν αμέσως τον πέρασε και ο Μαρτίν, ο μεγάλος του αντίπαλος, και τον έριξε στην 3η θέση.
Ο Άλεξ Μάρκεθ με το που πέρασε στην πρώτη θέση και βρήκε ανοιχτή πίστα μπροστά του άρχισε να απομακρύνεται από τον Μαρτίν και μέσα ελάχιστο χρόνο άνοιξε τη διαφορά στο 1 δευτερόλεπτο. Ο Μπανάια δεν έδειξε να μπορεί να ακολουθήσει ούτε τον Μάρκεθ ούτε τον Μαρτίν και είχε κολλημένο στην ουρά της Ducati του τον Ενέα Μπαστιανίνι, που στο μεταξύ είχε «ξεφορτωθεί» τις ΚΤΜ.
LAST LAP! 🚨@alexmarquez73 comfortably leads by over a second! 💪
But what will @Bestia23 do with @BradBinder_33 approaching?#MalaysianGP 🇲🇾 pic.twitter.com/K45JDbO1ya
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) November 11, 2023
Μέχρι το τέλος του Σπριντ, ο Αλεξ Μάρκεθ δεν απειλήθηκε και πήρε τη νίκη, μπροστά από τον Μαρτίν. Ο Μπανάια πήρε τελικά την 3η θέση, έπειτα από την προστασία που του παρείχε ο Μπαστιανίνι, ο οποίος τερμάτισε 4ος. Ακολούθησαν οι Μπίντερ, Μίλερ, Μπετζέκι, Ζαρκό και Μαρίνι.
Μετά το τέλος του Σπριντ, η διαφορά ανάμεσα σε Μπανάια και Μαρτίν στη βαθμολογία έπεσε στους 11 βαθμούς.
Ο αγώνας της Κυριακής στη Μαλαισία θα ξεκινήσει στις 09:00 ώρα Ελλάδας.
2023 MALAYSIAN MOTOGP, SEPANG – SPRINT RACE RESULTS | ||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | TIME/DIFF |
1 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP22) | 19m 58.713s |
2 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP23) | +1.589s |
3 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | +3.034s |
4 | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | +3.242s |
5 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +3.310s |
6 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +4.318s |
7 | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +5.307s |
8 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP23) | +5.501s |
9 | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +6.420s |
10 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | +7.241s |
11 | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +8.775s |
12 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | +9.995s |
13 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP22) | +10.067s |
14 | Augusto Fernandez | SPA | Tech3 GASGAS (RC16)* | +10.643s |
15 | Pol Espargaro | SPA | Tech3 GASGAS (RC16) | +11.005s |
16 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +11.911s |
17 | Raul Fernandez | SPA | RNF Aprilia (RS-GP22) | +13.591s |
18 | Miguel Oliveira | POR | RNF Aprilia (RS-GP22) | +15.058s |
19 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +16.015s |
20 | Iker Lecuona | SPA | LCR Honda (RC213V) | +23.484s |
21 | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +24.930s |
22 | Alvaro Bautista | SPA | Aruba.It Ducati (GP23) | +36.501s |
23 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +40.594s |
MALAYSIAN MOTOGP SPRINT: NEW WORLD CHAMPIONSHIP STANDINGS | ||||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | POINTS | DIFF. | |
1 | = | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | 396 | |
2 | = | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP23) | 385 | (-11) |
3 | = | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | 313 | (-83) |
4 | = | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | 254 | (-142) |
5 | = | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | 198 | (-198) |
6 | = | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP23) | 196 | (-200) |
7 | = | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | 170 | (-226) |
8 | = | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | 165 | (-231) |
9 | ^1 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | 148 | (-248) |
10 | ˅1 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 145 | (-251) |
11 | = | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP22) | 129 | (-267) |
12 | = | Fabio di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP22) | 93 | (-303) |
13 | = | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 84 | (-312) |
14 | = | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | 81 | (-315) |
15 | = | Miguel Oliveira | POR | RNF Aprilia (RS-GP22) | 76 | (-320) |
16 | = | Augusto Fernandez | SPA | Tech3 GASGAS (RC16)* | 67 | (-329) |
17 | = | Alex Rins | SPA | LCR Honda (RC213V) | 54 | (-342) |
18 | = | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | 52 | (-344) |
19 | = | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | 51 | (-345) |
20 | = | Raul Fernandez | SPA | RNF Aprilia (RS-GP22) | 40 | (-356) |
21 | = | Dani Pedrosa | SPA | Red Bull KTM (RC16) | 32 | (-364) |
22 | = | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | 24 | (-372) |
23 | = | Pol Espargaro | SPA | Tech3 GASGAS (RC16) | 12 | (-384) |
24 | = | Lorenzo Savadori | ITA | Aprilia Factory (RS-GP23) | 9 | (-387) |
25 | = | Jonas Folger | GER | KTM Test Rider (RC16) | 9 | (-387) |
26 | = | Stefan Bradl | GER | LCR Honda (RC213V) | 8 | (-388) |
27 | = | Michele Pirro | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | 5 | (-391) |
28 | = | Danilo Petrucci | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | 5 | (-391) |
29 | = | Cal Crutchlow | GBR | Yamalube RS4GP (YZR-M1) | 3 | (-393) |
Πηγή: Gazzetta