Του Γιάννη Μάριου Παπαδόπουλου
Αναμφίβολα, το momentum έχει αλλάξει. Η McLaren είναι με διαφορά η πιο δυνατή ομάδα του grid τη δεδομένη χρονική σεζόν, και όλα δείχνουν ότι θα κατακτήσει τον τίτλο των κατασκευαστών.
Η βρετανική ομάδα βρίσκεται πλέον στο -8 από την κορυφή της βαθμολογίας των κατασκευαστών και κάλλιστα θα μπορούσε να είχε περάσει από την Κυριακή στην κορυφή, εάν είχαν καταφέρει να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις ενός από τους πιο δύσκολους αγώνες του Πρωταθλήματος από πλευράς χάραξης στρατηγικής.
Αποδείχθηκε στην πράξη ότι όλοι όσοι εκτιμούσαν ότι το γκραν πρι στον «ναό της ταχύτητας» θα ήταν αγώνας ενός πιτ στοπ, είχαν δίκιο. Το απέδειξε η Ferrari, η οποία πήρε μία εμφατική νίκη, μπροστά σε περισσότερες από 120.000 παθιασμένους «τιφόζι», με τον Charles Leclerc να καταστρατηγεί κάθε έννοια πρωτοκόλλου και να μιλά σχεδόν κατ’ αποκλειστικότητα στα ιταλικά.
Διότι είναι «κανόνας» στη Formula 1, ότι όλες οι συνομιλίες μέσω των team radios πρέπει να είναι στα αγγλικά, προκειμένου όλοι να καταλαβαίνουν τι λέγεται ανάμεσα σε πιλότο και ομάδα. Όμως όταν έχεις επιστρέψει στον «θρόνο» της Μόντσα έπειτα από πέντε χρόνια, ε, έχεις το δικαίωμα για ένα μικρό… παραστράτημα. Και κανείς, εδώ που τα λέμε, δεν θα επιπλήξει ούτε τον Μονεγάσκο, ούτε τη «σκουντερία» για το γεγονός ότι το… έριξαν στα Ιταλικα! Μόνον οι κλασσικά… γκρινιάρηδες ή όσοι περιορίζουν τη γλωσσομάθειά τους σε ολίγα αγγλικά, θα βρουν λόγο για να μουρμουρίσουν. Ξεφύγαμε, όμως.
Ο Leclerc πήρε μία από τις πιο «έντονες» νίκες της καριέρας του, ακολουθώντας εναλλακτική στρατηγική ενός πιτ στοπ συγκριτικά με την πλειοψηφία του grid που επέλεξε να μπει στα πιτ δύο φορές. Και δικαιώθηκε. Για την ακρίβεια, δικαιώθηκε η Ferrari, καθώς ο ίδιος ο Μονεγάσκος όταν έκανε αυτό το μοναδικό του πέρασμα από τα πιτ, εξέφρασε τον… προβληματισμό του –στο όριο της δυσαρέσκειας- για το γεγονός ότι έγινε το undercut. Εκ του αποτελέσματος κρίνοντας, όμως, ο υπεύθυνος στρατηγικής της «σκουντερία» είχε διαβάσει πολύ καλά τον αγώνα.
Έκανε, δηλαδή, αυτό που δεν έκαναν στην McLaren. Ακολουθώντας στρατηγική δύο πιτ στοπ έχασαν ένα γκραν πρι που στη θεωρία ήταν «κομμένος και ραμμένος» στα μέτρα της, η βρετανική ομάδα έχε την ευκαιρία να φύγει από τη Μόντσα με το μέγιστο των βαθμών και ταυτόχρονα με την πρωτοπορία στην βαθμολογία των κατασκευαστών.
Δεν τίθεται θέμα, κατά γενική ομολογία, αναφορικά με το ότι η McLaren άμεσα θα προσπεράσει τη Red Bull και –όπως πάνε τα πράγματα- θα γίνει πρώτο φαβορί για τον τίτλο των κατασκευαστών. Απλά η κουβέντα γίνεται για το ότι σε μια πιεστική κατάσταση, η βρετανική ομάδα δεν αντέδρασε με τον τόπο που ίσως περίμεναν οι φίλοι της. Κι εκφράστηκε τούτο και μέσω των λεγομένων των πιλότων της μετά τον αγώνα.
ΚΙ αν ο Oscar Piastri έχασε την ευκαιρία για μια δεύτερη νίκη καριέρας μέσα στη Μόντσα, για τον Lando Norris η τρίτη θέση μάλλον ήταν αποτυχία, παρά λόγος για να είναι χαρούμενος. Στη θεωρία, ο Βρετανός θα μπορούσε να είχε πλησιάσει ακόμα περισσότερο τον Verstappen στη βαθμολογία των οδηγών. Όμως δεν το έκανε, κυρίως διότι ο ίδιος για ακόμα μία φορά τα… θαλάσσωσε στην εκκίνηση, αλλά και διότι «πληγώθηκε» από τη στρατηγική της ομάδας του.
Κι αν για τη McLaren είναι πλέον βέβαιο ότι είναι πρώτο φαβορί για τον τίτλο στους κατασκευαστές, ο Norris θα πρέπει να δουλέψει σκληρά για να στεφθεί Πρωταθλητής. Η διαφορά είναι στους 62 βαθμούς και ο Norris θα πρέπει να γίνει πιο κυνικός στους αγώνες στους οποίους δεν «τραβάει» ο Verstappen, να παίρνει περισσότερους βαθμούς, αν θέλει να πάρει τον τίτλο.
Ειδάλλως όχι μόνον θα μείνει και πάλι πίσω από τον Ολλανδό, αλλά θα δίνει και το δικαίωμα στον Piastri να τον… αμφισβητεί εντός πίστας. Κι αυτό είναι ακόμα πιο δύσκολα διαχειρίσιμο για τον Norris.
Πηγή: Car & Driver