Του Κώστα Παστρίμα
Το GP Γερμανίας για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP έγινε το πεδίο του θριάμβου για τον Χόρχε Μαρτίν. Ο Ισπανός αναβάτης της Pramac Ducati αφού κέρδισε στο Σπριντ του Σαββάτου επικράτησε και στο grand prix της Κυριακής. Για να το καταφέρει αυτό χρειάστηκε να δώσει μεγάλη μάχη με τον Πέκο Μπανάια της εργοστασιακής Lenovo Ducati, ο οποίος αρκέστηκε στη 2η θέση. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Ζοάν Ζαρκό, με την Pramac να κάνει το 1-3 στη Γερμανία.
Οι μοτοσικλέτες του MotoGP πήραν τις θέσεις τους στο ηλιόλουστο Σάχσενρινγκ, με χτυπητή ωστόσο την απουσία του Μαρκ Μάρκεθ, του πιο επιτυχημένου αναβάτη στη γερμανική πίστα. Τα κόκκινα φώτα έσβησαν και ο Τζακ Μίλερ έκανε την καλύτερη εκκίνηση για να στρίψει πρώτος στην πρώτη στροφή, μπροστά από τον Πέκο Μπανάια και τον Λούκα Μαρίνι.
Some serious Desmo power there! 💨@PeccoBagnaia eases past @jackmilleraus to take the lead 🔥#GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/sKlgGte2En
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) June 18, 2023
Προτού ολοκληρωθεί ο πρώτος γύρος όμως ο Μίλερ βρέθηκε πίσω από τρεις Ducati, καθώς τον πέρασαν κατά σειρά οι Μπανάια, Μαρτίν και Μαρίνι. Πιο πίσω ο Αλέιξ Εσπάργκαρο κέρδισε μερικές θέσεις και απειλούσε τον Μίλερ, ενώ σημαντική πρόοδο έκανε και ο Μπραντ Μπίντερ με την άλλη ΚΤΜ.
Ο Χόρχε Μαρτίν δεν άργησε να επιτεθεί στον Μπανάια και τον πέρασε εύκολα, για να πάρει την πρωτοπορία στον αγώνα. Ο Ισπανός της Pramac Ducati αμέσως έβαλε το κεφάλι κάτω, όπως έκανε και το Σάββατο στο Σπριντ, και άρχισε να ανοίγει τη διαφορά από τον πρωταθλητή. Ο Μπανάια από τη μεριά του είχε να ανησυχεί για την επίθεση του Μαρίνι, που τον ακολουθούσε από κοντά.
Η καλή εκκίνηση του Μίλερ δεν τον βοήθησε ιδιαίτερα στους πρώτους γύρους, αφού τον πέρασαν οι Μπίντερ και Ζαρκό, ενώ άρχισε να τον πλησιάζει και ο Μάρκο Μπετζέκι. Ο Εσπαργκαρό έπεσε στην 8η θέση, μπροστά από τον Άλεξ Μάρκεθ, ο οποίος είχε απομακρυνθεί από τον απογοητευτικό Φάμπιο Κουαρταραρό που ήταν μόλις 10ος.
More woes for Maverick! ⚠️
The Spaniard hits trouble once again at the Sachsenring 💔#GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/EQlCFvLowI
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) June 18, 2023
Ο αγώνας του Μάβερικ Βινιάλες ολοκληρώθηκε πρόωρα, όταν ο κινητήρας στη μοτοσικλέτα της Aprilia παρέδωσε πνεύμα και ο Ισπανός μπήκε στα pit και εγκατέλειψε έναν έτσι κι αλλιώς πολύ δύσκολο αγώνα για τον ίδιο και για την ομάδα του.
Ο Πέκο Μπανάια δεν ήθελε να δει τον Μαρτίν να απομακρύνεται και ανέβασε το ρυθμό του, στην προσπάθεια να πλησιάσει τον Ισπανό. Αυτό του επέτρεψε να απομακρυνθεί από τον Μαρίνι, ο οποίος πλέον δεχόταν πίεση από τον Μπίντερ. Ο Νοτιοαφρικανός της ΚΤΜ με επιμονή κατάφερε να περάσει, αλλά όχι να ξεφύγει, και έτσι η 3η θέση είχε τρεις διεκδικητές, αφού πλέον τους είχε φτάσει ο Ζοάν Ζαρκό, ο οποίος πέρασε και τον Μαρίνι για να ανέβει στην 4η θέση.
Η Κυριακή στο Σάχσενρινγκ πήγαινε από το κακό στο χειρότερο για τον Κουαρταραρό, με τον αναβάτη της Yamaha να χάνει άλλες δύο θέσεις, από Μπαστιανίνι και Ντι Τζιαναντόνιο, και να πέφτει 12ος.
Σε εκείνο το σημείο του αγώνα είχε διαμορφωθεί ένα ιδιότυπο κυνηγητό. Ο Μπανάια από τη 2η θέση κυνηγούσε τον Μαρτίν και ο Ζαρκό από την 4η θέση κυνηγούσε τον Μπίντερ. Και οι δύο «κυνηγοί» πλησίαζαν ολοένα τα «θηράματά» τους και οι μάχες αναμένονταν με ενδιαφέρον.
