Επιλογή Σελίδας

Του Κώστα Παστρίμα

Ο Αγώνας Σπριντ του GP Ταϊλάνδης ήταν η ευκαιρία του Χόρχε Μαρτίν να αποδείξει γιατί θεωρείται σπεσιαλίστας του Σαββάτου. Ο Ισπανός αναβάτης της Pramac Ducati μετέτρεψε την pole position στην 7η φετινή του νίκη σε αγώνα Σπριντ και μείωσε τη διαφορά του από τον Μπανάια στο πρωτάθλημα. Ο Μπραντ Μπίντερ της ΚΤΜ τερμάτισε στη 2η θέση και ο Λούκα Μαρίνι της VR46 Ducati στην 3η. Απώλεια βαθμών για τον Πέκο Μπανάια, που πήρε την 7η θέση και μόλις 3 βαθμούς έναντι 12 του νικητή.

Το Σπριντ ξεκίνησε με πολύ καλό καιρό και σε ολόστεγνη πίστα, με τους αναβάτες να παίρνουν κανονικά τις θέσεις τους στο γκριντ. Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Μαρτίν δεν έκανε πολύ καλή εκκίνηση αλλά κατάφερε να κρατηθεί στην πρώτη θέση, παρά την επίθεση του Μαρίνι. Ο Αλέιξ Εσπαργκαρό ήταν 3ος και ο Μπίντερ πετάχτηκε ως συνήθως στην 4η θέση. Καλή εκκίνηση έκανε και ο Μαρκ Μάρκεθ, που ανέβηκε στην 5η θέση, την οποία όμως έχασε λίγο αργότερα από τον Μπετζέκι.

Αντίθετα, η εκκίνηση δεν ήταν καθόλου καλή για τον Πέκο Μπανάια. Ο Ιταλός πρωταθλητής με την Ducati βρέθηκε στην 9η θέση και έδινε μάχες με τον Ζαρκό και τον Κουαρταραρό. Όσο προχωρούσε ο αγώνας όμως έκανε λίγη πρόοδο και ανέβηκε στην 7η.

Από τη στιγμή που βρέθηκε στην πρωτοπορία, ο Χόρχε Μαρτίν έπιασε έναν αδυσώπητο ρυθμός και απομακρυνόταν διαρκώς από τους διώκτες του. Σε αυτό τον βοήθησε πολύ η επική μάχη που έδιναν για τη 2η θέση οι Μαρίνι και Μπίντερ. Από πολύ κοντά τούς ακολουθούσε ο Αλέιξ Εσπαργκαρό ενώ και ο Μπετζέκι δεν ήταν πολύ μακριά.

Αυτά ελάχιστα απασχολούσαν τον Μαρτίν, ο οποίος μέχρι τη μέση του Σπριντ είχε φτιάξει διαφορά 1,5 δευτερολέπτου και διαρκώς την ανέβαζε ακόμα περισσότερο. Όταν ο Μπίντερ κατάφερε να περάσει τελικά τον Μαρίνι, ο Μαρτίν ήταν 1,6 δευτ. μπροστά και απέμεναν μόνο 6 γύροι για το τέλος.

Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας του πρωταθλήματος Μπανάια βρισκόταν ακόμα στην 7η θέση αλλά είχε ανεβάσει το ρυθμό του και πλησίαζε τον Μαρκ Μάρκεθ που ήταν 6ος. Τη βαθμολογούμενη 9άδα σε εκείνο το σημείο συμπλήρωναν οι Άλεξ Μάρκεθ και Ζοάν Ζαρκό.

Ο Μαρκ Μάρκεθ ωστόσο δεν έμενε με σταυρωμένα τα χέρια και επιτέθηκε στον Μπετζέκι, τον οποίο πέρασε για την 5η θέση. Ο Μπετζέκι όχι απλώς δεν είχε τη δυνατότητα να αντεπιτεθεί, αλλά πολύ σύντομα ένιωσε πίσω του τον Μπανάια να τον απειλεί.

Ο Λούκα Μαρίνι επίσης δεν είχε αφήσει τη μάχη με τον Μπραντ Μπίντερ. Ο Νοτιοαφρικανός από την πλευρά του προσπαθούσε να πλησιάσει τον Μαρτίν, ο οποίος πρόσεχε να μην κάνει λάθος στους τελευταίους γύρους και «πετάξει» τους βαθμούς. Η πιο οριακή μάχη όμως έγινε πιο πίσω, ανάμεσα σε Α. Εσπαργκαρό και Μ. Μάρκεθ. Ο αναβάτης της Honda κατάφερε να περάσει στον τελευταίο γύρο και να πάρει την 4η θέση.

