Του Κώστα Παστρίμα
Σε κομβικό αγώνα για την εξέλιξη της φετινής σεζόν του MotoGP εξελίχθηκε το GP Αραγονίας. Ο Ενέα Μπαστιανίνι με την Gresini Ducati ήταν ο μεγάλος νικητής, για τέταρτη φορά φέτος, σε έναν αγώνα που είχε δράμα, εγκαταλείψεις και μια μεγάλη μάχη στο τέλος. O Πέκο Μπανάια με την εργοστασιακή Ducati ήταν 2ος ενώ ο Αλέιξ Εσπαργκαρό με την Aprilia συμπλήρωσε το βάθρο και παρέμεινε στη μάχη του τίτλου. Εγκατέλειψε από πτώση στον πρώτο γύρο ο Φάμπιο Κουαρταραρό της Yamaha.
Οι αναβάτες πήραν τη θέση τους στην εκκίνηση κάτω από το λαμπρό ισπανικό ήλιο, με τις συνθήκες να είναι ιδανικές για τον αγώνα. Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο poleman Πέκο Μπανάια ξεκίνησε καλά και διατήρησε την πρώτη θέση. Την έκπληξη έκανε ο Μπραντ Μπίντερ, που ξεκινώντας 10ος βρέθηκε στη 2η θέση, αλλά το πραγματικό δράμα ήταν αλλού.
Ο Φάμπιο Κουαρταραρό είχε επαφή στις πρώτες στροφές με τον Μαρκ Μάρκεθ, που σχεδόν «μαγικά» βρέθηκε μπροστά του και είχε πτώση, που τελείωσε τον αγώνα του προτού καν ξεκινήσει και έβαλε φωτιά στο πρωτάθλημα. Αργότερα εγκατέλειψε και ο Μάρκεθ λόγω ζημιάς στη μοτοσικλέτα του. Πριν από αυτό είχε εμπλακεί και σε άλλη μία επαφή, αυτήν τη φορά με τον Τακάκι Νακαγκάμι, ο οποίος επίσης είχε πτώση και εγκατέλειψε.
Μέσα στους πρώτους γύρους ο Τζακ Μίλερ πέρασε τον Μπίντερ και ξαναπήρε τη 2η θέση. Το ίδιο έκανε λίγο αργότερα και ο Ενέα Μπαστιανίνι, που έκανε το 1-2-3 για τις Ducati και έριξε τον Νοτιοαφρικανό της ΚΤΜ στην 4η θέση. Ο Αλέιξ Εσπαργκαρό είχε ανέβει στην 5η θέση και ακολουθούσαν άλλες δύο Ducati, εκείνες των Χόρχε Μαρτίν και Ζοάν Ζαρκό.
Ο Μπανάια άρχισε σιγά-σιγά να απομακρύνεται από τον Μίλερ, ο οποίος στο πρώτο κομμάτι του αγώνα μπορούσε να κρατήσει πίσω του τον Μπαστιανίνι, που έδειχνε να είναι η κυριότερη απειλή για τον συμπατριώτη του στην πρώτη θέση. Το Αραγκόν πάντως έδειχνε να βολεύει τις ΚΤΜ, με τον Μπίντερ να κρατά την 4η θέση και τον Μιγκέλ Ολιβέιρα να είναι 8ος.
All of a sudden, @jackmilleraus is dropping places! 😮
The fast-starting @BradBinder_33 picks him off and @AleixEspargaro follows! 📈#AragonGP 🏁 pic.twitter.com/oFdVUdAb5S
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) September 18, 2022
Ο Τζακ Μίλερ μέσα στους επόμενους γύρους έχασε τρεις θέσεις, όταν χωρίς προφανή αιτία έδειξε να χάνει το ρυθμό του και τον πέρασαν διαδοχικά οι Μπαστιανίνι, Μπίντερ και Αλέιξ Εσπαργκαρό. Αυτό «ελευθέρωσε» τον Μπαστιανίνι, που αμέσως άρχισε να πλησιάζει τον Μπανάια.
