Επιλογή Σελίδας

Του Δημήτρη Μπίζα

Το 2024, οι κανονισμοί έχουν μείνει σταθεροί σε τεχνικό επίπεδο, καθώς πλέον έχουν λυθεί τα μεγάλα ζητήματα, όπως ήταν το porpoising, και πλέον γίνονται αλλαγές σε επιμέρους τομείς, περισσότερο αθλητικής και αγωνιστικής φύσεως.

Νέο σύστημα επανεξέτασης ποινών και απόδοσης προστίμων

Τα τελευταία χρόνια, είναι συχνό το φαινόμενο ομάδες να ζητούν να επανεξεταστεί ένα συμβάν ή μία εις βάρος τους απόφαση, χρησιμοποιώντας το ‘Right of Review’, που είναι εγγενές δικαίωμά τους σύμφωνα με τον Διεθνή Αθλητικό Κώδικα της FIA.

Ωστόσο, το παράθυρο για την κατάθεση ένστασης και το αίτημα επανεξέτασης πλέον θα μειωθεί από τις 14 μέρες στις 96 ώρες, ήτοι 4 μέρες, με το ενδεχόμενο επέκτασης αυτής της προθεσμίας για ακόμη 24 ώρες σε εξαιρετικές καταστάσεις.

Επιπλέον, θα πρέπει κάθε ομάδα να καταθέτει ένα ποσό για να κάνει την ένσταση, το οποίο θα πάρει πίσω μόνο αν το αίτημά της για επανεξέταση γίνει δεκτό ή αν η FIA κρίνει ότι αυτό είναι το δίκαιο.

Σε αυτό το πλαίσιο, των ποινών, αλλάζει και το ποσό που μπορεί να κληθεί μία ομάδα ή ένας οδηγός ανερχόταν το πολύ μέχρι τα 250.000 ευρώ, όμως τώρα μπορεί να φτάσει ως και το 1 εκ. ευρώ.

Αλλαγές στα sprints

Τα Σ/Κ με αγώνα sprint παραμένουν αμφιλεγόμενο ζήτημα στον κόσμο της F1, με τη Liberty Media να συνεχίζει να πιστεύει σε αυτά, καθώς τα τηλεοπτικά νούμερα μαρτυρούν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, παρά τη μέτρια ως κακή υποδοχή τους από μεγάλη μερίδα του κοινού.

Σε μία προσπάθεια να γίνουν πιο ελκυστικά για τους θεατές και πιο εύκολα και διαχειρίσιμα για τις ομάδες και τους οδηγούς, έχουν πλέον νέο φορμάτ, με την Παρασκευή μέρα κατατακτήριων για το sprint, το Σάββατο μέρα sprint και κανονικών κατατακτήριων και την Κυριακή μέρα του μεγάλου αγώνα.

Πλέον, το πρόγραμμα θα έχει ως εξής:

  • Παρασκευή: FP1 και κατατακτήριες για το sprint
  • Σάββατο: Sprint και κατατακτήριες για το Grand Prix
  • Κυριακή: Grand Prix

Αυξημένο όριο στα έξοδα για εξοπλισμό και λογισμικό

Το CapEx είναι το λιγότερο γνωστό οικονομικό μέτρο που ήρθε με τη νέα Συμφωνία Ομονοίας του 2021. Αφορά το όριο στα έξοδα που μπορεί να κάνει η εκάστοτε ομάδα σε ένα διάστημα τετραετίες σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό και το λογισμικό που διαθέτει στις εγκαταστάσεις της.

Ενώ ανερχόταν στα 41 εκ. ευρώ για αυτήν την τετραετία, πλέον αυξήθηκε στα 65 εκ. ευρώ για τις ομάδες που τερμάτισαν στις τελευταίες θέσεις της κατάταξης κατά μέσο όρο από το 2020, άρα για τις Haas, Sauber, VCARB και Williams.

Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσουν να μειώσουν τη διαφορά από τις κορυφαίες ομάδες σε αυτόν τον τομέα, καθώς εκείνες θα έχουν όριο 47 εκ. ευρώ, ενώ οι μεσαίες κατά μέσο όρο (McLaren, Aston Martin, Alpine) θα έχουν όριο 53 εκ. ευρώ.

Νωρίτερα το DRS

Παράλληλα, εγκρίθηκε η αλλαγή που θα επιτρέπει στο DRS να ενεργοποιείται έναν γύρο μετά την εκκίνηση ή την επανεκκίνηση μετά από Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Έτσι, στο τέλος του 1ου γύρου θα ξεκινά πλέον να μπορεί ο οδηγός που βρίσκεται τουλάχιστον 1 δλ. πίσω από τον αντίπαλό του να χρησιμοποιήσει αυτό το βοήθημα, ενισχύοντας ενδεχομένως τις μάχες από νωρίς.

Περισσότερες μονάδες ισχύος

Κατά τη διάρκεια του 2023, το όριο για ορισμένα από τα μέρη της μονάδας ισχύος (ΜΕΚ, turbo, MGU-K, MGU-H) αυξήθηκε στα τέσσερα προτού επέλθει ποινή λόγω των πολλών αγώνων, ωστόσο για το 2024 αυτό το όριο επρόκειτο να πέσει στα τρία.

Ωστόσο, αυτό δεν έγινε, το όριο γύρισε στα τέσσερα και για το 2024, με δεδομένο ότι η φετινή σεζόν θα αποτελείται από 24 αγώνες.

Πηγή: Car & Driver