Ο Χόρχε Μαρτίν είδε πρώτος την καρό σημαία, για 7η φορά σε Αγώνα Σπριντ φέτος, με τον Μπραντ Μπίντερ να παίρνει τη 3η θέση και τον Λούκα Μαρίνι να τερματίζει στην 3η. Ακολούθησαν οι Μαρκ Μάρκεθ, Αλέιξ Εσπαργκαρό, Μάρκο Μπετζέκι, Πέκο Μπανάια, Άλεξ Μάρκεθ και Ζοάν Ζαρκό. Το αποτέλεσμα αυτό έφερε τη διαφορά των δύο διεκδικητών του πρωταθλήματος στους 18 βαθμούς υπέρ του Μπανάια από τους 27 που ήταν πριν από τον αγώνα.

Ο «κυρίως» αγώνας της Κυριακής θα ξεκινήσει στις 10:00 το πρωί της Κυριακής (ώρα Ελλάδας).

2023 MOTOGP THAILAND, BURIRAM – SPRINT RACE RESULTS
POS RIDER NAT TEAM TIME/DIFF
1 Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP23) 19m 41.593s
2 Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) +0.933s
3 Luca Marini ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) +1.841s
4 Marc Marquez SPA Repsol Honda (RC213V) +3.503s
5 Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing (RS-GP23) +3.581s
6 Marco Bezzecchi ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) +4.029s
7 Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP23) +4.121s
8 Alex Marquez SPA Gresini Ducati (GP22) +6.727s
9 Johann Zarco FRA Pramac Ducati (GP23) +7.323s
10 Jack Miller AUS Red Bull KTM (RC16) +9.240s
11 Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) +9.339s
12 Joan Mir SPA Repsol Honda (RC213V) +10.356s
13 Enea Bastianini ITA Ducati Lenovo (GP23) +12.312s
14 Raul Fernandez SPA RNF Aprilia (RS-GP22) +15.390s
15 Franco Morbidelli ITA Monster Yamaha (YZR-M1) +15.535s
16 Pol Espargaro SPA Tech3 GASGAS (RC16) +15.644s
17 Miguel Oliveira POR RNF Aprilia (RS-GP22) +17.753s
18 Maverick Viñales SPA Aprilia Racing (RS-GP23) +22.675s
19 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) +37.854s
Fabio Di Giannantonio ITA Gresini Ducati (GP22) DNF
Augusto Fernandez SPA Tech3 GASGAS (RC16)* DNF
.
THAI MOTOGP SPRINT: NEW WORLD CHAMPIONSHIP STANDINGS
POS RIDER NAT TEAM POINTS DIFF.
1 = Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP23) 369
2 = Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP23) 351 (-18)
3 = Marco Bezzecchi ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) 297 (-72)
4 = Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) 233 (-136)
5 ^1 Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing (RS-GP23) 190 (-179)
6 ˅1 Johann Zarco FRA Pramac Ducati (GP23) 188 (-181)
7 = Maverick Viñales SPA Aprilia Racing (RS-GP23) 170 (-199)
8 = Luca Marini ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) 155 (-214)
9 = Jack Miller AUS Red Bull KTM (RC16) 144 (-225)
10 = Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) 134 (-235)
11 = Alex Marquez SPA Gresini Ducati (GP22) 117 (-252)
12 = Fabio di Giannantonio ITA Gresini Ducati (GP22) 86 (-283)
13 = Franco Morbidelli ITA Monster Yamaha (YZR-M1) 79 (-290)
14 = Miguel Oliveira POR RNF Aprilia (RS-GP22) 76 (-293)
15 ^1 Marc Marquez SPA Repsol Honda (RC213V) 71 (-298)
16 ˅1 Augusto Fernandez SPA Tech3 GASGAS (RC16)* 67 (-302)
17 = Alex Rins SPA LCR Honda (RC213V) 54 (-315)
18 = Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) 50 (-319)
19 = Enea Bastianini ITA Ducati Lenovo (GP23) 42 (-327)
20 = Raul Fernandez SPA RNF Aprilia (RS-GP22) 39 (-330)
21 = Dani Pedrosa SPA Red Bull KTM (RC16) 32 (-337)
22 = Joan Mir SPA Repsol Honda (RC213V) 20 (-349)
23 = Pol Espargaro SPA Tech3 GASGAS (RC16) 12 (-357)
24 = Lorenzo Savadori ITA Aprilia Factory (RS-GP23) 9 (-360)
25 = Jonas Folger GER KTM Test Rider (RC16) 9 (-360)
26 = Stefan Bradl GER LCR Honda (RC213V) 8 (-361)
27 = Michele Pirro ITA Ducati Lenovo (GP23) 5 (-364)
28 = Danilo Petrucci ITA Ducati Lenovo (GP23) 5 (-364)
29 = Cal Crutchlow GBR Yamalube RS4GP (YZR-M1) 3 (-366)

Πηγή: Gazzetta