Ο Ενέα Μπαστιανίνι ήταν πολύ γρήγορος και δεν του πήρε πολλή ώρα για να φτάσει και να περάσει τον Πέκο Μπανάια. Ο Ιταλός της Gresini Ducati, το «θηρίο» όπως είναι το παρατσούκλι του, του χρόνου θα τρέχει για την εργοστασιακή ομάδα. Ο Μπαστιανίνι όμως, στην προσπάθειά του να απομακρυνθεί δεν απέφυγε το λάθος, άνοιξε το γραμμή του σε μια στροφή και έπεσε ξανά στη 2η θέση.
He's made a mistake immediately! ⚠️@Bestia23 slips back to 2nd! 🔄#AragonGP 🏁 pic.twitter.com/e8BehehTQG
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) September 18, 2022
Ο Μπαστιανίνι προσπάθησε στους επόμενους γύρους να ξαναφτάσει τον Μπανάια, ο οποίος όμως ήταν πια περισσότερο… υποψιασμένος και είχε ανεβάσει το ρυθμό του, διατηρώντας μια λίγο-πολύ σταθερή απόσταση λίγο πάνω από μισό δευτερόλεπτο. Ο Μπίντερ κρατούσε την 3η θέση χωρίς να δέχεται ιδιαίτερη πίεση από τον Αλέιξ Εσπαργκαρό ενώ ο Τζακ Μίλερ είχε σταματήσει την «ελεύθερη πτώση του» και ακολουθούσε από κοντά τον Ισπανό της Aprilia.
Ο Μπαστιανίνι τελικά κατάφερε σιγά-σιγά να «ροκανίσει» τη διαφορά από τον Μπανάια και να φτάσει πίσω του με 5 γύρους να απομένουν για το τέλος του αγώνα. Το ερώτημα για το αν το «θηρίο» θα επιτεθεί ή αν θα καθίσει πίσω για να μην κόψει βαθμούς από τον Μπανάια απαντήθηκε στον τελευταίο γύρο, όπου το «θηρίο» πέρασε τον Μπανάια και έφτασε σε μια μεγάλη νίκη, την 4η φετινή του.
Ο Μπανάια μπορεί να μην πήρε τη νίκη αλλά η 2η θέση σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη του Κουαρταραρό τον έφερε ακόμα πιο κοντά στην κορυφή της βαθμολογίας του πρωταθλήματος. Στον προτελευταίο γύρο ο Αλέιξ Εσπαργαρό πέρασε τον Μπραντ Μπίντερ και πήρε την 3η θέση που τον έφερε στο βάθρο. Ακολούθησαν οι Μίλερ, Μαρτίν, Μαρίνι, Ζαρκό, Ρινς και Μπετζέκι.
Η κυριαρχία της Ducati είναι τέτοια φέτος που πέντε αγώνες πριν από τη λήξη της σεζόν το ιταλικό εργοστάσιο εξασφάλισε μαθηματικά τον τίτλο στο Πρωτάθλημα Κατασκεταστών. Μόνο η Yamaha θα μπορούσε να την εμποδίσει να πανηγυρίσει στην Ισπανία αλλά μετά την εγκατάλειψη του Κουαρταραρό άνοιξε ο δρόμος για την 4η συνεχόμενη κατάκτηση αυτού του τίτλου.
Επόμενος αγώνας το επόμενο Σαββατοκύριακο στο Μοτέγκι της Ιαπωνίας.
