Επιλογή Σελίδας

Του Γιάννη Μάριου Παπαδόπουλου

Πριν καλά-καλά στεγνώσει το μελάνι από τα διθυραμβικά σχόλια που γράφονταν παγκοσμίως για την εκπληκτική οδήγηση του νεαρού βρετανού οδηγού στην ιδιαίτερα απαιτητική πίστα του Σπα, ήρθε η απόφαση των αγωνοδικών για τον αποκλεισμό του Russell από τον αγώνα του Βελγίου, εξαιτίας τεχνικού ζητήματος του μονοθεσίου του. Το γεγονός ότι το μονοθέσιο της Mercedes είχε μικρότερο βάρος μετά την ολοκλήρωση του αγώνα από το επι

τρεπτό, είχε ο συνέπεια ο πιλότος της ομάδας να τεθεί εκτός αγώνα. Έτσι δεν μπόρεσε να ολοκληρωθεί μία εντυπωσιακή εμφάνιση για αυτόν, καθώς η αλήθεια είναι πως η οδήγησή του ήταν πραγματικά εκπληκτική. Το γεγονός ότι κατάφερε να κρατήσει το ίδιο σε ελαστικών για 34 γύρους, εξαντλώντας κάθε όριο λογικής, μιας και τα συγκεκριμένα ελαστικά δεν είναι φτιαγμένα για να αντέχουν τόσο πολύ, μαρτυρά πως ο Russell μπόρεσε να υλοποιήσει κατά πόλη το τρόπο μία άριστα σχεδιασμένη στρατηγική, οδηγώντας στο όριο και αντέχοντας την πίεση του Teammate του Lewis Hamilton.

Ακόμα και μετά από τον αποκλεισμό του Russell, το συμπέρασμα αναφορικά με τη δυναμική των ομάδων στην βελγική πίστα δεν αλλάζει. Έπειτα από αρκετό καιρό η Mercedes έδειξε πραγματικά βελτιωμένη. Φαίνεται πως η δουλειά που γίνεται στο εργοστάσιο αποδίδει με την ομάδα να έχει πλέον ανακτήσει μεγάλο μέρος της χαμένης δυναμικής της. Το γεγονός ότι για ακόμα έναν αγώνα η νίκη κατέληξε στη Mercedes, και συγκεκριμένα στον Hamilton μετά από τον αποκλεισμό του Russell, είναι ακόμα μία απόδειξη του γεγονότος ότι το τελευταίο δίμηνο η δουλειά που γίνεται στο Brackley είναι πολύ καλή και αποδοτική.

Την ίδια ώρα η Red Bull εξακολουθεί να αναζητά τον καλό εαυτό της, με τον Verstappen επί της ουσίας να «πληρώνει» το γεγονός ότι η αλλαγή κινητήρα τον έφερε 10 θέσεις πίσω στο grid, καθώς δεν μπόρεσε ποτέ να φτάσει τους πρώτους στο βελγικό grand prix. Είναι βέβαιο ότι ο Verstappen εάν είχε κινήσει από την pole position θα είχε σχεδόν όλες τις πιθανότητες με το μέρος του για να διεκδικήσει ακόμα μία νίκη σε μία από τις αγαπημένες πίστες του, στην οποία την προηγούμενη τριετία είχε θριαμβεύσει.

Ο Perez κινήθηκε ακόμα μία φορά σε τι ρηχά νερά, την ώρα που η McLaren έμεινε πίσω από τη Μercedes σε ρυθμό. Aσφαλώς και ο Οσψαρ Πιαστρι μόλις μία εβδομάδα έπειτα από τον θρίαμβο του στον αγώνα της Bουδαπέστης, θα μπορούσε να είχε διεκδικήσει κάτι περισσότερο, αν υπήρχαν ακόμα 2-3 γύροι στον αγώνα. Αντιθέτως ο Lando Norris δεν μπόρεσε να μπει σε ρυθμό τριάδας και μοιραία βρέθηκε εκτός βάθρου για ακόμα ένα grand prix.

Όσο γιατί Ferrari, συνεχίζει να διανύει η μία περίοδο παρατεταμένου ντεφορμαρίσματος, προβληματίζοντας με την απόδοση της, καθώς έχει περάσει πολύς καιρός από την τελευταία φορά που είδαμε την ιταλική ομάδα πραγματικά ανταγωνιστική εντός πίστας.

Είναι προφανές πώς οι θερινή διακοπή των τεσσάρων εβδομάδων θα πρέπει να λειτουργήσει καταλυτικά για τους περισσότερους, είτε δουλεύοντας εντατικά τις δύο εβδομάδες που επιτρέπεται να είναι ανοιχτά τα εργοστάσια, για να βελτιώσουν την εικόνα τους, είτε χρησιμοποιώντας το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα για να απαλύνουν τις οποίες «πληγές» έχουν ανοίξει το τελευταίο καιρό από την απόδοση της εντός πίστας.

Σε κάθε περίπτωση, η θερινή διακοπή έρχεται την κατάλληλη χρονική στιγμή ούτως ώστε όλοι να μπορέσουν να ξεκουραστούν να γεμίσουν μπαταρίες και να επιστρέψουν δριμύτεροι στο τέλος Αυγούστου για ένα δεύτερο μισό ίσως στις συγκλονιστικό του της σεζόν των τελευταίων αρκετών ετών στη Formula 1.

Πηγή: Car & Driver