Κι ενώ ο Μαρτίν αντέδρασε στην απειλή του Μπανάια και αύξησε λίγο τη διαφορά, η πίεση του Ζαρκό στον Μπίντερ οδήγησε τον αναβάτης της ΚΤΜ στο λάθος. Ο Μπίντερ είχε μια πτώση με αρκετά μεγάλη ταχύτητα και εγκατέλειψε, προβιβάζοντας τον Γάλλο της Pramac Ducati στην 3η θέση. Αυτό σήμαινε ότι στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα είχαμε πέντε μοτοσικλέτες της Ducati στις πέντε πρώτες θέσεις, αφού τους τρεις πρώτους ακολουθούσε το δίδυμο της VR46, με τον Μπετζέκι μπροστά από τον Μαρίνι.
Αλλά και ο Πέκο Μπανάια αποφάσισε να κάνει την κίνησή του και 10 γύρους πριν από το τέλος του αγώνα ο Ιταλός κατάφερε να περάσει και να ξαναπάρει την πρωτοπορία. Ο Μαρτίν ωστόσο δεν έμεινε με τα χέρια σταυρωμένα και έμεινε κολλημένος πίσω από τον Μπανάια, απειλώντας ανά πάσα στιγμή να ξαναπεράσει.
Ο Μαρτίν έμεινε λίγους γύρους πίσω από τον Μπανάια πριν αποφασίσει να κάνει την επίθεσή του και να πάρει ξανά την πρώτη θέση. Φυσικά δεν κατάφερε να ξεφύγει και όλα έδειχναν ότι οι δυο τους θα μάχονταν για τη νίκη μέχρι το τέλος.
Έτσι ακριβώς έγινε, με τους δύο διεκδικητές να τα δίνουν όλα. Οι δύο τους ήρθαν τόσο κοντά που ακούμπησαν στον τελευταίο γύρο αλλά η αμυντική οδήγηση του Χόρχε Μαρτίν επικράτησε και ο Ισπανός πανηγύρισε την πρώτη φετινή του νίκη, με διαφορά μόλις 64 χιλιοστά του δευτερολέπτου από τον Πέκο Μπανάια. Ο Ζοάν Ζαρκό πήρε μια άνετη Τρίτη θέση και οι Μάρκο Μπετζέκι και Λούκα Μαρίνι συμπλήρωσαν την ιδανική πεντάδα για την Ducati. Ακολούθησαν οι Τζακ Μίλερ, Άλεξ Μάρκεθ, Ενέα Μπαστιανίνι, Φάμπιο ντι Τζιαναντόνιο και Μιγκέλ Ολιβέιρα.
Ο επόμενος αγώνας είναι το GP Ολλανδίας στο Άσεν το επόμενο Σαββατοκύριακο, 23-25 Ιουνίου.
2023 GERMAN MOTOGP, SACHSENRING – RACE RESULTS | ||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | TIME/DIFF |
1 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP23) | 40m 52.449s |
2 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | +0.064s |
3 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP23) | +7.013s |
4 | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +8.430s |
5 | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +11.679s |
6 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +11.904s |
7 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP22) | +14.040s |
8 | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | +14.859s |
9 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP22) | +17.061s |
10 | Miguel Oliveira | POR | RNF Aprilia (RS-GP22) | +19.648s |
11 | Augusto Fernandez | SPA | Tech3 GASGAS (RC16)* | +19.997s |
12 | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +22.949s |
13 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +25.117s |
14 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +25.327s |
15 | Raul Fernandez | SPA | RNF Aprilia (RS-GP22) | +25.503s |
16 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | +28.543s |
17 | Jonas Folger | GER | Tech3 GASGAS (RC16) | +48.962s |
Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | DNF | |
Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | DNF |
*
GERMAN MOTOGP: NEW WORLD CHAMPIONSHIP STANDINGS | ||||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | POINTS | DIFF. | |
1 | = | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | 160 | |
2 | = | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP23) | 144 | (-16) |
3 | = | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | 126 | (-34) |
4 | ^1 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP23) | 109 | (-51) |
5 | ˅1 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | 96 | (-64) |
6 | = | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | 89 | (-71) |
7 | = | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | 79 | (-81) |
8 | ^1 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 57 | (-103) |
9 | ˅1 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | 55 | (-105) |
10 | = | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | 53 | (-107) |
11 | ^2 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP22) | 52 | (-108) |
12 | = | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 50 | (-110) |
13 | ˅2 | Alex Rins | SPA | LCR Honda (RC213V) | 47 | (-113) |
14 | = | Augusto Fernandez | SPA | Tech3 GASGAS (RC16)* | 36 | (-124) |
15 | = | Fabio di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP22) | 34 | (-126) |
16 | ^1 | Miguel Oliveira | POR | RNF Aprilia (RS-GP22) | 27 | (-133) |
17 | ˅1 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | 26 | (-134) |
18 | ^2 | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | 16 | (-144) |
19 | ˅1 | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | 15 | (-145) |
20 | ˅1 | Dani Pedrosa | SPA | KTM Test Rider (RC16) | 13 | (-147) |
21 | = | Jonas Folger | GER | Tech3 GASGAS (RC16) | 7 | (-153) |
22 | = | Michele Pirro | ITA | Aruba.it Ducati (GP23) | 5 | (-155) |
23 | = | Danilo Petrucci | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | 5 | (-155) |
24 | = | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | 5 | (-155) |
25 | = | Lorenzo Savadori | ITA | Aprilia Factory (RS-GP23) | 4 | (-156) |
26 | = | Raul Fernandez | SPA | RNF Aprilia (RS-GP22) | 4 | (-156) |
27 | = | Stefan Bradl | GER | Repsol Honda (RC213V) | 2 | (-158) |
28 | = | Iker Lecuona | SPA | Repsol Honda (RC213V) | 0 | (-160) |
Πηγή: Gazzetta