| 2022 ARAGON MOTOGP, MOTORLAND – RACE RESULTS | ||||
| POS | RIDER | NAT | TEAM | TIME/DIFF |
| 1 | Enea Bastianini | ITA | Gresini Ducati (GP21) | 41m 35.462s |
| 2 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP22) | +0.042s |
| 3 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP) | +6.139s |
| 4 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +6.379s |
| 5 | Jack Miller | AUS | Ducati Lenovo (GP22) | +6.964s |
| 6 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP22) | +12.030s |
| 7 | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +12.474s |
| 8 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP22) | +12.655s |
| 9 | Alex Rins | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +12.702s |
| 10 | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP21)* | +16.150s |
| 11 | Miguel Oliveira | POR | Red Bull KTM (RC16) | +17.071s |
| 12 | Alex Marquez | SPA | LCR Honda (RC213V) | +18.463s |
| 13 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP) | +18.730s |
| 14 | Cal Crutchlow | GBR | WithU Yamaha RNF (YZR-M1) | +20.090s |
| 15 | Pol Espargaro | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +27.588s |
| 16 | Remy Gardner | AUS | KTM Tech3 (RC16)* | +28.805s |
| 17 | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +30.422s |
| 18 | Darryn Binder | RSA | WithU Yamaha RNF (YZR-M1)* | +31.330s |
| 19 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP21)* | +31.595s |
| 20 | Raul Fernandez | SPA | KTM Tech3 (RC16)* | +36.160s |
| Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | DNF | |
| Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | DNF | |
| Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | DNF | |
2022 MotoGP Riders’ World Championship (after Round 15 of 20, Aragon)
| Position | Entrant | Wins | Points |
|---|---|---|---|
| 1 | Fabio Quartararo Monster Yamaha (M1 Factory) | 3 | 211.00 |
| 2 | Francesco Bagnaia Ducati Lenovo (GP22) | 6 | 201.00 |
| 3 | Aleix Espargaro Aprilia Racing (RS-GP) | 1 | 194.00 |
| 4 | Enea Bastianini Gresini Ducati (GP21) | 4 | 163.00 |
| 5 | Johann Zarco Pramac Ducati (GP22) | 133.00 | |
| 6 | Brad Binder Red Bull KTM (RC16) | 128.00 | |
| 7 | Jack Miller Ducati Lenovo (GP22) | 123.00 | |
| 8 | Alex Rins Suzuki Ecstar (GSX-RR) | 108.00 | |
| 9 | Jorge Martin Pramac Ducati (GP22) | 104.00 | |
| 10 | Maverick Vinales Aprilia Racing (RS-GP) | 104.00 | |
| 11 | Miguel Oliveira Red Bull KTM (RC16) | 1 | 95.00 |
| 12 | Luca Marini Mooney VR46 Ducati (GP22) | 91.00 | |
| 13 | Joan Mir Suzuki Ecstar (GSX-RR) | 77.00 | |
| 14 | Marco Bezzecchi (R) Mooney VR46 Ducati (GP21) | 74.00 | |
| 15 | Marc Marquez Repsol Honda (RC213V) | 60.00 | |
| 16 | Takaaki Nakagami LCR Honda Idemitsu (RC213V) | 46.00 | |
| 17 | Pol Espargaro Repsol Honda (RC213V) | 43.00 | |
| 18 | Alex Marquez LCR Honda Castrol (RC213V) | 39.00 | |
| 19 | Franco Morbidelli Monster Yamaha (M1 Factory) | 26.00 | |
| 20 | Fabio di Giannantonio (R) Gresini Ducati (GP21) | 23.00 | |
| 21 | Andrea Dovizioso WithU RNF Yamaha (M1 Factory) | 15.00 | |
| 22 | Darryn Binder (R) WithU RNF Yamaha (M1 A-Spec) | 10.00 | |
| 23 | Remy Gardner (R) Tech3 KTM (RC16) | 9.00 | |
| 24 | Raul Fernandez (R) Tech3 KTM (RC16) | 8.00 | |
| 25 | Stefan Bradl Repsol Honda (RC213V) | 2.00 | |
| 26 | Cal Crutchlow WithU RNF Yamaha (M1 Factory) | 2.00 | |
| 27 | Kazuki Watanabe Suzuki Ecstar (GSX-RR) | ||
| 28 | Tetsuta Nagashima Team HRC (RC213V) | ||
| 29 | Takuya Tsuda Suzuki Ecstar (GSX-RR) | ||
| 30 | Michele Pirro Aruba.it Ducati (GP22) |
Πηγή: Gazzetta
















